Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Twinkle~ skrev:

Tolker jeg det siste innlegget helt feil hvis jeg tenker at hun egentlig prøver å si at hun ikke har råd til at H skal komme?🤔

Et eller annet. Og alle som har vært i permisjon vet at det er ikke fett økonomisk, lite feriepenger så det tar 1-2 år å jobbe seg tilbake der man var. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Voyager skrev:

Så du mener helt ærlig at hun bare giftet seg med han for å få barn (som billigere og enklere kunne gjøres i Danmark), og at hun har null interesse for å få han hit. Regner du da også med at hun vil hindre ham å komme hit resten av livet? At hun har løyet til ham (og leserne)? Og at hun helst vil fortsette som alenemor?

Hvor pokker klarer du å lese at jeg har sagt det? Skriver at det ser ut som det ikke haster. Og at grunnen for at det tar din tid er mangel på penger. Har ikke skrevet et ord at hun har løyet og at hun vil være alenemor resten av livet.  Utrolig godt gjort å tolke dette innlegget dit du har gjort

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Voyager skrev:

Hører du seriøst ikke selv hvor nedlatende du er?

Ja man blir temmelig frustrert når man har prøvd å gi hint og råd for å gjøre det enklere for henne og hun heller latterliggjør oss og havner i uføre isteden.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Hvor pokker klarer du å lese at jeg har sagt det? Skriver at det ser ut som det ikke haster. Og at grunnen for at det tar din tid er mangel på penger. Har ikke skrevet et ord at hun har løyet og at hun vil være alenemor resten av livet.  Utrolig godt gjort å tolke dette innlegget dit du har gjort

Jeg tolker at du beskriver at om hun kan betale restskatt så kan hun betale for familiegjenforening (selv om restskatten kanskje har ldelagt deler av økonomien)

Du skriver at det ikke er pengene det står på «det skinner igjennom gang på gang» 

Så hvordan skal jeg da tolke at du faktisk mener at det er mangel på penger som er problemet, når du skriver direkte at det ikke er det???

Så nå vet jeg ikke om du mener det er penger eller ei som hindrer, men om du ikke mener det (som du først skrev), da lurer jeg på hvorfor du tror hun venter på å søke?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Visvas skrev:

Ja man blir temmelig frustrert når man har prøvd å gi hint og råd for å gjøre det enklere for henne og hun heller latterliggjør oss og havner i uføre isteden.

Det kan hende at du når fram bedre om du faktisk virker vennlig og ønsker å hjelpe. Når folk er nedlatende er det veldig menneskelig å gå i forsvar. Så om poenget ditt er å hjelpe henne, så gjør du det helt feil. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Voyager skrev:

Jeg tolker at du beskriver at om hun kan betale restskatt så kan hun betale for familiegjenforening (selv om restskatten kanskje har ldelagt deler av økonomien)

Du skriver at det ikke er pengene det står på «det skinner igjennom gang på gang» 

Så hvordan skal jeg da tolke at du faktisk mener at det er mangel på penger som er problemet, når du skriver direkte at det ikke er det???

Så nå vet jeg ikke om du mener det er penger eller ei som hindrer, men om du ikke mener det (som du først skrev), da lurer jeg på hvorfor du tror hun venter på å søke?

Jeg mener det ikke kan være mangel på penger som er hoved grunnen om hun klarer å betale 10 000 fra ei lønning.  Men litt planlegging er da det ganske enkelt  å oppnå pengene hun trenger. Men om hva som er den virkelig grunnen for at akkurat dette går så sakte kan jo ikke jeg vite..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tildittbeste skrev:

Jeg mener det ikke kan være mangel på penger som er hoved grunnen om hun klarer å betale 10 000 fra ei lønning.  Men litt planlegging er da det ganske enkelt  å oppnå pengene hun trenger. Men om hva som er den virkelig grunnen for at akkurat dette går så sakte kan jo ikke jeg vite..

Ok, så nå er du tilbake på at det IKKE er mangel på penger som er problemet. Er ikke rart at det er Vanskelig å tolke...Jeg kjenner ikke til hennes økonomi, men for meg selv hadde det vært tøft for tiden å spare 10000 i mnd. Skatt MÅ man betale kjapt ellers øker den enormt.

Men du virker som du liker å synse, så hva tror du er grunnen om ikke det er penger?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Voyager skrev:

Ok, så nå er du tilbake på at det IKKE er mangel på penger som er problemet. Er ikke rart at det er Vanskelig å tolke...Jeg kjenner ikke til hennes økonomi, men for meg selv hadde det vært tøft for tiden å spare 10000 i mnd. Skatt MÅ man betale kjapt ellers øker den enormt.

Men du virker som du liker å synse, så hva tror du er grunnen om ikke det er penger?

Tolk det dit du vil for min del. Om du mener jeg liker å synse eller ikke hører ikke hjemme i denne tråden.  Og om jeg har forklart meg uklart så beklager jeg det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Voyager skrev:

Ok, så nå er du tilbake på at det IKKE er mangel på penger som er problemet. Er ikke rart at det er Vanskelig å tolke...Jeg kjenner ikke til hennes økonomi, men for meg selv hadde det vært tøft for tiden å spare 10000 i mnd. Skatt MÅ man betale kjapt ellers øker den enormt.

