Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, esmeralda1 skrev:

Jeg lurer veldig på hvordan dette skal gå når / vis han kommer til Norge. Nå har de levd ferie livet i Alanya, selv om hun må sitte på hotellrommet på kvelden fordi han er så redd for henne. Hverdagen i Norge står i stor kontrast til ferie livet i Tyrkia. Han kan ikke språket, har ingen venner, ingen jobb. Hun må forsørge han, og av erfaring vet jeg at tyrkiske menn synes det er vanskelig og bli forsørget av kona si. Hverdagen med barn, dårlig råd, lite nettverk kommer til og komme med et brak. 

Bloggeren skrev engang at hennes tyrkiske ektemann ikke var interessert i kontakt med tyrkere når han kommer til Bergen siden han er så introvert. Jeg håper på det motsatte, han kan jo ikke sitte mutters alene hjemme mens hun er på jobb, uten noen mennesker å forholde seg til, ikke kan han språket, ikke jobber han, hva i allverden skal han bruke all tiden på? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, JaVel skrev:

Bloggeren skrev engang at hennes tyrkiske ektemann ikke var interessert i kontakt med tyrkere når han kommer til Bergen siden han er så introvert. Jeg håper på det motsatte, han kan jo ikke sitte mutters alene hjemme mens hun er på jobb, uten noen mennesker å forholde seg til, ikke kan han språket, ikke jobber han, hva i allverden skal han bruke all tiden på? 

Høres veldig trist ut og en oppskrift på å ikke bli integrert her i landet! !Han tok da kontakt med henne på ferie, så SÅ introvert er han vel ikke..Trenger ikke blir kjent med mange. Hun sier selv hun ikke har venner eller har behov for det.....spesielt..så blir ikke mye av hennes dyrebare alenetid hvis han flytter inn...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Moongirl said:

Høres veldig trist ut og en oppskrift på å ikke bli integrert her i landet! !Han tok da kontakt med henne på ferie, så SÅ introvert er han vel ikke..Trenger ikke blir kjent med mange. Hun sier selv hun ikke har venner eller har behov for det.....spesielt..så blir ikke mye av hennes dyrebare alenetid hvis han flytter inn...

Jeg tror de vil bli fort lei av hverandre uten noe form for input av andre enn hverandre... Jeg tror hverdagen vil treffe dem hardt!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det blir tøft å komme rett hit uten å vært her på besøksvisum også. Skjønner ikke at de ikke ønsker å søke igjen...må da være bedre og komme og gå noen ganger før en kommer for godt og blir kasta inn i alt det ukjente...kan ikke sammenlignes med et ferie liv i alanya kontra den harde hverdag i Bergen/ Norge.  Skjønn det den som kan 🤔

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, pøbelsara said:

Hvordan kan man forelske seg i personen hvis man ikke kan bli kjent med personligheten på grunn av språkbarrierer, egentlig?

Naa er vel forelskelse en kjemisk reaksjon? Eller tar jeg feil? Dersom de virkelig er forelsket (noe jeg personlig ikke tror), er det kanskje ikke det verbale som har foert til forelsken i utgangspunktet. Aapen for at jeg tar feil men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tildittbeste skrev:

I siste blogg innlegg beskriver hun noe jeg har følt veldig lenge.  Hun satte på seg et påklistret smil for å vise seg fra sin beste side. Litt feil tid og sted da hun står der med sin mann som er lei seg hver gang hun skal hjem.  Helt seriøst hvor langt går det Ann å tenke??, virker faktisk ikke som hun bryr seg om at hun skal reise hjem,  det er viktigere og vise de norske som kanskje har lagt merke til henne, fra sin beste side...Er det mulig...burde hun ikke begynne og leve her og nå sammen med de hun bryr seg om. Legge bort tlf og alle dumme idéer om at hun må syns og bli likt og sett av alt og alle. Hvordan kan noen ha så behov for å stikke seg frem??

Det er jo akkurat det hun ble oppmerksom på. Du kritiserer essensen i innlegget som om du bare har lest halve teksten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Khloe P.T skrev:

Det er jo akkurat det hun ble oppmerksom på. Du kritiserer essensen i innlegget som om du bare har lest halve teksten. 

Jeg har lest hele teksten. Og jeg mener en burde ikke en gang tenke tanken om å prøve å være noen annen enn mann er...fordi du tror noen ser deg. Bra hun oppdaget det sjøl, men igjen mener jeg at fokuset burde vært et helt annet sted og ikke tenkt på andre en mannen du reiser i fra...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, loveacrossboarders skrev:

Naa er vel forelskelse en kjemisk reaksjon? Eller tar jeg feil? Dersom de virkelig er forelsket (noe jeg personlig ikke tror), er det kanskje ikke det verbale som har foert til forelsken i utgangspunktet. Aapen for at jeg tar feil men.

