Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Nå skjønner jeg ingenting. På snap legger hun ut at vi misforstår. Det var ikke familiegjenforening familien ville hjelpe til med, det var regningene de ville hjelpe til med. Jeg tenker at om de tilbyr å hjelpe med det ene så bør de kunne hjelpe med de andre. I tillegg får hun ikke alle pengene tilbake for flybillettene, hun vil ta i mot vouchere med lavere verdi en hun betalte. (selv om bildet på snap sier tydelig at hun kan velge mellom refund eller vouchere) Hun velger vouchere fordi hun synes synd på flyselskapene(!) istedenfor å be om cash.

I tillegg synes hun at hun fortjener cred som klarte å få mannen hit til fødselen. Joda, vel og bra det. Om det var min mann som satt med cash i utlandet men ville vente med å få meg dit så jeg kan være sammen med mitt barn hadde jeg ikke følt meg spesielt elsket. Iallefall ikke om han brukte penger på unødvendige ting og i tillegg viste det for gud og hvermann på snap.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt merkelig at datteren må spørre moren om herpes via kommentarfeltet på Instagram og ikke direkte med sin mor??

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Nå som hun er så flink til å spare penger så blir det spennende om hun har råd til at mannen skal komme da. 🥳

Hun sparer vel først og fremst for å betale restskatt, så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Kritt skrev:

Hun sparer vel først og fremst for å betale restskatt, så vidt jeg har forstått.

Om hun bruker 2500 på mat i en måned burde det være råd til begge deler etterhvert. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette; Du kan chatte med korona"linjen". Mye bedre det enn å spørre de fæle snapfølgerne dine om du er i karantene eller ikke. 

Endret av Visvas
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

får hun seriøst datteren sin til å vipse seg 35 kr for den frokosten? 
Hva med å spise litt mindre TGTG så kan hun heller spandere på både datteren og tvillingene neste gang? 
 

for en merkelig familie.. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Amaryllish skrev:

får hun seriøst datteren sin til å vipse seg 35 kr for den frokosten? 
Hva med å spise litt mindre TGTG så kan hun heller spandere på både datteren og tvillingene neste gang? 
 

for en merkelig familie.. 

Jeg så hun hadde fått en kommentar på Snapchat i dag, som gikk på at hun ikke trenger å dele alle sånne detaljer. Og det er jeg helt enig i. At datteren skulle betale 35,- for sin egen frokost, men at M skulle betale for tvillingene... For det første så virker det veldig spesielt,  og for det andre så er det vel ikke noe man trenger å legge ut på Snapchat. Hun driver å koker suppe på en spiker med den snappingen hennes nå for tiden. 

Det er kanskje ikke så mye spennende som skjer om dagen, men å begynne med sånn detaljert forklaring om hva ting koster, hvem som betaler hva, hva man har i utgifter, osv. Det angår bare henne selv og burde ikke være interessant for alle og enhver. Og å sitte i bilen og mime og snakke "tegnspråk" fordi datteren sover... Det blir for dumt. 

Jeg har bare fulgt henne på snap i et par uker, og det blir nok ikke så mye lenger heller. For dette er ikke mye interessant, inspirerende eller gøy. Det er...ingenting. 

Jeg skjønner at hun ønsker å være en offentlig person, men hva har hun egentlig å by på? 

Kanskje er jeg hard nå, og hun fortjener kred for AB-saken, men hvorfor skal man på død og liv dele hverdagslivet sitt med fremmede mennesker? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke første gang hun legger ut sånne detaljer. sånn har det vært hele tiden når det gjelder økonomi. Viktig å få frem hvem som betaler hva, fra mannen og. Mye overforklaringer hele tiden. Det blir for mye rett og slett. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Ikke første gang hun legger ut sånne detaljer. sånn har det vært hele tiden når det gjelder økonomi. Viktig å få frem hvem som betaler hva, fra mannen og. Mye overforklaringer hele tiden. Det blir for mye rett og slett. 

Ja, det er synd at hun blir så påvirket av blodiglene her som klager på alt. Det gjør alt hun legger ut ganske så kjedelig, og er enig i det du sier om overforklaringer.

Skulle ønske hun hadde sluttet å lese eller bry seg om hva som står her, så hun ikke er så redd for å trå feil og få kritikk. Folk her klager jo på alt og er ute etter henne uansett, og velger å misforstå eller vrir om alt til å passe deres narrativ av henne. 
 

Bloggen/snappen hadde vært mer interessant om hun skriver om hva som betyr noe for henne, ikke hva som betyr nor for disse evinnelige besserwizzerne av noen troll her inne.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lunabelle skrev:

Jeg så hun hadde fått en kommentar på Snapchat i dag, som gikk på at hun ikke trenger å dele alle sånne detaljer. Og det er jeg helt enig i. At datteren skulle betale 35,- for sin egen frokost, men at M skulle betale for tvillingene... For det første så virker det veldig spesielt,  og for det andre så er det vel ikke noe man trenger å legge ut på Snapchat. Hun driver å koker suppe på en spiker med den snappingen hennes nå for tiden. 

Det er kanskje ikke så mye spennende som skjer om dagen, men å begynne med sånn detaljert forklaring om hva ting koster, hvem som betaler hva, hva man har i utgifter, osv. Det angår bare henne selv og burde ikke være interessant for alle og enhver. Og å sitte i bilen og mime og snakke "tegnspråk" fordi datteren sover... Det blir for dumt. 

