Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

1974bloggen skrev (1 time siden):

Mette er både impulsiv og kaldt beregnene, hun sa vel om ikke jeg husker helt feil i snap og i bloggen sin at d skulle fortelle dagen etter, men ved å ikke oppdatere så får hun klikk fordi at folk vil inn å sjekke hva de endte md. Helt i tråd med ABD og andre bloggere

Tima og til rettelagt, helt etter boka..slår ikke feil en eneste gang🤷‍♀️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tildittbeste skrev (19 minutter siden):

Tima og til rettelagt, helt etter boka..slår ikke feil en eneste gang🤷‍♀️

Jepp og pussig sett, 2 min etter keg postet innlegget kom det snap om at blogg innlegg kommer

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (1 time siden):

Tima og til rettelagt, helt etter boka..slår ikke feil en eneste gang🤷‍♀️

 

1974bloggen skrev (51 minutter siden):

Jepp og pussig sett, 2 min etter keg postet innlegget kom det snap om at blogg innlegg kommer

Ja, 0g campingvogn ble det, kostet 18 000 og Mette m/familie tok turen på 8 timer frem til der de kjøpte vogna, overnattet i den, og nye 8 timer på vei hjem.......tenk på hva det koster i drivstoff, bompenger og fergebilletter på den turen 🤔

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (8 minutter siden):

 

Ja, 0g campingvogn ble det, kostet 18 000 og Mette m/familie tok turen på 8 timer frem til der de kjøpte vogna, overnattet i den, og nye 8 timer på vei hjem.......tenk på hva det koster i drivstoff, bompenger og fergebilletter på den turen 🤔

Det går jo helt fint det. De har god økonomi 😇🤪😅

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (10 minutter siden):

Det går jo helt fint det. De har god økonomi 😇🤪😅

De lever som noen tenåringer som ikke tenker på morgen dagen. Helt utrolig. Og nå skal den jo pusses opp til de grader også. Ser jo ikke akkurat ut som de egentlig har tid til det..og enda en ekstra utgift.  Fy fader sier jeg bare, tenker tilbake på den sponset,og her flyr penga ut..bismak så det holder

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting om campingvogner og har aldri sett noen innenfra (før bildene på bloggen til Mette nå), men vil det ikke koste himmelsk mye å pusse opp? Vet ikke om de må ta både kjøkken og.. var det et slags bad der? også, men det må jo i så fall bli mye penger?

Tenker på det hun har skrevet tidligere om ferie og ikke ferie, hva som vil bli for dyrt og hva som er innenfor. Sånn umiddelbart virker det ekstremt mye dyrere med campingvogn og oppussing? De vil jo lett få en flott ferie for de pengene, hvis hun på død og liv må på ferie i år.

Får det ikke helt til å stemme med alt hun har skrevet om økonomi og utgifter tidligere. Utenom oppussing så blir det likevel utgifter til drivstoff, ferger, bompenger etc + avgift på evt campingplass (antar det koster å være parkert og få strøm etc), så sammenlagt høres det svindyrt ut i mine ører. Men som sagt, jeg vet ingenting om campingvogn og campingliv, kan jo være det lønner seg på sikt. At hun vil få mer igjen for det enn å blåse 20 000+ på en annen type ferie

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nana skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ingenting om campingvogner og har aldri sett noen innenfra (før bildene på bloggen til Mette nå), men vil det ikke koste himmelsk mye å pusse opp? Vet ikke om de må ta både kjøkken og.. var det et slags bad der? også, men det må jo i så fall bli mye penger?

Tenker på det hun har skrevet tidligere om ferie og ikke ferie, hva som vil bli for dyrt og hva som er innenfor. Sånn umiddelbart virker det ekstremt mye dyrere med campingvogn og oppussing? De vil jo lett få en flott ferie for de pengene, hvis hun på død og liv må på ferie i år.

Får det ikke helt til å stemme med alt hun har skrevet om økonomi og utgifter tidligere. Utenom oppussing så blir det likevel utgifter til drivstoff, ferger, bompenger etc + avgift på evt campingplass (antar det koster å være parkert og få strøm etc), så sammenlagt høres det svindyrt ut i mine ører. Men som sagt, jeg vet ingenting om campingvogn og campingliv, kan jo være det lønner seg på sikt. At hun vil få mer igjen for det enn å blåse 20 000+ på en annen type ferie

Alt dette kommer nok hun til å svare på enten på snap, instagram og/eller blogg når vi har kommet med alle våre meninger og hun har lest de 🤣

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (14 minutter siden):

Det går jo helt fint det. De har god økonomi 😇🤪😅

Og det er jammen bra. En campingvogn som de har kontrollert i lyset fra en lommelykt, (da de kom frem etter at det hadde blitt mørkt jfr blogg) - og som man glatt får prutet ned 25 % av prisen - er nok ett gullkantet kjøp det her...

