Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Voyager skrev:

Men det blir alltid sagt (skrevet) på en nedlatende måte der det virker som disse kritikerene vet mye bedre hva hun skal gjøre, føle, tenke og si i alle situasjoner. Uten at hun egentlig er særlig kontroversiell. Hun er en særdeles normal dame som i hverdagen lever et særdeles normalt liv. Alle tar forskjellige valg i livet man synes passer for seg, og det er helt merkelig å gå i harnisk for hver enda lille ting her.

Så, nei, jeg hadde aldri tatt i mot noen råd fra denne gjengen her. 

Kan være enig i at hun får mange kommentarer som kan virke nedlatende her. Men at hun ikke er kontroversiell per Norge i dag, er jeg ikke enig i. Tror vi fleste har fått innprenta at vi må få oss utdannelse og sikker jobb før vi får barn. At vi ikke gifter oss med noen før vi kjenner de veldig godt, eller at den vi gifter oss med enkelt kan leve med oss. Således er Mette kontroversiell. Hun har valgt annerledes. Kanskje derfor hun er så spennende? Hun er i alle fall tøff, og vi ønsker jo alt vel for henne.                                                          Tenkte i gru i sommer, på hvordan hun skulle få til regnestykket; hjelpe datter med sine barn, sørge for sønn, sørge for H og kommende baby til å gå i hop på en inntekt!!! Hjertet er nok i høy grad til stede, men den regningen måtte slå feil. Tror hun fikk en skikkelig reality check etter det. Derfor hun avventer søknader for å få H hit. Fordi det er dyrt.    At hun belaget seg på å få beregnet foreldrepenger ut i fra  siste 3 mnd i jobb som gravid,  er jo noe hun måtte ha sett kunne slå feil ut, de fleste som jobber natt klarer jo sjelden stå fullt ut når gravid.?Det burde hun jo tatt høyde for. Ønsker å ikke virke nedlatende, men det burde hun ha visst.                                                                Mette kan også fremstå som en besserwisser. Hun underviser oss i hvordan bruke munnbind og i smitterutiner. Hun lager blogginnlegg om hvordan vi kan være økonomiske, spare på matinnkjøp, lage billige middager, ha buffer i banken osv.                    Hun lager blogginnlegg der hun ønsker/ spør etter svar fra oss lesere. Hun har også uttrykt at hun har fått hjelpsomme svar fra oss der. Har også kommet kritikk til henne som hun  har tatt til etterretning, som eksponering av barn etc. Skulle ønske at hun fikk sin kjærlighet hit. Det hadde gledet oss blogglesere også. Det er vel det vi vil, og at det er det, det skal ende/ fortsette med! Derfor vi leser bloggen. Heier på Mette og at H kommer hit. Starter gjerne en spleis for det. Drit i at hun ikke vil ta imot

Endret av ClusterOfGrapes
Feil ord og tegn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M er ofte nedlatende til leserne sine, arrogant og belærende med en del feilinfo. Ingen er så nedlatende og frekke som metakritikerne her i tråden så vi kan nok konkludere med at ingen er bedre enn de andre. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at hun visste at hun ikke fikk noe støtte som alenemor når mannen bor i utlandet. Hun hadde nok belaget seg på litt inntekt der...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cookie123 skrev:

Jeg tviler på at hun visste at hun ikke fikk noe støtte som alenemor når mannen bor i utlandet. Hun hadde nok belaget seg på litt inntekt der...

Ja til tross for at hun fikk en mengde kommentarer til både det, ekstra barnetrygd som faller bort, høyere skatt ect her inne som vi vet hun leser. Men hun visste selvfølgelig best der og, selv om vi var flere som visste det og ikke gått i den fellen fordi vi hadde lest oss opp på forhånd og lært av andre sine feil. Men vi sa sikkert det også for å være kjempeslemme. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Visvas skrev:

Ja til tross for at hun fikk en mengde kommentarer til både det, ekstra barnetrygd som faller bort, høyere skatt ect her inne som vi vet hun leser. Men hun visste selvfølgelig best der og, selv om vi var flere som visste det og ikke gått i den fellen fordi vi hadde lest oss opp på forhånd og lært av andre sine feil. Men vi sa sikkert det også for å være kjempeslemme. 

