Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Hva var det for gråting over et tre?

Endret av Lopploella
Tastefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lopploella skrev (1 time siden):

Hva var det får gråting over et tre?

En grein var knekt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopploella skrev (1 time siden):

Hva var det får gråting over et tre?

Hun hadde planter er kirsebærtre (tror jeg det var) - og noen hadde knekt grenene på det i løpet av natten. Og ikke rart om ble lei seg over det - hærverk er en uting.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen må repareres og ferien sannsynligvis endres, pga manglende buffer og restskatt. Utrolig hvor forutsigbart alt er der i huset. Ferie er det som kommer sist på lista når pengene ikke strekker til. 

Endret av Surikatt
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig overrasket om vår venn H. hadde feiret Id ettersom han ikke har fulgt og praktisert ramadan sine leveregler for fasting den måneden det har pågått.  Mangt ett herremåltid vi har vært vitne til både sent og tidlig og midt på dagen.  

:) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illusen skrev (4 timer siden):

Hun hadde planter er kirsebærtre (tror jeg det var) - og noen hadde knekt grenene på det i løpet av natten. Og ikke rart om ble lei seg over det - hærverk er en uting.

Var det ikke rådyr som hadde spist på det da, syns det så slik ut jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammf skrev (1 time siden):

Hadde vært veldig overrasket om vår venn H. hadde feiret Id ettersom han ikke har fulgt og praktisert ramadan sine leveregler for fasting den måneden det har pågått.  Mangt ett herremåltid vi har vært vitne til både sent og tidlig og midt på dagen.  

:) 

Min mann faster ikke pga sykdom, men barna våre får uansett feire bayram. Tenker det ikke er ungenes skyld at foreldrene ikke faster og de skal heller ikke straffes for det med å ikke få feire bayram og ta en del av fars kultur.

Men nå ser det jo ikke ut for at de har tenkt å gi "lillejenta" spesielt del av den tyrkiske kulturen så da er det jo greit. 

Syntes bare det var spesielt å si han ikke feiret fordi han ikke hadde noen å feire med når han bor sammen med familien sin. Som burde i mine øyne være folk nok å feire med, hvis man vil selvfølgelig. 

Endret av Visvas
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man feire Eid selv om man bor i Norge :) Ramadan også om man vil det. Me har feiret Eid her i Norge i 30 år, noen ganger i Libanon når det har passet sånn. Høres ut som en dårlig unnskyldning om det er fordi han ikkje har noen å feire med, eller kan det være fordi de har hver sin religion og at han på den måten faktisk er helt alene? Er jo litt stusselig å feire det helt alene og ikkje minst kan jo Ramadan være litt "tøft" om man er alene om det også. Skal man fast bør man stå opp ganske så tidlig (før sola) og spise en solid "grøt" for å klare seg gjennom dagen - Så om han dropper selve fastinga kan eg ha forståelse for, men Eid er da ikkje vanskelig å feire? Syns det er litt merkelig...Ikkje minst må det jo være litt trist for han om han er vant med å feire det...

Vet eg hadde blitt lei meg om eg måtte droppe jula bare fordi den andre ikkje feiret det...En av gledene med å gifte seg med en fra en annen kultur er jo at man får 2 verdener i et liv :) 

Endret av Influenseren
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influenseren skrev (12 timer siden):

Selvfølgelig kan man feire Eid selv om man bor i Norge :) Ramadan også om man vil det. Me har feiret Eid her i Norge i 30 år, noen ganger i Libanon når det har passet sånn. Høres ut som en dårlig unnskyldning om det er fordi han ikkje har noen å feire med, eller kan det være fordi de har hver sin religion og at han på den måten faktisk er helt alene? Er jo litt stusselig å feire det helt alene og ikkje minst kan jo Ramadan være litt "tøft" om man er alene om det også. Skal man fast bør man stå opp ganske så tidlig (før sola) og spise en solid "grøt" for å klare seg gjennom dagen - Så om han dropper selve fastinga kan eg ha forståelse for, men Eid er da ikkje vanskelig å feire? Syns det er litt merkelig...Ikkje minst må det jo være litt trist for han om han er vant med å feire det...

Vet eg hadde blitt lei meg om eg måtte droppe jula bare fordi den andre ikkje feiret det...En av gledene med å gifte seg med en fra en annen kultur er jo at man får 2 verdener i et liv :) 

Virker jo veldig mye på at han vil bli så norsk som mulig. Rart han ikke  vil ha med seg det han har gode minner fra inn i sin nye familie. Ellers kunne jo M også legge til rette for å holde noen tradisjoner i livet. En bør ikke legge lokk over hva en er vokst opp med, selv om en kommer til et nytt land. Tenk så spennende for venner av datra og kunne få oppleve og lære litt om hennes tradisjoner brakt videre fra faren sin side. Jeg hadde syntes det hadde vært veldig spennende hvertfall 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (16 timer siden):

Var det ikke rådyr som hadde spist på det da, syns det så slik ut jeg.

Er det rådyr der da? Er vel hjorten som er mest utbredt på Vestlandet. Har aldri sett rådyr her, men hjort i mengder🦌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonette skrev (2 minutter siden):

Er det rådyr der da? Er vel hjorten som er mest utbredt på Vestlandet. Har aldri sett rådyr her, men hjort i mengder🦌

Har ikke peiling, bare så treet og gråtingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (2 minutter siden):

Har ikke peiling, bare så treet og gråtingen.

