Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Voyager skrev (På 20.4.2021 den 22.20):

Jeg trodde ironien var helt tydelig her, men det sier jo ganske mye om hva folk lirer av seg når folk trodde dette overdrevne kalaset var seriøst:) Ikke ment til deg, Javel, men bare hvordan denne tråden fungerer.

De aller fleste skjønte nok at det var ironi 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Surikatt skrev (23 minutter siden):

Ser for meg badekar på rekke og rad på terrassen fulle av jord og pukk. 

Utrolig godt gjort å komme på en så merkelig ide. Og siden hun må kle noe rundt de kunne hun jo kjøpt billig materiale sånn type 2 eller 3 sort og ikke farta land og strand og gjennom sikkert ex antall bommer for å plukke opp disse gratis badekarene

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil oppdatere meg? Er H fortsatt i Norge eller har Turkish airlines tatt av fra Flesland?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (52 minutter siden):

Hvem vil oppdatere meg? Er H fortsatt i Norge eller har Turkish airlines tatt av fra Flesland?

Han skal være med broren til M i kveld

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (5 timer siden):

Hvem vil oppdatere meg? Er H fortsatt i Norge eller har Turkish airlines tatt av fra Flesland?

Kan du ikke gå inn og lese selv om du er interessert i å vite hvordan det går?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JaVel skrev (På 16.4.2021 den 17.10):

Hva i allverden? Håper du tuller nå, hvis ikke,hvorfor svartmaler du henne så til de grader?? Er overbevist om at Mette er en god kollega, ingenting som tilsier noe annet.  

Er det ingen som skjønner at dette var ironi? 🙄

Endret av Aintnofun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste innleggene til M har hun brukt tid på å forsvare seg selv og sine valg, virker som er blitt litt mer "redd for kritikk " og er litt førevar. Greit nok det,men dekan også bety at noe av det som har blitt kommentert som igjen noen andre mener er kritikk har vært litt på sin plass?🤔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minni75 skrev (59 minutter siden):

Jeg forstår ikke at en inntekt dekker pengebruken de har??

Nei du sier noe...det har nok godt en god del ekstra etter H kom i hus.  Ikke bare mat og godteri,men hvert mye andre innkjøp også og ikke  minst titt og ofte innom takeaway/restauranter. Utrolig det når du sier du ikke har buffer eller noen tusen ekstra for evt å betale for karantene hotellet

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (39 minutter siden):

Nei du sier noe...det har nok godt en god del ekstra etter H kom i hus.  Ikke bare mat og godteri,men hvert mye andre innkjøp også og ikke  minst titt og ofte innom takeaway/restauranter. Utrolig det når du sier du ikke har buffer eller noen tusen ekstra for evt å betale for karantene hotellet

Ja, alle som har fulgt henne vet at det bare er et tidsspørsmål før det kommer en uventet utgift som nær får det hele til å velte. Selv om de gjør mye på billig vis, innkjøp/gratis på finn.no etc, er det vanskelig å forstå at de ikke bremser pengebruken til dyr mat og annet inntil de har en skikkelig buffer.

Endret av Alauda
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minni75 skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke at en inntekt dekker pengebruken de har??

 

Tildittbeste skrev (51 minutter siden):

Nei du sier noe...det har nok godt en god del ekstra etter H kom i hus.  Ikke bare mat og godteri,men hvert mye andre innkjøp også og ikke  minst titt og ofte innom takeaway/restauranter. Utrolig det når du sier du ikke har buffer eller noen tusen ekstra for evt å betale for karantene hotellet

 

Alauda skrev (12 minutter siden):

Ja, alle som har fulgt henne vet at det bare er et tidsspørsmål før det kommer en uventet utgift som nær får det hele til å velte. Selv om de gjør mye på billig vis, innkjøp/gratis på finn.no etc, er det vanskelig å forstå at de ikke bremser pengebruken til dyr mat og annet inntil de har en skikkelig buffer.