Jeg mener du skreiv det om skatten og for LENGE siden? Eller var det annen kanskje. Og hvem fikk ikke skattesmell da, jo det fikk hun, istedefor å høre på råd fra de slemme

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen skreiv vel noe om at kritikerne kom til å fryde seg om mannen ikke fikk komme til fødsel og sånt. Men selvsagt gjør jeg ikke det, jeg unner jo henne godt. Jeg vil jo ikke at hun skal ha et dårlig liv. Like frekke de som srkiver noe sånt synes jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Visvas skrev:

Ja til tross for at hun fikk en mengde kommentarer til både det, ekstra barnetrygd som faller bort, høyere skatt ect her inne som vi vet hun leser. Men hun visste selvfølgelig best der og, selv om vi var flere som visste det og ikke gått i den fellen fordi vi hadde lest oss opp på forhånd og lært av andre sine feil. Men vi sa sikkert det også for å være kjempeslemme. 

Tror en del av de som følger henne ikke er gift med en fra annet land og da blir det feil info fra disse.  Mens de som er gift med en fra annet land har lest seg frem til at det er ulike regler. Som dessverre slår litt feil ut for de det gjelder. Og hvis hun da velger å stole på de som rose maler situasjonen så slår det feil ut. Synd og dumt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Skrottefar skrev:

Nytter ikke å diskutere med metakritikere uansett, så du taler nok for døve ører, selv om du har helt rett :)

 

Ja man er visst enten snill eller slem her😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lilletyrkia skrev:

Virker som hun mente at de skulle ha besøksvisum før familiegjenforening, det forstår jeg ikke.  Det koster jo endel med flybilletter og sånt og reisen osv også. Det må jo være mye bedre at han bor her så fort som mulig så kan hun jobbe og han ha ho lille. Da får han jo tatt igjen masse tapt tid også. Og jo dette er faktisk et veldig godt tips ikke for å være bezzerwizzer 🤪 å søke besøksvisum gang på gang har jo lite for seg når planen er å bo sammen. Og når han først bor der så klarer man seg på lite penger, (jeg syns ikke 24 000 er lite jeg da men. ) Hvis han bor der så MÅ de jo klare det. Og man klarer ofte det man må. 

Virker som hun mener at fordi familiegjenforeninger er relativt dyrt (kanskje 15.000 inkludert oversettelse av dok.) og at det tar tid, er det bedre å bruke pengene på besøksvisum, som koster mindre og så kommer han hit fortere. Antar dette henger sammen med at hun er impulsiv og ikke så god på langtidsplanlegging. Men det blir jo som å pisse i buksa for å holde varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kritt skrev:

Virker som hun mener at fordi familiegjenforeninger er relativt dyrt (kanskje 15.000 inkludert oversettelse av dok.) og at det tar tid, er det bedre å bruke pengene på besøksvisum, som koster mindre og så kommer han hit fortere. Antar dette henger sammen med at hun er impulsiv og ikke så god på langtidsplanlegging. Men det blir jo som å pisse i buksa for å holde varmen.

Ja de tenker nok at det er billigere nå. Jeg vet iallfall det at jeg brukte langt mer penger på de korte besøkene jeg tok til mannen min enn da jeg bodde der fast. Når man må leve på mindre så klarer man det somregel. For da har man jo ikke annet valg. Jeg ønsker de lykke til, men anbefaler sterkt å søke gjenforening nå så kanskje han rekker å komme før hun lille må i barnehage, er vel ikke garantert at man bare får byttet til dagvakter heller. Men som hun skreiv selv, hun lever fra måned til måned. Det går jo for hennes del, men synd for han som venter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lilletyrkia skrev:

Jeg mener du skreiv det om skatten og for LENGE siden? Eller var det annen kanskje. Og hvem fikk ikke skattesmell da, jo det fikk hun, istedefor å høre på råd fra de slemme

Ja jeg og flere skrev at hun ikke får bla skattelette lengere som gift. Pluss at flere påpekte skatt på div turer ect som var i regi av bloggen. Men hun hun vet jo best til det smeller hver eneste gang. Og NEI jeg koser meg ikke av den grunn. Jeg skulle ønske for hennes og hennes familie sin skyld at hun begynte å sjekke litt mer før hun tar valg så hverdagen ikke består av like mange overraskelser som det ser ut for at det gjør.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tildittbeste skrev:

Tror en del av de som følger henne ikke er gift med en fra annet land og da blir det feil info fra disse.  Mens de som er gift med en fra annet land har lest seg frem til at det er ulike regler. Som dessverre slår litt feil ut for de det gjelder. Og hvis hun da velger å stole på de som rose maler situasjonen så slår det feil ut. Synd og dumt. 

