Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Skrottefar skrev (12 timer siden):

En annen ting når det gjelder oversettelsene som blir gjort når det blir Google Translate og det ikke blir sjekket og redigert er flg. i spørsmål og svar-innlegget, https://metteask.blogg.no/religion-kultur-livssyn-sporsmal-og-svar.html :

Prøv å les det jeg har uthevet......altså, what? Skjønner bare ikke at det ikke går an å være litt mer oppmerksom på hva som legges ut......det der er jo bare latterlig 🤣

😂😂

Jeg ser mange hyller H sine tilskudd til bloggen, som jeg har sagt før syns jeg hans bidrag er ganske intetsigende og framstår som halvhjertede framstøt for å spice opp bloggen og trekke flere lesere dit og til nettbutikk antakelig. Dette innlegget om høytider er jo et kroneksempel. Bla bla bla med oppsummeringen om at folk nå kanskje skjønner hvorfor høytider er viktige for han etterfulgt av den motsatte beskjeden senere fra M og han selv. Innhold og språk i innleggene framstår som slurvearbeid uten noe ekte engasjement bak det. Bygger også opp under bildet av H som en benign, medgjørlig og passiv partner for den mer dominante M. Den dynamikken eksisterer jo hos mange par. De kan benekte det, men det er nå slik de framstiller seg. Syns jeg.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er virkelig uvitende når hun tror at barn skal faste under ramadan. Det scenarioet hun skriver med å nekte lillejenta mat fra soloppgang til solnedgang fordi hun er for liten til å skjønne at hun ikke får mat. Altså, dette er jo flaut lavt kunnskapsnivå selv uten å være gift med en tyrkisk mann.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manannan skrev (1 time siden):

😂😂

Jeg ser mange hyller H sine tilskudd til bloggen, som jeg har sagt før syns jeg hans bidrag er ganske intetsigende og framstår som halvhjertede framstøt for å spice opp bloggen og trekke flere lesere dit og til nettbutikk antakelig. Dette innlegget om høytider er jo et kroneksempel. Bla bla bla med oppsummeringen om at folk nå kanskje skjønner hvorfor høytider er viktige for han etterfulgt av den motsatte beskjeden senere fra M og han selv. Innhold og språk i innleggene framstår som slurvearbeid uten noe ekte engasjement bak det. Bygger også opp under bildet av H som en benign, medgjørlig og passiv partner for den mer dominante M. Den dynamikken eksisterer jo hos mange par. De kan benekte det, men det er nå slik de framstiller seg. Syns jeg.

Kan heller ikke forstå at noen roser hans innlegg høyt opp i sky. Det er dårlig tekst og innhold. Veldig skole stil innhold. Og han er jo akkurat som M, skriver en ting en dag og neste innlegg er det ikke slik det var ment. Men én lang og nesten uforklarlig forklaring, ja beklager men jeg forstår nesten ikke hva han sier på engelsk. Bloggen burde snart fått et tema og ikke hoppe fra sted til sted, med teamer om alt mellom himmel og jord.  Var ikke slik den dagen jeg oppdaget den for veldig leeenge siden..synes bloggen dessverre har tapt seg sikkelig.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å få gode setninger/innlegg med googletranslate fra tyrkisk til norsk og engelsk, for setningoppbygningen er totalt forskjellig. 

Forstår ikke hvordan noen kan synes det er greit å legge inn noe slikt på sin egen blogg. 

Hadde håpet innleggene fra H skulle være interessante, men enig med dere over her. De er en kjedelig punkt for punkt skolestil, topper det med å "trekke tilbake" det man tidligere har skrevet så er man virkelig på tur💀

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut å kjøre eldgammel campingvogn og aldri ha kjørt før.  ADVARES MOT På det sterkeste.  Livsfarlig og hvis hun tror å pusse opp en campingvogn er billig da er man ganske naiv. Stor fare for andre trafikanter også når man legger ut i trafikken helt uten erfaring.  Vind, balanse +++ å ta hensyn til med vogn bak.  

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trua skrev (1 minutt siden):

Ut å kjøre eldgammel campingvogn og aldri ha kjørt før.  ADVARES MOT På det sterkeste.  Livsfarlig og hvis hun tror å pusse opp en campingvogn er billig da er man ganske naiv. Stor fare for andre trafikanter også når man legger ut i trafikken helt uten erfaring.  Vind, balanse +++ å ta hensyn til med vogn bak.  

Helt etter oppskriften..er ikke overrasket lengre. Hvordan i alle dager mener hun å få ordnet dette før en ferie. Hun har da ikke fullført et eneste påbegynt prosjekt..🙈🤷‍♀️

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trua skrev (18 minutter siden):

Ut å kjøre eldgammel campingvogn og aldri ha kjørt før.  ADVARES MOT På det sterkeste.  Livsfarlig og hvis hun tror å pusse opp en campingvogn er billig da er man ganske naiv. Stor fare for andre trafikanter også når man legger ut i trafikken helt uten erfaring.  Vind, balanse +++ å ta hensyn til med vogn bak.  

