Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Hurra og ett Ja....til å prøve å forstå hva man legger ut på sosiale medier!🤷‍♂️🤦‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei2016 skrev (3 timer siden):

«...Vet ikke forskjell på hva som er piratkopier og hva som bare er klær med ord på...»

Hett tips; Skippa det här. Permanent. Inget mer reklam. Skippa detta. 

I Norge är det olagligt att som företag sälja piratkopior, och industrin bak är fruktansvärt hemsk. Det första har hon tydligen (?) förstått. Hon har även läst up sig på reglerna runt om i världen. Det nästa kan bli spännande om hon (vill) förstå. Så kommer kanske strax ursäkten om att kompisen får dessa varor köpt från en trygg källa... Som enda i hela pirat-industrin, typ. 

Och sedan Mette läser här eller får ”rapport” härifrån; Den fake anoraken du vill ha är från Dior. Dior är inte bara ett ord utan ett känd märke. Och som du ser så är hela anoraken full med Dior-loggorna. Beroende på om det är en lång eller kort modell kostar originalet mellan NOK 20.000,- och NOK 30.000,- 

«...Vet ikke forskjell på hva som er piratkopier og hva som bare er klær med ord på...»

Mener på ingen måte å unnskylde Mette, men en del turister kjøper fake varer på markeder i Syden uten at de er klar over at det er fake varer. For dem er det bare ei veske, ei bukse eller en genser med et ord/bilde på, på samme måte som Zara, H&M og Dressmann har ord/bilder på enkelte plagg. At veska er en fake Louis Vuitton, buksa en fake Armani og genseren fake Dior har de ikke noe forhold til. De kjøper tingene fordi de synes de er fine, ikke fordi det er billige "merkevarer". De har ikke noe forhold til Louis Vuitton, Chanel, Gucci, Dior etc.

Tanta mi har f.eks. null forhold til designere som Dior, Gucci etc. Hun handler på Cubus o.l. og leser Se & Hør. For noen år siden kom hun hjem fra Spania med en fake Louis Vuitton veske. Hun var superfornøyd med den fargerike strandveska si og forstod ingenting da jeg påpekte hva det faktisk var. Det var jo bare en morsom strandbag i fine farger og morsom skrift på i hennes øyne. 

Om Mette er i den kategorien vet jeg ikke, men det kan jo virke litt sånn synes jeg.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noe høres ut til å være for godt til å være sant, er det høyst sannsynlig det...

Piratvarer i Syden er et enormt problem. Myndighetene har begynt å ta tak i det, og det gis skyhøye bøter om du blir tatt med piratvarer. Tror ikke tanter og bestemødre lengre kan skjule seg bak uvitenhet. Man plikter å vite hva reglene er. Ofte er det uregistrerte innvandrere som står for salget. De har god trening i å "synke i jorden" når politiet kommer. Et snedig varslingssystem sørger for at gatene blir ryddet på rekordtid.

Jeg har ikke Mette på Snap, så skjønner at jeg ikke får med meg hele debatten her. Men om det var snakk om å selge piratvarer, forstår jeg det rett og slett ikke. Hvor kom den ideen fra, liksom? Man må ha lov til å stille høye krav til noen som vil selge deg noe på nett. Det er ikke lov å ikke vite!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (27 minutter siden):

 

Jeg har ikke Mette på Snap, så skjønner at jeg ikke får med meg hele debatten her. Men om det var snakk om å selge piratvarer, forstår jeg det rett og slett ikke. Hvor kom den ideen fra, liksom? Man må ha lov til å stille høye krav til noen som vil selge deg noe på nett. Det er ikke lov å ikke vite!

En kompis av Husein driver klesbutikk i Tyrkia og sliter pga Covid-19, hadde lurt på om Mette kunne selge av klærne via sin nettbutikk. Hun fikk tilsendt bilder og la ut på snapp, noe som viste seg å være mye piratkopier. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiane_W skrev (32 minutter siden):

«...Vet ikke forskjell på hva som er piratkopier og hva som bare er klær med ord på...»

Mener på ingen måte å unnskylde Mette, men en del turister kjøper fake varer på markeder i Syden uten at de er klar over at det er fake varer. For dem er det bare ei veske, ei bukse eller en genser med et ord/bilde på, på samme måte som Zara, H&M og Dressmann har ord/bilder på enkelte plagg. At veska er en fake Louis Vuitton, buksa en fake Armani og genseren fake Dior har de ikke noe forhold til. De kjøper tingene fordi de synes de er fine, ikke fordi det er billige "merkevarer". De har ikke noe forhold til Louis Vuitton, Chanel, Gucci, Dior etc.

