Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

14 hours ago, Kanelisvingen said:

Ingenting av det hun skriver henger på greip..øverst i siste innlegg tyter hun om at hun er så redd for å bade siden mannen ikke svømmer så godt, ei heller ikke sønnen, og ar hun helst ikke vil bade, mens i neste avsnitt forteller hun hvor godt det er at mannen passet sønnen så hun får alenetid.. Enda litt lenger ned rører hun om at hun skal fortsette å være såå observant i forhold til alenetid mor og sønn.. Jeg tror hun innimellom glemmer hva hun har skrevet, og finner opp ting as she goes.. Spørsmålsrundene hennes er også merkelige.. Forrige gang la hun ut på snap at hun ikke hadde fått noen spørsmål og måtte vente.. Puff, et kvarter etterpå hadde det jammen kommet opptil flere spørsmål.. Troverdighet har hun ihvertfall ikke mer.. 

Dzesus folkens, har dere ikke lært enda at bloggere er falske. Alle sammen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kritt
38 minutter siden, AnAngel skrev:

Mette reflekterer over homofili i Tyrkia, men glemte å kreditere hvor hun har hentet det fra:

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/sa-kuttet-faren-av-sonnens-pupper-1.1547310

OMG, vet at Mette ikke er journalist, men et minimum eller videregående-nivå når det gjelder kildehenvisninger bør hun ha fått med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. innlegget om homofile i Tyrkia synes jeg det virker som hun et tom for ideer å ha noe og skrive om. Så fant hun denne artikkelen det henvises til over her og skreiv noen linjer om saken. Stusslige greier.

Endret av Oppland
Rettet ordfeil
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Oppland skrev:

Vedr. innlegget om homofile i Tyrkia synes jeg det virker som hun et tom for ideer å ha noe og skrive om. Så fant hun denne artikkelen det henvises til over her og skreiv noen linje om saken. Stusslige greier.

Pluss at hun mer eller mindre regelrett kopierte noen setninger.....hva med å tenke sjøl og bruke egne ord tenker nå jeg

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kritt
10 minutter siden, Oppland skrev:

Vedr. innlegget om homofile i Tyrkia synes jeg det virker som hun et tom for ideer å ha noe og skrive om. Så fant hun denne artikkelen det henvises til over her og skreiv noen linje om saken. Stusslige greier.

Kan godt forstå at man går tom for ideer om man skal produsere flere innlegg hver dag. Man kan godt la seg inspirere av andres artikler og innlegg. Men da er kildehenvisning kritisk viktig. Litt pussig at mange av oss som aldri har vurdert å blogge vet så mye mer om skriving på nett enn de som prøver å brødfø seg av sånt 🤪

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kanelisvingen skrev:

Lurer på hvor lang tid det går før blogginnlegget ang mannen sin jobb kommer jeg.. 🤔

Bør komme snart det nå 😁😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Nei, jeg klarte ikke slutte å klikke meg inn... Det er nevnt noe om at mannen kanskje har fått sparken ettersom han er med dem 24/7. Bloggeren skriver selv at hun er veldig takknemlig for at han bruker fridagene sine til å være sammen med dem. 

Er ikke det en selvfølge? Her kommer kona, har med seg en sønn, og så skulle han prioritere dem vekk? Det kan jeg ikke forstå.

Hun skriver også flere ganger at hun må passe på guttene. Smøre dem og passe på dem i vannet etc. Det gir ingen gode vibber om et likeverdig forhold, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruenFraHavet skrev:

Igjen og igjen dummer hun seg ut og viser hvor fullstendig tett i pappen hun er. 

Jeg anså det som positivt at hun skrev noe om homofili i Tyrkia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, spaniasol skrev:

Nei, jeg klarte ikke slutte å klikke meg inn... Det er nevnt noe om at mannen kanskje har fått sparken ettersom han er med dem 24/7. Bloggeren skriver selv at hun er veldig takknemlig for at han bruker fridagene sine til å være sammen med dem. 

Er ikke det en selvfølge? Her kommer kona, har med seg en sønn, og så skulle han prioritere dem vekk? Det kan jeg ikke forstå.

Hun skriver også flere ganger at hun må passe på guttene. Smøre dem og passe på dem i vannet etc. Det gir ingen gode vibber om et likeverdig forhold, synes jeg.

Ta seg fri?? Er jo ikke bare å ta seg fri midt i sesongen. Dessuten har vi hørt hele veien at dette er hennes og sønnen sin ferie. At de skulle treffe han før jobb. Men nå ser det i grunn ut som de er sammen hele tiden.  Ble hvertfall kastet rett inn i det, men det er jo helt etter boka,  så vi skulle jo ikke vært så overrasket.  Er ikke det, men tenker på sønnen...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg anså det som positivt at hun skrev noe om homofili i Tyrkia. 