Jeg syns Mette burde få en premie jeg. Det er jo helt utrolig hvordan hun klarer å strekke skillingene. En inntekt, to voksne og to barn - hus, bil, oppussing av hjem og campingvogn, hageprosjekter, og forholdsvis store innhugg rett som det er til for eks nevnte campingvogn, ny mobil til mannen etc. Samt alltid litt til overs så de kan «unne seg» middager ute, kaker og snop og det de ellers har lyst på. 
Det er skikkelig godt gjort. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (11 minutter siden):

Alt dette kommer nok hun til å svare på enten på snap, instagram og/eller blogg når vi har kommet med alle våre meninger og hun har lest de 🤣

Og det er leserne som leter etter feil mens to-tre stykk er på mettes "side" og kan ikke forstå hvordan vi  (20-30 stykk) kan finne så mye feil. 🤪 Rart at så mange tenker det samme 😎

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (52 minutter siden):

 

Ja, 0g campingvogn ble det, kostet 18 000 og Mette m/familie tok turen på 8 timer frem til der de kjøpte vogna, overnattet i den, og nye 8 timer på vei hjem.......tenk på hva det koster i drivstoff, bompenger og fergebilletter på den turen 🤔

Really? Sitter dere der hjemme og bare venter på hennes oppdateringer? Nånfår vi håpe Corona snart er ferdig slik at dere får kommet dere ut og bryr dere om noe annet enn bloggere!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu vill ju inte köpet av den här vagnen och dens kringliggande faktorer utlösa någon ny ekonomisk kris, då det enigt Mette bara uppstår ekonomiska kris när något oförutsett händer. Här är hon varnat om det allra mesta, så inga överraskningar här, inte.

Men när, högst sannolikt, en sån där elak, orättvis och alldeles oförutsägbar utgift inträffar (så som det ständig har gjort dom senaste åren, enigt henne), så undrar jag om hon ens förstår att alla dom pengarna hon nu blåser på det här projektet kunde räddat en kris eller två? Skulle hon vara i behov att igen pröva få ett banklån kan jag bara gissa på att det här köpet inte direkt ökar chansen för att få goodwill i en bank heller. 

Men äsch, shit samma, man lever ju bara en gång och man har alltid Spleis att vända sig åt. Typ. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei2016 skrev (1 minutt siden):

Nu vill ju inte köpet av den här vagnen och dens kringliggande faktorer utlösa någon ny ekonomisk kris, då det enigt Mette bara uppstår ekonomiska kris när något oförutsett händer. Här är hon varnat om det allra mesta, så inga överraskningar här, inte.

Men när, högst sannolikt, en sån där elak, orättvis och alldeles oförutsägbar utgift inträffar (så som det ständig har gjort dom senaste åren, enigt henne), så undrar jag om hon ens förstår att alla dom pengarna hon nu blåser på det här projektet kunde räddat en kris eller två? Skulle hon vara i behov att igen pröva få ett banklån kan jag bara gissa på att det här köpet inte direkt ökar chansen för att få goodwill i en bank heller. 

Men äsch, shit samma, man lever ju bara en gång och man har alltid Spleis att vända sig åt. Typ. 

Helt enig med deg! Man lever en gang, og må prøve p gjøre det beste ut av det:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (Akkurat nå):

Helt enig med deg! Man lever en gang, og må prøve p gjøre det beste ut av det:)

Jag tror du, Mette och jag har ganska olika syn på vad som är att göra det bästa utav det. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns vognen så bra ut, og var rimelig. Tipper de får mange kjekke turer i den!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei2016 skrev (1 minutt siden):

Jag tror du, Mette och jag har ganska olika syn på vad som är att göra det bästa utav det. 

Ja, det er sikkert så, men det er jo helt greit? Man bruker penger på det man selv synes har en verdi, og ikke hva andre synes? Eller…?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (4 minutter siden):

Ja, det er sikkert så, men det er jo helt greit? Man bruker penger på det man selv synes har en verdi, og ikke hva andre synes? Eller…?

I utgangspunktet enig med deg, men det er litt vanskelig å la være å kommentere når man kjenner historien og vet at det er store kostnader på vent ;) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Voyager skrev (6 minutter siden):

Ja, det er sikkert så, men det er jo helt greit? Man bruker penger på det man selv synes har en verdi, og ikke hva andre synes? Eller…?

Absolut. Det gör jag med, samt att jag aldrig lever över mina tillgångar. Märkligt nog så hamnar aldrig jag i någon ekonomiska kris lite titt som tätt varje år, men det här nog inte med ett sunt ekonomisk tänk att göra- jag har säkert bara inte otur så som Mette. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (2 minutter siden):

I utgangspunktet enig med deg, men det er litt vanskelig å la være å kommentere når man kjenner historien og vet at det er store kostnader på vent ;) 

Men hva bruker du penger på som andre ikke er ok med? Jeg liker å bruke penger på opplevelser men familien min ønsker å bruke å på ting og vesker og kjoler. Jeg er ikke enig i måten de bruker penger på, og de forstår ikke mitt forbruk. So what?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei2016 skrev (3 minutter siden):

Absolut. Det gör jag med, samt att jag aldrig lever över mina tillgångar. Märkligt nog så hamnar aldrig jag i någon ekonomiska kris lite titt som tätt varje år, men det här nog inte med ett sunt ekonomisk tänk att göra- jag har säkert bara inte otur så som Mette. 

Hahah.....ja, enig med deg, du får sagt det 😄

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (Akkurat nå):

Men hva bruker du penger på som andre ikke er ok med? Jeg liker å bruke penger på opplevelser men familien min ønsker å bruke å på ting og vesker og kjoler. Jeg er ikke enig i måten de bruker penger på, og de forstår ikke mitt forbruk. So what?

So what- der sa du det - tror ikke det har særlig innvirkning på våre liv hva de bruker penger på. Men når hun velger å legge ut om pengebruk på blogg og SoMe, og i stor grad lar kommentarene her på KG styre innholdet der, er det jo ikke rart at mange synes det er underholdende å kommentere.

 

Når det er sagt er jeg litt imponert over hvor langt hun klarer å strekke én hjelpepleierlønn for en hel familie. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...