Ja og så hører hun på de som har fått/betalt hjelp for alt av søknader og dermed ikke vet helt. I tillegg så vet jo jeg også om de som har vært "heldig" å fått tillegg selv om de er gift fordi mannen bor i utlandet. Dette har jo gjerne smelt tilbake til de når NAV har oppdaget at saksbehandler har gjort feil i utgangspunktet. Men hun har vel valgt å høre på at det går bra fordi DE synes noe annet er urettferdig. Det er mange av disse, sett de rundt på nett i mange mange år, disse har jo sjelden rett fordi de styres av følelser og ikke fakta. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun kan betale 10 000 i restskatt av ei lønn så kan hun vell gjøre det samme neste mnd for en søknad da..eller spare opp to lønninger så har de det de trenger av penger. Det er ikke pengene det står på, det skinner det igjennom gang på gang iallefall.

Endret av Tildittbeste
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det kan kanskje tenkes at vi ikke vet alt? Kanskje han må hjelpe foreldre med noe eller noe annet privat som gjør at de ikke haster ennå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan vel ikke reise så lenge han har tatt på seg sessongarbeid. Mener hun skrev han hadde igjen 1 mnd av denne sessongen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2020 den 0.18, Flettfrid skrev:

Hun gikk sykmeldt før permisjonen og fikk ikke tjent om ett så bra grunnlag som hun ønsket.

Permitteringspengene skal i utgangspunktet beregnes til mors fordel, derfor er det ulike måter å regne ut dette på. Man kan ta opp til flere år tilbake i tid som grunnlag dersom det er svingninger i arbeidstid mtp ekstravakter osv. Det burde derfor være fullt mulig å oppnå ca samme utbetaling i permisjonen som når hun var i vanlig jobb. Sykepenger er basert på tidligere gjennomsnittlig inntekt, ikke forventet inntekt. Eneste unntaket er om man går opp i lønn, fordi man ikke skal tape på å være sykemeldt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, lilletyrkia skrev:

Foreksempel et veldig godt råd hun kunne tatt til seg er at de hadde søkt familiegjenforening mye tidligere. Det er jo ikke kritikk å si det, men til hjelp. De giftet seg jo tidlig, så hvorfor ikke likegodt sende inn søknaden tidlig også. Det er selvsagt opp til de det, men man er ikke bezzerwizzer eller politi  fordi man kommer med tips. 

Hvordan er det et godt råd? At hun «skulle gjort» etc? Det er det jeg mener, mange her snakker så mye om hva hun skulle gjort, hvordan hun burde prioritert etc. Og det er ikke gode råd å slenge ut mange ting som hun selvsagt har tenkt på, og så av grunner vi muligens ikke vet slått fra seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Skrottefar skrev:

Nytter ikke å diskutere med metakritikere uansett, så du taler nok for døve ører, selv om du har helt rett :)

 

Lurer litt på hva du mener med metakritiker? Og hvorfor ikke disse kan diskuteres med?

Endret av Voyager
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Visvas skrev:

Ja til tross for at hun fikk en mengde kommentarer til både det, ekstra barnetrygd som faller bort, høyere skatt ect her inne som vi vet hun leser. Men hun visste selvfølgelig best der og, selv om vi var flere som visste det og ikke gått i den fellen fordi vi hadde lest oss opp på forhånd og lært av andre sine feil. Men vi sa sikkert det også for å være kjempeslemme. 

Hører du seriøst ikke selv hvor nedlatende du er?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tildittbeste skrev:

Hvis hun kan betale 10 000 i restskatt av ei lønn så kan hun vell gjøre det samme neste mnd for en søknad da..eller spare opp to lønninger så har de det de trenger av penger. Det er ikke pengene det står på, det skinner det igjennom gang på gang iallefall.

Så du mener helt ærlig at hun bare giftet seg med han for å få barn (som billigere og enklere kunne gjøres i Danmark), og at hun har null interesse for å få han hit. Regner du da også med at hun vil hindre ham å komme hit resten av livet? At hun har løyet til ham (og leserne)? Og at hun helst vil fortsette som alenemor?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...