Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Skrottefar skrev:

Har du noen eldre blogginnlegg med kommentarer å linke til? Jeg kan se om jeg også ender opp i no-where-land uten noe å se :)

Om hun også bor hos foreldrene utenom sesongen vet jeg ikke, men er vel også hotell da, og han er på besøk, med mindre de har en hule i nærheten der ute på bygda 😎

F.eks dette:  https://metteask.blogg.no/militaeret-kristen-svigermor-kjerringrad-mer-om-omskjaering-osv.html

😄 Det tenkte jeg ikke på, de har selvsagt en hule 😄 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Visvas skrev:

Tyrkiske menn og kvinner kan være ekstremt sjalu. Sjalusi måles ofte i hvor mye de føler for hverandre. Sykt, men sant. 

Selv tyrkere med et sunt og harmonisk selvbilde? Da tenker jeg at de ikke er sjalu på real, at det er mer en lek siden de liksom SKAL være sjalu? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnAngel skrev:

F.eks dette:  https://metteask.blogg.no/militaeret-kristen-svigermor-kjerringrad-mer-om-omskjaering-osv.html

😄 Det tenkte jeg ikke på, de har selvsagt en hule 😄 

Kommer ikke opp noen kommentarer nei, mulig det er linket opp mot en FB-profil som ikke er åpen eller noe........inte vet jag 😜

Og ja, en hule it is 😄

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, JaVel skrev:

Selv tyrkere med et sunt og harmonisk selvbilde? Da tenker jeg at de ikke er sjalu på real, at det er mer en lek siden de liksom SKAL være sjalu? 

Når man lever i en kultur som har sjalusi som barometer på forholdet er det press både fra omgivelsene og familien om hvordan man skal te seg overfor partneren. Sikkert individuelle forskjeller der som her, men husk at for akkurat denne mannen står ekstra mye på spill. Er det Highasakite som synger om "The golden ticket" ....😉

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, JaVel skrev:

Selv tyrkere med et sunt og harmonisk selvbilde? Da tenker jeg at de ikke er sjalu på real, at det er mer en lek siden de liksom SKAL være sjalu? 

En blanding kanskje ? 

Jeg har jo ingen fasit, men inntrykk av at jevnt over alle er sjalu på forskjellige nivåer. Det i tillegg til at det går en del på ære, at de som må kontrollere kjerringa er redd/stressa for hva andre tenker og mener. Dette kan kanskje ha litt mer med selvbilde å gjøre? At de ikke er trygge nok til å ikke bry seg om hva andre tenker? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette; det heter ikke landsbygden hans. Han bor enten i en bygd eller i en landsby.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Visvas skrev:

En blanding kanskje ? 

Jeg har jo ingen fasit, men inntrykk av at jevnt over alle er sjalu på forskjellige nivåer. Det i tillegg til at det går en del på ære, at de som må kontrollere kjerringa er redd/stressa for hva andre tenker og mener. Dette kan kanskje ha litt mer med selvbilde å gjøre? At de ikke er trygge nok til å ikke bry seg om hva andre tenker? 

Så bloggeren sin mann er helt normal på det området, altså ingen sykelig sjalusi? Hvis dette stemmer så kan det jo være en " gest" fra mannen sin side, ala "se hvor sjalu jeg er, det viser at jeg liker deg veldig godt" ? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, JaVel skrev:

Så bloggeren sin mann er helt normal på det området, altså ingen sykelig sjalusi? Hvis dette stemmer så kan det jo være en " gest" fra mannen sin side, ala "se hvor sjalu jeg er, det viser at jeg liker deg veldig godt" ? 

Ikke slik jeg ser det nei. Å la kona si sitte inne på et hotellrom er sykelig og et enormt kontrollbehov i mine øyne. Ikke i nærheten av noe jeg har sett før her nede. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Så bloggeren sin mann er helt normal på det området, altså ingen sykelig sjalusi? Hvis dette stemmer så kan det jo være en " gest" fra mannen sin side, ala "se hvor sjalu jeg er, det viser at jeg liker deg veldig godt" ? 

Og dette reiser igjen to spørsmål (minimum): hva skjer hvis hun ikke følger reglene, og hvordan er dette tenkt når hun skal nedover med guttungen? Et barn kan jo ikke "beskytte" hans kvinne i det offentlige rom, så hvordan er dette tenkt løst?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnAngel skrev:

Også lurte jeg på når jeg leser eldre blogginnlegg så står det at kommentarene har gått over til facebook(eller noe i den dur), men du kan fortsatt lese arkiverte kommentarer, men når jeg klikker på kommentarer får jeg dem ikke fram, det skjer ingenting når jeg klikker på boksen? 

