Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Lady T skrev (14 minutter siden):

Jeg tenker det er helt naturlig at noen er mer hysterisk enn andre og at det går i perioder for andre. Du kan gjøre hva som er best for deg og andre kan gjøre hva som er best for de.
 

Så lenge man ikke bryter gjeldende regler for munnbind, avstand, sprit osv blander i alle fall ikke jeg meg borti hvor hysterisk/avslappa andre er 😏

Ja selvfølgelig er det opp til hver enkelt hva de gjør så lenge de følger anbefalingene. 

Mitt poeng er at det ser dumt ut å si at man gjør noe annet enn det det du viser at du faktisk gjør. Bedre å stå for at man gjør som man gjør istedenfor å komme med lange forklaringer på hva man gjør når man faktisk ikke gjør det. 

Ble mye gjør der😅

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visvas skrev (3 minutter siden):

Ja selvfølgelig er det opp til hver enkelt hva de gjør så lenge de følger anbefalingene. 

Mitt poeng er at det ser dumt ut å si at man gjør noe annet enn det det du viser at du faktisk gjør. Bedre å stå for at man gjør som man gjør istedenfor å komme med lange forklaringer på hva man gjør når man faktisk ikke gjør det. 

Ble mye gjør der😅

Nja. Jeg er litt uenig (kommer helt an på sak).  Jeg mener det er bra å kunne tilpasse seg og endre standpunkt ettersom man tilegner seg mer kunnskap/erfaring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (2 timer siden):

Dere har fått forklaringen på snapp nå 🙈🤪

I fare for å gjenta meg selv - til å være en person som ikke leser på KG og ikke bryr seg, så svarer hun jammen meg masse på det som blir skrevet på KG. Hun hadde hatt det så mye bedre hvis hun bare lot være..

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (1 time siden):

I fare for å gjenta meg selv - til å være en person som ikke leser på KG og ikke bryr seg, så svarer hun jammen meg masse på det som blir skrevet på KG. Hun hadde hatt det så mye bedre hvis hun bare lot være..

Har nok nok runder med å lese her inne ja. Og jo hun reagerer på hva andre sier og mener om seg, så lenge hun stadig kommentere ting som blir nevnt her. Hvis ikke hadde du faktisk ikke brukt tid og energi på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (3 timer siden):

Nå er det bitt en jo forskjell på å kommentere andres meninger om hvordan du lever ditt liv - og det å la andres meninger påvirke deg nok til å la andre bestemme hvordan du lever ditt liv.  

I mine øyne er det en motsetning mellom å ikke bry seg og å opprette innlegg for å imøtegå. Mente ikke dermed at dette var noen stor sak 🤓

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (16 minutter siden):

Har nok nok runder med å lese her inne ja. Og jo hun reagerer på hva andre sier og mener om seg, så lenge hun stadig kommentere ting som blir nevnt her. Hvis ikke hadde du faktisk ikke brukt tid og energi på det.

Er det virkelig så vanskelig å forstå at man kan få lyst å forsvare seg når man får såpass mye kritikk som man mener er helt feilslått - uten at man forandrer seg av den grunn?
 

Jeg kan bruke tid og energi på andres negativitet mot meg (fordi det er sårt, urettferdige osv), selvom jeg forstår at det ikke var noe sant i det negative som kom (feks en sint kunde som angriper meg pga inkassovarsel.. når jeg ikke hadde noe med det å gjøre..) man blir jo likevel påvirket - ellers er man vel ganske følelsesløs 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lady T skrev (31 minutter siden):

Er det virkelig så vanskelig å forstå at man kan få lyst å forsvare seg når man får såpass mye kritikk som man mener er helt feilslått - uten at man forandrer seg av den grunn?
 

Jeg kan bruke tid og energi på andres negativitet mot meg (fordi det er sårt, urettferdige osv), selvom jeg forstår at det ikke var noe sant i det negative som kom (feks en sint kunde som angriper meg pga inkassovarsel.. når jeg ikke hadde noe med det å gjøre..) man blir jo likevel påvirket - ellers er man vel ganske følelsesløs 😅

For meg er det vanskelig å forstå i og med at «kritikken» foregår på et anonymt forum og kommer fra ukjente mennesker som kan si og mene akkurat hva de vil. Hvis man, som offentlig blogger, skal forsvare seg mot alt som blir ytret på nett så vil man bli helt utkjørt etter hvert. Baksiden med offentlig dagbok er nettopp at man får kritikk og andre synspunkter enn man selv har. Sånt må man overse hvis man ikke vil bli utbrent eller irritert flere ganger for dagen.