Jeg har bare fulgt henne på snap i et par uker, og det blir nok ikke så mye lenger heller. For dette er ikke mye interessant, inspirerende eller gøy. Det er...ingenting. 

Jeg skjønner at hun ønsker å være en offentlig person, men hva har hun egentlig å by på? 

Kanskje er jeg hard nå, og hun fortjener kred for AB-saken, men hvorfor skal man på død og liv dele hverdagslivet sitt med fremmede mennesker? 

Haha måtte inn og se tegnspråket hennes i story på Instagram. 🤣 Guuud bedre. 😆 Har ikke sett henne "live" før. Hoho. Dette var saker. Jeg har bare lest ett og annet blogginnlegg. Men hun er jo (ufrivillig?) morsom! Og den tegnspråksseansen tok kaka. 🤣

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Amaryllish skrev:

får hun seriøst datteren sin til å vipse seg 35 kr for den frokosten? 
Hva med å spise litt mindre TGTG så kan hun heller spandere på både datteren og tvillingene neste gang? 
 

for en merkelig familie.. 

Tror det var datteren som ønsket å betale for sin mat, mens Mette ville spandere på tvillingene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Diamant20 skrev:

Tror det var datteren som ønsket å betale for sin mat, mens Mette ville spandere på tvillingene.

Syns det er ekstremt merkelig å ønske å betale 35 kr for egen frokost når moren din plukker opp. Når det er et så lavt beløp, handler det vel mer om prinsippet eller at man føler at man må, og begge delene høres unaturlig ut i en mor-datter relasjon. 

Men det handler vel kanskje om mettes konstante messing om dårlig råd 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maken til tålmodig mor, kfr. siste blogginnlegg! Da mine var et par måneder gamle gjorde jeg det jeg kunne for å få mest mulig nattesøvn selv, inkludert holde barnet våkent så lenge som mulig på kvelden 🤪. Hadde dermed aldri (svært sjelden) mer enn én amming i løpet av natta etter at barna var et par måneder. Og alle mine sov natta gjennom fra de var et halvt år. Må innrømme at egoistiske behov var med å styre, men totaliteten ble bra :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kritt skrev:

Maken til tålmodig mor, kfr. siste blogginnlegg! Da mine var et par måneder gamle gjorde jeg det jeg kunne for å få mest mulig nattesøvn selv, inkludert holde barnet våkent så lenge som mulig på kvelden 🤪. Hadde dermed aldri (svært sjelden) mer enn én amming i løpet av natta etter at barna var et par måneder. Og alle mine sov natta gjennom fra de var et halvt år. Må innrømme at egoistiske behov var med å styre, men totaliteten ble bra :). 

Så godt at hun er tålmodig og gjør det hun synes er best for babyen sin. Og ikke bare tenker på egen nattesøvn. Dette har hun gått gjennom flere ganger før og har nok full kontroll.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Voyager skrev:

Så godt at hun er tålmodig og gjør det hun synes er best for babyen sin. Og ikke bare tenker på egen nattesøvn. Dette har hun gått gjennom flere ganger før og har nok full kontroll.

Ja, det er beundringsverdig hvordan hun setter datteren først til enhver tid. Jeg hadde hatt litt å lære der, selv om mine barn ikke led noen nød. Likevel synes jeg hun overdriver litt og gir litt bjørnetjeneste når hun f eks må la barnet sove ut i bilen før det flyttes på etc. Men for all del - hun er en forbilledlig spedbarnsmor.

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Kritt skrev:

Ja, det er beundringsverdig hvordan hun setter datteren først til enhver tid. Jeg hadde hatt litt å lære der, selv om mine barn ikke led noen nød. Likevel synes jeg hun overdriver litt og gir litt bjørnetjeneste når hun f eks må la barnet sove ut i bilen før det flyttes på etc.

Forstår forsåvidt hva du mener, men synes mammapoliti og mom-shaming er forkastelig. De som mener at alt de gjør er perfekt og det andre gjør er helt feil. La folk få finne ut av sin måte å være forelder på. Dette er en sårbar tid, og klaging fra fremmede «perfekte» mammaer har ingen positiv hensikt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Voyager skrev:

Forstår forsåvidt hva du mener, men synes mammapoliti og mom-shaming er forkastelig. De som mener at alt de gjør er perfekt og det andre gjør er helt feil. La folk få finne ut av sin måte å være forelder på. Dette er en sårbar tid, og klaging fra fremmede «perfekte» mammaer har ingen positiv hensikt.

For all del - jeg er svært langt fra ammepoliti eller perfekt mamma, kfr innrømmelsene over 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Voyager skrev:

Så godt at hun er tålmodig og gjør det hun synes er best for babyen sin. Og ikke bare tenker på egen nattesøvn. Dette har hun gått gjennom flere ganger før og har nok full kontroll.

Enig i det. Akkurat når det gjelder så små babyer så skal man ikke være egoistisk synes jeg. En baby kan aldri få for mye kjærlighet og kos ☺️ godt hun koser seg med babytiden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lilletyrkia skrev:

Enig i det. Akkurat når det gjelder så små babyer så skal man ikke være egoistisk synes jeg. En baby kan aldri få for mye kjærlighet og kos ☺️ godt hun koser seg med babytiden.

Hun er sikkert flink med babyen. Men uansett ikke sunt å ikke ha noe sosialt nettverk. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...