Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

likermegher skrev (1 time siden):

Fantastisk bra oversettelse M gjør på bloggen😆

Det var jo ikke akkurat noen inspirerende tekst å jobbe med heller da 😂

Mulig det bare er meg, men syns H sine gjesteinnlegg som regel er totalt intetsigende - standardfraser, selvfølgeligheter og dagbokopplegg. Sikkert en god eksersis for han for å skrive engelsk og på sikt sikkert norsk, men det kan han jo øve på uten å publisere teksten.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Manannan said:

Det var jo ikke akkurat noen inspirerende tekst å jobbe med heller da 😂

Mulig det bare er meg, men syns H sine gjesteinnlegg som regel er totalt intetsigende - standardfraser, selvfølgeligheter og dagbokopplegg. Sikkert en god eksersis for han for å skrive engelsk og på sikt sikkert norsk, men det kan han jo øve på uten å publisere teksten.

Han skriver på tyrkisk før det Google Translates til norsk 😳

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasinerende å lese at han syntes synd på henne som må jobbe så mye ekstra, for deretter fortelle om restaurantbesøkene de gjør. Norge er ikke just billig når man spiser ute.. Spis hjemme liksom, så slipper hun kanskje noen av vaktene..

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manannan skrev (44 minutter siden):

Det var jo ikke akkurat noen inspirerende tekst å jobbe med heller da 😂

Mulig det bare er meg, men syns H sine gjesteinnlegg som regel er totalt intetsigende - standardfraser, selvfølgeligheter og dagbokopplegg. Sikkert en god eksersis for han for å skrive engelsk og på sikt sikkert norsk, men det kan han jo øve på uten å publisere teksten.

Enig🙈😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra bloggen til Mette

De dagene da min kone ikke jobber, prøver vi enten å ordne ute i hagen, eller vi spiser på en hyggelig restaurant …

Jeg liker veldig godt å jobbe og gjøre ting.

For eksempel var den siste restauranten vi dro til veldig flott. Jeg kan si at det var den restauranten jeg likte best i mitt liv. Noen ganger føles det flott å gå til sentrum eller ta vakre naturskjønne fjellturer." 

 

Skriver om restaurant,så liker han å jobbe og gjøre ting for så å fortsette å skrive om restaurant 🙄🤪 

Supert om H vil skrive innlegg Mette, men jobb pittelitt mer med oversettelse,settningsoppbyggning,tema og sammenheng.

 

Jeg er ingen racer på rettskriving osv pga dysleki, men har ingen problemer med å se at det der var rart 🙈

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (3 timer siden):

Hadde vært bedre om det bare stod på engelsk. Litt haltende engelsk blir ikke bedre av å bli ord for ord til norsk. Tror de fleste leserne kan engelsk like bra.

Er ikke noe sjakk trekk å bruke Google translate uansett..virkelig merkelig å lese hennes oversettelse. Dessuten så skriver vell H stort sett det samme i de innleggene han har hatt..så så spennende er det jo ikke.  Og alle skjønner vell å godt det er å få være sammen med sin egen datter, etter alle mnd han ble frarøvet tid med henne..

Skal se de følger etter en viss annen i bloggverden.

Er å såfall ikke første gang hun adopterer ideer fra andre bloggere

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tildittbeste skrev (2 minutter siden):

 

Skal se de følger etter en viss annen i bloggverden.

Er å såfall ikke første gang hun adopterer ideer fra andre bloggere

Jeg følger ikke med på noen andre bloggere, jeg, gad vite hvorfor jeg følger Mette, det var vel noe med historien som fenget 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanelisvingen skrev (1 time siden):

Fasinerende å lese at han syntes synd på henne som må jobbe så mye ekstra, for deretter fortelle om restaurantbesøkene de gjør. Norge er ikke just billig når man spiser ute.. Spis hjemme liksom, så slipper hun kanskje noen av vaktene..

Jeg synes ikke bare det er fasinerende kjenner jeg, jeg er på grensa til å synes det er passe frekt å "leve som en konge" mens han ikke har innekt.

Jeg har jo forstått at Mette elsker å spise ute og dette er det hun anser som å kose seg, men jeg synes det er helt merkelig at en voksen frisk mann synes det er helt greit å leve på denne måten når han ikke bringer noe inn til familien selv. 

 

Endret av Visvas
Fjernet noe.
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny garderobe, ny hårsveis, hageredskaper og restaurantbesøk.. lurer på når ferien slutter for dem jeg..

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanelisvingen skrev (12 minutter siden):

Ny garderobe, ny hårsveis, hageredskaper og restaurantbesøk.. lurer på når ferien slutter for dem jeg..

Spennende spm..det tok jo over 1 år før hun skjønte det ende feil med turer til Tyrkia i hytt og pine..tar det like lang tid nå, da er det vell på.tide at noen forteller de the real true

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (49 minutter siden):

Jeg synes ikke bare det er fasinerende kjenner jeg, jeg er på grensa til å synes det er passe frekt å "leve som en konge" mens han ikke har innekt.

