Jump to content
Guest amaryllish

metteask.blogg.no

Recommended Posts

Honey Dew
1 time siden, plasticfantastic skrev:

Hun skriver vel dette for å provosere, mulig et desperat forsøk for å klatre på listen igjen..

Hvis dette ikke er sant, er det stygt å komme med skrøner på sin manns bekostning.

Fortsetter under...

Sandin

Hun ser ut til å bli en slags kombinasjon av AB og AR. Hun får ikke flere klikk av meg. 

hufsaaaaa

Jeg likte bloggen bedre før, da den hadde mer egenart og var mer uhøytidelig (i mangel av bedre ord). Nå blir der mer og mer tydelig at hun "kurses" av AB og følger et opplegg, synes jeg. 

Edited by hufsaaaaa

JaVel
4 timer siden, plasticfantastic skrev:

Hun skriver vel dette for å provosere, mulig et desperat forsøk for å klatre på listen igjen..

Jeg håper inderlig det, for ellers høres dette veldig usunt ut. Et ordtak sier, "På seg selv kjenner man andre", og det har nok mange kvinner og menn fått kjenne på, at partneren som er veldig sjalu og ser utroskap overalt, selv er den som er utro i forholdet. 

spaniasol

Sjalusi er vanligvis et uttrykk for mindreverdighetskomplekser. Man er redd for at man ikke strekker til, ikke skal være god nok, attraktiv nok, for sin kjære. Sjalusi er sjelden godartet. Jeg vil anta (uten å vite noe om det) at når så ulike kulturer settes mot hverandre i tillegg, kommer mannens behov for sosial kontroll, være sjef, herre i "eget hus" etc. tydeligere fram som sjalusi. Ikke bra i det hele tatt. Verken på kort eller lang sikt.

Justlooking
7 timer siden, Minipilla skrev:

Hvis de ikke har planer om flytte sammen på mange år kan jeg med min beste vilje ikke forstå det enorme hastverket med å gifte seg??

Det er fordi han skal få komme til Norge. Og det kan ta tid å få ham gjennom papirmølla og hit, derfor kan det ta noen (?) år.

Annonse

JaVel
1 time siden, spaniasol skrev:

Sjalusi er vanligvis et uttrykk for mindreverdighetskomplekser. Man er redd for at man ikke strekker til, ikke skal være god nok, attraktiv nok, for sin kjære. Sjalusi er sjelden godartet. Jeg vil anta (uten å vite noe om det) at når så ulike kulturer settes mot hverandre i tillegg, kommer mannens behov for sosial kontroll, være sjef, herre i "eget hus" etc. tydeligere fram som sjalusi. Ikke bra i det hele tatt. Verken på kort eller lang sikt.

Men er det slik at en harmonisk tyrkisk mann med et sunt selvbilde er spesielt sjalu, jeg forbinder det nemlig med et svært dårlig selvbilde, eventuelt med alvorlige personlighetsforstyrrelser? Fint om noen som er gift med en tyrker kan gi litt info om tyrkiske menn og sjalusi. Hadde også vært greit å høre om tyrkiske kvinner og sjalusi.

decker

Eg tenker det kanskje kan vera veldig lurt å tenka over kva ein skriv i bloggen med tanke på eventuell familiegjenforening. UDI vil mest sannsynleg sjekka ut bloggen (ein må nødvendigvis vrenga ut sjela til dei når dei skal luka ut eventuelle proforma-ekteskap), og det er som eg sa tidlegare mange raude flag. Det er der det med å tenka uhyre nøye gjennom kva ein deler kjem inn, og ikkje berre tenka på klikk og drama. Sidan ho går i skule hjå AB, så er det jo ein del av pakka å vera mest mulig kontroversiell, men det er fare for at bloggaren lagar kraftig ris til eigen bak.

panzerpølsa
21 minutter siden, decker skrev:

Eg tenker det kanskje kan vera veldig lurt å tenka over kva ein skriv i bloggen med tanke på eventuell familiegjenforening. UDI vil mest sannsynleg sjekka ut bloggen (ein må nødvendigvis vrenga ut sjela til dei når dei skal luka ut eventuelle proforma-ekteskap), og det er som eg sa tidlegare mange raude flag. Det er der det med å tenka uhyre nøye gjennom kva ein deler kjem inn, og ikkje berre tenka på klikk og drama. Sidan ho går i skule hjå AB, så er det jo ein del av pakka å vera mest mulig kontroversiell, men det er fare for at bloggaren lagar kraftig ris til eigen bak.

Viktige ord du kommer med her, for bloggen taler virkelig ikke til fordel for dette forholdet på noen måte. Syns det er trist å se utviklingen på bloggen etter kursstart, det er mest om å gjøre å få klikk, mindre fokus på å levere noe som gir mening. Dramatisk, sjokkerende og provoserende, med en dæsj ukritisk svada. Dette går ikke veien. 

Visvas

Jeg har skrevet dette tidligere i tråden her. Jeg tror UDI får mat ang proforma fra hans side om de leser denne bloggen. Noe de sikkert blir å gjøre iom at de sjekker facebook og diverse. 

Denne bloggen er i mine øyne et bevis på at enkelte kvinner trenger å bli beskyttet mot seg selv. Noe UDI mange ganger har bevist at de mener. 

Tyrkiske menn og kvinner kan være ekstremt sjalu. Sjalusi måles ofte i hvor mye de føler for hverandre. Sykt, men sant. 

Nå har jeg ikke lest sjalusiinnleggene, men for meg er dette rent kontrollbehov og ikke et snev søtt. 