Ja, dere kan så si, men trøst dere med at det kommer nok et forklarende innlegg om det snart 🤣

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 time siden):

 

 

Ja, dere kan så si, men trøst dere med at det kommer nok et forklarende innlegg om det snart 🤣

Forklarene? Det er ikke mye å forklare. Vi ser da alle. De lever bedre en de med to inntekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minni75 skrev (8 timer siden):

Forklarene? Det er ikke mye å forklare. Vi ser da alle. De lever bedre en de med to inntekter.

Tror du overså ironien i det @Skrottefarskrev. 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minni75 skrev (8 timer siden):

Forklarene? Det er ikke mye å forklare. Vi ser da alle. De lever bedre en de med to inntekter.

Er du seriøs nå?

Vi lever vel som kakser i KGs øyne vi da, vi med to inntekter og god (normal!) levestandard.

Hva er det Mette har så enorm pengebruk på, egentlig? Hun kjøper ofte ting mye billigere enn det jeg gjør. 🤷🏻‍♀️ 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (27 minutter siden):

Er du seriøs nå?

Vi lever vel som kakser i KGs øyne vi da, vi med to inntekter og god (normal!) levestandard.

Hva er det Mette har så enorm pengebruk på, egentlig? Hun kjøper ofte ting mye billigere enn det jeg gjør. 🤷🏻‍♀️ 

Ja sikkert. Jeg har «samme» jobb som Mette. Bare at jeg har en bachelore og har det faglige, og det medisinske ansvaret på min avdeling. Og med min lønn så hadde jeg fort gått på en smell, om jeg styrer slik som hun gjør. Mannen tjener heldigvis godt 😂😂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo en kjennsgjerning for de aller fleste at det ofte er dyrt å handle billig. Ser jo bare den høytrykkspyleren de MÅTTE ha som var så dårlig at en spyletut på en vanlig vannslange hadde gjort en bedre jobb. Resultatet blir jo gjerne at det går i stykker fort og man må kjøpe flere like produkter, evt at man må erstatte det billige produktet med et bedre ett som varer lengere. Begge de alternativene er dyrere enn å kjøpe et bedre produkt første gang. 

Hvis man gjør dette en eneste gang så er det jo ikke noe krise, men det ser ut som Mette gjør dette veldig ofte og da blir det jo veldig mye penger ut av vinduet. Det ser ut for at hun er mer opptatt av å kjøpe billig enn å selge på finn. Sånn utifra hva hun viser oss iallefall. Da kan det jo se ut som at alle billigproduktene går i søpla når hun må erstatte de med de som ikke fungerer? 

Dette pluss alt man handler billig igjennom ei uke, mnd, år som man kjøper bare fordi det er billig blir veldig mye ekstra penger i løpet av et år. 

Endret av Visvas
Rettet skrivefeil
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (1 time siden):

Det er jo en kjennsgjerning for de aller fleste at det ofte er dyrt å handle billig. Ser jo bare den høytrykkspyleren de MÅTTE ha som var så dårlig at en spyletut på en vanlig vannslange hadde gjort en bedre jobb. Resultatet blir jo gjerne at det går i stykker fort og man må kjøpe flere like produkter, evt at man må erstatte det billige produktet med et bedre ett som varer lengere. Begge de alternativene er dyrere enn å kjøpe et bedre produkt første gang. 

Hvis man gjør dette en eneste gang så er det jo ikke noe krise, men det ser ut som Mette gjør dette veldig ofte og da blir det jo veldig mye penger ut av vinduet. Det ser ut som hun for at hun er mer opptatt av å kjøpe billig enn å selge på finn. Sånn utifra hva hun viser oss iallefall. Da kan det jo se ut som at alle billigproduktene går i søpla når hun må erstatte de med de som ikke fungerer? 

Dette pluss alt man handler billig igjennom ei uke, mnd, år som man kjøper bare fordi det er billig blir veldig mye ekstra penger i løpet av et år. 

Selv et såkalt kupp koster pæng...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likermegher skrev (57 minutter siden):

Fantastisk bra oversettelse M gjør på bloggen😆

Hadde vært bedre om det bare stod på engelsk. Litt haltende engelsk blir ikke bedre av å bli ord for ord til norsk. Tror de fleste leserne kan engelsk like bra.

Endret av Alauda
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...