lilletyrkia Skrevet 30. juli 2019 #1921 Skrevet 30. juli 2019 Jeg har ikke vært noe aktiv her, men fått lest meg gjennom kommentarene her nå, og tittet innom bloggen egentlig en god stund. Jeg blir på en måte helt oppslukt av hvordan det går an å skrive om livet sitt. Ja det er mange bloggere som skriver om alt mulig. Men ekstremt få som deler så intense og private følelser, sexliv, osv. Hvordan skal vi lære noe av denne bloggen? Noe hun skriver at hun vil at folk skal. Alt som skrives her havner på bloggen. Og det at hun får så mange spørsmål på spørsmålrundene sine? Det er jo omtrent INGEN spørsmål på bloggen i kommentarfeltet? Det er jo bare spørsmål herfra. Det med militærtiden og å kjøpe seg fri, det fikk hun jo herfra. Har man råd, og skal man starte en familie så er det jo helt merkelig å velge en 1 års lang militærtid. De vil heller spare pengene til noe annet ? Høres helt rart ut. Når han er såpass opp i åra så kommer han mest sannsynlig til en ganske utsatt plass, det vil ikke være lett å holde kontakten, det vil være lite telefontid. Så jeg fatter ikke at de kan velge det frivillig. 15
lilletyrkia Skrevet 30. juli 2019 #1922 Skrevet 30. juli 2019 Hun lurer på hvorfor hun får så mye hat, og at det er flere andre som er i forhold med tyrkere. Det er jo sant, men det er jo ikke mange som oppfører seg sånn når man har barn fra før. Tviler på at noen hadde brydd seg noe særlig om hun ikke hadde hatt barn fra før. Det er jo det som er hele greia. Hadde hun vært singel og fri, så kunne hun jo bare holdt på. Det hadde jo kun gått utover henne selv. Men det blir jo helt spesielt når hun har barn fra før. Ringer barnefar for å spørre om sin egen mann kan sove der. Gifte seg med en person ungene aldri har møtt 16
JaVel Skrevet 30. juli 2019 #1923 Skrevet 30. juli 2019 39 minutter siden, lilletyrkia skrev: Jeg har ikke vært noe aktiv her, men fått lest meg gjennom kommentarene her nå, og tittet innom bloggen egentlig en god stund. Jeg blir på en måte helt oppslukt av hvordan det går an å skrive om livet sitt. Ja det er mange bloggere som skriver om alt mulig. Men ekstremt få som deler så intense og private følelser, sexliv, osv. Hvordan skal vi lære noe av denne bloggen? Noe hun skriver at hun vil at folk skal. Alt som skrives her havner på bloggen. Og det at hun får så mange spørsmål på spørsmålrundene sine? Det er jo omtrent INGEN spørsmål på bloggen i kommentarfeltet? Det er jo bare spørsmål herfra. Det med militærtiden og å kjøpe seg fri, det fikk hun jo herfra. Har man råd, og skal man starte en familie så er det jo helt merkelig å velge en 1 års lang militærtid. De vil heller spare pengene til noe annet ? Høres helt rart ut. Når han er såpass opp i åra så kommer han mest sannsynlig til en ganske utsatt plass, det vil ikke være lett å holde kontakten, det vil være lite telefontid. Så jeg fatter ikke at de kan velge det frivillig. Han har jo helt sikkert ikke råd til å betale ca 25000 kr for å bli fritatt militæret, så det må i såfall bloggeren legge ut. 8
Monna1234 Skrevet 30. juli 2019 #1924 Skrevet 30. juli 2019 31 minutter siden, lilletyrkia skrev: Hun lurer på hvorfor hun får så mye hat, og at det er flere andre som er i forhold med tyrkere. Det er jo sant, men det er jo ikke mange som oppfører seg sånn når man har barn fra før. Tviler på at noen hadde brydd seg noe særlig om hun ikke hadde hatt barn fra før. Det er jo det som er hele greia. Hadde hun vært singel og fri, så kunne hun jo bare holdt på. Det hadde jo kun gått utover henne selv. Men det blir jo helt spesielt når hun har barn fra før. Ringer barnefar for å spørre om sin egen mann kan sove der. Gifte seg med en person ungene aldri har møtt Er man offentlig blogger og vrenger sjela si for gud og hvermann, så må hun regne med å få kritikk. Er så mye hun skriver om som jeg personlig blir matt av. La nå disse familiemedlemmene hennes få ha litt privatliv. Vi vet jo ALT om henne og familien hennes🤷♀️ Eneste vi ikke vet her, er do rutinene hennes, og den håper jeg ikke kommer heller😅 10
