Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Huset innvendig står på halv tolv oppussingsmessig, noen uferdige badekar! i hagen, men hei, vi kjøper en campingvogn fra 80-tallet og pusser opp. Når man gjennom flere år ikke greier å gjøre ferdig inne i huset sitt, så er det vel fata morgana å tro at man kan pusse opp en fuktig campingvogn..men alt for at pengesluket skal få is og en fiiin ferie.. fordelen er jo at de kan parkere vogna utenfor jobben hennes..

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferien nærmer seg, og det skjer mye på bloggen. 

For meg så virker det som om Mette ikke helt har forstått dette med offentlig. Altså, at alle kan lese hva som står . Til og med huske hva som står. 

Gang på gang var det ikke sånn det var ment, helst det motsatte. Som at H skriver om hvorfor merkedager er viktige for ham (leser hun ikke hva hun oversetter?), for så å selv komme med innlegg hvor hun ikke vil markere disse dagene. Bl.a. pga økonomi . Ja Mette, jeg har lest at H har skrevet det, og at du har skrevet at han får gi beskjed selv, du har ingen interesse av å finne ut av tyrkiske høytider, jeg har også lest utallige innlegg hvor du meget utdypende skriver om din skrale økonomi, kan ikke feire hans merkedager i tillegg til norske, hvorpå du i neste nå skriver om hva du har kjøpt, evt. hva du har tenkt å kjøpe. F.eks planen om å kjøpe hus til H i Tyrkia, bobil, og nå en campingvogn. FØR bufferen er på plass. 

Så etter at "haterne" (virkelig??) stiller spørsmålstegn ved din manglende interesse for hans kultur, når han beviselig akkurat har skrevet hvor viktige merkedagene er for ham, så kommer det et nytt innlegg hvor vi DA får lese at merkedager ikke er viktige for ham likevel.  Men så er det KG- kjerringene som tolker alt helt feil. Helt ubegripelig.

Helt enig at sommerferie i år burde droppes. Det er min mening (det betyr ikke at de på KG skal bestemme om dere skal på ferie eller ikke, dette er MIN mening om det DU har lagt ut offentlig). Tenker at det uansett er tøft å leve 2 voksne mennesker på 1 inntekt, i tillegg i et lavtlønnsyrke, og her har man 2 barn i tillegg. Ikke kan jeg forstå hvordan det forbruket som er vist på bloggen kan dekkes av en inntekt.  Også har man plutselig spart 15000 kr. Men utgiftene er jo allerede godt på vei inn i den sparebøssa. 

Den campingvogna ville jeg droppa først som sist. Ikke har jeg greie på campingvogner , men en så gammel vogn kan vel være full av sopp og råte som man ikke ser med det blotte øyet? Ville ikke latt mine barn sove der i alle fall. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei2016 skrev (1 time siden):

Äsch, Mette har nu helt plötsligt inte alls dårlig råd numera. Förstå det den som kan efter allt hon själv har delat av sig med tidigare, men hon vänder ju ständigt kappan efter vinden, så bara att hänga med här. Det är ju bara alla dumma oförutsedda utgifter som har kommit dom senaste åren som strular till det. (Källa på utsago; Hennes egna kommentarsfält.)

Hon lyssnar ju inte på allmänt förnuft som är att skippa semester och spara upp pengar. Så då utgår jag från Mette-logik; Köp den där husvagnen. Kan inte påkomma några oförutsedda utgifter på den iaf. Alla tänkbara utgifter är listat up i hennes kommentarsfält, så möjliga utgifter kan nu inte komma som en överraskning. Och när dom inte kommer som nån överraskning (så som att bilen och hushållsmaskiner behöver repareras ibland) så har hon säkert råd med utgifterna när dom kommer. 

Mette-logikk er en egen logikk ja, har hatt dårlig råd, ja, men ikke nå, har en buffer, så da er det bare å kjøpe en gammel campingvogn og bruke masse tid og penger på den samtidig som alle andre utgifter også skal betales, og hva er bufferen på? 15 000 kr mener jeg at jeg har lest et sted, husker ikke om det er her inne eller i kommentarfeltet på bloggen, men 15 000 rekker ikke langt 🤣

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada en dag slik og neste dag slik. Nye planer hver dag. Dårlig råd, utgifter på det ene og det andre. Men ferie dere, det er viktig. Og helst ikke etter lommeboka. Nei da kjøper vi ei campingvogn fra 80 tallet, hekter den på bilen og durer ivei. For det er ikke store forskjellen på en henger og ei campingvogn😂 Ja da får vi se da, om dronninga kommer seg til sørlandet, og blir fornøyd. I verste fall ryker bufferen 🤦‍♀️🤦‍♀️