 

Tildittbeste skrev (15 minutter siden):

Helt etter oppskriften..er ikke overrasket lengre. Hvordan i alle dager mener hun å få ordnet dette før en ferie. Hun har da ikke fullført et eneste påbegynt prosjekt..🙈🤷‍♀️

Det kan faktisk bli både like dyrt eller dyrere å kjøpe billig en gammel haug av en campingvogn dersom den skal pusses opp som det ville vært å leie eller kjøpe. 
Skal det pusses opp skikkelig så nytter det ikke å flikke litt her og der, og gammel campingvogn som er fra 80-tallet kan fort bli et evighetsprosjekt, for det har det med å dukke opp feil og mangler underveis i oppussingsprosjektet.

Dette er ikke noe jeg bare tror, selv om jeg ikke har erfart det selv, men har bekjente som trodde de kunne klare dette helt fint, og dette var mennesker med både kunnskap og erfaring i det å både mekke og fikse på bl.a biler, hengere og fritidsbåter. Enden på visa var at de innså at skulle de komme 100% i mål så ville det fort gått såpass med både tid og penger slik at minst en sommerferie ville ikke blitt noe av og kostnadene underveis ville dekket mer enn utgiftene av å f.eks leie enten nyere vogn eller bobil.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (2 minutter siden):

Hvor ser dere dette?

Nyeste innlegget på bloggen

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (1 time siden):

Det er umulig å få gode setninger/innlegg med googletranslate fra tyrkisk til norsk og engelsk, for setningoppbygningen er totalt forskjellig. 

Forstår ikke hvordan noen kan synes det er greit å legge inn noe slikt på sin egen blogg. 

Hadde håpet innleggene fra H skulle være interessante, men enig med dere over her. De er en kjedelig punkt for punkt skolestil, topper det med å "trekke tilbake" det man tidligere har skrevet så er man virkelig på tur💀

Synes det er en bra ide at han skriver gjesteinnlegg. Interessant å lese om hvordan det er å være ny i Norge, og  om kulturforskjeller. Men om det ikke er hold i det han skriver, kan han like godt la være. Da blir vi lesere kun forvirret, og det blir for dumt med oppklaringsinnlegg på oppklaringsinnlegg. Når noe blir misforstått av flere lesere, er det leseren sin feil?

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (14 minutter siden):

 

Det kan faktisk bli både like dyrt eller dyrere å kjøpe billig en gammel haug av en campingvogn dersom den skal pusses opp som det ville vært å leie eller kjøpe. 
Skal det pusses opp skikkelig så nytter det ikke å flikke litt her og der, og gammel campingvogn som er fra 80-tallet kan fort bli et evighetsprosjekt, for det har det med å dukke opp feil og mangler underveis i oppussingsprosjektet.

Dette er ikke noe jeg bare tror, selv om jeg ikke har erfart det selv, men har bekjente som trodde de kunne klare dette helt fint, og dette var mennesker med både kunnskap og erfaring i det å både mekke og fikse på bl.a biler, hengere og fritidsbåter. Enden på visa var at de innså at skulle de komme 100% i mål så ville det fort gått såpass med både tid og penger slik at minst en sommerferie ville ikke blitt noe av og kostnadene underveis ville dekket mer enn utgiftene av å f.eks leie enten nyere vogn eller bobil.

Har lang erfaring med camping, en vogn fra 80 tallet uten fukt er som å tro på julenissen.  Man kan heller ikke bare pynte interiøret, her er det bremser, stag, hengerfeste etc som MÅ være tipp topp.  Å lese dette innlegget hennes er som å lese en uerfaren 18-åring sine drømmer, uten rot i virkeligheten 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe en gammel campingvogn å pusse opp, det vil bli mye arbeid og dyrt. Mitt råd overnatt i bilen og kjøp et telt ved siden av til overnatting. Når økonomien er bedre da kan de begynne å tenke på campingvogn, ikke ny nødvendigvis, men nyere enn det hun har råd til nå tydeligvis. Dessuten det er ikke bare, bare å kjøre campingvogn, spesielt når vinden uler utenfor. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (4 timer siden):

Det er umulig å få gode setninger/innlegg med googletranslate fra tyrkisk til norsk og engelsk, for setningoppbygningen er totalt forskjellig. 

Forstår ikke hvordan noen kan synes det er greit å legge inn noe slikt på sin egen blogg. 