Edited by Visvas

Skrottefar
4 minutter siden, HillbillyHelga skrev:

I mai var mannen 12 år yngre enn henne, men nå er det 10?  “Jeg er lykkelig gift med min 12 år yngre tyrkiske mann, som enda bor i Tyrkia” . https://metteask.blogg.no/ingen-kan-odelegge-ekteskapet-vart-utenom-oss-selv.html :huh:

Han har nok blitt 2 år eldre i løpet av ekteskapet, mulig de eldes fortere der nede når man er gift :P

Veslefrikk
5 minutter siden, HillbillyHelga skrev:

I mai var mannen 12 år yngre enn henne, men nå er det 10?  “Jeg er lykkelig gift med min 12 år yngre tyrkiske mann, som enda bor i Tyrkia” . https://metteask.blogg.no/ingen-kan-odelegge-ekteskapet-vart-utenom-oss-selv.html :huh:

Er hun flau over aldersforskjellen kanskje? Og pynter litt på den. 

Annonse

Visvas

Det er jo ikke noe rart historien endrer seg hele tiden for hun har jo giftet med en hun ikke kjenner overhode. De hadde fysisk vært sammen 2 uker etter turen de møttes og til turen hvor de giftet seg. Det er iallefall hva hun har skrevet i en annen tråd, eller var det et svar på bloggen? Senere ble dette forandret til 5 uker, ikke at jeg forstår hvorfor. 2 og 5 uker er omtrent det samme, du kjenner ikke noen på denne tiden uansett.

AnAngel

Mat for UDI dette. Det viser jo tydelig hvor lite de faktisk kjenner hverandre når hun ikke engang vet alderen på mannen sin 😄

Men lurte på en ting; det var jo sånn at han er sesongarbeider og bor hjemme hos foreldrene utenom sesongen. Jeg har ikke fått med meg når han ikke jobber på hotellet. Hvordan gjør de det da når hun er på ferie (ja, ferie) i Tyrkia? Bor hun også hos foreldren hans da?

Også lurte jeg på når jeg leser eldre blogginnlegg så står det at kommentarene har gått over til facebook(eller noe i den dur), men du kan fortsatt lese arkiverte kommentarer, men når jeg klikker på kommentarer får jeg dem ikke fram, det skjer ingenting når jeg klikker på boksen? 

Skrottefar
1 minutt siden, AnAngel skrev:

Mat for UDI dette. Det viser jo tydelig hvor lite de faktisk kjenner hverandre når hun ikke engang vet alderen på mannen sin 😄

Men lurte på en ting; det var jo sånn at han er sesongarbeider og bor hjemme hos foreldrene utenom sesongen. Jeg har ikke fått med meg når han ikke jobber på hotellet. Hvordan gjør de det da når hun er på ferie (ja, ferie) i Tyrkia? Bor hun også hos foreldren hans da?

Også lurte jeg på når jeg leser eldre blogginnlegg så står det at kommentarene har gått over til facebook(eller noe i den dur), men du kan fortsatt lese arkiverte kommentarer, men når jeg klikker på kommentarer får jeg dem ikke fram, det skjer ingenting når jeg klikker på boksen? 

Har du noen eldre blogginnlegg med kommentarer å linke til? Jeg kan se om jeg også ender opp i no-where-land uten noe å se :)

Om hun også bor hos foreldrene utenom sesongen vet jeg ikke, men er vel også hotell da, og han er på besøk, med mindre de har en hule i nærheten der ute på bygda 😎

AnAngel
15 minutter siden, Skrottefar skrev:

Har du noen eldre blogginnlegg med kommentarer å linke til? Jeg kan se om jeg også ender opp i no-where-land uten noe å se :)

Om hun også bor hos foreldrene utenom sesongen vet jeg ikke, men er vel også hotell da, og han er på besøk, med mindre de har en hule i nærheten der ute på bygda 😎

F.eks dette:  https://metteask.blogg.no/militaeret-kristen-svigermor-kjerringrad-mer-om-omskjaering-osv.html

😄 Det tenkte jeg ikke på, de har selvsagt en hule 😄 

JaVel
1 time siden, Visvas skrev:

Tyrkiske menn og kvinner kan være ekstremt sjalu. Sjalusi måles ofte i hvor mye de føler for hverandre. Sykt, men sant. 

Selv tyrkere med et sunt og harmonisk selvbilde? Da tenker jeg at de ikke er sjalu på real, at det er mer en lek siden de liksom SKAL være sjalu? 

Skrottefar
2 minutter siden, AnAngel skrev:

F.eks dette:  https://metteask.blogg.no/militaeret-kristen-svigermor-kjerringrad-mer-om-omskjaering-osv.html

😄 Det tenkte jeg ikke på, de har selvsagt en hule 😄 

Kommer ikke opp noen kommentarer nei, mulig det er linket opp mot en FB-profil som ikke er åpen eller noe........inte vet jag 😜

Og ja, en hule it is 😄

Jammf
12 minutter siden, JaVel skrev:

Selv tyrkere med et sunt og harmonisk selvbilde? Da tenker jeg at de ikke er sjalu på real, at det er mer en lek siden de liksom SKAL være sjalu? 

Når man lever i en kultur som har sjalusi som barometer på forholdet er det press både fra omgivelsene og familien om hvordan man skal te seg overfor partneren. Sikkert individuelle forskjeller der som her, men husk at for akkurat denne mannen står ekstra mye på spill. Er det Highasakite som synger om "The golden ticket" ....😉