Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

På 17.8.2020 den 15.28, Flettfrid skrev:

Virker ikke som hun gjør så mye annet enn å være sammen med babyen hele tiden, vet en del blir så oppslukt i babyen at de blir "handlingslammet". Men tenkte kanskje det var mer førstemammagreie. 

Ikke får hun klippet plenen for at plenklipperen er i stykker, ikke rukket å levere den på verksted. Ok det,men kunne sikkert lånt av naboen/foreldre/besteforeldre. Oppussingen står likedann som når hun var gravid, mye slike småting hun kunne gjort. Men det ser ut som "dørstokkmila" er lang fra å gjøre annet enn babyrelatert og det mest nødvendige av husarbeid. 

 

Hadde hjulpet på både psyken og vektnedgangen hun snakker om å faktisk gjøre litt fysiske krevende arbeide der hjemme, både inne og ute. Babyen sover sikkert mange ganger i løpet av dagen, så hun kunne fått benyttet anledningen til andre ting enn å se på at den sover 🙈

Nå er vel ikke den babyen mange ukene og hun er alene med ansvaret døgnet rundt, slitt veldig med ammingen og det er utrolig krevende å stå i. Skjønner godt hun velger bort å gjøre fysisk krevende oppgaver der hjemme jeg.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyen er enda liten, det tar ofte tid før mammakroppen henter seg inn igjen. I tillegg har hun slitt med ammeproblemer og har 100% omsorg for datteren. Jeg har full forståelse for at Mette ikke farter så mye rundt enda. I tillegg er corona en faktor. Mette sier selv at hun er en dame som trives i eget selskap og har valgt å ikke ha venninner. Den venninnen hun hadde var en del av ABIP som gjorde vennskapet utfordrende da Mette avslørte bløffen til ABD. 

Klippe gresset synes jeg familien hennes kunne bidratt med, enten ved å låne henne gressklipper eller klippe gresset for henne. Det skulle bare mangle, med mindre de er fysisk forhindret fra å hjelpe til. De burde også kunne avlaste henne med babyen når det trengs. 

Hun tar mange rare avgjørelser som jeg ikke skjønner noe av, men å kritisere henne for at hun gjør for lite eller er for lite sosial i barseltiden er lavmål. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nussepus skrev:

Litt rart at en 3 barnsmor lar babyen ligge alene i sofaen der den lett kan rulle ned på gulvet

Dette er nok noe vi snart får en tilbakemelding på 😅

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte kanskje hun gjorde det bevisst for å skape debatt feks her inne. Samme med det å sitte såpass langt unna sønnen når han badet fra brygga. Jeg nekter faktisk å tro at en 40 år gammel trebarns mor gjør slike ting. Så jeg må bare tro at det er helt bevisst for å feks skape fres her inne som igjen gir klikk på bloggen og at ungene er egentlig sikret, men utenfor kamera.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Visvas skrev:

Jeg tenkte kanskje hun gjorde det bevisst for å skape debatt feks her inne. Samme med det å sitte såpass langt unna sønnen når han badet fra brygga. Jeg nekter faktisk å tro at en 40 år gammel trebarns mor gjør slike ting. Så jeg må bare tro at det er helt bevisst for å feks skape fres her inne som igjen gir klikk på bloggen og at ungene er egentlig sikret, men utenfor kamera.

Det er vell slik de gjør de fleste bloggere. Ellers hadde de jo vært bare kjedlig og A4 og hvem hadde da orket og følge de??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tildittbeste skrev:

Det er vell slik de gjør de fleste bloggere. Ellers hadde de jo vært bare kjedlig og A4 og hvem hadde da orket og følge de??