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lurer på om hun har bil som har lov å trekke vogna?  Regler for sånt.  10 år gammel bil og med flere ting som er ødelagt.  Hva veier vogna feks?  Har den vært kjørt eller stått rolig?  Viktige saker å finne ut av.  Dama er godt voksen så man skulle tro at impulshandlinger er noe hun burde se konsekvenser av

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trua skrev (3 minutter siden):

Ja lurer på om hun har bil som har lov å trekke vogna?  Regler for sånt.  10 år gammel bil og med flere ting som er ødelagt.  Hva veier vogna feks?  Har den vært kjørt eller stått rolig?  Viktige saker å finne ut av.  Dama er godt voksen så man skulle tro at impulshandlinger er noe hun burde se konsekvenser av

Er jo ingen problem vet du. H kan få i oppgave å fikse den. Og hun har jo kjørt med tilhenger, så det der fikser hun lett som bare det. Bilen som er 10 år gammel må være en dårlig bil eller så har hun vært svært dårlig på å vedlikeholde den med tanke på hvor mye som blir ødelagt på den. Altså slitasje er normalt, men virker jo som mer enn vanlig slitasje som ryker på den. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Dersom det er spørsmål til modereringen send meg gjerne en PM eller lag en tråd på Ris og Ros Rampelyset. 

Sol, admin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trua skrev (På 22.5.2021 den 21.40):

Dama er godt voksen så man skulle tro at impulshandlinger er noe hun burde se konsekvenser av

Det er vel nettopp det hun ikke gjør. Mitt inntrykk er at hun er ekstremt impulsiv og bare hopper i det når hun får et innfall uten å tenke på de langsiktige konsekvensene det muligens kan få. 

Å bruke 10.000 kr på en 40 år gammel campingvogn som har hatt fuktskader tidligere virker som galskap i mine øyne, særlig med tanke på at budsjettet er stramt i utgangspunktet. Hva gjør de om vogna viser seg å være full av sopp og råte og totalt ubrukelig? Da går vel hele ferien i vasken? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_fjong1 skrev (På 22.5.2021 den 21.46):

Er jo ingen problem vet du. H kan få i oppgave å fikse den. Og hun har jo kjørt med tilhenger, så det der fikser hun lett som bare det. Bilen som er 10 år gammel må være en dårlig bil eller så har hun vært svært dårlig på å vedlikeholde den med tanke på hvor mye som blir ødelagt på den. Altså slitasje er normalt, men virker jo som mer enn vanlig slitasje som ryker på den. 

Hun drev jo og kjørte rundt med oljelampa lysende en stund helt til hun kom på at hun skulle spørre leserne om det var noe å bry seg om. Tyder jo på at det jevnlige enkle vedlikeholdet kan være noe mangelfullt. Håper hun får sjekket bremseklosser osv av og til for å si det sånn.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å ikke lære av sine "feiltrinn". Har jo gått på en smell med båt og nå ser det ut som det blir camping vogn om hun ikke har fått en positiv tilbakemelding på del idéen.  Så hva er vitsen med å forhøre seg med andre, når en uansett kommer til å gjennomføre det hun selv mener er en super idé?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (1 time siden):

Synd å ikke lære av sine "feiltrinn". Har jo gått på en smell med båt og nå ser det ut som det blir camping vogn om hun ikke har fått en positiv tilbakemelding på del idéen.  Så hva er vitsen med å forhøre seg med andre, når en uansett kommer til å gjennomføre det hun selv mener er en super idé?

Klikk på bloggen? Penger tjent, simple as that

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kjøpe et billig vrak av ei campingvogn er galskap og vil bli et pengesluk for å få den i brukbar stand. Leste om den båten, forstår den ble for dyr for henne, med andre ord den båten skulle hun ikke ha kjøpt. M. tenk før du handler denne gangen da.

 

 

Endret av Oppland
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trua skrev (29 minutter siden):

Klikk på bloggen? Penger tjent, simple as that

Hun er nok bare ute etter å skape trafikk på bloggen, vet godt at dette engasjerer folk. Innlegg relatert til økonomi fra den kanten er ikke så interessante lengre. Enten er hun totalt læringsresistent eller så er det vas hun legger ut for å genere klikk. For all del, løp og kjøp 👍🏻

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (1 time siden):

Synd å ikke lære av sine "feiltrinn". Har jo gått på en smell med båt og nå ser det ut som det blir camping vogn om hun ikke har fått en positiv tilbakemelding på del idéen.  Så hva er vitsen med å forhøre seg med andre, når en uansett kommer til å gjennomføre det hun selv mener er en super idé?

Jeg skjønner ikke hvorfor hun avslutter innlegget om at campingvognkjøp med å spørre om noen har erfaringer, råd eller advarsler til henne. Hun er jo ikke åpen for andre innspill enn fra de som mener det er en strålende ide å kjøpe en eldgammel campingvogn som har vært fuktskadet.

