Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Tildittbeste skrev (4 timer siden):

Hvis det er så mye å spare på å kjøpe ei camping vogn kontra å leie bobil da er jammen den bobilen dyr. (Vet det ikke er billig å leie) men kjøpe campingvogn som en sikkert må betale omregistrering på samt forsiktig.  Og om en enda får solgt den med tap har hun gevinst. Skulle likt å se det regne stykke..

Bare depositium på en campingbil er fort 10K, og fort 8-10K i tillegg for leie en uke. Men at det skal bli billigere å kjøpe en gamel campingvogn skal godt gjøres. Tanken er kanskje at de kan bruk den i helgene ellers også, slil at de får mer utbytte av den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett om hun er seriøs eller skriver de siste innleggende om campingvogn for å kun «provosere»,  fatter jeg ikke hvorfor noen i alle dager velger å berette alt og ydmyke seg selv  på denne måten foran både fremmede, nære og kjære. Det her gjelder ikke bare Mette, jeg lurer oppriktig på hvorfor folk velger gjøre det? Er det pga. mangel på sosialt nettverk, sosiale antenner, adrenalinrush?  Ser ikke de hvor dumt det ser ut. Lurer bare hva årsaken bak slik oppførsel kan være. 

Endret av Nathalie
Skrivefeil
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathalie skrev (5 minutter siden):

Er det pga. mangel på sosialt nettverk, sosiale antenner, adrenalinrush?  Ser ikke de hvor dumt det ser ut?

Ja på det første og nei på det siste 😄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathalie skrev (52 minutter siden):

Uansett om hun er seriøs eller skriver de siste innleggende om campingvogn for å kun «provosere»,  fatter jeg ikke hvorfor noen i alle dager velger å berette alt og ydmyke seg selv  på denne måten foran både fremmede, nære og kjære. Det her gjelder ikke bare Mette, jeg lurer oppriktig på hvorfor folk velger gjøre det? Er det pga. mangel på sosialt nettverk, sosiale antenner, adrenalinrush?  Ser ikke de hvor dumt det ser ut. Lurer bare hva årsaken bak slik oppførsel kan være. 

Ubegripelig for meg.

Om disse "åpne og ærlige" bloggerne vil stille seg opp på scenen på det lokale kjøpesenteret og fortelle om hulesex, hvor mange utløsninger mannen skal ha pr dag for å øke sjansen for å bli gravid, økonomiske problemer pga merkelige prioriteringer, impulsive ideer, at Norge ikke har fattige osv (de hadde bare for høye forventninger, eh kremt, det er det visst flere som har). Da med barnas venner, foreldre, naboer, de ansatte på den lokale butikken og familie som publikum. Ja, så tut og kjør videre, men ikke forvent at det blir bare hjerter og klapp som tilbakemelding.  For uken etter blir det nytt foredrag. Da tar man tilbake mye av det som ble sagt uken før . Selv om jeg sa at vi sliter økonomisk og trengte Spleis, så mente jeg egentlig at vi har god råd. Dere hørte feil, og misforstod med vilje. Ja jeg vet at jeg ble teit nå. 

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var visst den ene solgt og de skal reise av sted for å se på en annen. Nå er jeg veldig spent om de kommer til åå gjør som de snakket om dette med bobil og hennes jobb, at de ender med at de køper den og så setter den utenfor Mettes jobb når hun jobber netter. Håper bare ikke at det blir enda et tapsprosjekt

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjøpet kommer til å suge.  Grøss og gru for drivstoff, bompenger, forsikring, gasstest, bremsesjekk av både bil og vogn.  Har bilen lov å dra vekta på vogna?  Hvor mye nyttelast?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trua skrev (7 minutter siden):

Det kjøpet kommer til å suge.  Grøss og gru for drivstoff, bompenger, forsikring, gasstest, bremsesjekk av både bil og vogn.  Har bilen lov å dra vekta på vogna?  Hvor mye nyttelast?

Håper virkelig vogna har vært gjennom EU-kontroll nylig, ellers kan det fort bli veldig dyrt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (3 minutter siden):

Håper virkelig vogna har vært gjennom EU-kontroll nylig, ellers kan det fort bli veldig dyrt.

