Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Voyager skrev (1 time siden):

Om du hadde vært helt anonym og ingen visste hvem du var? Du hadde fortsatt hatt problemer med det? Ble du sur på mamman din når hun snakket med naboer også?

Og hvilke 13åringer følger Mette Ask? Du vet hun ikke er en stor blogger, ikke sant? Minimalt av mennesker som følger henne, og de fleste er casual, og ikke prøver som deg å finne detaljer på barna hennes.

Men mødrene og vennene til barna følger med på bloggen. Sikkert ikke like kult for mellomste når guttene i klassen vet så mye om moren hans. Det er ikke alt som kommer ut fra den kanten som er noe alle bør lese om. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøken_fjong1 skrev (14 minutter siden):

Men mødrene og vennene til barna følger med på bloggen. Sikkert ikke like kult for mellomste når guttene i klassen vet så mye om moren hans. Det er ikke alt som kommer ut fra den kanten som er noe alle bør lese om. 

Hvem unge gutter leser hennes blogg? Eller bryr seg? Dette blir å skape problemer der det ikke finnes noen.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (1 time siden):

Hvem unge gutter leser hennes blogg? Eller bryr seg? Dette blir å skape problemer der det ikke finnes noen.

 

Men hvordan vet du at de IKKE leser noe om henne?
Er det ikke bedre og la være å snakke om ungene, slik at INGEN vet noe - enn at hun skriver litt her og litt der, sånn at hvemsomhelst har mulighet til å lese?
Jeg skjønner ikke at folk orker å ta sjansen på å utlevere seg selv, og enda verre utlevere barn. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (10 timer siden):

Jeg slettet egentlig kommentaren min fordi vi er på to helt forskjellige planeter ang dette, vi vil aldri bli enige og jeg så ikke vits i å fortsette diskusjonen. 

Det er nok barn som synes det er invaderende å kanskje få kommentarer om hvordan det ser/så ut hjemme hos de når de var små av fremmede feks. Vite at folk vet at man møtte stefar for første gang på et hotellrom etter mor hadde giftet seg. Altså, det trenger ikke bli noe mer enn det det er, men det KAN bli vanskelig for enkelte barn. Man skåner ikke et barn bare ved å utelukke navn og ansikt når man forteller og viser så mye annet rundt barna. Det kan faktisk være mindre privat å dele et fint bilde av et blidt barn enn å skrive om barnets første møte med stefar. 

Mulig det er særnorsk, men jeg er ikke spesielt fan av at alt skal på nett. Spesielt ikke av barna og spesielt nå som vi vet at det kan gi senskader på forskjellige vis. 

Enig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (17 timer siden):

Jeg slettet egentlig kommentaren min fordi vi er på to helt forskjellige planeter ang dette, vi vil aldri bli enige og jeg så ikke vits i å fortsette diskusjonen. 

Det er nok barn som synes det er invaderende å kanskje få kommentarer om hvordan det ser/så ut hjemme hos de når de var små av fremmede feks. Vite at folk vet at man møtte stefar for første gang på et hotellrom etter mor hadde giftet seg. Altså, det trenger ikke bli noe mer enn det det er, men det KAN bli vanskelig for enkelte barn. Man skåner ikke et barn bare ved å utelukke navn og ansikt når man forteller og viser så mye annet rundt barna. Det kan faktisk være mindre privat å dele et fint bilde av et blidt barn enn å skrive om barnets første møte med stefar. 

Mulig det er særnorsk, men jeg er ikke spesielt fan av at alt skal på nett. Spesielt ikke av barna og spesielt nå som vi vet at det kan gi senskader på forskjellige vis. 

vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler

 

Du har så uendelig rett i siste setning  Visvas..  senskader for bloggerbarn.   I linken over advarer den som mest sannsynlig  vet mest om dette,  Barnepsykolog og professor ved Universitetet i Tromsø, Willy-Tore Mørck.  Han sier blant annet at foreldre må tenke seg svært godt om dersom de ønsker å eksponere  barna i sosiale medier.  Man  må tenke seg nøye, om eksponeringen i ord og bilder kan skade eller være belastende.  På en offentlig blogg ville jeg ikke trukket inn barna i det hele tatt... uttaler han til VG.

Selv om barnet ikke er eksponert verken i ord eller bilder, er det like skadelig at forelder utlever "alt" om seg selv.

Forskning viser at det er veldig belastende for bloggebarna.  De kan bli utsatt for trakassering, trusler vold og erting.  Det må ikke nødvendigvis være negative reaksjoner utenfra, men at barnet selv blir flaue og misliker å bli eksponert, eller hva forelder har utlevert om seg selv i en offentlig blogg,  skriver Mørch.

Mobbing av barn er et økende problem... uendelig trist at barna skal gå på skoleveien med en vondt klump i magen...  hva  tiskes og hviskes det  om mamma/pappa... om meg .. i dag....

 

Endret av Yann
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskopi skrev (1 time siden):

Den campingvogna blir aldri avreiseklar til ferien..

Er du overrasket?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (1 time siden):

Den campingvogna blir aldri avreiseklar til ferien..

Det vet man jo ikke, er vel fortsatt litt tid igjen. Håper hun får det til jeg 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (51 minutter siden):

Er du overrasket?

Litt tidlig å fastslå at den ikke blir klar, vel. Men stusser litt over at hun styrer med farge på utsiden før det mest nødvendige inni er på plass. Med mindre den er ferdig inni, da 🤪

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (12 minutter siden):

Med mindre den er ferdig inni, da 🤪

Da hadde det nok blitt dokumentert ganske så grundig 🤣

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror campingvogna blir så ferdig til ferien som hun nevnte i et innlegg. Det var rommet til sønnen  som skulle bli helt klart til ferien, resten skulle hun ta senere. Sønnens rom har jeg tro på, men om hele vogna blir ferdig noen gang, det tviler jeg mer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (2 timer siden):

Er du overrasket?

Nei, men litt trist når hun har lovet sønnen det. Det er myyye som skal på plass, og så bør voga testes for at den har jevnt fordelt belastning, ellers blir det som dette: 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (7 timer siden):

Nei, men litt trist når hun har lovet sønnen det. Det er myyye som skal på plass, og så bør voga testes for at den har jevnt fordelt belastning, ellers blir det som dette: 

 

Den filmen er det nok mange som bør ta en liten kikk på. Skremmende å se hvor mye vektbalansen har å si for stabiliteten. Og det gjelder ikke bare når man pusser opp, som Mette gjør, men også når man fyller vogna med bagasje, mat, drikke, sykler osv. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig spent på hvordan hun løser div ting. Som å få vinduet på plass og at det blir tett når lekten er limt helt inntil kanten. Nei, dette er ikke å lete etter noe på ta henne på, jeg vet det er mange måter å løse oppussing på, jeg er oppriktig interessert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og veldig spent på hvordan hun løser det med fordeling av vekt og selve vekta siden de omtrent har bar 10 kilo eller noe å gå på til mat, klær ect? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (6 minutter siden):

Og veldig spent på hvordan hun løser det med fordeling av vekt og selve vekta siden de omtrent har bar 10 kilo eller noe å gå på til mat, klær ect? 

Og pyntegjenstander 😅

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (24 minutter siden):

Og pyntegjenstander 😅

Ja😁 

Veldig spent, alt veier så mye mer enn man først tror/tenker og her teller hvert eneste gram for å ikke komme opp i maxvekt. En bør kanskje helst ikke opp i maxvekt engang? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...