Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg har aldri hørt om denne bloggeren, men skummet litt gjennom IG nå - har hun giftet seg med en mann som ikke har møtt sønnen hennes???

Ja...første gang er nå. De møttes for 1 år siden...forlovet seg ganske raskt etterpå og giftet seg etter 8 mnd...utrolig, men sant...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg har aldri hørt om denne bloggeren, men skummet litt gjennom IG nå - har hun giftet seg med en mann som ikke har møtt sønnen hennes???

jepp. Aldri møtt hverandre. Før nå denne ferien, noen måneder ETTER bryllupet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
51 minutter siden, JaVel skrev:

 

Slettet, da det ikke har noe her å gjøre. Etter selvransakelse...☺️

Endret av spaniasol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Moongirl skrev:

Ja...første gang er nå. De møttes for 1 år siden...forlovet seg ganske raskt etterpå og giftet seg etter 8 mnd...utrolig, men sant...

 

7 minutter siden, lilletyrkia skrev:

jepp. Aldri møtt hverandre. Før nå denne ferien, noen måneder ETTER bryllupet.

Jøss!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at mannen ikke vil at de skal treffe kollegene hans, er det bloggeren selv som har skrevet det på Snap? Jeg har ikke Snap. 

Til ukens spørsmålsrunde (eller hva det heter) ønsker jeg å vite hvorfor mannen har endret studieretning og når han begynte studiene? Etterlyser fortsatt innlegg  om eksempler på hat og hets. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å diskuter behandling av muslimske kvinner et annet sted da. Det er avsporing.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, JaVel skrev:

Da glemmer du et meget viktig moment, kommunismen kom fra mennesket, mens muslimene mener at Koranen er Guds ord og selv ikke EN bokstav skal endres. Det er mye lettere å endre det som anses for menneskelig, altså kommunismen. Jesus sa , Gi keiseren hva keiserens er, og Gud hva Guds er! Altså synder ikke kristne når de skaper et menneskelig styresett, mens islam som er en lovreligion forteller også hvordan samfunnet skal styres. 

Tror vi tar dette på en tråd om poltikk og religion og sånn 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sandin skrev:

Vær så snill å diskuter behandling av muslimske kvinner et annet sted da. Det er avsporing.

Ja det er jo ekstremt enerverende med noen svært sjeldne innlegg om islam som tro, når det er langt viktigere ting som må tas opp i denne 100-siders tråden, nemlig en blogger sine private følelser om det meste.Særs viktig at man ikke går glipp av en eneste følelse eller tanke😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnAngel skrev:

Dette med at mannen ikke vil at de skal treffe kollegene hans, er det bloggeren selv som har skrevet det på Snap? Jeg har ikke Snap. 

Til ukens spørsmålsrunde (eller hva det heter) ønsker jeg å vite hvorfor mannen har endret studieretning og når han begynte studiene? Etterlyser fortsatt innlegg  om eksempler på hat og hets. 

Hun la ut en liten video igår på snap der sønnen spør «hvorfor vil ikke han møte de han jobber sammen med»?  

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnAngel skrev:

Dette med at mannen ikke vil at de skal treffe kollegene hans, er det bloggeren selv som har skrevet det på Snap? Jeg har ikke Snap. 

Til ukens spørsmålsrunde (eller hva det heter) ønsker jeg å vite hvorfor mannen har endret studieretning og når han begynte studiene? Etterlyser fortsatt innlegg  om eksempler på hat og hets. 

Kanskje vi også kan få en nærmere forklaring på hvorfor fruen ikke får møte kollegene? Må da være stas å få vise frem og presentert sitt livs kjærlighet- eller er dette kanskje menn hun må beskyttes mot? Hva med å begynne å tenke  det er menn som må "styre" seg, jfr. at kvinner bader i burkini, i Koranen står det tydelig at menn må slå blikket ned når de passerer en kvinne (gidder ikke lete opp noen referanses, men mener det står i en av de fire hadidahene). Da hadde kvinnene sluppet å bære våte og lange klær som klistrer seg til kroppen både under og etter bading. Så det selv her i sommer, og dette i kontrast til far og sønner i huset som plasker rundt i sine speedos. Kultur og ukultur der altså....Men endringen kommer ikke så lenge politikk og religion er sammenvevd i hverandre. Straff og trusler om evige pinsler forankret i religionen hvis man ikke følger den styrene politikken har jo hatt stor suksess oppgjennom alle år og i alle kulturer. Men- den dagen kvinner starter å utdanne seg og tar til kunnskap om likestilling og demokrati vil det være slutten på å oppdra guttebarn til å holde sitt tradisjonelle tankesett. Det er ikke gjort på en generasjon vertfall. Der for er det viktig å hylle modige kvinner med sterke røster i både midt-østen og Asia. Malala er en av disse kvinnene :) 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Jammf skrev:

