Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Flettfrid skrev (8 timer siden):

Sitat Mette: "Livet er deilig når vi har noe å gjøre"

 

Mener du da Mette at dere ikke har noe å gjøre om dere ferdigstiller ett prosjekt av gangen? 

 

Jeg elsker å pusse opp osv i gode perioder helsemessig. Har skrevet meg en list på over 10 små prosjekter for sommeren. Men tillater meg ikke å sette i gang med flere enn 2 i gangen, dette for å ha kontroll og mulighet til å klare å gjøre de færdige. Syns prosessen er kjempekoselig, gir mestringsfølelse og lkt selvtilit, men det beste av alt er å kunne sette seg ned å nyte det færdige resultat. Noe jeg ikke kunne gjort om jeg skulle satt igang 5-6 resultater og brukt mange mnd/år på å gjøre det færdig. 

Tipper hun mener "livet er deilig når vi har noe å gjøre", og akkurat det - hverken mer eller mindre.

Du elsker å pusse opp på din måte, etter dine ønsker og behov. Sånn gjør du det, andre gjør ting på den måten som passer best for dem. Vi er forskjellige, og fint er det.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flettfrid skrev (10 timer siden):

Sitat Mette: "Livet er deilig når vi har noe å gjøre"

 

Mener du da Mette at dere ikke har noe å gjøre om dere ferdigstiller ett prosjekt av gangen? 

 

Jeg elsker å pusse opp osv i gode perioder helsemessig. Har skrevet meg en list på over 10 små prosjekter for sommeren. Men tillater meg ikke å sette i gang med flere enn 2 i gangen, dette for å ha kontroll og mulighet til å klare å gjøre de færdige. Syns prosessen er kjempekoselig, gir mestringsfølelse og lkt selvtilit, men det beste av alt er å kunne sette seg ned å nyte det færdige resultat. Noe jeg ikke kunne gjort om jeg skulle satt igang 5-6 resultater og brukt mange mnd/år på å gjøre det færdig. 

Mens andre evner å nyte livet underveis i prosjektet også. 
 

En av mine beste venner bor i et hus der det mangler lister og finish på mye. Har aldri plaget meg. Hun bryr seg ikke, så hvorfor skal jeg bry meg? Vinen smaker da like bra hos henne som hos i et hus med lister. 😅  

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (10 timer siden):

Greit at du blir trist, men du glemmer at alt fokuset her inne, på Mette og hennes litt kaotiske liv er med og betaler for moroa. Hun er ingenting uten Kvinneguiden. Så den dagen fokuset her snur seg mot noen andre, så er bloggen hennes historie. Hun provoserer med vilje for å få opp temperaturen her inne, for å øke antall klikk på hennes blogg og andre kanaler. 

Hun forsøker å fremstille seg selv som åpen, ærlig, impulsiv og kanskje litt naiv, men sannheten er at hun vet nøyaktig hva som skaper klikk og penger i banken og utnytter det kynisk. Det må være et slitsomt liv og jeg lurer virkelig på om det er verdt det i lengden. 

Nå har ikke du sannheten om Mettes liv. Den er det Mette som har. Vi kan tolke henne, men å skrive at «sannheten er» blir litt for dumt. 
 

Jeg tror at Mette ikke utnytter bloggen fullt ut for hva hun kan tjene av penger på den. Så at hun er så ekstremt opptatt av klikk tror jeg faktisk ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (10 timer siden):

Hvis du ser hvor mye kritikk andre bloggere får så får Mette overraskende lite i mine øyne. 

Lite? Oi, wow. Merkelig hvor ulik oppfatning man har av ting. Jeg synes Mette får ufortjent mye kritikk. Er stadig overrasket over hva folk henger seg opp i. 😅
 

Jeg elsker å henge med mennesker som kan nyte livet selv om det mangler noen lister, så at andre finner det så kritikkverdig at det må påpekes her inne blir helt ubegripelig for meg. Jeg kan heller få fnatt av folk som må ha alt perfekt til enhver tid. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (34 minutter siden):

Lite? Oi, wow. Merkelig hvor ulik oppfatning man har av ting. Jeg synes Mette får ufortjent mye kritikk. Er stadig overrasket over hva folk henger seg opp i. 😅
 

Jeg elsker å henge med mennesker som kan nyte livet selv om det mangler noen lister, så at andre finner det så kritikkverdig at det må påpekes her inne blir helt ubegripelig for meg. Jeg kan heller få fnatt av folk som må ha alt perfekt til enhver tid. 