Moongirl Skrevet 30. juli 2019 #1925 Skrevet 30. juli 2019 13 minutter siden, JaVel skrev: Han har jo helt sikkert ikke råd til å betale ca 25000 kr for å bli fritatt militæret, så det må i såfall bloggeren legge ut. Der gjør man vel glatt for mannen sin? ? Hadde ikke nølt et sekund hvis det var en reell mulighet!! 5
Tildittbeste Skrevet 30. juli 2019 #1926 Skrevet 30. juli 2019 Som du sier alt fra henne er helt utrolig. Nå siste innlegg, hvorfor noen velger å dekke seg til hun gjør der jo selv og vet tydeligvis ikke hva som ligger bak valget. Hun har jo til og med sagt hun selv kunne tenkt å bruke burkini om hun skulle både på litt mer "tyrkisk område "...snakker om 6
lilletyrkia Skrevet 30. juli 2019 #1927 Skrevet 30. juli 2019 1 time siden, JaVel skrev: Han har jo helt sikkert ikke råd til å betale ca 25000 kr for å bli fritatt militæret, så det må i såfall bloggeren legge ut. Altså, hadde jeg hatt råd, og hadde planlagt å få baby med han, så hadde jeg jo gledelig betalt det enn at han skulle vært borte fra militæret et helt år fra meg og babyen. 6
maximiliane Skrevet 30. juli 2019 #1928 Skrevet 30. juli 2019 Bader med burkini også nå....nei nå........ : O l 8
Gjest spaniasol Skrevet 30. juli 2019 #1929 Skrevet 30. juli 2019 Jeg leste et innlegg fra en annen blogger https://kjendisfrue.blogg.no/burde-det-ikke-vaere-nok-at-jeg-er-lykkelig.html - sånn kan det gjøres. Mye innsikt på et kort innlegg. Når man har virkelig innsikt trenger man ikke tro og synse så mye. Tragisk er det også. Denne mannen bloggeren har giftet seg med virker ikke som noen stor tøffing. Mer som en tøffel, ut fra det hun forteller om hans gjøren og laden når de er på ferie. Helt uten peiling på hvordan man tilnærmer seg et barn. Det er vondt å lese. Jeg har ingen tro på en lykkelig framtid for disse to, ut fra de fakta hun legger på bordet om deres forhold.
Pust Skrevet 30. juli 2019 #1930 Skrevet 30. juli 2019 Jeg kommer aldri til å gå inn på den bloggen mer. Årsaken er at bloggen får meg til å føle meg som en ekkel Peeping Tom; en spion, en tyvtitter, en som kikker rett inn i det private. 30
Visvas Skrevet 30. juli 2019 #1931 Skrevet 30. juli 2019 Ja dette hatet hun får har jo ingenting med at hun har giftet seg med en yngere tyrker å gjøre selv om det er det hun spinner på selv.....og spinner og spinner. Det er jo måten hun/de håndterer det med tanke (eller ingen tanke her i gården) på barnet/sønnen. Denne blir sikkert slettet som de andre kommentarene mine ang dette👍 20
maximiliane Skrevet 30. juli 2019 #1932 Skrevet 30. juli 2019 58 minutter siden, Visvas skrev: Ja dette hatet hun får har jo ingenting med at hun har giftet seg med en yngere tyrker å gjøre selv om det er det hun spinner på selv.....og spinner og spinner. Det er jo måten hun/de håndterer det med tanke (eller ingen tanke her i gården) på barnet/sønnen. Denne blir sikkert slettet som de andre kommentarene mine ang dette👍 alt som omhandler sønnen blir slettet -_- forstå det den som kan. 4
JaVel Skrevet 30. juli 2019 #1933 Skrevet 30. juli 2019 (endret) 3 timer siden, Moongirl skrev: Der gjør man vel glatt for mannen sin? ? Hadde ikke nølt et sekund hvis det var en reell mulighet!! Hun må jo forsørge han de første årene i Norge, og hun lever på en hjelpepleier-lønn, så akkurat de 25 000 nkr for at han skal slippe militæret hadde heller ikke jeg betalt. Endret 30. juli 2019 av JaVel 4