Men du virker som du liker å synse, så hva tror du er grunnen om ikke det er penger?

Jeg har vell i grunn sagt mang en gang at med litt planlegging så kan hun klare å få spart opp denne summen. Og når hun i tillegg kan si hun skal betale 10 000 fra neste lønn så vil jo det si at hun har penger. Så da er det vell en annen grunn for at det tar sin tid og den grunnen vet ikke jeg noe om. Vet ikke mer enn det som legges ut på blogg og insta jeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Tolk det dit du vil for min del. Om du mener jeg liker å synse eller ikke hører ikke hjemme i denne tråden.  Og om jeg har forklart meg uklart så beklager jeg det...

Takk for beklagelsen. Det er jo nettopp vanskelig å tolke om man i ett innlegg mener at det ikke er penger det står på («det skinner gjennom gang for gang») , og så plutselig går man i harnisk fordi noen sier at du mener at det ikke er penger det står på, men så sier du i neste innlegg at du faktisk mener det er pengene det står på, eller nei, det er ikke penger likevel etc etc.

Så ja, har ikke noe annet valg enn å tolke...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Voyager skrev:

Takk for beklagelsen. Det er jo nettopp vanskelig å tolke om man i ett innlegg mener at det ikke er penger det står på («det skinner gjennom gang for gang») , og så plutselig går man i harnisk fordi noen sier at du mener at det ikke er penger det står på, men så sier du i neste innlegg at du faktisk mener det er pengene det står på, eller nei, det er ikke penger likevel etc etc.

Så ja, har ikke noe annet valg enn å tolke...

🤔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Voyager skrev:

Det kan hende at du når fram bedre om du faktisk virker vennlig og ønsker å hjelpe. Når folk er nedlatende er det veldig menneskelig å gå i forsvar. Så om poenget ditt er å hjelpe henne, så gjør du det helt feil. 

Takk det samme👍😄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Visvas skrev:

Takk det samme👍😄

Jeg har ingen ambisjon om å nå fram til deg, for det forstår jeg er helt umulig, men du mener du ønsker å nå fram til Mette, så der ga jeg deg et godt råd:) Som du burde følge:)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Voyager skrev:

Jeg har ingen ambisjon om å nå fram til deg, for det forstår jeg er helt umulig, men du mener du ønsker å nå fram til Mette, så der ga jeg deg et godt råd:) Som du burde følge:)

Og hvis du vil nå frem til Visvas,bør du bruke ditt eget råd ;) . 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, JaVel skrev:

Og hvis du vil nå frem til Visvas,bør du bruke ditt eget råd ;) . 

Som jeg sa så har jeg gitt opp å nå fram til blant annet visvas. Men er interessert i hvordan du mener jeg har oppført meg nedverdigende mot henne...? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Voyager skrev:

Lurer litt på hva du mener med metakritiker? Og hvorfor ikke disse kan diskuteres med?

En metakritiker er mest opptatt av andre sine meninger og vil gjerne diskreditere disse sine meninger og som oftest så har en metakritiker ingen annen intensjon enn å bedrive brukerdebatt i et forsøk på å hele tiden si at kritikken er uberettiget, feil, krenkende, nedlatende og bla bla bla fremfor å innse at andre sine meninger kan være vel så berettiget og velment

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Skrottefar skrev:

En metakritiker er mest opptatt av andre sine meninger og vil gjerne diskreditere disse sine meninger og som oftest så har en metakritiker ingen annen intensjon enn å bedrive brukerdebatt i et forsøk på å hele tiden si at kritikken er uberettiget, feil, krenkende, nedlatende og bla bla bla fremfor å innse at andre sine meninger kan være vel så berettiget og velment

Aha, så er et uttrykk du bruker for å diskreditere de du er uenig med.
Forstår.

Hadde vært mer interessant om du hadde kommet med argumenter, men det er vel for mye å be om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Voyager skrev:

Aha, så er et uttrykk du bruker for å diskreditere de du er uenig med.
Forstår.

Hadde vært mer interessant om du hadde kommet med argumenter, men det er vel for mye å be om.

Hersketeknikk ja....."Det er vel for mye å be om".....Spar meg!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Skrottefar skrev:

Hersketeknikk ja....."Det er vel for mye å be om".....Spar meg!

I alle dager... her var vi litt i overkant hårsåre... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott

For min del må hun faktisk bruke så mye penger hun vil på Ikea- middag, og annet fjas - hun har uansett ikke økonomi til å forsørge en mann på den lønna si.

Og dette må de begge ha visst.  Begge ville ha barn, de har satt hverandre i denne situasjonen. Mette har et urealistisk bilde på masse, for hun trodde virkelig at hun kunne forsørge datteren og hennes barn i tillegg til sønn 50%, babydatter, og ev mannen..

Hun har jo nesten ingen ting igjen når faste utgifter er betalt. 

Jaja.....

Endret av Twistdott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...