Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Synd hun ikke ser at å ha venner er så mye mer enn å feste sammen. At man kan ha gode venner uten å både treffes ofte, feste, dele alt ect  

Alle trenger venner 💕

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Visvas skrev:

Synd hun ikke ser at å ha venner er så mye mer enn å feste sammen. At man kan ha gode venner uten å både treffes ofte, feste, dele alt ect  

Alle trenger venner 💕

Veldig synd ja. Det er ikke sunt å kun ha barna sine. Det er godt å ha noen utenfor å kunne snakke om alt til❤️ og dele både gleder og sorger til.  Man må jo ikke møtes hele tiden om man ikke orker. Dumt hun ikke vil oppleve det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Visvas skrev:

Synd hun ikke ser at å ha venner er så mye mer enn å feste sammen. At man kan ha gode venner uten å både treffes ofte, feste, dele alt ect  

Alle trenger venner 💕

Her er jeg enig. Å ha venner er ikke likestilt med at en må/like å feste. Synes det var litt rart å bruke utelivet som eksempel. De færreste som er etablert med familie har utelivet som sin hovedarena der det sosiale behov dekkes. Jeg har få venner, har kollegaer som jeg regner som gode venner samt ei jeg går tur med i nærmiljøet. Trenger ikke flere.  Føler meg like malplasert som M på et utested, så jeg forstår henne på det. Men å forklare sitt «ikke-behov» for venner med at hun ikke trives med festing var litt spesielt. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Zenhouse skrev:

Her er jeg enig. Å ha venner er ikke likestilt med at en må/like å feste. Synes det var litt rart å bruke utelivet som eksempel. De færreste som er etablert med familie har utelivet som sin hovedarena der det sosiale behov dekkes. Jeg har få venner, har kollegaer som jeg regner som gode venner samt ei jeg går tur med i nærmiljøet. Trenger ikke flere.  Føler meg like malplasert som M på et utested, så jeg forstår henne på det. Men å forklare sitt «ikke-behov» for venner med at hun ikke trives med festing var litt spesielt. 

Hun har tidligere sagt at hun forlot sitt tidligere vennemiljø som 18-åring da hun ble gravid, fordi mye dreide seg om festing. Hun forbinder dermed kanskje vennskap mest med det. For de fleste voksne mennesker er jo vennskap noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kritt skrev:

Hun har tidligere sagt at hun forlot sitt tidligere vennemiljø som 18-åring da hun ble gravid, fordi mye dreide seg om festing. Hun forbinder dermed kanskje vennskap mest med det. For de fleste voksne mennesker er jo vennskap noe helt annet.

Skulle jo tro når du har egne barn at du kan finne venner og tilbringe litt tid med uten å måtte sammenligne det med å gå på byen. Via skolen og aktiviteter. Bare gå en tur eller møtes hjemme for en kort tid. Men da er det vell slik hun liker det da. Mye egen tid. Så er ikke rart hun kan bruke så lang tid med kveldsstellet.  Blir mye å forandre på den dagen mannen kommer.  Ser liksom ikke helt for meg at alt kan fortsettes i dette tempoet. Tror vi kanskje kan se en litt frustrert mann  da?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst for barna sin del. Jeg gjør mye jeg ikke helt har lyst/ork til for ungene mine, selvfølgelig gjør vi det. Tenker ofte at de ikke skal bli "like snål som meg"  som lett kan være eremitt over tid, så jeg sosialiserer oss aller mest for deres skyld. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått skikkelig sansen for Mette etterhvert!  Hun har virkelig vokst i mine øyne. Liker at hun ikke bryr seg for mye om hva andre mener og feks vandrer rundt i slippers med sokker i på senteret 😅 Synes hun virker som en kjempegod mor, og jeg unner henne skikkelig å få mannen hit så de får være familien de ønsker❤️

Endret av Lala1
Ville bare tilføye noe
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott

Jeg synes faktisk at det er litt synd i Mette. Å sitte med eget hus uten å ha noe i reserve er ikke greit - hus koster. Hun har en dårlig økonomi sånn generelt, så hva kan hun spare av for å få H hit, og som hun siet så har hun allerede 12 000 i lån pr. mnd, og da er det ikke særlig rom for å betale mer med den inntekten hun har .

Hvis hun får H hit så er det enda en munn å mette på den allerede trange økonomien....hvordan skal det gå.

Så jeg synes at det er rart at hun gikk inn i dette forholdet, og fikk en baby, med åpne øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Twistdott skrev:

Jeg synes faktisk at det er litt synd i Mette. Å sitte med eget hus uten å ha noe i reserve er ikke greit - hus koster. Hun har en dårlig økonomi sånn generelt, så hva kan hun spare av for å få H hit, og som hun siet så har hun allerede 12 000 i lån pr. mnd, og da er det ikke særlig rom for å betale mer med den inntekten hun har .

Hvis hun får H hit så er det enda en munn å mette på den allerede trange økonomien....hvordan skal det gå.

Så jeg synes at det er rart at hun gikk inn i dette forholdet, og fikk en baby, med åpne øyne.

