Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Alauda skrev (Akkurat nå):

So what- der sa du det - tror ikke det har særlig innvirkning på våre liv hva de bruker penger på. Men når hun velger å legge ut om pengebruk på blogg og SoMe, og i stor grad lar kommentarene her på KG styre innholdet der, er det jo ikke rart at mange synes det er underholdende å kommentere.

 

Når det er sagt er jeg litt imponert over hvor langt hun klarer å strekke én hjelpepleierlønn for en hel familie. 

Tja, jeg synes fortsatt det er rart hvor mye folk skal engasjere seg i hva folk ønsker å bruke penger på. Blogg eller ikke. Men det er nå meg. Sånne ting bryr meg lite. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alauda skrev (7 minutter siden):

So what- der sa du det - tror ikke det har særlig innvirkning på våre liv hva de bruker penger på. Men når hun velger å legge ut om pengebruk på blogg og SoMe, og i stor grad lar kommentarene her på KG styre innholdet der, er det jo ikke rart at mange synes det er underholdende å kommentere.

 

Når det er sagt er jeg litt imponert over hvor langt hun klarer å strekke én hjelpepleierlønn for en hel familie. 

Det går vel på at hun ikke klarer det og snart må i banken. De 18000 skulle vært brukt på bilen og ferien utsatt til neste år. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (3 minutter siden):

Det går vel på at hun ikke klarer det og snart må i banken. De 18000 skulle vært brukt på bilen og ferien utsatt til neste år. 

Det vet vi jo ikke? Det lan da ikke vi bestemme? Kanksje dette har stor verdi for de og det er viktig å bruke penger på? Aner ikke, men det vet ikke du heller. Om de har slitt økonomisk før så aner ikke du om de fortsatt gjør det, eller hvordan pengene deres skal prioriteres?

Endret av Voyager
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterlyser et innlegg hvor hun går gjennom hvordan i alle dager hun får pengene til å rekke til. Som andre har sakt, det er veldig imponerende hvor romslig de har det på én inntekt. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Munti skrev (1 minutt siden):

Etterlyser et innlegg hvor hun går gjennom hvordan i alle dager hun får pengene til å rekke til. Som andre har sakt, det er veldig imponerende hvor romslig de har det på én inntekt. 

Har hun ikke gjort det flere ganger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En campingvogn som må pusses opp, et hus hvor det er en god del som ikke er helt ferdig og en halvferdig hage. Jaja, hun kommer muligens i mål om noen år.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså....Sjekket vogna med lommelykt🤦‍♀️   Jaja, nå har jeg hørt det også. Høres ut som noe en ungdom kunne gjort. Hva med fukttest? Fukt trenger du ikke se, ikke lukte heller. Kan sitte bak vegger og under golv.... Oppussing, drivstoff ,ferger, bompenger,pluss avgift på campingplass m/strøm. Dette lukter dyrt - men har vel en buffer,eller er det banken som er til hjelp🤷‍♂️ Tipper hun blir ganske så svett når alle skal på norgesferie,og trafikken blir stor. Og ser for meg kaoset på en full campingplass - uerfaren ,liten plass, rygging, få vogna i vater osv.😂

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murstein skrev (3 minutter siden):

Altså....Sjekket vogna med lommelykt🤦‍♀️   Jaja, nå har jeg hørt det også. Høres ut som noe en ungdom kunne gjort. Hva med fukttest? Fukt trenger du ikke se, ikke lukte heller. Kan sitte bak vegger og under golv.... Oppussing, drivstoff ,ferger, bompenger,pluss avgift på campingplass m/strøm. Dette lukter dyrt - men har vel en buffer,eller er det banken som er til hjelp🤷‍♂️ Tipper hun blir ganske så svett når alle skal på norgesferie,og trafikken blir stor. Og ser for meg kaoset på en full campingplass - uerfaren ,liten plass, rygging, få vogna i vater osv.😂

Åh, det fikk jeg ikke med meg, at hun ikke sjekket fukt eller annet. Hun har sikkert også glemt drivstoff og bompenger, så kjempebra du tipset om dette altså!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (2 timer siden):

 

Ja, 0g campingvogn ble det, kostet 18 000 og Mette m/familie tok turen på 8 timer frem til der de kjøpte vogna, overnattet i den, og nye 8 timer på vei hjem.......tenk på hva det koster i drivstoff, bompenger og fergebilletter på den turen 🤔

..En campingvogn de kjøpte etter å ha gått over den med lommelykt..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu som det blir camping-semester och dom ska köra land och strand runt var det kanske inte så dumt att ”Stortinget” prioriterar annat trams, så som vägarbete 😇 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanelisvingen skrev (2 minutter siden):

..En campingvogn de kjøpte etter å ha gått over den med lommelykt..

Den magiske lommelykta ga nok de svarene de trengte 🤣

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanelisvingen skrev (3 minutter siden):

..En campingvogn de kjøpte etter å ha gått over den med lommelykt..

