Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Turkis Sau skrev (44 minutter siden):

Ikke så veldig merkelig, med tanke på alle kritiske innlegg her om hennes påståtte dårlige lønn som hjelpepleier. hvordan får hun råd til alt, osv. og så viiiidere. 

Trodde hun la det ut pga hun var stolt og glad jeg, ikke pga hva folk her inne skriver.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lilletyrkia skrev (2 minutter siden):

Trodde hun la det ut pga hun var stolt og glad jeg, ikke pga hva folk her inne skriver.

Det ville vært mer "naturlig" isåfall. Man kan jo tjene greit i alle jobber bare man jobber seg halvt i hjel, så det er jo ikke noe å bevise. Det er jo ikke hennes normallønn ut i fra hva hun har skrevet tidligere, så noe bevis til kritikerne er det jo ikke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (3 minutter siden):

Trodde hun la det ut pga hun var stolt og glad jeg, ikke pga hva folk her inne skriver.

Ikke godt å si grunnen hun har for å legge det ut. Men heretter bør hun være litt mer forsiktig med hva hun deler om sin økonomi. Det kan slå begge veier hva folk mener er bra eller ikke bra med den summen 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (24 minutter siden):

Trodde hun la det ut pga hun var stolt og glad jeg, ikke pga hva folk her inne skriver.

Og jeg tror på grunn av begge deler, at hun er stolt og glad, og for å vise de mest engasjerte her inne at hun faktisk tjener greit, og evner å ta tak når hun trenger større inntjening.

Og jeg forstår henne på begge punkter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (21 minutter siden):

Ikke godt å si grunnen hun har for å legge det ut. Men heretter bør hun være litt mer forsiktig med hva hun deler om sin økonomi. Det kan slå begge veier hva folk mener er bra eller ikke bra med den summen 

Fordi? Utdyp gjerne litt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (1 time siden):

Ikke så veldig merkelig, med tanke på alle kritiske innlegg her om hennes påståtte dårlige lønn som hjelpepleier. hvordan får hun råd til alt, osv. og så viiiidere. 

Den støtter jeg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turkis Sau skrev (12 minutter siden):

Fordi? Utdyp gjerne litt.

Bare sånn generelt så kan det være like greit å ikke dele alle detaljer i livet, så slipper en å forsvare eller gå i forsvar over de som mener noe annet enn en selv.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt for Mette at hun er fornøyd med lønna etter betydelig innsats!👏🏼Tyder også på at hun og mannen er et bra team.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (17 minutter siden):

Kjekt for Mette at hun er fornøyd med lønna etter betydelig innsats!👏🏼Tyder også på at hun og mannen er et bra team.

Unner henne alt godt ❤

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (1 time siden):

Bare sånn generelt så kan det være like greit å ikke dele alle detaljer i livet, så slipper en å forsvare eller gå i forsvar over de som mener noe annet enn en selv.

Det er jeg enig i. Det er hennes valg hva hun deler, og noe blir det gjerne for utleverende, og kanskje lite gjennomtenkt, dertil debatt og kritikk. Men dette velger hun selv å stå i, siden hun stadig gjør det. Disse utleveringene med derav påfølgende blogginnlegg med oppklaringer og forsvarstaler blir dynamikken i bloggen da. Kunne spart seg det siste om hun holdt litt igjen, om hun ønsker å slippe en del negativ omtale. 
Det blir litt som dette ordtaket:

»Den som mangler antenner, kan ikke klage på dårlige forhold»

Vil tilføye at jeg digger at hun ikke vil fremstille seg som perfekt og at livet ikke er problemfritt, men der er noe midt i mellom.....