Tanta mi har f.eks. null forhold til designere som Dior, Gucci etc. Hun handler på Cubus o.l. og leser Se & Hør. For noen år siden kom hun hjem fra Spania med en fake Louis Vuitton veske. Hun var superfornøyd med den fargerike strandveska si og forstod ingenting da jeg påpekte hva det faktisk var. Det var jo bare en morsom strandbag i fine farger og morsom skrift på i hennes øyne. 

Om Mette er i den kategorien vet jeg ikke, men det kan jo virke litt sånn synes jeg.

Ja, absolut mycket möjligt, det ska jag inte uttala mig om. Min poäng kvarstår dock; Om man inte vet/inte har förmögna att förstå så skippa det här projektet. Som hon nu tillsynen också gör. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Christiane_W said:

«...Vet ikke forskjell på hva som er piratkopier og hva som bare er klær med ord på...»

Mener på ingen måte å unnskylde Mette, men en del turister kjøper fake varer på markeder i Syden uten at de er klar over at det er fake varer. For dem er det bare ei veske, ei bukse eller en genser med et ord/bilde på, på samme måte som Zara, H&M og Dressmann har ord/bilder på enkelte plagg. At veska er en fake Louis Vuitton, buksa en fake Armani og genseren fake Dior har de ikke noe forhold til. De kjøper tingene fordi de synes de er fine, ikke fordi det er billige "merkevarer". De har ikke noe forhold til Louis Vuitton, Chanel, Gucci, Dior etc.

Tanta mi har f.eks. null forhold til designere som Dior, Gucci etc. Hun handler på Cubus o.l. og leser Se & Hør. For noen år siden kom hun hjem fra Spania med en fake Louis Vuitton veske. Hun var superfornøyd med den fargerike strandveska si og forstod ingenting da jeg påpekte hva det faktisk var. Det var jo bare en morsom strandbag i fine farger og morsom skrift på i hennes øyne. 

Om Mette er i den kategorien vet jeg ikke, men det kan jo virke litt sånn synes jeg.

Men tanta di hadde ikke kjøpt med seg veska for å selge videre med fortjeneste? 

De selger sikkert også Dior etc. i  Tyrkia, men ikke via dårlige bilder som viser slippersene til fotograf.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Christiane_W skrev (8 timer siden):

«...Vet ikke forskjell på hva som er piratkopier og hva som bare er klær med ord på...»

Mener på ingen måte å unnskylde Mette, men en del turister kjøper fake varer på markeder i Syden uten at de er klar over at det er fake varer. For dem er det bare ei veske, ei bukse eller en genser med et ord/bilde på, på samme måte som Zara, H&M og Dressmann har ord/bilder på enkelte plagg. At veska er en fake Louis Vuitton, buksa en fake Armani og genseren fake Dior har de ikke noe forhold til. De kjøper tingene fordi de synes de er fine, ikke fordi det er billige "merkevarer". De har ikke noe forhold til Louis Vuitton, Chanel, Gucci, Dior etc.

Tanta mi har f.eks. null forhold til designere som Dior, Gucci etc. Hun handler på Cubus o.l. og leser Se & Hør. For noen år siden kom hun hjem fra Spania med en fake Louis Vuitton veske. Hun var superfornøyd med den fargerike strandveska si og forstod ingenting da jeg påpekte hva det faktisk var. Det var jo bare en morsom strandbag i fine farger og morsom skrift på i hennes øyne. 

Om Mette er i den kategorien vet jeg ikke, men det kan jo virke litt sånn synes jeg.

Tviler sterkt på at Mette tilhører denne kategorien. Det å være en blogger eller influenser som hun kaller seg så er skal det godt gjøres å ikke vite om disse VELDIG kjente merkene. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (19 minutter siden):

Tviler sterkt på at Mette tilhører denne kategorien. Det å være en blogger eller influenser som hun kaller seg så er skal det godt gjøres å ikke vite om disse VELDIG kjente merkene. 