Jeg er absolutt ikke følelsesløs, men hvis noen på jobb (f.eks inkasso, som du nevner) går til angrep på meg, så blir jeg i litt dårlig humør, men jeg tenker at det er ikke mitt problem. Har medfølelse med den som får inkasso, men det er ikke meg som person vedkommende er sint på; han/hun er frustrert og tar det ut på meg fordi jeg tilfeldigvis er ansvarlig for utsendelse.

Det er alltid minst to sider av en sak og alle snakker fra sitt eget ståsted. Hvis sjefen min kritiserer meg, så er det annerledes enn hvis min partner gjør det, men i begge tilfeller er jeg interessert i hva som ligger bak kritikken, høre deres synspunkt og så ta en vurdering derfra. Man får sjelden kritikk uten at det ligger noe bak - stort sett bare en misforståelse, men det kan også være grunnet sosiale forskjeller og helt ulik bakgrunn, verdier, tankemåte etc.

Jeg tenker på fremmede på nettet på samme måte som fremmede på butikken eller naboer jeg ikke kjenner. Hva de måtte si eller syns om meg spiller ingen rolle og hvis noen kommenterer et eller annet så lar jeg det gli inn ene øret og ut andre. Det tror jeg Mette hadde hatt godt av også.

Bry deg om hva de nærmeste mener, sier og synest, men alt annet - brush it off. Det spiller jo ingen rolle. Man må ikke bli likt, man må ikke være perfekt. Man må ikke være enig med hele verden og alle må ikke syns det samme som jeg. Faktisk er det veldig greit at noen mener noe helt annet, sånn at jeg får input. Men å gå i forsvar og forklare meg ser jeg ingen poeng med hvis jeg ikke har gjort noe galt/tråkket over grenser.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (3 timer siden):

I fare for å gjenta meg selv - til å være en person som ikke leser på KG og ikke bryr seg, så svarer hun jammen meg masse på det som blir skrevet på KG. Hun hadde hatt det så mye bedre hvis hun bare lot være..

Helt enig 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (8 timer siden):

Dere har fått forklaringen på snapp nå 🙈🤪

Hun synes det var voldsomt. Var jo ikke det. Var jo egentlig som ho selv skreiv det.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun brenner seg om hun skal begyne å selge de klærne 🙄

Flere der var billige kopier, noe det ikke er lov å ta inn til Norge. 

Før hun begyner å kjøpe opp klær å selge bør non økonomien i nettbutikken være stabil/trygg. 

De spiselige varene som skulle selges, ble det plutselig stille om. Innså hun at det ble for mye arbeid, eller fikk hun noen form for straff/bot for å selge matvarer som ikke hadde norsk innholdsfortegnelse? 🤔

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstod hun slo fra seg å selge de klærne da hun ble obs på at det er piratkopier. Det jeg håper hun gjør er å lese om industrien bak disse piratkopiene med barnearbeid, menneskehandel og finansiering av terror, før hun syns synd på de som ikke får solgt dette i Tyrkia.. 

https://www.tv2.no/a/11412470/

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (1 time siden):

Forstod hun slo fra seg å selge de klærne da hun ble obs på at det er piratkopier. Det jeg håper hun gjør er å lese om industrien bak disse piratkopiene med barnearbeid, menneskehandel og finansiering av terror, før hun syns synd på de som ikke får solgt dette i Tyrkia.. 

https://www.tv2.no/a/11412470/

 

Hva er poenget med å legge ut dette på Snap? Først at hun tenker på det, så at hun ikke vil selge dette på Smaska men at hun vil tilby å reklamere for det.  (Ikke noen gunstig assosiasjon med hennes egen bedrift akkurat) Søker hun råd fra følgerne sine på dette også eller hva er greia? Allerede i gang med å reklamere for piratkopier gjerne..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manannan skrev (17 minutter siden):

Hva er poenget med å legge ut dette på Snap? Først at hun tenker på det, så at hun ikke vil selge dette på Smaska men at hun vil tilby å reklamere for det.  (Ikke noen gunstig assosiasjon med hennes egen bedrift akkurat) Søker hun råd fra følgerne sine på dette også eller hva er greia? Allerede i gang med å reklamere for piratkopier gjerne..

