Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Kv1nn3 skrev:

Ja det tvilte jeg aldri på. Tror du misforstår kommentaren min. Synes det er lavmål å pirke på absolutt alt en person foretar seg, og synes synd på mennesker som har så lite liv at de ser seg nødt til å ta på seg det ansvaret. 
 

Fikk jeg oppklart det for deg? 

Dette er første gangen jeg kommenterer noe Mette gjør. Så ikke kom med den at jeg pirker på alt hun gjør.  

 

Nei

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Kv1nn3 skrev:

For et lite innholdsrikt liv du må ha. God bedring til deg. 

Velkommen tilbake 👋

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke bruke p piller eller spiral, heller ikke kondom når hun er gift. Vil ikke ha et til barn, men blir jeg gravid, så blir jeg gravid. Jaja, blir nok bra for økonomien om hun blir gravid igjen. 😏🤷🏼‍♀️ Håper for barnet som allerede er kommet til verden og et eventuelt neste barn sin del at pappaen da hvert fall får delta i livet til barnet/a. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Vil ikke bruke p piller eller spiral, heller ikke kondom når hun er gift. Vil ikke ha et til barn, men blir jeg gravid, så blir jeg gravid. Jaja, blir nok bra for økonomien om hun blir gravid igjen. 😏🤷🏼‍♀️ Håper for barnet som allerede er kommet til verden og et eventuelt neste barn sin del at pappaen da hvert fall får delta i livet til barnet/a. 

Tynneste argumentasjon jeg har hørt. Liker ikke å tilføre kroppen min tabletter. Om hun føler seg ferdig så bør hun ikke si det er greit om det skjer igjen . For en innstilling til ei dame på over 40 år.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tildittbeste skrev:

Tynneste argumentasjon jeg har hørt. Liker ikke å tilføre kroppen min tabletter. Om hun føler seg ferdig så bør hun ikke si det er greit om det skjer igjen . For en innstilling til ei dame på over 40 år.

Hun tar jo aldri bevisste beslutninger om noe som helst. Enten lar hun impulsen i øyeblikket råde eller hun overlater til naturen å bestemme. Nå er det jo ikke sagt at hun kan bli gravid igjen, men synes det er rart å ikke forsøke å påvirke utfallet selv. Men det ligger vel ikke i hennes natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Tynneste argumentasjon jeg har hørt. Liker ikke å tilføre kroppen min tabletter. Om hun føler seg ferdig så bør hun ikke si det er greit om det skjer igjen . For en innstilling til ei dame på over 40 år.

Har flere venninner på samme alder som tenker det samme. De vil ikke bruke piller (har fått en del bivirkninger av det), og tror sjansen for å bli gravid igjen i den alderen er liten. Skjer det så skjer det. Og det har ikke skjedd så langt for noen av dem.

Tror ikke dette er så unormalt som dere skal ha det til. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Voyager skrev:

Har flere venninner på samme alder som tenker det samme. De vil ikke bruke piller (har fått en del bivirkninger av det), og tror sjansen for å bli gravid igjen i den alderen er liten. Skjer det så skjer det. Og det har ikke skjedd så langt for noen av dem.

Tror ikke dette er så unormalt som dere skal ha det til. 

Hallo? 40 år er faktisk ikke så gammel som mange skal ha det til🙈. Selvsagt er det stor sjanse for å bli gravid igjen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Alex_rude skrev:

Hallo? 40 år er faktisk ikke så gammel som mange skal ha det til🙈. Selvsagt er det stor sjanse for å bli gravid igjen. 

Selvfølgelig er det ikke helt uvanlig å bli gravid etter 40, har flere venninner som har blitt det. Men (fra Dr, Google):

Når du er 30 år eller yngre, er sjansene for å unnfange høyere. I én menstruasjonssyklus er det nesten 20 % sjanse for å bli gravid. Sjansenesynker til 5 % innen du blir 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jo Mete og mannen i hvert sitt land på ubestemt tid før de møtes igjen, så sjansen for å bli gravid er uansett ikke-eksisterende selv uten prevensjon 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2020 den 17.15, Sassya skrev:

Nå var det snakk om frokosten til Mette, ikke mitt liv!

Jo, slike kommentarer sier faktisk noe om deg. 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lunabelle skrev:

Det heter ikke Klematris Mette. Dropp r midt inni der. Det heter Klematis! 😅

Klematis og andre planter skrives med liten bokstav. Bare sånn til info 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trynefaktor
På 22.8.2020 den 19.11, FotbaIlflua skrev:

Nytt innlegg på bloggen med forklaring på hvorfor hun ikke prioriterer å sende søknader pr nå for å få H til Norge. Hun har brukt opp bufferen sin og hun prioriterer barna sine. Dvs hun prioriterer sønnen sin. Han skal ha is, take-away osv for å kose seg, mens datteren skal være uten sin far på ubestemt tid fordi hun skal spare opp buffer først. Drit i gressklipper og annet småplukk, så har du råd snart. I følge egne utsagn er sønnen din både glad i og opptatt av H, jeg tror han tåler at dere strammer inn livreima litt en periode for å kunne få H til Norge.

