Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om den nye måten å skrive blogg innlegg på? Bekrefte inntil flere ganger at kritikken er feil og det er ikke slik innholdet er ment? Aøle som vrier og vender på alt hun skriver er bare tull. Tenker det faktisk ligger noe bak en hver uttalse, men at det til tider kan være vanskelig å annerkjenne det. Hun var virkelig ikke så skudd redd tidligere,så nå føler jeg det er litt sånn,stakkars meg,la meg og mitt få finne ut av ting uten at det er noe negativt med det 🤔

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tildittbeste skrev (26 minutter siden):

Hva synes dere om den nye måten å skrive blogg innlegg på? Bekrefte inntil flere ganger at kritikken er feil og det er ikke slik innholdet er ment? Aøle som vrier og vender på alt hun skriver er bare tull. Tenker det faktisk ligger noe bak en hver uttalse, men at det til tider kan være vanskelig å annerkjenne det. Hun var virkelig ikke så skudd redd tidligere,så nå føler jeg det er litt sånn,stakkars meg,la meg og mitt få finne ut av ting uten at det er noe negativt med det 🤔

Ikke helt lett å få med seg hva du sier her heller ;) 

Enig i at det er veldig stakkars-meg holdning. Tenker en del av de følelsene hun har er de alle mødre føler på når de begynner i jobb etter foreldrepermisjon. En slags separasjonsangst, og helt normalt. Normalen er ikke å bli hjemme hos barna og leve og ånde for dem 24/7. At man er i jobb og har et liv utenfor huset betyr ikke at man ikke stiller opp for barna - snarere tvert i mot, vil jeg si.  

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (18 minutter siden):

Ikke helt lett å få med seg hva du sier her heller ;) 

Enig i at det er veldig stakkars-meg holdning. Tenker en del av de følelsene hun har er de alle mødre føler på når de begynner i jobb etter foreldrepermisjon. En slags separasjonsangst, og helt normalt. Normalen er ikke å bli hjemme hos barna og leve og ånde for dem 24/7. At man er i jobb og har et liv utenfor huset betyr ikke at man ikke stiller opp for barna - snarere tvert i mot, vil jeg si.  

Haha , ser den. Var veldig dårlig skrevet. Men du tok jo poenget.  Synes bare det er litt rart å skrive en blogg på denne måten. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjernevasket

Jeg liker Mette sin blogg, og jeg synes hun virker som en veldig god og empatisk person ut fra det jeg leser. Hun får veldig mye ufortjent kritikk. Mulig hun har skrevet noe kritikkverdig tidligere, men fra den korte tiden jeg har fulgt henne synes jeg hun får veldig mye kritikk for ingenting. 
Skal det ikke være lov til å skrive at man er sliten uten å få kritikk for det? 

-Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernevasket skrev (16 minutter siden):

Jeg liker Mette sin blogg, og jeg synes hun virker som en veldig god og empatisk person ut fra det jeg leser. Hun får veldig mye ufortjent kritikk. Mulig hun har skrevet noe kritikkverdig tidligere, men fra den korte tiden jeg har fulgt henne synes jeg hun får veldig mye kritikk for ingenting. 
Skal det ikke være lov til å skrive at man er sliten uten å få kritikk for det? 

-Nina

Enig i at hun virker snill og empatisk, men det går jo likevel an å synes at hun gjør rare vurderinger, som kan være verd å kommentere. Det er jo noe av det som gjør bloggen lesverdig.  Det er faktisk ingen motsetning der. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (På 27.4.2021 den 19.06):

Enig i at hun virker snill og empatisk, men det går jo likevel an å synes at hun gjør rare vurderinger, som kan være verd å kommentere. Det er jo noe av det som gjør bloggen lesverdig.  Det er faktisk ingen motsetning der. 

Det er mye bra i Mette sin blogg - men hun er ikke bra på tilbakemeldinger. Når folk legger igjen kommentarer, så er det bare noen få som får svar. Gjelder både ros og ris.      Ser mange av de andre bloggerne er mye bedre der.  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visvas skrev (På 27.4.2021 den 8.24):

Det er ikke så lenge siden hun sist sa/skrev at hun gjorde det. Hun har sagt det flere ganger igjennom pandemien. 

Og det sa/skreiv hun ETTER det ble påpekt her at det kanskje ikke var så lurt å farte rundt og kjøpe ting av andre. Jo, da la det plutselig i bilen i tre dager så var helt trygt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Murstein said:

Det er mye bra i Mette sin blogg - men hun er ikke bra på tilbakemeldinger. Når folk legger igjen kommentarer, så er det bare noen få som får svar. Gjelder både ros og ris.      Ser mange av de andre bloggerne er mye bedre der.  

Det er sånn typisk bloggere og influencere. Får masse ros og positive tilbakemeldinger, som ignoreres fullstendig. Men en kritiker: får et A4 svar...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (4 timer siden):

Og det sa/skreiv hun ETTER det ble påpekt her at det kanskje ikke var så lurt å farte rundt og kjøpe ting av andre. Jo, da la det plutselig i bilen i tre dager så var helt trygt.

Hun bekreftet jo bare det "vi" visste allerede første gang hun sa hun gjorde det. Litt dumt når man ikke husker hva man selv har sagt 😅

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (2 timer siden):

Hun bekreftet jo bare det "vi" visste allerede første gang hun sa hun gjorde det. Litt dumt når man ikke husker hva man selv har sagt 😅

For "dere" vet jo alt og kan alt. Heldige .