Kanskje vi også kan få en nærmere forklaring på hvorfor fruen ikke får møte kollegene? Må da være stas å få vise frem og presentert sitt livs kjærlighet- eller er dette kanskje menn hun må beskyttes mot? Hva med å begynne å tenke  det er menn som må "styre" seg, jfr. at kvinner bader i burkini, i Koranen står det tydelig at menn må slå blikket ned når de passerer en kvinne (gidder ikke lete opp noen referanses, men mener det står i en av de fire hadidahene). Da hadde kvinnene sluppet å bære våte og lange klær som klistrer seg til kroppen både under og etter bading. Så det selv her i sommer, og dette i kontrast til far og sønner i huset som plasker rundt i sine speedos. Kultur og ukultur der altså....Men endringen kommer ikke så lenge politikk og religion er sammenvevd i hverandre. Straff og trusler om evige pinsler forankret i religionen hvis man ikke følger den styrene politikken har jo hatt stor suksess oppgjennom alle år og i alle kulturer. Men- den dagen kvinner starter å utdanne seg og tar til kunnskap om likestilling og demokrati vil det være slutten på å oppdra guttebarn til å holde sitt tradisjonelle tankesett. Det er ikke gjort på en generasjon vertfall. Der for er det viktig å hylle modige kvinner med sterke røster i både midt-østen og Asia. Malala er en av disse kvinnene :) 

Mmm, kanskje skrive noe om hvordsn kulturen er innad i hans familie? Hva med kvinnenes utdannelse - arbeid- blir de passet på i like stor grad? Såpass de ikke blir overkjørt mener jeg?

Familie, by the way, er det ikke vanlig å besøke svigerfamilien når man først er der nede? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Ja det er jo ekstremt enerverende med noen svært sjeldne innlegg om islam som tro, når det er langt viktigere ting som må tas opp i denne 100-siders tråden, nemlig en blogger sine private følelser om det meste.Særs viktig at man ikke går glipp av en eneste følelse eller tanke😉

Man kan absolutt ta opp hennes holdninger til burkini osv. men jeg synes det er en avsporing å dra inn Bill Gates, kommunisme og Jesus slik det ble her. Det er et tema som lett utvikler seg, men la det utvikle seg i riktig fora.

Endret av Sandin
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at svigerinnen bor i Alanya og at de har besøkt henne EN (?) gang er høyst merkelig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Lopploella skrev:

Hun burde ikke innta den mammarollen overfor mannen som hun gjør når hun hele tiden skriver «guttene mine», at hun må passe på dem når de bader osv. Spesielt siden hun er noen år eldre enn mannen, ville jeg lagt vekt på å unngå det der.

Spiller opp under MILF og cougar, som hun nok gjerne ønsker å bli kalt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, lilletyrkia skrev:

Jeg har ikke vært noe aktiv her, men fått lest meg gjennom kommentarene her nå, og tittet innom bloggen egentlig en god stund. Jeg blir på en måte helt oppslukt av hvordan det går an å skrive om livet sitt. Ja det er mange bloggere som skriver om alt mulig. Men ekstremt få som deler så intense og private følelser, sexliv, osv. Hvordan skal vi lære noe av denne bloggen? Noe hun skriver at hun vil at folk skal. Alt som skrives her havner på bloggen.  Og det at hun får så mange spørsmål på spørsmålrundene sine? Det er jo omtrent INGEN spørsmål på bloggen i kommentarfeltet? Det er jo bare spørsmål herfra. 

Det med militærtiden og å kjøpe seg fri, det fikk hun jo herfra. Har man råd,  og skal man starte en familie så er det jo helt merkelig å velge en 1 års lang militærtid.  De vil heller spare pengene til noe annet ? Høres helt rart ut. Når han er såpass opp i åra så kommer han mest sannsynlig til en ganske utsatt plass, det vil ikke være lett å holde kontakten, det vil være lite telefontid. Så jeg fatter ikke at de kan velge det frivillig. 

Han må være født etter 1. januar 1994 for å kunne kjøpe seg ut av verneplikten. Og så ung er han vel ikke...

https://www.dagsavisen.no/verden/tyrkere-vil-betale-for-a-slippe-militertjeneste-1.1182930

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnAngel skrev:

Familie, by the way, er det ikke vanlig å besøke svigerfamilien når man først er der nede? 

Det er snakk om et stort land, landsbyen hans der familien bor ligger så vidt jeg har skjønt i retning av Syria, et godt stykke fra det han er sesongarbeider...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Rosalie skrev:

Spiller opp under MILF og cougar, som hun nok gjerne ønsker å bli kalt.

Dattera hennes blir kalt milf, visstnok🤣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnAngel skrev:

Mmm, kanskje skrive noe om hvordsn kulturen er innad i hans familie? Hva med kvinnenes utdannelse - arbeid- blir de passet på i like stor grad? Såpass de ikke blir overkjørt mener jeg?

Familie, by the way, er det ikke vanlig å besøke svigerfamilien når man først er der nede? 

Svigers bor jo langt unna der han jobber. Så akkurat det er jo ikke vanskelig å forstå at de dropper. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Svigers bor jo langt unna der han jobber. Så akkurat det er jo ikke vanskelig å forstå at de dropper. 

Som vanlig har vi fått svar på bloggen :)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnAngel skrev:

Som vanlig har vi fått svar på bloggen :)

Hun er veldig forutsigbar.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...