Hadde håpet innleggene fra H skulle være interessante, men enig med dere over her. De er en kjedelig punkt for punkt skolestil, topper det med å "trekke tilbake" det man tidligere har skrevet så er man virkelig på tur💀

Det hadde blitt bedre med engelsk, han sin måte å snakke engelsk. Det hadde gjort alt mer personlig og selv om kanskje noe var stavet feil innimellom så hadde det nok gitt mer mening uansett enn translate. Det med ramadan var jo og noen merkelig setninger som ikke gav mening.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ClusterOfGrapes skrev (3 timer siden):

Synes det er en bra ide at han skriver gjesteinnlegg. Interessant å lese om hvordan det er å være ny i Norge, og  om kulturforskjeller. Men om det ikke er hold i det han skriver, kan han like godt la være. Da blir vi lesere kun forvirret, og det blir for dumt med oppklaringsinnlegg på oppklaringsinnlegg. Når noe blir misforstått av flere lesere, er det leseren sin feil?

Det er alltid lesernes feil. 😄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (44 minutter siden):

Det hadde blitt bedre med engelsk, han sin måte å snakke engelsk. Det hadde gjort alt mer personlig og selv om kanskje noe var stavet feil innimellom så hadde det nok gitt mer mening uansett enn translate. Det med ramadan var jo og noen merkelig setninger som ikke gav mening.

Ja helt enig, mye bedre å legge det ut på enkel engelsk med noen skrivefeil enn de translateinnleggene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare tilbringe sommeren hjemme Mette? 

I stede for å sette i gang mange dyre prosjekter som til å knekke økonomien din gang etter gang. Det er ingenting som tilsier at dere MÅ på ferie i år. Med korona, dårlig råd og mye som trengs å fikses f.eks på bilen så burde det være nok til at du/dere setter på bremsene og holder dere hjemme.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flettfrid skrev (8 minutter siden):

Hvorfor ikke bare tilbringe sommeren hjemme Mette? 

I stede for å sette i gang mange dyre prosjekter som til å knekke økonomien din gang etter gang. Det er ingenting som tilsier at dere MÅ på ferie i år. Med korona, dårlig råd og mye som trengs å fikses f.eks på bilen så burde det være nok til at du/dere setter på bremsene og holder dere hjemme.

Hun har absolutt ikke dårlig råd! Det har hun understreket på bloggen flere ganger i det siste 😅😂

Så til tross for at hun har skrevet utallige innlegg om det og til og med opprettet en Spleis for å tigge penger, så har hun tydeligvis ikke dårlig råd. Det er bare noe vi her inne innbiller oss. 😅

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (2 minutter siden):

Hun har absolutt ikke dårlig råd! Det har hun understreket på bloggen flere ganger i det siste 😅😂

Så til tross for at hun har skrevet utallige innlegg om det og til og med opprettet en Spleis for å tigge penger, så har hun tydeligvis ikke dårlig råd. Det er bare noe vi her inne innbiller oss. 😅

Hvis jeg ikke hadde hatt så dårlig råd som hun har gitt uttrykk for mang en gang og som du sier også opprettet spleis.  Tror jeg hadde trekt meg stille og rolig ut av blogg verden. For det må da være slitsomt og måtte for klare alt alle misforstår. 

Ærlighet er ikke rette ordet da om du egentlig ikke trenger pengene der og da..på 2 måneder er det ikke lett å plutselig ha spart så mye. Skjønn det den som kan

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (3 minutter siden):

Hvis jeg ikke hadde hatt så dårlig råd som hun har gitt uttrykk for mang en gang og som du sier også opprettet spleis.  Tror jeg hadde trekt meg stille og rolig ut av blogg verden. For det må da være slitsomt og måtte for klare alt alle misforstår. 

Ærlighet er ikke rette ordet da om du egentlig ikke trenger pengene der og da..på 2 måneder er det ikke lett å plutselig ha spart så mye. Skjønn det den som kan

Stusser også over at hun synes 15.000 er mye i oppsparte midler når hun skal ha store reparasjoner på bilen (gjetter de kommer på langt mer), betale skatt og flere kostbare nødvendige utgifter som jeg ikke husker i farten. Og skal på relativt dyr ferie.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Äsch, Mette har nu helt plötsligt inte alls dårlig råd numera. Förstå det den som kan efter allt hon själv har delat av sig med tidigare, men hon vänder ju ständigt kappan efter vinden, så bara att hänga med här. Det är ju bara alla dumma oförutsedda utgifter som har kommit dom senaste åren som strular till det. (Källa på utsago; Hennes egna kommentarsfält.)

Hon lyssnar ju inte på allmänt förnuft som är att skippa semester och spara upp pengar. Så då utgår jag från Mette-logik; Köp den där husvagnen. Kan inte påkomma några oförutsedda utgifter på den iaf. Alla tänkbara utgifter är listat up i hennes kommentarsfält, så möjliga utgifter kan nu inte komma som en överraskning. Och när dom inte kommer som nån överraskning (så som att bilen och hushållsmaskiner behöver repareras ibland) så har hon säkert råd med utgifterna när dom kommer. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...