Er det ikke like mye fars ansvar å spare penger? 

Hun har lagt ut is fra McDonalds og poser med mat fra Too Good To Go, det er ikke enorme utgifter akkurat. 

Fryktelig smålig kritikk i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
På 23.8.2020 den 18.38, Voyager skrev:

Er det slik at dere alle her ser ned på alenemødre og synes barna deres er «ofre» som ikke har bedt om å bli født?

Det er iallfall en meget gammeldags tankegang synes jeg. Barn kan ha det helt fint uten 2 foreldre, eller med to mødre, eller to fedre. Eller en forelder som av grunner ikke kan bidra før et år eller to inn i barnets liv. Velkommen til 2020.

uansett synes jeg Mette virker som en god og omtenksom mor. Men mammapolitiet er en ufyselig gruppe mennesker som føler seg over alle andre og tror de sitter på de rette svar. 

Enig🙏🏼 hun skjermer ungene, hun virker som en bra mamma. Hun er tøff som tok kampen med AB. 

Ser ikke hva det er å kritisere her. Det er så mange elendige influensere å kritisere, skjønner ikke hva det er å ta her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Trynefaktor skrev:

Er det ikke like mye fars ansvar å spare penger? 

Hun har lagt ut is fra McDonalds og poser med mat fra Too Good To Go, det er ikke enorme utgifter akkurat. 

Fryktelig smålig kritikk i denne tråden. 

Har du ikke fått med deg hvor ulike forutsetninger de har for å kunne spare opp penger? Han har ikke NAV, eier ikke noe og har knapt jobb pga coronaen. I tillegg bidrar han med å forsørge foreldrene sine, slik kulturen er i Tyrkia. Synes du det er rettferdig at de skal dele den utgiften 50/50 når Mette bidrar med langt mindre av sin inntekt enn H? Is fra McDonalds og Too Good To Go kan utgjøre mer enn H sin totale inntekt på en dag. Av og til lurer jeg på om enkelte overhodet ikke har satt seg inn i problematikken før de svarer. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trynefaktor
13 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Har du ikke fått med deg hvor ulike forutsetninger de har for å kunne spare opp penger? Han har ikke NAV, eier ikke noe og har knapt jobb pga coronaen. I tillegg bidrar han med å forsørge foreldrene sine, slik kulturen er i Tyrkia. Synes du det er rettferdig at de skal dele den utgiften 50/50 når Mette bidrar med langt mindre av sin inntekt enn H? Is fra McDonalds og Too Good To Go kan utgjøre mer enn H sin totale inntekt på en dag. Av og til lurer jeg på om enkelte overhodet ikke har satt seg inn i problematikken før de svarer. 

Jeg mister fullstendig lysten til å svare deg, når du kommer med formuleringer som det du gjør i dette innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Trynefaktor skrev:

Jeg mister fullstendig lysten til å svare deg, når du kommer med formuleringer som det du gjør i dette innlegget. 

And yet you did. Jeg påpekte at du ikke har satt deg inn i problematikken. Det er en forutsetning for å kunne diskutere uavhengig av tema. H HADDE spart, han sparte 500 euro som han endte opp med å måtte bruke på flybillett siden billetten de hadde kjøpt plutselig ikke eksisterte. Han hadde altså sin halvdel spart, uten at det hjalp nevneverdig til å speede opp visumprosessen. Om de skulle dele på kostnadene er det Mette som ikke stilte med sin del, ikke H.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
55 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

And yet you did. Jeg påpekte at du ikke har satt deg inn i problematikken. Det er en forutsetning for å kunne diskutere uavhengig av tema. H HADDE spart, han sparte 500 euro som han endte opp med å måtte bruke på flybillett siden billetten de hadde kjøpt plutselig ikke eksisterte. Han hadde altså sin halvdel spart, uten at det hjalp nevneverdig til å speede opp visumprosessen. Om de skulle dele på kostnadene er det Mette som ikke stilte med sin del, ikke H.

Du får diskutere med deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trynefaktor skrev:

Er det ikke like mye fars ansvar å spare penger? 

Hun har lagt ut is fra McDonalds og poser med mat fra Too Good To Go, det er ikke enorme utgifter akkurat. 

Fryktelig smålig kritikk i denne tråden. 

Too Good To go er billig, men når man må kjøre flere mil for å hente maten, inkludert bompassering og parkering i parkeringshus blir totalsummen for måltidet adskillig høyere. 

Mette virker som ei som kanskje sparer på ørene, men lar kronene fly fordi hun og hennes nærmeste stadig må unne seg noe fordi de fortjener det. Men det er hennes sak, jeg for min del ser ikke poenget i å kritisere henne. Hun gjør som hun selv vil uansett, og det er tross alt hennes liv og hennes valg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...