Møtte en mann fra Russland. Attraksjonen var gjensidig. Når vi etter første møte bare "ble sammen" snakket han veldig dårlig engelsk, så han lærte mye av meg mens vi var sammen av både engelsk og norsk. Hvordan det funka i begynnelsen husker jeg ikke, det er mange år siden. Vi hadde så god kjemi og trivdes bare veldig bra sammen. Vi var sammen i noen år,men så ble kulturforskjellene bare større og større. Russiske menn er ikke kjent for sitt flotte kvinnesyn de heller 😉

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moongirl skrev:

Ja, for mange.

Jeg har alltid hørt at kurdere er et meget stolt folkeslag, men blir de diskriminert av den vanlige tyrker, eller er  det fullstendig akseptert å være tyrkisk kurder?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tildittbeste skrev:

I siste blogg innlegg beskriver hun noe jeg har følt veldig lenge.  Hun satte på seg et påklistret smil for å vise seg fra sin beste side. Litt feil tid og sted da hun står der med sin mann som er lei seg hver gang hun skal hjem.  Helt seriøst hvor langt går det Ann å tenke??, virker faktisk ikke som hun bryr seg om at hun skal reise hjem,  det er viktigere og vise de norske som kanskje har lagt merke til henne, fra sin beste side...Er det mulig...burde hun ikke begynne og leve her og nå sammen med de hun bryr seg om. Legge bort tlf og alle dumme idéer om at hun må syns og bli likt og sett av alt og alle. Hvordan kan noen ha så behov for å stikke seg frem??

Det er jo særs mellommenneskelig å være usikker, ha liten selvtillit etc., altså er hun mest sannsynlig som de fleste andre på det området. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, loveacrossboarders skrev:

Naa er vel forelskelse en kjemisk reaksjon? Eller tar jeg feil? Dersom de virkelig er forelsket (noe jeg personlig ikke tror), er det kanskje ikke det verbale som har foert til forelsken i utgangspunktet. Aapen for at jeg tar feil men.

Men selve nyforelskelsen går jo over etter hvert, og da vil slikt som manglende evne til å kommunisere, kulturforskjeller etc bli synlige for de det gjelder. Hvis hun (de) fortsatt er i nyforelsketfasen, er det galskap å ha giftet seg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, pøbelsara skrev:

Hvordan kan man forelske seg i personen hvis man ikke kan bli kjent med personligheten på grunn av språkbarrierer, egentlig?

Det går veldig fint an etter min mening. Det er det vel utallige eksempler på. Kanskje det kommer an på hvordan en ser på kjærligheten? Følelser er følelser, uavhengig av språk eller andre ting en har på en evt checklist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, loveacrossboarders skrev:

Naa er vel forelskelse en kjemisk reaksjon? Eller tar jeg feil? Dersom de virkelig er forelsket (noe jeg personlig ikke tror), er det kanskje ikke det verbale som har foert til forelsken i utgangspunktet. Aapen for at jeg tar feil men.

Språk og kommunikasjon er jo ikke statisk, man vil jo anstrenge seg for å lære og forstå hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AsYouLikeIt skrev:

Det går veldig fint an etter min mening. Det er det vel utallige eksempler på. Kanskje det kommer an på hvordan en ser på kjærligheten? Følelser er følelser, uavhengig av språk eller andre ting en har på en evt checklist. 

Å basere et samliv kun på følelser pleier å fungere svært dårlig i lengden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosalie skrev:

Å basere et samliv kun på følelser pleier å fungere svært dårlig i lengden.

Tror du ikke at de jobber med f eks språket og det å forstå hverandre? Mange er jo gift med en partner fra et annet land/annen verdensdel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AsYouLikeIt skrev:

Tror du ikke at de jobber med f eks språket og det å forstå hverandre? Mange er jo gift med en partner fra et annet land/annen verdensdel.

Men de færreste gifter seg vel etter å ha tilbragt tre uker sammen og uten å la resten av husstanden bli kjent med den kommende ektemannen og stefaren først. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Veslefrikk skrev:

Men de færreste gifter seg vel etter å ha tilbragt tre uker sammen og uten å la resten av husstanden bli kjent med den kommende ektemannen og stefaren først. 

Det er galskap rett og slett!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...