Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva om alle vi som skriver i tråden, ikke bloggerens forskjellige aliaser her inne da, men vi som er reelle, ikke skriver noe på et par uker.. Da hadde bloggen blitt rimelig mager tror jeg 😂😂

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kanelisvingen skrev:

Hva om alle vi som skriver i tråden, ikke bloggerens forskjellige aliaser her inne da, men vi som er reelle, ikke skriver noe på et par uker.. Da hadde bloggen blitt rimelig mager tror jeg 😂😂

Hehe det her foreslo jeg også en gang! Radio silence fra alle sammen så får vi se hvor langt på listen hun er om en uke 😂

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kanelisvingen skrev:

Hva om alle vi som skriver i tråden, ikke bloggerens forskjellige aliaser her inne da, men vi som er reelle, ikke skriver noe på et par uker.. Da hadde bloggen blitt rimelig mager tror jeg 😂😂

Er med på den, er med på 1 mnd også, bare for å leve i spenning😂 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo ikke skrive at hun får inspirasjon herfra for hun leser jo ikke på dette forumet 🙄🙄🙄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2019 den 14.07, JaVel skrev:

Hun må jo forsørge han de første årene i Norge, og hun lever på en hjelpepleier-lønn, så akkurat de 25 000 nkr for at han skal slippe militæret hadde heller ikke jeg betalt. 

Det koster jo penger å reise ned å besøke ham. Om det var meg, hadde jeg gladelig droppet 2 besøk mot å ikke se ham på ett helt år. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om en planlegger å bo og leve som en familie så prøver man vell å spare opp disse pengene for å slippe militæret. Ser ut som det er ganske mange områder hun fint kan spare penger.  25000 over et år blir ikke så mye hver mnd. Dessverre ser det ikke ut som de tenker så langsiktig og smart. Noen ganger kan det jo nesten virke som det ikke er så viktig at han kommer.  Bare hun blir gravid og kan bruke tiden sin på sosiale medier.  Altså hadde jeg måtte omgås med noen som er så opptatt med å dele hele livet sitt med andre. Hadde jeg pakket og dratt.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det ikke er endringer nylig så er det ikke snakk om mer enn 4 uker eller noe han trenger å være i militæret etter å ha vært i Norge noen år. Så jeg skjønner virkelig ikke dette dramaet. Heller fire uker med tedrikking enn ett år i knallhardt militære. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Visvas skrev:

Men hvis det ikke er endringer nylig så er det ikke snakk om mer enn 4 uker eller noe han trenger å være i militæret etter å ha vært i Norge noen år. Så jeg skjønner virkelig ikke dette dramaet. Heller fire uker med tedrikking enn ett år i knallhardt militære. 

Men er han et år borte fra militæret så har hun jo alenetid i 1 år vet du, viktigere det :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell akkurat satt ned til 6 mnd. Men uansett skjønner jeg ikke at det er så viktig å få gjennomført militæret når han ikke har gjort det frem til nå...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder bare for menn født i 1994 eller senere, altså er bloggerens ektemann for gammel til å betale seg ut av militæret. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får jo ikke turistvisum til Norge, og han får neppe utreisetillatelse med et visum som gir oppholdstillatelse. Derfor har han neppe mye valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe nytt av året? 

Kjenner mange  som ikke har gjennomført militærtjenesten som både har hatt turistvisum og familieinnvandring. Et familiemedlem gjorde dette senest i fjor. 

Endret av Visvas
Rettet skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lilletyrkia skrev:

Men er han et år borte fra militæret så har hun jo alenetid i 1 år vet du, viktigere det :)

Sant det 🤣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet også om flere som har sluppe unna militæret fordi de ha flyttet til utlandet.  Så det kan gå an. Men det virker jo ikke viktig, så da spiller det vel ingen rolle heller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han skrev vell at han ikke hadde tatt ut en fridag i uka på en stund, for å kunne ta fri denne uka. 

Men enig i at hele greia ikke henger på greip. Hun deler altfor mye! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Visla skrev:

Han skrev vell at han ikke hadde tatt ut en fridag i uka på en stund, for å kunne ta fri denne uka. 

Men enig i at hele greia ikke henger på greip. Hun deler altfor mye! 

Og så flink han har blitt i engelsk sånn helt uten videre, ref. i forhold til hans tidligere innlegg :P

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får nok helt sikkert hjelp til å skrive disse innleggene , og det er helt ok tenker jeg. Mye bedre det, enn at han skal knote ned en uforståelig tekst på engelsk.

 

Ryddet for sitering av slettet innhold.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skrottefar skrev:

Og så flink han har blitt i engelsk sånn helt uten videre, ref. i forhold til hans tidligere innlegg :P

Ja ikke sant! 

Bare det at hun kaller han og sønnen guttene mine! Jeg sier mannen min og guttene, eller «navnet» og guttene, når jeg omtaler han og barna våre. Ekstra spesielt siden hun er 10 år eldre, og hun gjør det flere ganger i omtrent hvert innlegg. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...