Endret av ClusterOfGrapes
La til et ordtak
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, legge ut lønnsslippen.....jeg har ikke ord 🤪

Greit nok, vil kanskje bevise at hun har tjent godt og alt det der, men samtidig så sier ikke en lønnsslipp en dritt om alt av utgifter på ditten og datten, så det beviser ingen verdens ting at hun har råd til hva det nå enn måtte være.
Og om den utbetalingen er pga mye tillegg og overtid så tenker jeg som så at det er noe vi alle kan klare fra tid til annen, ikke noe ekstraordinært over det.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene uka har hun ikke råd til ferie. To uker etter er alle økonomiske problemer borte. Håper nå at hun legger pengene i en BUFFER da og ikke bruker dem opp. Problemet blir det samme hver gang. Ingen evne til sparing. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dama vise frem hva hun har tjent, hun har sikkert jobbet, slitt og gjort mange forsakelser for å få det til. Lov å være fornøyd da. Trenger vel ingen pekefinger fra ukjente personer for å vise frem den. Sikkert ikke lett å være eneforsørger å få tingene til å gå rundt, men ser hun står på etter beste evne og til det beste for alle rundt henne. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surikatt skrev (31 minutter siden):

Den ene uka har hun ikke råd til ferie. To uker etter er alle økonomiske problemer borte. Håper nå at hun legger pengene i en BUFFER da og ikke bruker dem opp. Problemet blir det samme hver gang. Ingen evne til sparing. 

Ja nå er alle økonomiske problemer borte. Vi får se da om hun får campingvognen hel og godkjent.  Vil tro lønna går fort -                      Men ser hun lever på ei rosa sky😂

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (56 minutter siden):

Altså, legge ut lønnsslippen.....jeg har ikke ord 🤪

Greit nok, vil kanskje bevise at hun har tjent godt og alt det der, men samtidig så sier ikke en lønnsslipp en dritt om alt av utgifter på ditten og datten, så det beviser ingen verdens ting at hun har råd til hva det nå enn måtte være.
Og om den utbetalingen er pga mye tillegg og overtid så tenker jeg som så at det er noe vi alle kan klare fra tid til annen, ikke noe ekstraordinært over det.

Nei i grunn ikke jeg heller, kjenner ingen som deler lønnen sin offentlig 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murstein skrev (14 minutter siden):

Ja nå er alle økonomiske problemer borte. Vi får se da om hun får campingvognen hel og godkjent.  Vil tro lønna går fort -                      Men ser hun lever på ei rosa sky😂

Og som hun skriver på bloggen nå: 

Sitat

Det resulterte i at jeg nå ikke har bekymringer lengre og kan roe ned på all jobbingen over sommeren og gå mer over til å kun jobbe 100% og ikke risikere å pushe meg selv for hardt over lengre tid.

Så det å ha hatt èn god lønnsutbetaling løser alt ja.....jaja, lov å leve i håpet 🤣

Endret av Skrottefar
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Orly skrev (19 minutter siden):

Nei i grunn ikke jeg heller, kjenner ingen som deler lønnen sin offentlig 

Forstår ikke helt at det er noe å reagere på, all den tid hennes stilling og lønn har vært tema tidligere.

 

Når det er sagt er jo juni trekkfri måned for mange, og man kan lure på om det er tilfellet her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (21 minutter siden):

Forstår ikke helt at det er noe å reagere på, all den tid hennes stilling og lønn har vært tema tidligere.

 

Når det er sagt er jo juni trekkfri måned for mange, og man kan lure på om det er tilfellet her.

Siden du har sett snappen, så ser du også at hun skriver i samme snap at neste lønning blir enda bedre. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I juni får man som regel feriepenger, og dermed også en høyere utbetaling. Men all kudos til Mette for alle ekstravaktene hun tar på seg. Jeg hadde aldri hatt hverken kapasitet eller motivasjon til å jobbe så mye!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siki skrev (40 minutter siden):

I juni får man som regel feriepenger, og dermed også en høyere utbetaling. Men all kudos til Mette for alle ekstravaktene hun tar på seg. Jeg hadde aldri hatt hverken kapasitet eller motivasjon til å jobbe så mye!

Jeg vet ikke hvordan det er overalt, men hos oss får vi vanlig lønn i juni (ikke enda) og feriepenger i slutten av juni. Deretter ingen lønn før i august 😊

Endret av Justlooking
La til det i parentes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...