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vestavind skrev (6 timer siden):

2 + 2 = 4

Kjempeheldige!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vestavind skrev (18 timer siden):

Skjønte du virkelig ikke hva vi mente nå? 

Hun kjørte rundt forbi for å få tak i ting fra Finn. Det ble kritisert her inne pga korona og da var korona veldig "nytt" for alle og vi visste lite. Burde være mer forsiktig. Men da lå plutselig tingene i bilen tre dager før hun tok det i bruk..

Men så gjorde de ikke det likevel. 

Det har jo ikke noe med å vite alt og kan alt det?? Det har med at hun endrer ting etter hva som blir skrevet her og glemmer det igjen etterpå. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (3 timer siden):

Skjønte du virkelig ikke hva vi mente nå? 

Hun kjørte rundt forbi for å få tak i ting fra Finn. Det ble kritisert her inne pga korona og da var korona veldig "nytt" for alle og vi visste lite. Burde være mer forsiktig. Men da lå plutselig tingene i bilen tre dager før hun tok det i bruk..

Men så gjorde de ikke det likevel. 

Det har jo ikke noe med å vite alt og kan alt det?? Det har med at hun endrer ting etter hva som blir skrevet her og glemmer det igjen etterpå. 

Det har jo like mye med at mange ble litt småhysteriske i starten (meg inkludert) og er nå mer avslappa mtp Corona.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lady T skrev (10 timer siden):

Det har jo like mye med at mange ble litt småhysteriske i starten (meg inkludert) og er nå mer avslappa mtp Corona.  

Så alle tingene hun kjøpte i starten lå virkelig i bilen i tre dager ?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (20 minutter siden):

Så alle tingene hun kjøpte i starten lå virkelig i bilen i tre dager ?

Det aner jo ikke jeg. Men jeg vet at jeg knapt turte gå på kiwi i begynnelsen 😅 Mens nå tenker jeg ikke noe over det (bruker selvsagt sprit og munnbind).

I min venninneflokk går det også veldig i bølger hvor hysterisk man er. Han man smitte nær seg, feks på skolen til barna, blir man automatisk mer stressa og unngår sosiale ting. Har man ikke hørt om noen smittetilfeller i sin nærhet er man mer avslappet. Dette har vi snakket om i venninneflokken og tenker er helt naturlig, og da har vi forståelse for at en ikke tør å møtes til en kaffe den ene uka (pga corona), men tør neste gang. 

Så at Mette var mer hysterisk, men er mer avslappa (og kanskje blir mer stressa en periode om de får smitte i nærheten) kjenner jeg meg veldig godt igjen i 😁😅

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (10 timer siden):

Det er vel 2 - 4 måneder siden sist un sa/skrev hun fortsatt gjorde det. Etter det ble kommentert her inne at det hadde vært mye overflatesmitte. Da hadde vi jo allerede fått se ting hun hadde tatt ut av bilen rett etter kjøp, hvor hun så sier/skriver at de lå i bilen i tre dager. 

Er jo bedre å enten ikke vise oss hva hun gjør  eller si det som det er. 

Men må si at jeg reagerte ekstra på at hun satte barnet i et nykjøpt sete i disse dager. Et barn putter hendene sine i munnen hele tiden, gnir seg i øynene ect. Sjansen er selvfølgelig liten for at det er covid der, men det er en sjanse jeg ikke ville tatt. Men nå er vi veldig forsiktige, barna mine har vel omtrent ikke vært i butikk på et år ca bla. Fordi de ikke må så ser jeg ikke nødvendigheten i å utsette de/andre/oss for det akkurat nå. Så mulig det er jeg som er hysterisk. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Flettfrid skrev (41 minutter siden):

Dere har fått forklaringen på snapp nå 🙈🤪

Og hun bryr seg ikke noe om hva andre tenker og skriver, derfor hun kommenterer det.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (1 time siden):

Det er vel 2 - 4 måneder siden sist un sa/skrev hun fortsatt gjorde det. Etter det ble kommentert her inne at det hadde vært mye overflatesmitte. Da hadde vi jo allerede fått se ting hun hadde tatt ut av bilen rett etter kjøp, hvor hun så sier/skriver at de lå i bilen i tre dager. 

Er jo bedre å enten ikke vise oss hva hun gjør  eller si det som det er. 

Men må si at jeg reagerte ekstra på at hun satte barnet i et nykjøpt sete i disse dager. Et barn putter hendene sine i munnen hele tiden, gnir seg i øynene ect. Sjansen er selvfølgelig liten for at det er covid der, men det er en sjanse jeg ikke ville tatt. Men nå er vi veldig forsiktige, barna mine har vel omtrent ikke vært i butikk på et år ca bla. Fordi de ikke må så ser jeg ikke nødvendigheten i å utsette de/andre/oss for det akkurat nå. Så mulig det er jeg som er hysterisk. 

Jeg tenker det er helt naturlig at noen er mer hysterisk enn andre og at det går i perioder for andre. Du kan gjøre hva som er best for deg og andre kan gjøre hva som er best for de.

Så lenge man ikke bryter gjeldende regler for munnbind, avstand, sprit osv blander i alle fall ikke jeg meg borti hvor hysterisk/avslappa andre er 😏

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (4 timer siden):

Og hun bryr seg ikke noe om hva andre tenker og skriver, derfor hun kommenterer det.

Nå er det jo forskjell på å kommentere andres meninger om hvordan du lever ditt liv - og det å la andres meninger påvirke deg nok til å la andre bestemme hvordan du lever ditt liv.  

Endret av Lady T
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...