Det er vel ikke akkurat slik at alle syns det er spesielt kritikkverdig eller bryr seg spesielt om at MA har en haug påbegynte prosjekter som bare ser ut til å henge igjen år etter år. Mye av diskusjonen her er vel et svar på at noen syns det var så fantastisk at hun har satt i gang nok et dyrt, tidkrevende prosjekt når erfaringen tilsier at dette ikke blir ferdigstilt med det første og økonomistyring nok en gang ser ut til å bli nedprioritert. 

Lurer mer på agendaen til alle som applauderer alle MAs valg og til enhver tid går i strupen på folk som ytrer seg kritisk. Ofte med atskillig dårligere stil enn de innleggene de selv kritiserer. Ute etter å forsvare MA fordi du tror hun trenger det? Ute etter å få gang på debatten for å gi henne klikk? Er det utelukkende positivt å gi bloggeren tommel opp for alle de impulsive valgene sine hele veien eller støtter du opp under atferd som gir gjentatte smeller for økonomien? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette har faktisk tusenvis av lesere på bloggen hver dag. Jeg synes det er litt rart at det tolkes som massiv kritikk om tre-fire har kritiske spørsmål og kommentarer her på KG.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at inntrykket mitt er at hun er litt hønemor for minste jenta. Leste meg opp på innleggene ikke på bloggen, og leste noen kommentarer. Hun virker ganske bastant på å ikke ha barnevakt, forståelig at hun ikke ønsker noen fremmede, men sønnen, eldste datteren eller annen familie kan vel passe lillejenta? Så hadde H fått gått på skolen og Mette fått jobbet. Da kunne de jo også øvelseskjørt litt, så det går raskere for H å få lappen. Om lillejenta aldri skal sitte på mens de øvelseskjører og Mette ikke vil ha barnevakt kan det bli lenge til H får lappen. Han skal jo betale den selv, så når han har fått jobb, jobber han vel mest sannsynlig mens lillejenta er i bhg. 
 

Sånn, godt å få en utblåsning, selvom jeg sikkert snart blir halshugd😅

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (26 minutter siden):

Jeg må innrømme at inntrykket mitt er at hun er litt hønemor for minste jenta. Leste meg opp på innleggene ikke på bloggen, og leste noen kommentarer. Hun virker ganske bastant på å ikke ha barnevakt, forståelig at hun ikke ønsker noen fremmede, men sønnen, eldste datteren eller annen familie kan vel passe lillejenta? Så hadde H fått gått på skolen og Mette fått jobbet. Da kunne de jo også øvelseskjørt litt, så det går raskere for H å få lappen. Om lillejenta aldri skal sitte på mens de øvelseskjører og Mette ikke vil ha barnevakt kan det bli lenge til H får lappen. Han skal jo betale den selv, så når han har fått jobb, jobber han vel mest sannsynlig mens lillejenta er i bhg. 
 

Sånn, godt å få en utblåsning, selvom jeg sikkert snart blir halshugd😅

Jeg var positivt overrasket over hvor fort hun lot H ha hovedansvaret for lillejenta 🙂. Og det har vist seg å gå veldig fint. Har også stusset over at hun ikke kan la foreldre eller eldstedatter passe lillejenta en times tid i mellom, slik at hun kan øvelseskjøre med H. Selv om de ønsker at han skal betale lappen selv er det tross alt i begges og hele familiens interesse at han får lappen så snart som mulig. Skal han ta all kjøring med kjørelærer OG betale helt selv vil det ta mange år.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/28/2021 at 4:15 PM, Xmasclovn said:

Det campingvognprosjektet blir spennende å følge med på gitt. Om ikke annet så kan kanskje H bruke den som bolig den dagen det blir slutt😏

17 likes på denne kommentaren, og mange mener at MA først og fremst får konstruktiv kritikk i denne tråden. Hallo i luken.

Endret av Centimeteren
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter de som mener at Mette får mye ufortjent kritikk her. Og jeg er SVÆRT kritisk til mange influensere/bloggere i utgangspunktet. Men sammenligner man kritikken i denne tråden kontra feks tråden om CBE, så fremstår tråden om Mette i all hovedsak smålig og usaklig, mens CBE-tråden er full av særdeles god argumentasjon og dokumentasjon ifht CBE/LKE's holdninger, uttalelser, kroppsfokus, eksponering av barn etc etc.

