Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Visvas skrev (2 minutter siden):

Ja😁 

Veldig spent, alt veier så mye mer enn man først tror/tenker og her teller hvert eneste gram for å ikke komme opp i maxvekt. En bør kanskje helst ikke opp i maxvekt engang? 

Vet ingen ting om campingvekter og hvor viktig det er at man ikke overgår grensene med noen få kilo. Men antar man kan sitte i saksa om det da skulle skje noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alauda skrev (22 minutter siden):

Vet ingen ting om campingvekter og hvor viktig det er at man ikke overgår grensene med noen få kilo. Men antar man kan sitte i saksa om det da skulle skje noe.

Vil tro det, siden konsekvensene er så store. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en bot på 5000,- og får ikke lov til å kjøre videre, om du har for tung totalvekt i forhold til førerkort klasse B.

De VIRKELIGE problemene derimot oppstår om det skulle skje en ulykke. Forsikringsselskapet dekker ikke eventuelle skader/ulykke om man kjører ulovlig.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (På 15.6.2021 den 9.21):

Og veldig spent på hvordan hun løser det med fordeling av vekt og selve vekta siden de omtrent har bar 10 kilo eller noe å gå på til mat, klær ect? 

Har man ikke kofferten i bilen da? Man pleier vel ikke fylle vogna med noe når man drar den etter seg? Det gjorde i alle fall ikke vi da vi reiste på campingferie i barndommen.. Var vel kun litt mat i kjøleskapet som var i selve vogna, pluss lagt på sengene + pluss kanskje litt klær (resten i bilen) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (17 minutter siden):

Har man ikke kofferten i bilen da? Man pleier vel ikke fylle vogna med noe når man drar den etter seg? Det gjorde i alle fall ikke vi da vi reiste på campingferie i barndommen.. Var vel kun litt mat i kjøleskapet som var i selve vogna, pluss lagt på sengene + pluss kanskje litt klær (resten i bilen) 

Det er vel totalvekten på bil + henger som blir vei, den må ikke være over x-antall kilo. 
 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (39 minutter siden):

Har man ikke kofferten i bilen da? Man pleier vel ikke fylle vogna med noe når man drar den etter seg? Det gjorde i alle fall ikke vi da vi reiste på campingferie i barndommen.. Var vel kun litt mat i kjøleskapet som var i selve vogna, pluss lagt på sengene + pluss kanskje litt klær (resten i bilen) 

Det er to ulike momenter man må ta hensyn til: 

1. Vekten på hengeren, i dette tilfellet campingvognen med hensyn til hvor mye vekt bilen kan trekke.

2. Totalvekt på bil og henger. Totalvekten inkluderer ikke bare bagasje, men også passasjerer osv, så vidt jeg har forstått.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yrsa skrev (1 time siden):

Det er to ulike momenter man må ta hensyn til: 

1. Vekten på hengeren, i dette tilfellet campingvognen med hensyn til hvor mye vekt bilen kan trekke.

2. Totalvekt på bil og henger. Totalvekten inkluderer ikke bare bagasje, men også passasjerer osv, så vidt jeg har forstått.

Husk og den tredje; vektfordeling.

Selv om en er innafor alle vektgrensene så kan feil fordeling av vekt medføre alvorlige og kanskje dødelige situasjoner. Ref filmen som ble lagt ut tidligere.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det meste i vognen når vi drar på ferie. Hundebur i bilen bak og stoler i takboksen. 
Vi drar rundt på en nyere og større vogn+ at sjåføren har utvidet serfikat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt Mette har så mange som passer på at hun gjør alt riktig. Hvordan skulle det gått uten? Utrolig hvor mye folk vet om ombygging/lasting/vektfordeling av campingvogn altså. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4
Kvi33 skrev (20 timer siden):

Enda godt Mette har så mange som passer på at hun gjør alt riktig. Hvordan skulle det gått uten? Utrolig hvor mye folk vet om ombygging/lasting/vektfordeling av campingvogn altså. 

Ironi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvi33 skrev (På 17.6.2021 den 23.04):

Enda godt Mette har så mange som passer på at hun gjør alt riktig. Hvordan skulle det gått uten? Utrolig hvor mye folk vet om ombygging/lasting/vektfordeling av campingvogn altså. 

Jeg er enig der :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvi33 skrev (På 18.6.2021 den 0.04):

Enda godt Mette har så mange som passer på at hun gjør alt riktig. Hvordan skulle det gått uten? Utrolig hvor mye folk vet om ombygging/lasting/vektfordeling av campingvogn altså. 

Det er faktisk henne selv som la ut om vekt og hvor mange kilo hun hadde å gå på. Og det var ikke mye! Så at noen er spent på hvordan hun løser det er vel ikke så rart. Bare litt klær veier jo fort noen kilo. Så jeg er faktisk interessert i hvordan hun skal løse det med klær, mat, vogn, bilseter osv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest noe sted at ďet er fortelt på vogna så da sparer hun mange kilo der som kan brukes til andre ting. 

Endret av Oppland
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trude4 skrev (6 timer siden):

Har hun sluttet å blogge? 

At hun er taus betyr vel kanskje at det skjer ting i livet hennes som det kunne vært interessant å lese om. Tror hun skriver og deler mest når det ikke skjer noen verdens ting.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (På 20.6.2021 den 20.28):

At hun er taus betyr vel kanskje at det skjer ting i livet hennes som det kunne vært interessant å lese om. Tror hun skriver og deler mest når det ikke skjer noen verdens ting.

Dette er vel en velkjent strategi for å få leserne bekymret for at det skal ha hendt noe og for å få folk nysgjerrige på forklaringer rundt stillheten og dermed klikke seg inn. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (4 minutter siden):

Dette er vel en velkjent strategi for å få leserne bekymret for at det skal ha hendt noe og for å få folk nysgjerrige på forklaringer rundt stillheten og dermed klikke seg inn. 

Hun har jo en krevende jobb som hun må hvile seg etter hun er ferdig med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (2 timer siden):

Hun har jo en krevende jobb som hun må hvile seg etter hun er ferdig med. 

Jeg har den samme jobben som henne, kun med mer ansvar da jeg er sykepleier, og ikke hjelpepleier, og jeg vil påstå at arbeidet i seg selv, jobb og familie, samt oppussing ikke er mer slitsomt enn andre jobber, så at hun ikke har oppdatert bloggen sin på to uker ser jeg på som en godt brukt strategi for å få flere følgere. Det er jo ikke til å skyve under en stol at folk blir nysgjerrige ved en så plutselig og «ut av det blå» stillhet fra en dame som vanligvis deler alt og litt til 👏🏼 Kreds til henne though, hun klarer jo å provosere, noe jeg antar er hensikten med bloggingen. Kan ikke se noen annen fornuftig grunn til at et godt voksen dame har så liten grad av sosiale antenner.. 🤔

Endret av Ina89
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...