Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest Trynefaktor
33 minutter siden, cassio skrev:

Too Good To go er billig, men når man må kjøre flere mil for å hente maten, inkludert bompassering og parkering i parkeringshus blir totalsummen for måltidet adskillig høyere. 

Mette virker som ei som kanskje sparer på ørene, men lar kronene fly fordi hun og hennes nærmeste stadig må unne seg noe fordi de fortjener det. Men det er hennes sak, jeg for min del ser ikke poenget i å kritisere henne. Hun gjør som hun selv vil uansett, og det er tross alt hennes liv og hennes valg.

Jeg er enig i dette, men det får være hennes sak. Det virker som det går sport i å kritisere alt hun foretar seg, fra hver minste lille is til  at frokosten ikke er sunn nok.

 

Endret av Trynefaktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skjønner det ikke skjer så mye i Mettes liv når det er stor spenning knyttet til hva man kan få i TooGoodToGo-posen og detaljert rapportering fra dette. Men tror lillejenta har det bra, det er jo det viktigste :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt strålende at Mette fremmer TGTG, med tanke på at det kastes mat for mange milliarder kroner hvert år i Norge. Det er ikke bærekraftig, verken for lønnsomhet, miljø eller av etiske årsaker. 

Dette er positiv påvirkning, og det ser vi ikke plagsomt mye av i influencerbransjen ellers.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Finlay skrev:

Synes det er helt strålende at Mette fremmer TGTG, med tanke på at det kastes mat for mange milliarder kroner hvert år i Norge. Det er ikke bærekraftig, verken for lønnsomhet, miljø eller av etiske årsaker. 

Dette er positiv påvirkning, og det ser vi ikke plagsomt mye av i influencerbransjen ellers.

 

Helt enig med deg👍

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Finlay skrev:

Synes det er helt strålende at Mette fremmer TGTG, med tanke på at det kastes mat for mange milliarder kroner hvert år i Norge. Det er ikke bærekraftig, verken for lønnsomhet, miljø eller av etiske årsaker. 

Dette er positiv påvirkning, og det ser vi ikke plagsomt mye av i influencerbransjen ellers.

 

Enig i at det er supert at hun fremmer det og påvirker andre. Men det er faktisk billigere å spise frokost hjemme. Hun burde jo spart hver krone som kan spares, så hun kan få mannen sin hjem. Hvis det er det hun ønsker da. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
4 timer siden, Kritt skrev:

Man skjønner det ikke skjer så mye i Mettes liv når det er stor spenning knyttet til hva man kan få i TooGoodToGo-posen og detaljert rapportering fra dette. Men tror lillejenta har det bra, det er jo det viktigste :) .

Det er slike kommentarer som dette som gir kg dårlig rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TooGoodToGo er super positivt! Skjønner ikke at noen greier å finne noe dritt å si om et så bra konsept som hindrer matsvinn🤦🏻‍♀️

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Twinkle~ skrev:

TooGoodToGo er super positivt! Skjønner ikke at noen greier å finne noe dritt å si om et så bra konsept som hindrer matsvinn🤦🏻‍♀️

Det er jo ingen som skriver dritt om konseptet her. Men det er jo HELT klart mye billigere å lage seg frokost hjemme enn å kjøre for å hente seg noen få skiver brød, egg ect. 

Hvis man ser en episode av feks luksusfellen så ser man at det er alle disse ekstrakjøpene som ofte velter en økonomi som i utgangspunktet ikke er tipp topp. De burde jo spare, hvis det er det de ønsker selvfølgelig. Som nevnt over her så hadde H spart sin del til familiegjenforening med sin lave lønn, mens Mette ikke hadde det. Så at man stiller spørsmålstegn ved slike opplagte ting som M selv skriver om er ikke så rart. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Visvas skrev:

Det er jo ingen som skriver dritt om konseptet her. Men det er jo HELT klart mye billigere å lage seg frokost hjemme enn å kjøre for å hente seg noen få skiver brød, egg ect. 