 Klippet fra blogginnlegget "Risikabelt men spennende":

"Men som sagt, jeg har null erfaring og vet egentlig ikke hva jeg går til eller om det er verdt det. Vet bare at jeg uansett vil spare penger med å dra på tur med en eldre kjøpt vogn enn å leie den nye bobilen vi planlagte." 

"Tenker vel egentlig at om vi ikke får ordnet den slik vi ønsker og må selge den videre, vil selve ferien uansett bli billigere og vi spare penger! Og det selv om vi selger med stort tap."

Får inntrykk av at hun har overbevist seg selv om at det er en kjempeide å kjøpe den campingvogna og at den blir reine sparebøssa. Det skulle vært interessant å se hvordan hun har regnet seg frem til at hun uansett vil spare penger på det, det virker hun jo skråsikker på.

I kommentarfeltet foreslås det både familietelt eller campinghytte. Begge deler mener Mette er dyrt. Sistnevnte er faktisk "RÅ dyrt 😱".  Det blir nok campingvogn...🤷‍♀️

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiane_W skrev (30 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor hun avslutter innlegget om at campingvognkjøp med å spørre om noen har erfaringer, råd eller advarsler til henne. Hun er jo ikke åpen for andre innspill enn fra de som mener det er en strålende ide å kjøpe en eldgammel campingvogn som har vært fuktskadet.

 Klippet fra blogginnlegget "Risikabelt men spennende":

"Men som sagt, jeg har null erfaring og vet egentlig ikke hva jeg går til eller om det er verdt det. Vet bare at jeg uansett vil spare penger med å dra på tur med en eldre kjøpt vogn enn å leie den nye bobilen vi planlagte." 

"Tenker vel egentlig at om vi ikke får ordnet den slik vi ønsker og må selge den videre, vil selve ferien uansett bli billigere og vi spare penger! Og det selv om vi selger med stort tap."

Får inntrykk av at hun har overbevist seg selv om at det er en kjempeide å kjøpe den campingvogna og at den blir reine sparebøssa. Det skulle vært interessant å se hvordan hun har regnet seg frem til at hun uansett vil spare penger på det, det virker hun jo skråsikker på.

I kommentarfeltet foreslås det både familietelt eller campinghytte. Begge deler mener Mette er dyrt. Sistnevnte er faktisk "RÅ dyrt 😱".  Det blir nok campingvogn...🤷‍♀️

Hvis det er så mye å spare på å kjøpe ei camping vogn kontra å leie bobil da er jammen den bobilen dyr. (Vet det ikke er billig å leie) men kjøpe campingvogn som en sikkert må betale omregistrering på samt forsiktig.  Og om en enda får solgt den med tap har hun gevinst. Skulle likt å se det regne stykke..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trude4
Tildittbeste skrev (11 minutter siden):

Hvis det er så mye å spare på å kjøpe ei camping vogn kontra å leie bobil da er jammen den bobilen dyr. (Vet det ikke er billig å leie) men kjøpe campingvogn som en sikkert må betale omregistrering på samt forsiktig.  Og om en enda får solgt den med tap har hun gevinst. Skulle likt å se det regne stykke..

Du trenger ikke betale omregistrering på veteranbiler og vogner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utvilsomt en stor drøm for henne dette å kunne loffe rundt med campingvogn. Men kostbart, det er det utvilsomt. På bakgrunn av et nylig blogginnlegg der hun igjen forteller om hvordan det tynger å være eneforsørger for en hel familie, virker det ikke smart i det hele tatt. 
Det kommer flere sommerferier, men denne er sannsynligvis den der de vil ha trangest økonomi av alle, med kun en inntekt. Videre vil det nok bli kostbart med utgifter til sertifikat til H. 

Hun skal ha for drømmer og gjennomføringsevne, men skjønner ikke helt at hun vil utfordre økonomisk trygghet for en ferie.

Hun kan trøste seg med at det er flere i år som må skrinlegge feriedrømmen på grunn og korona og følger av den. 


Må jo være en av hennes mange følgere som har ei hytte til låns eller ei campingvogn? Kanskje det er det som er motivet med alle disse innleggene om feriedrømmen? Det er lov å prøve seg. 

Virker i alle fall uforenlig med ferie og vogn i år, når alle sier at den er en utrolig dårlig investering, denne gamle vogna, versus den store bekymringen som hun stadig skriver om mtp økonomi. 
 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (1 time siden):

Må jo være en av hennes mange følgere som har ei hytte til låns eller ei campingvogn? Kanskje det er det som er motivet med alle disse innleggene om feriedrømmen? Det er lov å prøve seg. 

Ei i kommentarfeltet på campingvogninnlegget foreslo at de kunne bytte hus en uke, men Mette avslo. Det ville ikke være rettferdig mot hun andre mente Mette. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting hun må ta med skal de kjøre rundt med  campingvogn  i vårt kuperte land er det noe som suger drivstoff og det er dyrt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...