Jump to content
Guest amaryllish

metteask.blogg.no

Recommended Posts

esmeralda1
Akkurat nå, Tildittbeste skrev:

Om han har bedt om utsettelse er det ikke noe problem og komme ut av landet.  Han blir ikke nekta utreise. Men må sjølsagt ha bedt om utsettelse og den er godkjent. Dette gjøres for 1 år av gangen.  En grunn for utsettelse er at han studerer.  Og det kan gi utsettelse frem til 35 år

Du trenger ikke utsettelse for ikke og dra i militæret, det er bare og holde seg borte slik min gjorde...Han tok selv kontakt med de når vi bestemte oss for og bo i Norge. Han måtte da gjennomføre den for og slippe ut av landet

Fortsetter under...

Tildittbeste
10 minutter siden, esmeralda1 skrev:

Du trenger ikke utsettelse for ikke og dra i militæret, det er bare og holde seg borte slik min gjorde...Han tok selv kontakt med de når vi bestemte oss for og bo i Norge. Han måtte da gjennomføre den for og slippe ut av landet

Det er det jeg mener om du vet om utsettelse og kommer til Norge må.du heller ikke inn i militæret om du kommer til Tyrkia igjen. Så kanskje lurt å få det utsatt på lovlig grunn..om han gjør som din vil han få problemer. Så det er jo mulig det han har gjort oxo da siden hun snakker om at han skal i militæret først 

Citha

Min tyrkiske venn fortalte noe om at de nå kan kjøpe seg fri fra millitær-tjeneste, er det noen som vet noe om dette?

esmeralda1
27 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Det er det jeg mener om du vet om utsettelse og kommer til Norge må.du heller ikke inn i militæret om du kommer til Tyrkia igjen. Så kanskje lurt å få det utsatt på lovlig grunn..om han gjør som din vil han få problemer. Så det er jo mulig det han har gjort oxo da siden hun snakker om at han skal i militæret først 

Det kan nesten virke som det er det han har gjort. Nå har jeg vært i Tyrkia hvert år, og flere ganger i året, har masse kamerater der. Jeg har aldri hørt noe om og kjøpe seg fri fra militærtjenesten. Alle jeg kjenner har måttet fullføre den før de har kunnet reise ut av landet. Dette har myndighetene bestemt. 

JaVel
6 minutter siden, Citha skrev:

Min tyrkiske venn fortalte noe om at de nå kan kjøpe seg fri fra millitær-tjeneste, er det noen som vet noe om dette?

Leste om det forrige dagen. Tror de må ut med ca 25000 nkr for å slippe unna med ca 21 dager i militæret. 

Tildittbeste
7 minutter siden, Citha skrev:

Ja det kan de. Det begynner å bli ganske dyrt. Men fult mulig. Både om de oppholder seg i Tyrkia eller etter å ha fått innvilget familie innvandring til Norge f eks

Annonse

JaVel
1 minutt siden, Tildittbeste skrev:

Ja det kan de. Det begynner å bli ganske dyrt. Men fult mulig. Både om de oppholder seg i Tyrkia eller etter å ha fått innvilget familie innvandring til Norge f eks

Er jo et ganske urettferdig system. De rike kan kjøpe seg fri uten problemer mens den jevne tyrker vil ha store problemer med å frasi seg så mye penger. 

Visvas
1 time siden, esmeralda1 skrev:

Tyrkia slipper han ikke ut av landet om han ikke har gjennomført den. Han vil bli stoppet i passkontrollen

Neida, de kan fint reise uten å ha fullført militærtjenesten, MEN han må ha GYLDIG utsettelse. Har han ikke det blir han stoppet ved utreise  🙂

Citha
30 minutter siden, JaVel said:

Leste om det forrige dagen. Tror de må ut med ca 25000 nkr for å slippe unna med ca 21 dager i militæret. 

Slik var det ja. Han kompisen min gjorde det mener jeg, men han har nok ganske velstående foreldre...

Visvas
26 minutter siden, JaVel skrev:

Er jo et ganske urettferdig system. De rike kan kjøpe seg fri uten problemer mens den jevne tyrker vil ha store problemer med å frasi seg så mye penger. 

En tyrker som har utsatt militærtjensten og bodd utenlands en viss tid må bare fullføre 4 (?) ukers teslabbedas hvis han ikke betaler seg fri. Det er veldig enkelt. Om det ikke er endringer nylig.

Tildittbeste

Det skjønte vi vell alle.  Det er så himla synd. Når en står på utsiden får en virkelig vondt, at en voksen kvinne og en så oppgående tyrkisk ektemann kan tenke.  Egoismen rår fra de begge og det har vi jo sett alt for lenge. 

Guest Forum-Moderator

ryddemelding : omtal av barn 

Guest Forum-Moderator

Annonse

Tildittbeste

Det skinner så igjennom at det kunn er egoismen som rår.  Kommer aldri til å høre på råd fra andre uansett. Oi han burde kanskje legge seg tidligere?? Ja for da får vi mer tid sammen, ikke sant og det er vell ikke akkurat det en tenker på den ene uka man er på ferie?? 

Guest Forum-Moderator

Tildittbeste

🤨🤨bullshit...med alt du kan gjemme deg bak på nett så blir jo hele historien helt perfekt..Det er sjelden jeg bryr meg men nå har jeg jammen fått nok av et voksent kvinne menneske...og ja jeg trenger ikke lese fra bloggen, men undrer meg over om hva en bør si og gjøre når en står på side linjen..Det er løgn fra ende til annen...punktum finale 

Minipilla

Alle visste jo fra denne turen ble introdusert for leserne at SELVFØLGELIG kom mannen til å sove der også. Og selvfølgelig forkler hun det med en eller annen latterlig unnskyldning. At hun i det hele tatt lar mannen overnatte på samme rom med noen han har kjent noen timer er så rystende at jeg mangler ord. Hun er superegoist!!!!!

Surikatt
5 timer siden, Tildittbeste skrev:

Det skjønte vi vell alle.  Det er så himla synd. Når en står på utsiden får en virkelig vondt, at en voksen kvinne og en så oppgående tyrkisk ektemann kan tenke.  Egoismen rår fra de begge og det har vi jo sett alt for lenge. 

Ingen av de virker oppegående. Men baby skal jo lages så da må det bli sånn. 

Kanelisvingen
9 minutter siden, Surikatt skrev:

Ingen av de virker oppegående. Men baby skal jo lages så da må det bli sånn. 

Er vel ingen huler i gangavstand heller.. 

AnAngel

Bremsene virker ikke, mens gasspedalen har løpt løpsk. Forøvrig ingen bombe, dette har vært planlagt fra første stund.  De ble jo kompiser etter noen timer så... Synd og trist at et voksent menneske setter seg selv først. Trutmunn kan med fordel legges av, eller er det en del av det unge imaget?