12000 i lån når hun sier hun ikke har så mye i lån og det i tillegg til at verdien på huset er høy. Det er mye og for en periode må det da kunne gå Ann å krype til korset og be om avdragsfrihet.  Da ville de penga raskt blitt hva det koster å få søkt mannen hit. Så jammen må jeg si det går litt på vilje og stolthet også. Noen ganger må man ta valg som en kanskje ikke ønsker, men på en annen side vil dette valget bli viktig for andre personer som står en nær. Skjønn det den som kan. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lala1 skrev:

Har fått skikkelig sansen for Mette etterhvert!  Hun har virkelig vokst i mine øyne. Liker at hun ikke bryr seg for mye om hva andre mener og feks vandrer rundt i slippers med sokker i på senteret 😅 Synes hun virker som en kjempegod mor, og jeg unner henne skikkelig å få mannen hit så de får være familien de ønsker❤️

Er det en big deal i gå på et senter med slippers?. Ja hun er nok en kjempe god mor. Det tviler jeg ikke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Er det en big deal i gå på et senter med slippers?. Ja hun er nok en kjempe god mor. Det tviler jeg ikke på. 

Ja, i forhold til andre bloggere og deres daglig
avfotograferte og utstuderte outfits er slippers på senteret en ganske befriende big deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kritt skrev:

Ja, i forhold til andre bloggere og deres daglig
avfotograferte og utstuderte outfits er slippers på senteret en ganske befriende big deal.

Klarer ikke helt og sette mette sammen med de store bloggerene du evt sikter til jeg da. Så sikkert derfor det ikke blir så big deal for min del

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
1 time siden, Tildittbeste skrev:

12000 i lån når hun sier hun ikke har så mye i lån og det i tillegg til at verdien på huset er høy. Det er mye og for en periode må det da kunne gå Ann å krype til korset og be om avdragsfrihet.  Da ville de penga raskt blitt hva det koster å få søkt mannen hit. Så jammen må jeg si det går litt på vilje og stolthet også. Noen ganger må man ta valg som en kanskje ikke ønsker, men på en annen side vil dette valget bli viktig for andre personer som står en nær. Skjønn det den som kan. 

Kan det være at hun har hatt avdragsfrihet før, og at hun ikke får ha det lengre? Jeg spør fordi jeg ikke har peiling på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tildittbeste skrev:

Klarer ikke helt og sette mette sammen med de store bloggerene du evt sikter til jeg da. Så sikkert derfor det ikke blir så big deal for min del

Neida, at det er en big deal å bruke slippers på senteret er vel å trekke det litt langt 🤣.

 

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når hun ikke er «nygift med ung mann i Tyrkia» lenger, hva har hun å by på? At hun triller/spiser middag/er «miljøbevisst» ved å kjøre rundt og kjøpe billig frokost? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Twistdott skrev:

Jeg synes faktisk at det er litt synd i Mette. Å sitte med eget hus uten å ha noe i reserve er ikke greit - hus koster. Hun har en dårlig økonomi sånn generelt, så hva kan hun spare av for å få H hit, og som hun siet så har hun allerede 12 000 i lån pr. mnd, og da er det ikke særlig rom for å betale mer med den inntekten hun har .

Hvis hun får H hit så er det enda en munn å mette på den allerede trange økonomien....hvordan skal det gå.

Så jeg synes at det er rart at hun gikk inn i dette forholdet, og fikk en baby, med åpne øyne.

Sjelden særlig gjennomtenkt det hun gjør, så det forundrer ikke meg. Veldig impulsiv og "korttenkt" på mange måter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Twistdott skrev:

Hvis hun får H hit så er det enda en munn å mette på den allerede trange økonomien....hvordan skal det gå.

Så jeg synes at det er rart at hun gikk inn i dette forholdet, og fikk en baby, med åpne øyne.

Tror det spøker for H’s framtid her. Ikke virker hun nevneverdig opptatt av å spare det lille hun evt kan for å hjelpe til med noen søknad, ikke nevner hun noe om ham og hvordan det går med jobb/sparing fra hans side - eller noe annet for den del. Noe som er litt merkelig iom at bloggen blir presentert som om den skal handle om livet med en tyrkisk ektemann og alle gleder/problemer/whatevere det kan medføre. I stedet er det snap opp og ned om hva hun spiser.... 

Så ja. Lite gjennomtenkt og impulsivt. Men hun har babyen hun ønsket seg da - og en god og kjærlig mor fremstår hun som. Synd ikke H’ får mulighet til å være en god og kjærlig far i «uoverskuelig» fremtid. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skrev hun ikke tidligere at hun hadde en lønn på 400 000 ish? Hvorfor har hun lavere inntekt i permisjon? Hun kan vel bruke fars permisjon siden han ikke har opprettet seg nok inntekt i Norge og dermed gå ca. ett år i permisjon med full lønn? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FruenFraHavet skrev:

Nå når hun ikke er «nygift med ung mann i Tyrkia» lenger, hva har hun å by på? At hun triller/spiser middag/er «miljøbevisst» ved å kjøre rundt og kjøpe billig frokost? 

Hva har noen bloggere/influensere å by på egentlig ?🙄. Sånn egentlig, nada🤪🥱

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Visvas skrev:

Men skrev hun ikke tidligere at hun hadde en lønn på 400 000 ish? Hvorfor har hun lavere inntekt i permisjon? Hun kan vel bruke fars permisjon siden han ikke har opprettet seg nok inntekt i Norge og dermed gå ca. ett år i permisjon med full lønn? 

Det kommer vel av at hun tok endel ekstravakter når hun var i jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...