Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Diamant20 skrev (12 minutter siden):

Det er fordi da må folk følge henne for å få tak i oppskriftene, og hun øker følgertallet...

skjønner hvordan hun tenker, men regner med at 90% bare driter i det og Googler 😅 istedenfor at man kanskje hadde sett på profilen, likt innholdet og dermed fulgt henne 🤷🏼‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zenhouse skrev (6 minutter siden):

Jeg som ikke kan noe om affiliate salg, må si meg enig med@Hei2016 i denne saken. For jeg oppfattet det slik i svaret MA gav først. Senere har hun utdypet det og jeg forstår nå at det er ved at folk bruker rabatt koden til de ulike bloggerne at hun kan gi de 5 % av salget. I tillegg får de 5% OM de ønsker å kjøpe noe selv. 
 

D5233CDE-D509-4AF0-AC0A-B8AE793F2F49.png

De får 5 % rabatt om de bruker egne kode. De får 5 % av salgssummen hvis andre bruker deres kode.

Hva er du uenig med meg i? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amaryllish skrev (3 minutter siden):

skjønner hvordan hun tenker, men regner med at 90% bare driter i det og Googler 😅 istedenfor at man kanskje hadde sett på profilen, likt innholdet og dermed fulgt henne 🤷🏼‍♀️

Ser ut som den er åpen og lukket litt om hverandre? Har heller ikke skjønt grunnen, men ser mange influensere gjør det sånn.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (9 minutter siden):

De får 5 % rabatt om de bruker egne kode. De får 5 % av salgssummen hvis andre bruker deres kode.

Hva er du uenig med meg i? 

Jeg forsto hva @Hei2016mente i de første meldingene, fordi jeg også oppfattet svaret til MA som om man MÅTTE kjøpe produktene først og så reklamere for dem. Jeg vet at M ikke mente det slik, og ser at du har rett i hvordan det fungerer. Men M skrev det først på en måte slik at sånne som meg, som ikke kan noe om det, lett misforsto. Det var poenget mitt, og derfor jeg siterte deg. Jeg synes bare diskusjonen her «gikk forbi» hverandre. Men kan jo være at det bare er meg som er dum og ikke forstår. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (18 minutter siden):

Ser ut som den er åpen og lukket litt om hverandre? Har heller ikke skjønt grunnen, men ser mange influensere gjør det sånn.. 

🤷🏼‍♀️ kan jo være at hun føler seg litt tryggere med lukket profil hvor alle følgere må godkjennes så hun ser hvem det er, hun har jo uttrykt at hun føler seg utsatt av fremmede på nettet. 

Men er som sagt veldig synd for blogglesere som ikke har Instagram og ikke får sett oppskriftene som ikke publiseres andre steder. Skulle forøvrig ønske at de ble publisert på bloggen, liker godt blogging om mat🐽😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (30 minutter siden):

Jeg forsto hva @Hei2016mente i de første meldingene, fordi jeg også oppfattet svaret til MA som om man MÅTTE kjøpe produktene først og så reklamere for dem. Jeg vet at M ikke mente det slik, og ser at du har rett i hvordan det fungerer. Men M skrev det først på en måte slik at sånne som meg, som ikke kan noe om det, lett misforsto. Det var poenget mitt, og derfor jeg siterte deg. Jeg synes bare diskusjonen her «gikk forbi» hverandre. Men kan jo være at det bare er meg som er dum og ikke forstår. 

Hej @Zenhouse Jag tror du missuppfattar mig lite utifrån den uthävade sitteringen till LadyT som inte stämde med vad jag faktisk menade och har skrivit. Lätt hänt! 😊 

Jag skrev, som jag har påpekat flerfaldiga gånger, aldrig att det var ett måste/tvång att köpa produkten innan/för man skulle marknadsföra denna. Jag skrev däremot att Mette inte skickar ut vara sig spons eller presslån (som löser det har med skatt då det bara är till låns) på produkten. Om dom som skal marknadsföra önskar att använda den faktiska produkten fysiskt i sin marknadsföring (som är rätt steg i hållet bra marknadsföring), så måste dom själva köpa produkten till det syftet. 