Hun burde slutte å dokumentere alt hun vurderer/tenker på. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

likermegher skrev (6 minutter siden):

Hun burde slutte å dokumentere alt hun vurderer/tenker på. 

Tror hun skriver før hun tenker. Så blir det å rette opp og forklare og atter forklare til leserne.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (11 minutter siden):

Tror hun skriver før hun tenker. Så blir det å rette opp og forklare og atter forklare til leserne.

Vel da blir hun ikke i manko for ting å skrive/snappe om ihvertfall. I tillegg til at dette medfører kritikk så hun får mer ammo til innlegg om gjengen på KG og andre som ikke ❤️❤️❤️ alt hun kommer med.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (1 time siden):

Forstod hun slo fra seg å selge de klærne da hun ble obs på at det er piratkopier. Det jeg håper hun gjør er å lese om industrien bak disse piratkopiene med barnearbeid, menneskehandel og finansiering av terror, før hun syns synd på de som ikke får solgt dette i Tyrkia.. 

https://www.tv2.no/a/11412470/

 

Lurer på om hun tror at det er greit å reklamere for ulovlige produkter, så lenge hun ikke selger dem.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

«...Vet ikke forskjell på hva som er piratkopier og hva som bare er klær med ord på...»

Hett tips; Skippa det här. Permanent. Inget mer reklam. Skippa detta. 

I Norge är det olagligt att som företag sälja piratkopior, och industrin bak är fruktansvärt hemsk. Det första har hon tydligen (?) förstått. Hon har även läst up sig på reglerna runt om i världen. Det nästa kan bli spännande om hon (vill) förstå. Så kommer kanske strax ursäkten om att kompisen får dessa varor köpt från en trygg källa... Som enda i hela pirat-industrin, typ. 

Och sedan Mette läser här eller får ”rapport” härifrån; Den fake anoraken du vill ha är från Dior. Dior är inte bara ett ord utan ett känd märke. Och som du ser så är hela anoraken full med Dior-loggorna. Beroende på om det är en lång eller kort modell kostar originalet mellan NOK 20.000,- och NOK 30.000,- 

Sen är det det här med solidaritet och etik i säljer-branschen och inte minst alla dom omkringliggande faktorer som du vill vara en del utav med din nätbutik. Du har ju inte din logo på dina varor i din nätbutik och har inte själv designat varorna, men hur hade du själv känt om nån gjorde en kopia på din nätbutik, kallade den ”sMASKa” och sen sålde kopior på dina varor (också lysen du har bestämt färg på) för en brökdel  av priset du uppger och sen att pengarna från försäljningen gick till terrorfinansiering, trafficking och barnarbete?

(Hett tips nr. 2. Om du inte redan gjort det; Kolla up vart dina egna varor kommer ifrån. Få säkerhet i produktionskedjan.) 

 

Endret av Hei2016
*lade till ett ord
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forsvant hele innlegget om å importere fake-klær, kanskje like greit.

 

Har lagt merke til at Mette fra før har noen klær som antakelig er piratkopier/fake (Vuitton-jakke med mer). Mange som har det, men ikke noe jeg ville valgt, i hvertfall, kfr. kommentarer over her om piratkopiindustrien. Les gjerne også her https://www.velgekte.no/

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (56 minutter siden):

Så forsvant hele innlegget om å importere fake-klær, kanskje like greit.

 

Har lagt merke til at Mette fra før har noen klær som antakelig er piratkopier/fake (Vuitton-jakke med mer). Mange som har det, men ikke noe jeg ville valgt, i hvertfall, kfr. kommentarer over her om piratkopiindustrien. Les gjerne også her https://www.velgekte.no/

 

Har også lagt merke til at hun har endel «merkeklær».  Det er nå så, men den påstanden hennes om at hun ikke visste om det var piratkopier eller «klær med ord på» var litt snodig - syns det er litt obvious at hun har kjøpt endel av det selv.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun hadde foreslått de skulle på selge på Ali Express, men de har jo ikke lov å selge fake der heller så det var jo en rar anbefaling.  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...