Det var ikke HUN som skrev om det, hun repostet andres undersøkelser og tanker. I mangel på egne. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, foreveralone skrev:

Og lot som disse svarene kom fra huseyn 

Det hadde jo vært interessant å vite hva hans mening om homofile er og ikke «hva han er blitt fortalt og hva han har sett». 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så hun skrev at homofili aldri har vært kriminelt i Tyrkia. Det ville jeg trodd det var, så jeg googlet det, og dette var vel den første artikkelen som dukket opp i søket. Hmm, da jeg leste synes jeg at jeg nettopp hadde lest det på bloggen. Og ja, det stemte, i følge artikkelen, homofili har aldri vært kriminelt i Tyrkia. Hvorfor? Fordi det anses som ikke-eksisterende, altså man kan ikke straffes for noe som ikke finnes.

JaVel, tenkte også at det kunne ha vært et interessant innlegg. Men, noen som ønsker å leve av å skrive, så har man ikke respekt for sine "kolleger" ved å kreditere og vise til kilde. 

Eksponeringen øker ja, og mannen er ikke på jobb. Han har vel fri for å studere internasjonale relasjoner da 🤪

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, panfobi skrev:

Ingen overraskelse over at hun eksponerer mer og mer.

Det tenkte jeg på også.. Vi ser mer og mer av sønnen på snap.. Men ingen, og jeg gjentar ingen tyrkisk sesongarbeider tar seg en uke eller to fri i høysesong.. Det tror jeg alle som vet litt om Tyrkia kan si seg enig i.. En bedrift må både lønne og betale forsikring for en ansatt, så en ansatt med minstelønn koster en bedrift, hotell eller hva som helst gjerne 5-6000 lira pr. måned å ha som ansatt.. Hvis han mannen hennes plutselig tar seg fri, må de dekke opp med en annen kelner og betale det samme for vikaren, all den tid det ikke er lov å ha ansatte uten SGK (den tyrkiske forsikringen) tviler på en arbeidsgiver betaler en måneds forsikring pluss lønn til en annen fordi mannen vil ha ferie. Litt andre arbeidsvilkår i Tyrkia og et arbeidsforhold kan termineres fra den ene dagen til den andre, og i Alanya er det ikke akkurat vanskelig å finne en kelner til å jobbe.. Og en tyrker hadde gladelig tatt med frua og stebarnet sitt på jobb for å hilse på, så noe skurrer ihvertfall.. Lurer sånn sett også på hvor han studerer hen jeg 🤔det er ikke mange universiteter i Tyrkia som har det i tilbudet sitt.. Og nei Mette, kommer ikke til å nevne de her.. Dette må dere finne ut selv.. PS.. Internasjonale forbindelser er en Master i Tyrkia.. 😉

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde ikke innta den mammarollen overfor mannen som hun gjør når hun hele tiden skriver «guttene mine», at hun må passe på dem når de bader osv. Spesielt siden hun er noen år eldre enn mannen, ville jeg lagt vekt på å unngå det der.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lever i et kliss klass kjærlighets forhold så det synes hun sikkert bare er så søtt...skjønner ikke greia ene sekundet må hun passe på  han, neste må han passe på henne,  for det er jo veldig sannsynlig at hun blir påkjørt...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående ferier i sesongen. Jeg er gift med en tyrker. Mannen tok seg ferie en uke i august i fjor, men han jobba ikke da med fastlønn, så da blir det jo noe annet. Han jobba fra poengsystem. De som kjenner til det, er at mange av de ansatte deler 10% av innkomsten til resturanten... Men sånn system tror jeg ikke er vanlig på hotell?   Så jobben mista jo ikke penger om mannen min hadde fri en uke, men han mista jo en uke med lønn da... Bare sier at det er mulig, men ikke særlig vanlig når man jobber sesong. Mannen min hadde jo fri en måned i året, ((januar)  ikke hele vinteren sånn som mette sin. Så da gikk det liksom an å ta fri for at vi kunne ha familietid. 

Men om han har jobba der lenge, så kan det jo fint være at han har fått fri den uka de er der. At han skaffet seg fri for å bli kjent.  Det blir jo veldig intenst for gutten. Blir lite av den mor og barn ferien hun snakket om. De burde kanskje prioritere litt pauser, og litt alenetid, enn at det er mannen og gutten som får alenetid. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...