Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Linazer skrev (43 minutter siden):

Hva med å gi Mette ros og kred for at hun virker å være utrolig handy og løsningsorientert. Hvor mange i hennes situasjonen ville restaurert ei gammel vogn i tillegg til å jobbe så mye som hun gjør, og attpåtil ha en liten baby. 

Jeg er ganske imponert over hennes kreativitet, ståpåvilje og kunnskap. Skulle gjerne hatt bittelitt av de egenskapene 😊

Jeg hadde vært langt mer imponert om hun faktisk gjorde færdig alle de andre halvfærdige prosjektene sine i huset og hagen. I stede for å starte på noe nytt hele tiden. 

Det kreves ikke så mye ståpåvilje osv å starte ett prosjekt, men det kreves enormt mye å gjøre ett helt færdig. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flettfrid skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde vært langt mer imponert om hun faktisk gjorde færdig alle de andre halvfærdige prosjektene sine i huset og hagen. I stede for å starte på noe nytt hele tiden. 

Det kreves ikke så mye ståpåvilje osv å starte ett prosjekt, men det kreves enormt mye å gjøre ett helt færdig. 

Nettopp, for skal det være fortjent kred og ros så bør det fullføres det som begynnes......å ha halvferdige prosjekter her og der viser bare at fullføringsevnen ikke er til stede. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (27 minutter siden):

Nettopp, for skal det være fortjent kred og ros så bør det fullføres det som begynnes......å ha halvferdige prosjekter her og der viser bare at fullføringsevnen ikke er til stede. 

Heller ikke imponert når ikke et eneste prosjekt ikke gjøres ferdig. Og jobbe 100% er heller ikke unormalt så ser ikke helt at det skal skrytes opp i sky. Ser heller ikke ut som H har kommet så langt med verken hage eller lekehus. Men nå er han vell ganske opptatt med å "passe"datra si..blir vell fortsatt oppdatert på prosjektet så den som venter får se

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (1 time siden):

Jeg hadde vært langt mer imponert om hun faktisk gjorde færdig alle de andre halvfærdige prosjektene sine i huset og hagen. I stede for å starte på noe nytt hele tiden. 

Det kreves ikke så mye ståpåvilje osv å starte ett prosjekt, men det kreves enormt mye å gjøre ett helt færdig. 

Kan godt få ros for å starte en haug med prosjekter, men hvorfor kan hun aldri gjøre seg ferdig med det hun starter.. Ikke rart økonomien hopper som en kenguru.. Nå campingvogn -  som hun tror blir en enkel sak å pusse opp. Vi får se da... blir nok verken billig eller enkelt. Ikke minst å få vekt og stabilitet på veien.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette er ikke redd for å sette i gang nye prosjekter, det skal hun ha. Dessverre skorter det på gjennomføringsevnen. Jeg hadde også vært langt mer imponert om hun faktisk fullførte prosjektene hun allerede har satt i gang før hun startet på noe nytt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (På 29.5.2021 den 0.37):

Er det ikke slik at denne bloggeren, i likhet med en god del andre forventer applaus for alt. Vel, det er ikke slik. Når man publiserer ting, og i dette tilfellet ganske personlige og private ting, blir det vanskelig å akseptere motbør. Legger du ut ting på en blogg som leses av et par tusen mennesker, kan du risikere å få motbør. Sånn er det. Det er influenserverdenen i sin harde virkelighet.

MA har på sin forretningsplattform fortalt om tanker og planer. Hun spør sogar lesere om hva de tror. Og lesere svarer. Noen applauderer, som bestilt, mens andre stiller kritiske spørsmål. Som oppfattes som kritikk og hat. Jeg lurer virkelig på hvorfor hun spør? Hvis hun ikke ønsker svar.

Dette vidunderlige, frie mennesket, som har et stort ansvar og som ofrer mye for sine nærmeste fortjener all verdens lykke og fred, men kjære Mette Ask, som jeg tror du heter, siden bloggen henspeiler på det navnet, kan du være så snill å holde ting litt mer for deg selv? Vi trenger ikke vite om dagsreiser for å se på, og kjøpe en campingvogn. Vi trenger ikke vite hvor mye den kostet. Vi trenger ikke vite hva som må gjøres. Om du vil, kan du poste noen bilder når dere reiser på ferie til Sørlandet, hvor vær og alt klaffer. Eller ikke.