Antonymen Skrevet 30. juli 2019 #1934 Skrevet 30. juli 2019 Nå merker jeg at jeg blir provosert, og det er ikke ofte jeg blir det. Men hun sier i et avsnitt at hun ikke kan forstå hvordan de går kledd sånn på stranda, og i neste avsnitt at hun ikke dømmer noen og at hun respekterer andre som ikke er som henne selv? Og så sier hun at det ikke er kvinnens valg å gå heldekkende fordi hun følger religionen, og så litt senere at hun håper kvinnene tar valgene basert på deres egen tro? Whaaaat?! 21
JaVel Skrevet 30. juli 2019 #1935 Skrevet 30. juli 2019 (endret) 2 timer siden, maximiliane skrev: Bader med burkini også nå....nei nå........ : O l Og muslimske menn skal være dekket fra navel til knærne når de bader, men det er ikke så nøye, siden det er langt mer viktig å kontrollere at de muslimske kvinnene kler seg korrekt . Endret 30. juli 2019 av JaVel 7
Yann Skrevet 30. juli 2019 #1936 Skrevet 30. juli 2019 I mindre byer og bygder i Tyrkia, og andre muslimske land, er det mannen med stor M som bestemmer... alt, over kvinnen. Det handler om ære. Dette vanvittige kvinneundertrykkende og farlige æresbegrepet. 10
JaVel Skrevet 30. juli 2019 #1937 Skrevet 30. juli 2019 Akkurat nå, Yann skrev: I mindre byer og bygder i Tyrkia, og andre muslimske land, er det mannen med stor M som bestemmer... alt, over kvinnen. Det handler om ære. Dette vanvittige kvinneundertrykkende og farlige æresbegrepet. Bill Gates var invitert til et universitet i Saudi-Arabia for å holde foredrag. Da han stod der fremme satt den store gruppen med menn på høyre side, mens en liten gruppe kvinner satt til venstre bak en vegg. En av de mannlige studentene sa at han trodde at Saudi-Arabia i nær fremtid ville være blant de 10 største i verden, når det kom til nyvinninger. Da svarte Bill Gates, at så lenge de ikke tok i bruk 50 prosent av sin befolkning, kom dette aldri til å skje, de ville faktisk ikke komme i nærheten av dette målet. Dette er jo mye av grunnen til at det går så dårlig med muslimske land, man kan ikke utelate ca 50 prosent av " hjernekraften" og så håpe at landet skal gå strålende. Hvorfor ser ikke muslimske samfunn dette? 43
Yann Skrevet 30. juli 2019 #1938 Skrevet 30. juli 2019 (endret) 19 minutter siden, JaVel skrev: Bill Gates var invitert til et universitet i Saudi-Arabia for å holde foredrag. Da han stod der fremme satt den store gruppen med menn på høyre side, mens en liten gruppe kvinner satt til venstre bak en vegg. En av de mannlige studentene sa at han trodde at Saudi-Arabia i nær fremtid ville være blant de 10 største i verden, når det kom til nyvinninger. Da svarte Bill Gates, at så lenge de ikke tok i bruk 50 prosent av sin befolkning, kom dette aldri til å skje, de ville faktisk ikke komme i nærheten av dette målet. Dette er jo mye av grunnen til at det går så dårlig med muslimske land, man kan ikke utelate ca 50 prosent av " hjernekraften" og så håpe at landet skal gå strålende. Hvorfor ser ikke muslimske samfunn dette? Det vil gå minst en generasjon fram i tid, tenker jeg. Som nå frie og «demokratiske» land som ble kvitt komuniståket i tidligere Sovjetunionen for bare 18 år siden. Endret 30. juli 2019 av Yann 5
Halle-Palle Skrevet 30. juli 2019 #1939 Skrevet 30. juli 2019 Jeg har aldri hørt om denne bloggeren, men skummet litt gjennom IG nå - har hun giftet seg med en mann som ikke har møtt sønnen hennes??? 6
JaVel Skrevet 30. juli 2019 #1940 Skrevet 30. juli 2019 6 minutter siden, Yann skrev: Det vil gå minst en generasjon fram i tid, tenker jeg. Som nå frie og «demokratiske» land som ble kvitt komuniståket i tidligere Sovjetunionen for bare 18 år siden. Da glemmer du et meget viktig moment, kommunismen kom fra mennesket, mens muslimene mener at Koranen er Guds ord og selv ikke EN bokstav skal endres. Det er mye lettere å endre det som anses for menneskelig, altså kommunismen. Jesus sa , Gi keiseren hva keiserens er, og Gud hva Guds er! Altså synder ikke kristne når de skaper et menneskelig styresett, mens islam som er en lovreligion forteller også hvordan samfunnet skal styres. 6
Anbefalte innlegg