Det er ingen eu kontroll.  Men det er mange faresignaler her. Må ikke ha overlast, det koster deg dyrt, du må laste ting i vogna riktig, fort gjort å få sleng. Det har skjedd en del på campingfronten siden 1988.  Vognene på den tiden var tunge.  Å høre på en selger i et tilfelle som dette, never ever ever.  Og hun har heller ingen ved sin side som kan være til hjelp.  Har kjørt med vogn hele nitti tallet og langt ut på 2000 tallet i inn-og utland.  GALSKAP det hun utsetter seg og sine og andre trafikanter for her

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett så mye vanvittig kjøring at det skulle vært påbud med opplæring og ferdighetsbevis for å henge en slik på bilen

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1974bloggen skrev (1 time siden):

Da var visst den ene solgt og de skal reise av sted for å se på en annen. Nå er jeg veldig spent om de kommer til åå gjør som de snakket om dette med bobil og hennes jobb, at de ender med at de køper den og så setter den utenfor Mettes jobb når hun jobber netter. Håper bare ikke at det blir enda et tapsprosjekt

Det skal du jammen se at vogna blir plassert uten for jobben..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trua skrev (11 minutter siden):

Jeg har sett så mye vanvittig kjøring at det skulle vært påbud med opplæring og ferdighetsbevis for å henge en slik på bilen

Burde hvertfall vært opplæring, er vell det for større hengere? Gud bedre for en god plan de har gått for

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange som er veldig opptatt av Mettes økonomi ser jeg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trua skrev (35 minutter siden):

Det er ingen eu kontroll.  Men det er mange faresignaler her. Må ikke ha overlast, det koster deg dyrt, du må laste ting i vogna riktig, fort gjort å få sleng. Det har skjedd en del på campingfronten siden 1988.  Vognene på den tiden var tunge.  Å høre på en selger i et tilfelle som dette, never ever ever.  Og hun har heller ingen ved sin side som kan være til hjelp.  Har kjørt med vogn hele nitti tallet og langt ut på 2000 tallet i inn-og utland.  GALSKAP det hun utsetter seg og sine og andre trafikanter for her

Aha, ok. Trodde jeg leste det et sted. Men er visst noen andre dokumenter man må ha, får håpe Mette har kontroll på det. Står noen tips her https://www.santanderconsumer.no/magasinet/ferie-og-fritid/sjekkliste-brukt-campingvogn/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Centimeteren skrev (18 minutter siden):

Her er det mange som er veldig opptatt av Mettes økonomi ser jeg.

Det er vel ikke så rart. Hvert eneste blogginnlegg hun skriver omhandler økonomi på en eller annen måte. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man igjen depositum når man trekker seg fra en leie avtale tro? Er ikke ofte depositum en garanti for utleier om den som skal leie ikke dukker opp??

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (55 minutter siden):

Får man igjen depositum når man trekker seg fra en leie avtale tro? Er ikke ofte depositum en garanti for utleier om den som skal leie ikke dukker opp??

Helt sikkert verdt det 🤦‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tildittbeste skrev (1 time siden):

Får man igjen depositum når man trekker seg fra en leie avtale tro? Er ikke ofte depositum en garanti for utleier om den som skal leie ikke dukker opp??

Avbestilling er jo tross alt noe annet enn no-show. Men får håpe betingelsene er på hennes side og at bestillingen ikke var bindende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (1 time siden):

Får man igjen depositum når man trekker seg fra en leie avtale tro? Er ikke ofte depositum en garanti for utleier om den som skal leie ikke dukker opp??

Vil tro det er enkelt å finne en annen til å leie den uken, med tanke på at mange skal ha Norgesferie pga Corona. Kan hende det sto eier hadde folk i kø alt 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker veldig impulsiv, og opptatt av å handle( på tilbud). Virker rart når hun så ofte nevner dårlig økonomi og at det kun er en inntekt på så mange. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette er både impulsiv og kaldt beregnene, hun sa vel om ikke jeg husker helt feil i snap og i bloggen sin at d skulle fortelle dagen etter, men ved å ikke oppdatere så får hun klikk fordi at folk vil inn å sjekke hva de endte md. Helt i tråd med ABD og andre bloggere

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...