Lykke til, men vær ærlig mot deg selv og dine, og hold ting privat! 

For en merkelig kommentar…? Du mener hun ikke skal snakke om den nye vognen, hvordan hun klarte p skaffe den, hvordan hun pusset den opp, hva hun måtte ut med for den… er du en av de som synes bloggere/influensere kun skal vise kroppen sin og klærne sine, og reklamere for hvite tenner? Eller… hva tenker du de skal dele? Og skal de dele kun det du er i interessert i, eller bør du ta ansvar for å kun følge de som skriver om ting som interesserer deg?

Igjen: for en ekstremt merkelig kommentarer fra en som tudeligvis følger bloggere/influensere? Kanskje du skal holde deg til Sofie Elise og Isabel Raad? Det er kanskje litt mer din stil?

Endret av Voyager
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et arbeid hun har satt i gang med i campingvognen! Både imponert og forferdet. Imponert om hun får den i mål på en forsvarlig og økonomisk måte til ferien. Får håpe hun har noe hjelp.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Mette så mange halvferdige prosjektet da? Det mangler noen lister her og der som jeg kan se... 🤷🏻‍♀️ 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (8 minutter siden):

Har Mette så mange halvferdige prosjektet da? Det mangler noen lister her og der som jeg kan se... 🤷🏻‍♀️ 

Tipper du får en smørbrødliste her straks😜

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (8 minutter siden):

Har Mette så mange halvferdige prosjektet da? Det mangler noen lister her og der som jeg kan se... 🤷🏻‍♀️ 

Taket på stuen, lister og vinduskarmer i loftstua, 2 badekar ute som skulle ha "trevegger" rundt seg,hagen, oppussing av møbler hun henter gratis på finn, vegg/lister i gangen oppe/trappa, soverommet hennes(usikker på om hun har gjort det færdi nå i senere tid, var ikke færdig ennå mens hun gikk høygravid),soverommet nede skulle pusses opp noe mer. 

Sikkert mer jeg ikke har fått med meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel noen greier på kjøkkenet også, uten at jeg husker akkurat hva det var.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (1 time siden):

Taket på stuen, lister og vinduskarmer i loftstua, 2 badekar ute som skulle ha "trevegger" rundt seg,hagen, oppussing av møbler hun henter gratis på finn, vegg/lister i gangen oppe/trappa, soverommet hennes(usikker på om hun har gjort det færdi nå i senere tid, var ikke færdig ennå mens hun gikk høygravid),soverommet nede skulle pusses opp noe mer. 

Sikkert mer jeg ikke har fått med meg.

Badet oppe - skap var innkjøpt mener jeg, sto på golvet i påvente av montering. Front på oppvaskmaskin mangler. Mye low hanging fruit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (1 time siden):

Taket på stuen, lister og vinduskarmer i loftstua, 2 badekar ute som skulle ha "trevegger" rundt seg,hagen, oppussing av møbler hun henter gratis på finn, vegg/lister i gangen oppe/trappa, soverommet hennes(usikker på om hun har gjort det færdi nå i senere tid, var ikke færdig ennå mens hun gikk høygravid),soverommet nede skulle pusses opp noe mer. 

Sikkert mer jeg ikke har fått med meg.

Soverommet er fortsatt ikke ferdig. Bare panel i halve taket mm.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huset og hagen til Mette kunne vært skikkelig fint hvis alle DIYprosjektene hadde vært skikkelig gjennomført og faktisk blitt gjort ferdig. 

Jeg er selv en en kreativ person og har mange påbegynte prosjekter jeg sikkert aldri blir å gjøre ferdig, men det er prosjekter jeg kan gjemme i en skuff evt hive senere. De jeg/vi begynner på i hjem og hage er prioritert til å gjøres ferdig fordi jeg har bla barn som bor oppi det. Jeg klarer ikke helt forstå at noen ikke får ferdig slike store ting som er midt i synet hver eneste dag og i tillegg skaffer seg nye store prosjekter hele tiden. Min mann hadde ikke vært i Norge mer enn et par dager før han begynte å fullføre leiligheten jeg hadde renovert nesten ferdig. Jeg vet dette er individuelt, men når H ser for seg at han skal få bygd opp ei lekestue så kan han ikke ha ti tommeltotter? 🤷‍♀️ Dette er jo et punkt han lett kunne bidratt på? 