Følger henne ikke, bare leser her av og til, så har vel ikke peiling jeg heller🙂 Men apropos raserte tre, har opplevd det samme med hjort som spiste opp eplene våre,skadet grener o.s.v. Det var ikke tårer, men heller diverse stygge ord og trusler!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort så mange støt i forhold til denne bloggeren men jeg kjenner at jeg koker litt her i fingrene for å si noe. "Kjære Mette. Det virker som om du og dine blogg kollegier ser på leserne som venner, ja ofte føles det som om det er nære venner, og det gjør meg litt spørrende. Du lar oss vite enormt mye om deg , ja kanskje mer enn vil ville like fordi......vi egentlig ikke trenger å vite om pengene dine, ja hva du/dere bruker din inntekt til. Vi trenger ikke vite hva dere spiser til middag eller slike ting.

Som andre her har kommentert, det blir litt snålt at du legger ut innlegg etter innlegg med dårlig økonomi når det er en helhetspakke med gjentagene innhold av mye penger til mange ting man fint kunne droppe. Og en annen ting, hvorfor støtter du ikke H i dette med Ramadan? Det virker som om det kun er det Norske som er viktig for deg at , han skal bli raskest mulig Norsk men tenk for en lærdom deres lille frøken vil få, 2 sider av to ulike tro, eller en tro og en ikke tro. "

 

Jeg regner med at dette innlegget ikke får noen oppmerksomhet fra Mette og det er jo vel og bra men jeg kjenner at jeg tro jeg ikke skal lese den bloggen. minner litt om Kokkejævel egentlig

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flettfrid skrev (18 timer siden):

Var det ikke rådyr som hadde spist på det da, syns det så slik ut jeg.

Sikkert hjort ja. Er mye av det rundt området hun bor i. Tviler på at noen andre mennesker ville gått inn i Hagen hennes for å brekke treet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1974bloggen skrev (4 timer siden):

jeg regner med at dette innlegget ikke får noen oppmerksomhet fra Mette

Si ikke det, hun snoker innom her for å få med seg alt som skrives om henne, og blir det for ille så kommer hun med reaksjoner enten på snap eller blogg.....egentlig ganske så patetisk måte å bedrive en SoMe-karriere på, men men, hun om det 🤣

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1974bloggen skrev (13 timer siden):

Jeg har ikke gjort så mange støt i forhold til denne bloggeren men jeg kjenner at jeg koker litt her i fingrene for å si noe. "Kjære Mette. Det virker som om du og dine blogg kollegier ser på leserne som venner, ja ofte føles det som om det er nære venner, og det gjør meg litt spørrende. Du lar oss vite enormt mye om deg , ja kanskje mer enn vil ville like fordi......vi egentlig ikke trenger å vite om pengene dine, ja hva du/dere bruker din inntekt til. Vi trenger ikke vite hva dere spiser til middag eller slike ting.

Som andre her har kommentert, det blir litt snålt at du legger ut innlegg etter innlegg med dårlig økonomi når det er en helhetspakke med gjentagene innhold av mye penger til mange ting man fint kunne droppe. Og en annen ting, hvorfor støtter du ikke H i dette med Ramadan? Det virker som om det kun er det Norske som er viktig for deg at , han skal bli raskest mulig Norsk men tenk for en lærdom deres lille frøken vil få, 2 sider av to ulike tro, eller en tro og en ikke tro. "

 

Jeg regner med at dette innlegget ikke får noen oppmerksomhet fra Mette og det er jo vel og bra men jeg kjenner at jeg tro jeg ikke skal lese den bloggen. minner litt om Kokkejævel egentlig

Hva er det Mette ikke støtter H med? Synes det virket som H selv ikke ønsket å faste/feire Ramadan? Men mulig jeg misforsto innlegget til H. 🤷🏻‍♀️🤔

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare skryte å si at hun så veldig fresh ut på siste blogginnlegg🤩 Nyfarget og nyvasket hår gjorde henne 10 år yngre 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pålur skrev (1 minutt siden):

Må bare skryte å si at hun så veldig fresh ut på siste blogginnlegg🤩 Nyfarget og nyvasket hår gjorde henne 10 år yngre 🤩

Det er et gammelt bilde. Har sett det før 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (2 timer siden):

Hva er det Mette ikke støtter H med? Synes det virket som H selv ikke ønsket å faste/feire Ramadan? Men mulig jeg misforsto innlegget til H. 🤷🏻‍♀️🤔

Tror det menes at om han ikke ønsker å feire de spesielle dagene så bør M støtte/oppmuntre til å holde de spesielle dagene i livet. De har faktisk en datter fra 2 forskjellige kulturer og hun fortjener å få vite og bli kjent med tradisjoner både fra Tyrkia og Norge. Tidlig i forholdet var M opptatt av å beholde "tyrkiskedager" sitte på golvet å spise, mat som er vanlig i Tyrkia f eks. Ser dessverre ut som denne tanken er blitt glemt

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fremstår så utrolig enkel når hun bare sier at hun ikke er interessert i tyrkiske merkedager, religion og tradisjoner. At hun ikke ser det selv. Hun virker så innmari selvopptatt. ME ME ME. Og hadde hun hatt et nettverk rundt seg så kunne det løst seg så han slapp å gå tidlig fra skole. Men hun trenger jo ikke nettverk og venner så. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...