At Mette ikke fullfører prosjekter i heimen, hvordan hun prioriterer å bruke pengene sine, spekulasjoner/skadefryd ifht til ekteskapet hennes etc synes jeg blir for dumt. Slikt fundamenterer omdømmet til "KG-hønsa".  
Mange av innleggene i tråden om CBE derimot, burde vært omskrevet til en omfattende opplysende reportasje om påvirkningsproblematikken rundt CBE og hennes likemenn/kvinner.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (4 timer siden):

Lite? Oi, wow. Merkelig hvor ulik oppfatning man har av ting. Jeg synes Mette får ufortjent mye kritikk. Er stadig overrasket over hva folk henger seg opp i. 😅
 

Jeg elsker å henge med mennesker som kan nyte livet selv om det mangler noen lister, så at andre finner det så kritikkverdig at det må påpekes her inne blir helt ubegripelig for meg. Jeg kan heller få fnatt av folk som må ha alt perfekt til enhver tid. 

Men den kritikken hun har fått er jo ting hun nevner selv og. Det er jo hun som påpeker hvor mye som skal gjøres, det er hun som sier at hun ikke har stelt seg/sminket seg, det er hun som skriver om økonomien. Ting hun får kritikk på, eller som blir diskutert her er jo fordi hun selv sier det først. Er jo ingen som leter etter feil som noen påstår for de legger hun ut selv. 

Jeg har ikke sett at noen har kommentert at hun er dårlig mamma eller kritisert utseende hennes som mange andre bloggere får. Hun skreiv et innlegg om visvas der hun påstår at visvas har sagt hun er en dårlig mamma. Men det er ikke slik jeg tolker det. 

Om hun får kritikk på at hagen ikke er ferdig så vil jeg ikke engang kalle det kritikk. Vil kalle det en diskusjon.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corinne skrev (16 minutter siden):

Støtter de som mener at Mette får mye ufortjent kritikk her. Og jeg er SVÆRT kritisk til mange influensere/bloggere i utgangspunktet. Men sammenligner man kritikken i denne tråden kontra feks tråden om CBE, så fremstår tråden om Mette i all hovedsak smålig og usaklig, mens CBE-tråden er full av særdeles god argumentasjon og dokumentasjon ifht CBE/LKE's holdninger, uttalelser, kroppsfokus, eksponering av barn etc etc.

At Mette ikke fullfører prosjekter i heimen, hvordan hun prioriterer å bruke pengene sine, spekulasjoner/skadefryd ifht til ekteskapet hennes etc synes jeg blir for dumt. Slikt fundamenterer omdømmet til "KG-hønsa".  
Mange av innleggene i tråden om CBE derimot, burde vært omskrevet til en omfattende opplysende reportasje om påvirkningsproblematikken rundt CBE og hennes likemenn/kvinner.

Jeg tenkte akkurat det samme som deg, men du skrev det bedre enn jeg hadde gjort. Så jeg siterer deg bare 👏🏼

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reflekterer metakritikerne over denne symbiosen som er oppstått mellom KG og bloggen? Det er spekulasjon å si at MA selv eller noen hun kjenner startet denne tråden, men det er et faktum at hun selv lenge var aktiv i å holde liv i den. I samme tidsrom startet hun også en annen tråd med bilder osv fra bloggen som gjorde koblingen mellom KG-brukeren og bloggen tydelig.  Det var tydelig at MA brukte KG for å få trafikk på bloggen. Siden har den levd i et samspill med det som diskuteres her inne og det er (for meg) ingen tvil om at MA har lært seg hva som skaper diskusjon slik at hun i stille perioder kan trigge folk. Jeg er ganske sikker på at hun selv eller noen hun kjenner har deltatt her inne også men det blir jo også spekulasjon. Uansett; det er nok mange som undervurderer MA og det er ikke bare de som er åpenlyst kritiske til henne.

Dramaet her og på hennes blogg gir mange klikk og er for mange det som er interessant med bloggen. Det vet MA veldig godt.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Ask minner meg om deltakere i sinnasnekkeren. Men for all del, hvis de trives med fullt av halvferdige prosjekter er det jo fint for dem. Men hvorfor ikke bare liste ferdig og få på fronten på oppvaskmaskinen istedet for å gå rundt å tenke at det ikke haster? Til slutt hoper ting seg opp og de ser det ikke lenger. 
Og mtp campingvognen. Er det bare å rive innmaten og lage nytt sånn helt uten å kunne noe om det? Tenker på sikkerhet, vektfordeling og slike ting. De ender nok med å reise av gårde med en uferdig innredning siden det kunne de jo bare gjøre ferdig senere. Hvis de kommer seg av gårde, da.  Jeg skjønner heller ikke hvorfor de skal legge seg på en campingplass i Mandal når det meste de skal foregår i Kristiansand. Det er flere fine plasser der. 