Trist, men er nok mye sant i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt innlegg på bloggen med forklaring på hvorfor hun ikke prioriterer å sende søknader pr nå for å få H til Norge. Hun har brukt opp bufferen sin og hun prioriterer barna sine. Dvs hun prioriterer sønnen sin. Han skal ha is, take-away osv for å kose seg, mens datteren skal være uten sin far på ubestemt tid fordi hun skal spare opp buffer først. Drit i gressklipper og annet småplukk, så har du råd snart. I følge egne utsagn er sønnen din både glad i og opptatt av H, jeg tror han tåler at dere strammer inn livreima litt en periode for å kunne få H til Norge.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
3 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Nytt innlegg på bloggen med forklaring på hvorfor hun ikke prioriterer å sende søknader pr nå for å få H til Norge. Hun har brukt opp bufferen sin og hun prioriterer barna sine. Dvs hun prioriterer sønnen sin. Han skal ha is, take-away osv for å kose seg, mens datteren skal være uten sin far på ubestemt tid fordi hun skal spare opp buffer først. Drit i gressklipper og annet småplukk, så har du råd snart. I følge egne utsagn er sønnen din både glad i og opptatt av H, jeg tror han tåler at dere strammer inn livreima litt en periode for å kunne få H til Norge.

Hvorfor så krass til andres valg? Jeg antar at M strever for å få endene til å møtes da det er dyrt å ha hus og heim. Veldig dyrt, og hun har bare en lønn.
Jeg tror da heller ikke at sønnen får sååååå mye is og digg at det er avgjørende for økonomien. Og som jeg har observert kjøpes mye av klær på Spar Kjøp - til dem begge.  
 

Dessuten er H en voksen mann som visste hva han gikk til, og han kan også hjelpe å dra lasset med det lille ham tjener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Twistdott skrev:

Hvorfor så krass til andres valg? Jeg antar at M strever for å få endene til å møtes da det er dyrt å ha hus og heim. Veldig dyrt, og hun har bare en lønn.
Jeg tror da heller ikke at sønnen får sååååå mye is og digg at det er avgjørende for økonomien. Og som jeg har observert kjøpes mye av klær på Spar Kjøp - til dem begge.  
 

Dessuten er H en voksen mann som visste hva han gikk til, og han kan også hjelpe å dra lasset med det lille ham tjener. 

Fordi mange bekker små blir fort de 10k som hun trenger. 10k kan man ta på kredittkort og betale ned avdragsvis om det er noe viktig man trenger pengene til. H bor i Tyrkia hvor han kan jobbe i årevis for å klare å spare opp 10k pga det lave lønnsnivået. Det er som om han skulle bedt Mette om å spare opp 500k når man sammenligner inntektsnivået i Norge og Tyrkia. I tillegg er det corona og turistindustrien ligger brakk. Altså er det begrenset med penger å tjene for tiden. Hun har all makt. Hun bestemmer om og når han får reise til Norge. Det er ikke sikkert han tør å si hva han egentlig mener fordi worst case så får han da ikke komme til Norge og må leve i Tyrkia uten datteren sin. I tillegg er barna bare små en gang. Jeg kan ikke forstå at noen vil berøve denne verdifulle tiden for barn og far for usle 10k. Hun har innrømmet at hun kan får hjelp men har takket nei, fordi det er sånn hun mener det skal være. Svelg stoltheten din og få barnets far til Norge! Ikke for din del, men for deres del. Slik som det ser ut nå framstår Mette som en kjempeegoist.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere blar ned ett par inlegg på bloggen hennes, så har hun svart på anonyme spørsmål sendt inn på snap. Der svarer hun blant annet at hun planlegger 1-2 uker ferie i Tyrkia når Husein er ferdig med å jobbe for sesongen. Der hadde hun vel ellers hatt en god slump med penger hun kunne lagt inn i søknadsprossessen istedet. 

Når det er sagt, vil jeg bare legge til at jeg syns Mette er fornuftig som ikke tar opp flere lån når økonomien hennes er som den er. Jeg mener bare at hun fremstår litt korttenkt til tider. 

