Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

JaVel

Noe helt annet. Virker som bloggeren sin ektemann har fri mens de er der nede. Hvor mange uker med ferie har den jevne tyrker hvert år, og når pleier de å ta ut ferie?  Hva ligger lønnen på for sesongarbeidere som jobber på hotell og restauranter? 

Endret av JaVel
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visvas

Reglene vet jeg ikke, men det er vel ikke gjengs å ta ut ferien i høysesongen. Mange har nok ikke ferie i løpet av arbeidsperioden, den er jo kort for mange. Max 7~8 måneder. 

Mens de som jobber hele året gjerne har 4 uker og tar den helst ut på vinteren så de slipper å leie inn dårlige erstatninger midt i høysesongen. De beste arbeiderne er jo headhuntet før sesongen har startet og er ikke å oppdrive midt i sesong. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kahaki
37 minutter siden, JaVel skrev:

Noe helt annet. Virker som bloggeren sin ektemann har fri mens de er der nede. Hvor mange uker med ferie har den jevne tyrker hvert år, og når pleier de å ta ut ferie?  Hva ligger lønnen på for sesongarbeidere som jobber på hotell og restauranter? 

4 uker i august er vanlig i det øverste arbeiderklasseskiktet. Han er ikke det som servitør.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tildittbeste

Nei jeg følte meg egentlig ikke truffet.  Ville bare si jeg ikke var Mette 😁 de som jobber sesong tar vell ikke ut ferie. De har jo ferie resten av året. Lønnen ligger vell på 2000 lira pluss tips...skal snart fortelle oss at det har oppstått noe på jobb, derfor er han nå med de 24/7 😜😜

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kanelisvingen

Helt merkelig at han har så mye fri.. En kelner har ikke så mye fri i sesong, en sesong som begynner i April og slutter i Oktober.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kanelisvingen

2500 lira er minstelønn de vanligvis har.. Han jobber på ett all inclusive hotell, da sier det seg selv at tipsen ikke blir rare greiene heller.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Tildittbeste

Nei og russere gir vell ikke akkurat tips. Alt er jo bare et spill for galleriet som jeg dessverre må få med meg.  Er jo ingen bra såpeserier på TV så.👀

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oppland
33 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Nei jeg følte meg egentlig ikke truffet.  Ville bare si jeg ikke var Mette 😁 de som jobber sesong tar vell ikke ut ferie. De har jo ferie resten av året. Lønnen ligger vell på 2000 lira pluss tips...skal snart fortelle oss at det har oppstått noe på jobb, derfor er han nå med de 24/7 😜😜

Er det månedslønn? Det er jo håpløst lite.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tildittbeste

Det er pr mnd ja. Ikke mye å rope hurra for. Men de bor og spiser gratis. Nesten resten sendes vell hjem til familien.  Så skulle derfor ikke tro at en bare tar seg fri da, egentlig litt rart om det er greit for arbeidsgiver også midt i høysesongen 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
maximiliane
46 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Det er pr mnd ja. Ikke mye å rope hurra for. Men de bor og spiser gratis. Nesten resten sendes vell hjem til familien.  Så skulle derfor ikke tro at en bare tar seg fri da, egentlig litt rart om det er greit for arbeidsgiver også midt i høysesongen 

(Y)

Endret av maximiliane
Lenke til innlegg
Del på andre sider
maximiliane
1 time siden, Oppland skrev:

Er det månedslønn? Det er jo håpløst lite.

ja det var veldig lite!! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Monna1234

Han har vel fått fyken da, i og med han ikke vil dra til arbeidsplassen sin. Høres merkelig ut å ta ferie midt i høysesongen, spør du meg🤔 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
maximiliane

Lurer på om de bor på hotellet mannen jobber på.... spesielt hele opplegget synes jeg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar
9 minutter siden, AnAngel skrev:

Mette reflekterer over homofili i Tyrkia, men glemte å kreditere hvor hun har hentet det fra:

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/sa-kuttet-faren-av-sonnens-pupper-1.1547310

I alle dager.....til og med noe som mer eller mindre er ordrett fra den artikkelen du linker til :sjokkbla:

Endret av Skrottefar
Lenke til innlegg
Del på andre sider
JaVel
5 minutter siden, AnAngel skrev:

Mette reflekterer over homofili i Tyrkia, men glemte å kreditere hvor hun har hentet det fra:

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/sa-kuttet-faren-av-sonnens-pupper-1.1547310

Ser at de skriver at Tyrkia kommer på 2 plass i EUROPA, når det kommer til homofobi. Hvorfor omtales Tyrkia som europeisk, når det bare er en liten del av Istanbul som ligger i Europa, og når de har en kultur som ligger mye nærmere Asia? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjerring25
14 hours ago, Kanelisvingen said:

Ingenting av det hun skriver henger på greip..øverst i siste innlegg tyter hun om at hun er så redd for å bade siden mannen ikke svømmer så godt, ei heller ikke sønnen, og ar hun helst ikke vil bade, mens i neste avsnitt forteller hun hvor godt det er at mannen passet sønnen så hun får alenetid.. Enda litt lenger ned rører hun om at hun skal fortsette å være såå observant i forhold til alenetid mor og sønn.. Jeg tror hun innimellom glemmer hva hun har skrevet, og finner opp ting as she goes.. Spørsmålsrundene hennes er også merkelige.. Forrige gang la hun ut på snap at hun ikke hadde fått noen spørsmål og måtte vente.. Puff, et kvarter etterpå hadde det jammen kommet opptil flere spørsmål.. Troverdighet har hun ihvertfall ikke mer.. 

Dzesus folkens, har dere ikke lært enda at bloggere er falske. Alle sammen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...