Endret av Surikatt
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manannan skrev (1 time siden):

Reflekterer metakritikerne over denne symbiosen som er oppstått mellom KG og bloggen? Det er spekulasjon å si at MA selv eller noen hun kjenner startet denne tråden, men det er et faktum at hun selv lenge var aktiv i å holde liv i den. I samme tidsrom startet hun også en annen tråd med bilder osv fra bloggen som gjorde koblingen mellom KG-brukeren og bloggen tydelig.  Det var tydelig at MA brukte KG for å få trafikk på bloggen. Siden har den levd i et samspill med det som diskuteres her inne og det er (for meg) ingen tvil om at MA har lært seg hva som skaper diskusjon slik at hun i stille perioder kan trigge folk. Jeg er ganske sikker på at hun selv eller noen hun kjenner har deltatt her inne også men det blir jo også spekulasjon. Uansett; det er nok mange som undervurderer MA og det er ikke bare de som er åpenlyst kritiske til henne.

Dramaet her og på hennes blogg gir mange klikk og er for mange det som er interessant med bloggen. Det vet MA veldig godt.

Enig. Hun  spurte om råd angående kjøp av gammel campingvogn. De aller fleste frarådet det vel. Men hun kjøpte det likevel og skriver at hun kikket over den med lommelykt, et aller tips hun fikk i kommentarfeltet. Hvorfor skriver hun det om lommelykta? For å få folk til å snakke om det? For å få klikk? Altså noe er det jo. Man ber jo ikke om råd om man ikke har tenkt å følge et eneste og itillegg går over med lommelykt før kjøp. Og man nevner jo ikke det med lommelykt om man ikke ønsker noe som helst kritikk. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (3 timer siden):

17 likes på denne kommentaren, og mange mener at MA først og fremst får konstruktiv kritikk i denne tråden. Hallo i luken.

Stemmer det, først og fremst konstruktivt. Men en og annen liten frekkas må til innimellom😉

Endret av Xmasclovn
Manglet et ord
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er tydelig, om ikke alle så en del av blogginnleggene er skrevet med tanke på diskusjon her. Så kommer det et forklarende innlegg på bloggen om hva som diskuteres her. (Selv om hun ikke leser her inne). På den måten tjener hun mer penger på bloggen, for noe spennende og interessant  har hun ikke å komme med lenger. Hun gjør det på denne måten for å få blogglesere tenker jeg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart hun gjør det for klikk igjennom KG, noen ganger funker det og andre ganger ikke. Har sett flere ganger at hun har lagt ut innlegg som hun hadde regnet med skulle skape brudulje og så er det helt stille..... da kommer det ganske fort "spørrerunder" med falske(?) spørsmål hvor hun da liksom svarer på spørsmål man helt tydelig ser hun har vært klar for å svare på. Dette er selvfølgelig rene antagelser fra meg, som jeg må lov til å anta på lik linje som Mette antar at jeg synes hun er en dårlig mor selv om jeg ikke har skrevet det. 

Det er og helt tydelig at hun er med i tråden her hele veien for å skape mer trafikk. 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt klar over symbiosen som har oppstått mellom bloggen og tråden her. Og jeg er ikke i tvil om at M bruker det for hva det er verdt. Men likevel syns jeg det er 100 ganger mer teit å kaste seg over tastaturet for å påpeke at hun ikke har listet ferdig, at hun dominerer mannen, at hun bruker badekar som plantebed osv osv, lista er lang, enn at hun skaper trafikk ved å «småprovosere» litt og virke litt blåøyd og naiv. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (2 timer siden):

Jeg er helt klar over symbiosen som har oppstått mellom bloggen og tråden her. Og jeg er ikke i tvil om at M bruker det for hva det er verdt. Men likevel syns jeg det er 100 ganger mer teit å kaste seg over tastaturet for å påpeke at hun ikke har listet ferdig, at hun dominerer mannen, at hun bruker badekar som plantebed osv osv, lista er lang, enn at hun skaper trafikk ved å «småprovosere» litt og virke litt blåøyd og naiv. 

Foreslår at dere som kun er interessert i metakritikk lager en egen tråd for å diskutere «Kritikere av MA». Slå dere løs i den heller 👍🏻

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...