Jeg tok "en tur" innom Facebooksiden hennes. Det er jo ingen som kommenterer... Det var vel kun et par kommentarer fra ei hun går på kurset til AB sammen med. Ingen kommentarer da hun utlyste en konkurranse heller.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jammf skrev:

Og dette reiser igjen to spørsmål (minimum): hva skjer hvis hun ikke følger reglene, og hvordan er dette tenkt når hun skal nedover med guttungen? Et barn kan jo ikke "beskytte" hans kvinne i det offentlige rom, så hvordan er dette tenkt løst?

Dette blir skumlere og skumlere. Har hun ingen som kan fortelle henne hva hun er iferd med å gjøre. Både mot seg selv og gutten?

Endret av Honey Dew
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun sagt/skrevet noe om hvorfor hun bruker nesten bare navn på dattera og ikke sønnen? Mulig det er en grunn til det som jeg ikke har fått med meg? Når hun presenterer seg selv og familien så skriver hun feks "Amalie er 20 år og sønnen min er 8"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
6 minutter siden, Visvas skrev:

Har hun sagt/skrevet noe om hvorfor hun bruker nesten bare navn på dattera og ikke sønnen? Mulig det er en grunn til det som jeg ikke har fått med meg? Når hun presenterer seg selv og familien så skriver hun feks "Amalie er 20 år og sønnen min er 8"

Det er jo fint at hun i noen grad verner om sin mindreårige sønn. Datteren er jo voksen/myndig og samtykker tydeligvis selv til eksponering på bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Surikatt skrev:

De skal vel bo på all inclusive sånn at tyrkeren kan forsikre seg om at de holder seg på hotellet og ikke blir overkjørt av en bil. 

😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at hun lusker rundt inne på forumet her, for det siste innlegget på bloggen omhandler sjalusien og hun trekker frem det som har blitt debattert her inne......og sånn går no dagan :p

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, Skrottefar skrev:

Skjønner at hun lusker rundt inne på forumet her, for det siste innlegget på bloggen omhandler sjalusien og hun trekker frem det som har blitt debattert her inne......og sånn går no dagan 😛

 

Det meste av innholdet de siste månedene har vært basert på det som er skrevet her inne? Og mye av det igjen har hun lagt opp til selv, ved å ha en bruker her inne og delta aktivt i tråden om seg selv. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Visvas skrev:

Har hun sagt/skrevet noe om hvorfor hun bruker nesten bare navn på dattera og ikke sønnen? Mulig det er en grunn til det som jeg ikke har fått med meg? Når hun presenterer seg selv og familien så skriver hun feks "Amalie er 20 år og sønnen min er 8"

Fordi Amalie har blogg selv og har nok sagt det er greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Skrottefar skrev:

Skjønner at hun lusker rundt inne på forumet her, for det siste innlegget på bloggen omhandler sjalusien og hun trekker frem det som har blitt debattert her inne......og sånn går no dagan 😛

 

Ser hun omtaler de som er skeptisk til hennes manns sjalusi for fordomsfulle. Dette blir totalt feil,hvis jeg feks hadde blitt med en partner på forretningsreise, for å nyte late dager, og han ba meg holde meg på hotellrommet, fordi han var redd jeg skulle bli påkjørt eller snakke med fremmede menn, så hadde det absolutt ikke vært fordomsfullt om venner og familie reagerte sterkt på dette, for det hadde ikke vært vanlig, ufarlig sjalusi. Hvis han blir sjalu hvis hun feks snakker med fremmede menn, kommer han til å bli nervevrak av og bo i Norge. Jeg var feks innom en butikk i dag og da kom jeg i prat med en mann jeg aldri hadde sett før, og hvis han ser på det med mistenksomhet, så blir det tøft for ham å bo i Norge. Hvis derimot hun finner ut at hun skal slutte å snakke med fremmede menn for ikke å gjøre sin mann sjalu så er det hun som kommer til å bli nervevrak. Ps, vet ikke om jeg har misforstått styrken på hans sjalusi her? 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke om jeg har klart inne hvor sjalu han er, men når et menneske sitter inne på et hotellrom hver ferie? Enten har HUN satt han i denne posisjonen eller så har HAN satt henne i denne posisjonen. Det er uansett hun som bretter ut dette forholdet på nett så de "fordommene" de møter han hun selv satt seg til. 

Og senere hyle om og om og oooooooooom igjen om hvor fæle og fordomsfulle vi inne på KG er 🙈 

At det finnes mennesker der ute som synes det er helt greit å gifte seg med en mann hun har kjent i tre uker og som ikke har møtt sønnen hennes. Som synes det er helt greit at et menneske sitter på et hotellrom og roper størst av alt er kjærligheten er hårreisende i mine øyne. Jeg forstår ikke at det er mulig å synes slikt er helt greit og heier dette fram. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...