Jeg har jo forstått at Mette elsker å spise ute og dette er det hun anser som å kose seg, men jeg synes det er helt merkelig at en voksen frisk mann synes det er helt greit å leve på denne måten når han ikke bringer noe inn til familien selv. 

 

Jeg gjetter at han har nokså urealistisk inntrykk av Mettes økonomi. De levde jo som konger (relativt sett) da han var her sist, og har fortsatt på lignende vis denne gangen. Det har jeg kommentert tidligere, med "lørdagsmiddager" hver dag etc. Da de ville bli gravide reiste hun jo til Tyrkia i ett sett, han har vel selv aldri hatt råd til å reise utenlands, før han dro til Norge. Han har vel inntrykk av at hun kan bruke penger på alt hun har lyst på. Synes dermed ikke det er så rart at han synes det er greit de lever på denne måten. Han har vel dessuten aldri hatt en husholdning selv, og vet ikke hva slags brå utgifter som kan komme.

 

Men han bør jo gjøre det han kan for å skaffe seg inntekt selv så snart som mulig.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (Akkurat nå):

Jeg gjetter at han har nokså urealistisk inntrykk av Mettes økonomi. De levde jo som konger (relativt sett) da han var her sist, og har fortsatt på lignende vis denne gangen. Det har jeg kommentert tidligere, med "lørdagsmiddager" hver dag etc. Da de ville bli gravide reiste hun jo til Tyrkia i ett sett, han har vel selv aldri hatt råd til å reise utenlands, før han dro til Norge. Han har vel inntrykk av at hun kan bruke penger på alt hun har lyst på. Synes dermed ikke det er så rart at han synes det er greit de lever på denne måten. Han har vel dessuten aldri hatt en husholdning selv, og vet ikke hva slags brå utgifter som kan komme.

 

Men han bør jo gjøre det han kan for å skaffe seg inntekt selv så snart som mulig.

Er han som tyrkere flest (,før de blir godt kjent med hvordan ting er) tror han jo at det meste er mye billigere enn det er, dessuten har de ofte ikke samme regningsbunke som vi har pr mnd..og tror derfor vi er "rike" sett ut fra lønna og tror en kilo tomater koster det samme her som der nede..satt litt på spissen, men mange er omtrent på dette vitenstadiet i begynnelsen 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg kjenner tyrkere som gifter seg av kjærlighet så spiller det ingen rolle hvor rik han tror dama er. Han vil gjøre det han kan for å belaste henne minst mulig økonomisk.  

Kan ikke være spesielt morro å jobbe såpass mye ekstra nå som barnet er så liten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visvas skrev (12 minutter siden):

Slik jeg kjenner tyrkere som gifter seg av kjærlighet så spiller det ingen rolle hvor rik han tror dama er. Han vil gjøre det han kan for å belaste henne minst mulig økonomisk.  

Kan ikke være spesielt morro å jobbe såpass mye ekstra nå som barnet er så liten. 

Men hun jobber jo faktisk ikke fullt fra før da. Det er jo ikke så uvanlig å gå tilbake til full jobb etter permisjon. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (5 minutter siden):

Men hun jobber jo faktisk ikke fullt fra før da. Det er jo ikke så uvanlig å gå tilbake til full jobb etter permisjon. 

Nei det er sant, men hvis man ikke må så er det jo kjekt med en rolig start så vondt som det tydeligvis har vært for henne å "skilles" fra dattera. 

Endret av Visvas
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mange ganger hun har sagt/skrevet at hun lar det hun kjøper fra Finn ligge i bilen i tre dager før hun bruker det, men barnesetet ble tatt i bruk på første busstopp. Korte 3 dager 😄

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Visvas skrev (1 time siden):

Vet ikke hvor mange ganger hun har sagt/skrevet at hun lar det hun kjøper fra Finn ligge i bilen i tre dager før hun bruker det, men barnesetet ble tatt i bruk på første busstopp. Korte 3 dager 😄

Eller veeeeeldig langt til første busstopp 🤣

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (22 minutter siden):

Eller veeeeeldig langt til første busstopp 🤣

😂😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (12 timer siden):

Vet ikke hvor mange ganger hun har sagt/skrevet at hun lar det hun kjøper fra Finn ligge i bilen i tre dager før hun bruker det, men barnesetet ble tatt i bruk på første busstopp. Korte 3 dager 😄

Det var vel pga hun var mer stresset for korona i begynnelsen (noe vi vel alle var?). Jeg ble i alle fall mye mer stresset i første lockdown. Turte såvidt dra på kiwi 😅🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (26 minutter siden):

Det var vel pga hun var mer stresset for korona i begynnelsen (noe vi vel alle var?). Jeg ble i alle fall mye mer stresset i første lockdown. Turte såvidt dra på kiwi 😅🙈

Det er ikke så lenge siden hun sist sa/skrev at hun gjorde det. Hun har sagt det flere ganger igjennom pandemien. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...