Endret av Hei2016
Lade till en mening
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (22 minutter siden):

Jeg forsto hva @Hei2016mente i de første meldingene, fordi jeg også oppfattet svaret til MA som om man MÅTTE kjøpe produktene først og så reklamere for dem. Jeg vet at M ikke mente det slik, og ser at du har rett i hvordan det fungerer. Men M skrev det først på en måte slik at sånne som meg, som ikke kan noe om det, lett misforsto. Det var poenget mitt, og derfor jeg siterte deg. Jeg synes bare diskusjonen her «gikk forbi» hverandre. Men kan jo være at det bare er meg som er dum og ikke forstår. 

Ok. For meg ble det veldig rart å tolke det sånn hvis man leser innlegget - ikke bare den ene kommentaren. Men jeg leser kanskje med litt andre øyne både pga jeg vet hva affiliate er, og fordi jeg liker Mette (betyr ikke at jeg liker alt hun skriver eller er enig i alt 😅)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amaryllish skrev (25 minutter siden):

🤷🏼‍♀️ kan jo være at hun føler seg litt tryggere med lukket profil hvor alle følgere må godkjennes så hun ser hvem det er, hun har jo uttrykt at hun føler seg utsatt av fremmede på nettet. 

Men er som sagt veldig synd for blogglesere som ikke har Instagram og ikke får sett oppskriftene som ikke publiseres andre steder. Skulle forøvrig ønske at de ble publisert på bloggen, liker godt blogging om mat🐽😂

Ja, elsker matbloggere 😁 Selvom jeg aldri har prøvd lavkarbo og ikke har planer om å begynne på det heller.. så er jeg enig at hun burde lagt ut oppskriftene på bloggen. 👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amaryllish skrev (1 time siden):

skjønner hvordan hun tenker, men regner med at 90% bare driter i det og Googler 😅 istedenfor at man kanskje hadde sett på profilen, likt innholdet og dermed fulgt henne 🤷🏼‍♀️

Det tror jeg også😅 Tror hun hadde tjent på å ha den åpen, men oppskriftene er ikke så spesielle 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (23 timer siden):

Hva i allverden? Håper du tuller nå, hvis ikke,hvorfor svartmaler du henne så til de grader?? Er overbevist om at Mette er en god kollega, ingenting som tilsier noe annet.  

Jeg har ikke skrevet det som du har sitert. Det er feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (På 16.4.2021 den 17.19):

Ser ut som den er åpen og lukket litt om hverandre? Har heller ikke skjønt grunnen, men ser mange influensere gjør det sånn.. 

det er en taktikk for å få følgere. De teaser med åpen profil og så når det blir litt debatt rundt dem lukker de profilen slik at du MÅ følge for å se hva som skjer. Bla Sophie Elise gjør dette ofte. 
 

Det er flaut at voksne mennesker holder på sånn men sånn er altså i lnfluencere :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JaVel skrev (På 16.4.2021 den 17.10):

Hva i allverden? Håper du tuller nå, hvis ikke,hvorfor svartmaler du henne så til de grader?? Er overbevist om at Mette er en god kollega, ingenting som tilsier noe annet.  

Jeg trodde ironien var helt tydelig her, men det sier jo ganske mye om hva folk lirer av seg når folk trodde dette overdrevne kalaset var seriøst:) Ikke ment til deg, Javel, men bare hvordan denne tråden fungerer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Voyager skrev (På 20.4.2021 den 22.20):

Jeg trodde ironien var helt tydelig her, men det sier jo ganske mye om hva folk lirer av seg når folk trodde dette overdrevne kalaset var seriøst:) Ikke ment til deg, Javel, men bare hvordan denne tråden fungerer.

Ja, det har du helt rett i!
 

Flau og trist tråd! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (På 20.4.2021 den 22.20):

Jeg trodde ironien var helt tydelig her, men det sier jo ganske mye om hva folk lirer av seg når folk trodde dette overdrevne kalaset var seriøst:) Ikke ment til deg, Javel, men bare hvordan denne tråden fungerer.

Jeg var overbevist om at du mente alvor, og kunne ikke fatte og begripe at du kunne være så nedlatende og slem mot et annet menneske. Heldigvis var det ironi :) . 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...