Ikke forstår jeg at de absolutt skal ha forskjellige prosjekter heller, må jo være koselig å jobbe sammen? Kanskje lettere å faktisk få fullført noe? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (32 minutter siden):

Huset og hagen til Mette kunne vært skikkelig fint hvis alle DIYprosjektene hadde vært skikkelig gjennomført og faktisk blitt gjort ferdig. 

Jeg er selv en en kreativ person og har mange påbegynte prosjekter jeg sikkert aldri blir å gjøre ferdig, men det er prosjekter jeg kan gjemme i en skuff evt hive senere. De jeg/vi begynner på i hjem og hage er prioritert til å gjøres ferdig fordi jeg har bla barn som bor oppi det. Jeg klarer ikke helt forstå at noen ikke får ferdig slike store ting som er midt i synet hver eneste dag og i tillegg skaffer seg nye store prosjekter hele tiden. Min mann hadde ikke vært i Norge mer enn et par dager før han begynte å fullføre leiligheten jeg hadde renovert nesten ferdig. Jeg vet dette er individuelt, men når H ser for seg at han skal få bygd opp ei lekestue så kan han ikke ha ti tommeltotter? 🤷‍♀️ Dette er jo et punkt han lett kunne bidratt på? 

Ikke forstår jeg at de absolutt skal ha forskjellige prosjekter heller, må jo være koselig å jobbe sammen? Kanskje lettere å faktisk få fullført noe? 

Enig i mye av det du skriver, men bakgrunnen for campingvognprosjektet er vel at hun er besatt på å ta med familien på ferie, og dette syntes som et rimeligere alternativ (antakelig med forutsetning om at de får glede av vognen utover denne ferien).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alauda skrev (2 minutter siden):

Enig i mye av det du skriver, men bakgrunnen for campingvognprosjektet er vel at hun er besatt på å ta med familien på ferie, og dette syntes som et rimeligere alternativ (antakelig med forutsetning om at de får glede av vognen utover denne ferien).

Jeg forstår ønsket om å gi familien en ferie, spesielt i disse tider, men JEG tror nok både mann og barn hadde forstått og verdsatt om pengene ble brukt på å gjøre ferdig hus og hage isteden. Og de var bedre rustet for å bruke penger og energi på en campingvogn senere. Det blir ofte fort dyrt å kjøpe billig 🤷‍♀️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ønsket om å gi familien en ferie, spesielt i disse tider, men JEG tror nok både mann og barn hadde forstått og verdsatt om pengene ble brukt på å gjøre ferdig hus og hage isteden. Og de var bedre rustet for å bruke penger og energi på en campingvogn senere. Det blir ofte fort dyrt å kjøpe billig 🤷‍♀️

😅😅 jeg synes det er så merkelig med folk som tror på vegne av andre. Dine barn setter nok sikker pris på at huset ditt er tipp topp og ikke mangler en list. Andre barn bryr seg katta og sette pris på tid sammen i en campingvogn. Huset og hagen til Mette ser da veldig fint ut, til tross for at mange her inne mener det er «halvferdig». 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (7 timer siden):

Taket på stuen, lister og vinduskarmer i loftstua, 2 badekar ute som skulle ha "trevegger" rundt seg,hagen, oppussing av møbler hun henter gratis på finn, vegg/lister i gangen oppe/trappa, soverommet hennes(usikker på om hun har gjort det færdi nå i senere tid, var ikke færdig ennå mens hun gikk høygravid),soverommet nede skulle pusses opp noe mer. 

Sikkert mer jeg ikke har fått med meg.

Syke.. Hadde jeg aldri fått med meg 😅

Det ser jo ut som rommene er fullt beboelig. Om det menger litt finish så er jo ikke rommene «halvferdig» av den grunn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...