Jeg har ikke ord, at det går ann. Hadde det enda vært ei ny vogn, men selv da bør det være lyst så en får sett over før en bestemmer seg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke ord, at det går ann. Hadde det enda vært ei ny vogn, men selv da bør det være lyst så en får sett over før en bestemmer seg. 

Hun skrev vel et helt innlegg om alt hun spurte om og sjekket på forhånd. Rart at du ikke har ord i en så liten sak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voyager skrev (1 time siden):

Hun skrev vel et helt innlegg om alt hun spurte om og sjekket på forhånd. Rart at du ikke har ord i en så liten sak.

En hver selger selger vell sine produkter  bil eller campingvogn f ex med iver for å få solgt. Alle vet vell at markedet er slik at du ikke bør stole blindt på en selger. Men vi skal se om det dukker opp noen overraskelser etterhvert. 

Endret av Tildittbeste
Skrivefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (1 minutt siden):

En hver selger selger vell sine produkter mer iver for å få solgt. Alle vet vell at markedet er slik at du ikke bør stole blindt på en selger. Men vi skal se om det dukker opp noen overraskelser etterhvert. 

Hæ? For en rar kommentar…? Gnåler du like mye til folk som har kjøpt en bil etc? Hva kan man da kjøpe (som du godtar)? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom de rare valgene og prioriteringene Mette tar til tider er jeg virkelig imponert over energinivået og det hun får til👏🏻 Jobber både dag- og nattevakter, har overskudd til to unger, mann, finner på aktiviteter i fritiden, div. oppussingsprosjekter osv. Jeg hadde seriøst kollapset eller blitt utbrent etter typ 2-3 uker☠️

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mette skulle hatt ei glasskule å sett i den 14/5, da hun har har to påfølgende innlegg som har tittel, «Bekymringer og stress». Det dreier seg om økonomi. Restskatt, nye dører på bilen må til, nye sommerdekk, samt vedlikehold av hus, hage og mer. Godt at det ikke var så ille med økonomien likevel, da. 
Jammen, imponert over hvor raskt hun handler. Kjører så langt rett etter jobb. Da VIL hun dette. Ser for meg at hun kan få vogna lys og delikat med maling og nye tekstiler. 
Håper bare at det ikke sprenger budsjettet, eneforsørger som hun er. Hun har heldigvis en jobb der hun kan ta ekstravakter, og så tjener hun nok noe på bloggingen også. Jeg har ikke noe med å blande meg i hennes økonomi, men når man leser bloggen så får man jo sympati når hun skriver så mye om øk. problemer, og da er det jo menneskelig av oss lesere å håpe at det skal ordne seg for henne og familien. 
Så håper at hun vet hva hun gjør. At det ikke blir ytterligere bekymringer og stress. For da har hun ikke som voksen lært, for det er det hun skriver i dette innlegget jeg ref. til at hun har. 
Håper det går bra.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (32 minutter siden):

Hæ? For en rar kommentar…? Gnåler du like mye til folk som har kjøpt en bil etc? Hva kan man da kjøpe (som du godtar)? 

Du kan bare synes det er rart. Men med gamle biler eller campingvogner bør den som skal kjøpe ha åpne øyne og sjekke grundig selv.  Ikke stol 100%på selgeren,så klart den ønsker å selge det gamle han har til en god pris. En får neppe sjekket godt i mørke kunn med lommelykt.  Så du mener at dette ikke er så viktig du da? Og at om det var et sikkelig bom kjøp så var det greit at 18000 ble svidd av?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (1 minutt siden):

Du kan bare synes det er rart. Men med gamle biler eller campingvogner bør den som skal kjøpe ha åpne øyne og sjekke grundig selv.  Ikke stol 100%på selgeren,så klart den ønsker å selge det gamle han har til en god pris. En får neppe sjekket godt i mørke kunn med lommelykt.  Så du mener at dette ikke er så viktig du da? Og at om det var et sikkelig bom kjøp så var det greit at 18000 ble svidd av?

Nei, jeg bare lurer på om dette er noe du lirer ut av deg hver gang noen venner ønsker å kjøpe brukte biler etc. de fleste er klar over absolutt alt du skriver her, men det er ganske normalt å kjøpe båter eller biler likevel. Hvorfor føler du deg så sikker på at kjøper ikke har satt seg inn i noe? Og hvorfor i alle dager føler du deg engasjert i dette?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de pengene hun har brukt til å kjøpe den campingvognen kunne hun leid campingvogn i to uker, dekket drivstoff og ferger, OG betalt for å være på campingplasser.. 

Lurer også på om hun har sjekket at bilen hennes faktisk har lov å dra den campingvognen hun har kjøpt, og om hun trenger klasse b96/BE for å kjøre den. Hun bør også skaffe seg et sett med campingvognspeil…

Endret av Relin
Skrivefeil
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...