Selv om hun sier hun ikke følger med i nyhets bilde, så skulle en ikke tro det var mulig for en kvinne på 40+ og ikke kjenne til disse navnene.  Var vell helst for å gjemme seg bak en veldig tåpelig ide.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fremdrift i alle påbegynte prosjekter ser det ut som. Skulle jo nesten tro hun kjeder seg, med det rare hun hun driver med. Tror jeg hadde jobbet hardt for å få ferdig litt av det påbegynte...men det er meg da

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (6 timer siden):

God fremdrift i alle påbegynte prosjekter ser det ut som. Skulle jo nesten tro hun kjeder seg, med det rare hun hun driver med. Tror jeg hadde jobbet hardt for å få ferdig litt av det påbegynte...men det er meg da

Lite ro i kropp/hode, begyner stadig på nye ting ser det ut som. Fullfører sjelden no. Stuetaket f.eks har stått slik i flere år, manglende listeverk rundt vinduer i andre etasje osv. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (10 minutter siden):

Lite ro i kropp/hode, begyner stadig på nye ting ser det ut som. Fullfører sjelden no. Stuetaket f.eks har stått slik i flere år, manglende listeverk rundt vinduer i andre etasje osv. 

🤷‍♀️ ja noen er vell bare sånn. Men nå er de jo 2, så burde gå dobbelt så lett da...og siden begge elsker hage burde det jo være enkelt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (På 3.5.2021 den 14.10):

En kompis av Husein driver klesbutikk i Tyrkia og sliter pga Covid-19, hadde lurt på om Mette kunne selge av klærne via sin nettbutikk. Hun fikk tilsendt bilder og la ut på snapp, noe som viste seg å være mye piratkopier. 

Tyrkia er jo fullt av piratkopi varer. Jeg hadde ikke rotet meg opp i det var jeg Mette. Det er ulovlig virksomhet. Hun har vært i Tyrkia flere ganger og så skjønner hun det ikke? 

Endret av Surikatt
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske trøttende at det skal utmales hele tiden hvor travelt MA har det etter at hun begynte å jobbe igjen. Lite innhold på blogg/SoMe der dette ikke nevnes. Senest nå i reklame for nettbutikk - nytt design som hun har jobbet med innimellom BÅDE jobb og hus/hagearbeid. Må da begynne å gå opp for de snart at de ikke lenger kan gå hjemme og dalle bort dagene. Dette er helt vanlig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Manannan skrev (1 time siden):

Ganske trøttende at det skal utmales hele tiden hvor travelt MA har det etter at hun begynte å jobbe igjen. Lite innhold på blogg/SoMe der dette ikke nevnes. Senest nå i reklame for nettbutikk - nytt design som hun har jobbet med innimellom BÅDE jobb og hus/hagearbeid. Må da begynne å gå opp for de snart at de ikke lenger kan gå hjemme og dalle bort dagene. Dette er helt vanlig.

De lever litt i ferie modus enda, selv om de sier noe annet føler jeg. Eller at de bare ikke kommer i gang med det livet som de aller fleste lever

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (På 26.4.2021 den 16.17):

Er ikke noe sjakk trekk å bruke Google translate uansett..virkelig merkelig å lese hennes oversettelse. Dessuten så skriver vell H stort sett det samme i de innleggene han har hatt..så så spennende er det jo ikke.  Og alle skjønner vell å godt det er å få være sammen med sin egen datter, etter alle mnd han ble frarøvet tid med henne..

Skal se de følger etter en viss annen i bloggverden.

Er å såfall ikke første gang hun adopterer ideer fra andre bloggere

Hvis det er så viktig å skrive riktig for deg, så skriv måneder riktig.. Md er den riktigte måten å skrive det på

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bannann skrev (52 minutter siden):

Hvis det er så viktig å skrive riktig for deg, så skriv måneder riktig.. Md er den riktigte måten å skrive det på

 

Kan ikke dy meg.

Det skal være ett punktum etter andre gang du skriver «riktig», ikke to.  Det skal også være punktum etter «på». Og tredje gang du skriver ordet riktig(e) i de to korte setningene dine, skriver du det feil: «riktigte».

Beklager avsporing. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nylig innlegg om dårlig økonomi, og deretter gjesteinnlegg av tyrkeren som takker kona for ny mobil.. 🙄

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt en tyrker/muslim sagt at de feirer/ikke feirer ramadan før. Bayram ja, men ikke ramadan. 

At han mener det ikke kan feires fordi han ikke har noen å feire med var også veldig rart synes jeg, han bor jo sammen familien sin. 

Økonomien der i huset kommer alltid til å være et mysterie for meg, gråter på nett over et tre fordi de ikke har råd til et nytt og uken etter er det kjøpt inn ny telefon. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (6 minutter siden):

gråter på nett over et tre fordi de ikke har råd til et nytt

At det var??? Gråter over et tre ja, ja, da har jeg hørt det òg 😜

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (9 minutter siden):

At det var??? Gråter over et tre ja, ja, da har jeg hørt det òg 😜

 

Litt spesielt ja. Spesielt siden man plutselig har råd til telefon rett etterpå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...