Endret av Illusen
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
9 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Fordi mange bekker små blir fort de 10k som hun trenger. 10k kan man ta på kredittkort og betale ned avdragsvis om det er noe viktig man trenger pengene til. H bor i Tyrkia hvor han kan jobbe i årevis for å klare å spare opp 10k pga det lave lønnsnivået. Det er som om han skulle bedt Mette om å spare opp 500k når man sammenligner inntektsnivået i Norge og Tyrkia. I tillegg er det corona og turistindustrien ligger brakk. Altså er det begrenset med penger å tjene for tiden. Hun har all makt. Hun bestemmer om og når han får reise til Norge. Det er ikke sikkert han tør å si hva han egentlig mener fordi worst case så får han da ikke komme til Norge og må leve i Tyrkia uten datteren sin. I tillegg er barna bare små en gang. Jeg kan ikke forstå at noen vil berøve denne verdifulle tiden for barn og far for usle 10k. Hun har innrømmet at hun kan får hjelp men har takket nei, fordi det er sånn hun mener det skal være. Svelg stoltheten din og få barnets far til Norge! Ikke for din del, men for deres del. Slik som det ser ut nå framstår Mette som en kjempeegoist.

For all del, prøv og vær litt raus. H gikk inn i dette med åpne øyne og tok en kalkulert risiko. Jeg mener virkelig at det ikke er kun M som er ansvarlig for å få han til Norge. 
Og ære være henne som ikke lever på kreditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Illusen skrev:

Hvis dere blar ned ett par inlegg på bloggen hennes, så har hun svart på anonyme spørsmål sendt inn på snap. Der svarer hun blant annet at hun planlegger 1-2 uker ferie i Tyrkia når Husein er ferdig med å jobbe for sesongen. Der hadde hun vel ellers hatt en god slump med penger hun kunne lagt inn i søknadsprossessen istedet. 

Har liksom en følelse av at hun fisker etter en Spleis med sånne innlegg... Litt Talla-tendenser over innleggene hennes. Forklarer og vekker bevisst  sympati... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Lunabelle skrev:

Har liksom en følelse av at hun fisker etter en Spleis med sånne innlegg... Litt Talla-tendenser over innleggene hennes. Forklarer og vekker bevisst  sympati... 

Nei hun er for stålt til det og har sagt mange ganger at hun ikke vil ta i mot penger.  Men vi må bare forstå  hvorfor de ikke søker og at alle hennes grunner er viktigere enn å nedprioritere ting og tang og heller få mannen hit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Nei hun er for stålt til det og har sagt mange ganger at hun ikke vil ta i mot penger.  Men vi må bare forstå  hvorfor de ikke søker og at alle hennes grunner er viktigere enn å nedprioritere ting og tang og heller få mannen hit...

Viktigere med gressklipper 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Kritt skrev:

Viktigere med gressklipper 

I følge Mette var det H som ødela gressklipperen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Twistdott skrev:

For all del, prøv og vær litt raus. H gikk inn i dette med åpne øyne og tok en kalkulert risiko. Jeg mener virkelig at det ikke er kun M som er ansvarlig for å få han til Norge. 
Og ære være henne som ikke lever på kreditt. 

Jeg tror helt ærlig ikke H gikk inn i det med åpne øyne. Han forsto nok ikke priser på søknader (og alt som kommer under dette inkl flybilletter osv), det er hans FØRSTE barn og ingen vet hvor sterke følelsene er for barna før du har kjent på de selv (her har Mette et forsprang med to barn og barnebarn), med tanke på den vannvittige virringa ang hvilke visum de skal søke så virker det ikke som Mette har gitt han klare svar ang. hvilke visum de skal søke og når. 

Her mener JEG Mette kunne ha lest seg skikkelig opp og spurt i vide og brede i div grupper, forum, UDI for å få de svarene som trengs og ikke høre på disse rosaskyer, altforkjærligheten viheierpåderedamene og skaffe seg RIKTIG info tilpasset M og H og ingen andre. Mette er norsk og skal ha mannen sin til Norge og her mener jeg at det aller meste hviler på henne enten hun vil eller ikke fordi veldig mye av infoen som er å få tak i er på norsk. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott

Det er morsomt at H nå er et «offer», tidligere var han en «lykkejeger» som absolutt ville gifte seg for å komme til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Twistdott skrev:

Det er morsomt at H nå er et «offer», tidligere var han en «lykkejeger» som absolutt ville gifte seg for å komme til Norge.

Han er vel begge deler tror jeg vi kan konkludere med, uansett hva du måtte mene og tro

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...