Hvis man ser en episode av feks luksusfellen så ser man at det er alle disse ekstrakjøpene som ofte velter en økonomi som i utgangspunktet ikke er tipp topp. De burde jo spare, hvis det er det de ønsker selvfølgelig. Som nevnt over her så hadde H spart sin del til familiegjenforening med sin lave lønn, mens Mette ikke hadde det. Så at man stiller spørsmålstegn ved slike opplagte ting som M selv skriver om er ikke så rart. 

Men 35kr for frokost, og evt is til henne og sønnen er utrolig lite penger:forvirra: Hun/de må jo kunne ha livskvalitet og kose seg selv om hun skal søke om familiegjenforening? 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Twinkle~ skrev:

Men 35kr for frokost, og evt is til henne og sønnen er utrolig lite penger:forvirra: Hun/de må jo kunne ha livskvalitet og kose seg selv om hun skal søke om familiegjenforening? 

Helt enig.

Det handler heller ikke bare om Mettes privatøkonomi, men også om at hun bidrar til å påvirke andre til å kjøpe mat som ellers ville blitt kastet. Hvis man klarer å se det i et større perspektiv.

(Ja, jeg er klar over at hun skriver om økonomiske utfordringer, kan ikke se noe motsetningsforhold her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Finlay skrev:

Helt enig.

Det handler heller ikke bare om Mettes privatøkonomi, men også om at hun bidrar til å påvirke andre til å kjøpe mat som ellers ville blitt kastet. Hvis man klarer å se det i et større perspektiv.

(Ja, jeg er klar over at hun skriver om økonomiske utfordringer, kan ikke se noe motsetningsforhold her.)

Skjønner konseptet men kanskje begrense litt da. Ingen trenger å bidra til matsvinn flere dager i uka. Og ja hun kan kose seg.  Men de fleste må begrense dette.  Så igjen kan de ekstra kronene legges til sparing . Hvor godt hadde det ikke vært om han kunne komme asap og fortere kunne bidra i familien? Skjønner virkelig ikke tanke gangen her🤔

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrer opp en bil med fossilt drivstoff for å hindre matsvinn... Vinninga litt opp i spinninga kanskje 🙄

Endret av Jammf
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Jammf skrev:

Fyrer opp en bil med fossilt drivstoff for å hindre matsvinn... Vinning litt opp i spinninga kanskje 🙄

Ja alt hun gjør er teit. 🙄

Fra spøk til revolver, hun påvirker mange til å laste ned appen Too Good To Go. Ergo er vinningen reddet.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Twinkle~ skrev:

Men 35kr for frokost, og evt is til henne og sønnen er utrolig lite penger:forvirra: Hun/de må jo kunne ha livskvalitet og kose seg selv om hun skal søke om familiegjenforening? 

35 kr hver dag i ett år utgjør faktisk 12 775 kr. Det er fullt mulig å spise billigere frokost enn det om man spiser hjemme istedet. Man kan ikke alltid få den type livskvalitet som du refererer til; at man skal kunne kose seg (og betale mer en nødvendig) dersom man er blakk og har viktigere ting å bruke pengene på. Livskvalitet for meg er heller å ha familien samlet enn å spise restetake-away frokost fra hotell.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan M mota noen stønader for å være alene med barnet her i Norge? Kan det være grunnen til at hun/dem ikke har så hastverk i å få H til Norge? At de lurer systemet på en måte? Syns det er rart at de ikke er mer giret. Tror jeg hadde tatt opp lån/kreditt for å fått min mann hjem om vi hadde hatt en nyfødt... Er jo en så viktig tid for dem alle...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, supermamz skrev:

Kan M mota noen stønader for å være alene med barnet her i Norge? Kan det være grunnen til at hun/dem ikke har så hastverk i å få H til Norge? At de lurer systemet på en måte? Syns det er rart at de ikke er mer giret. Tror jeg hadde tatt opp lån/kreditt for å fått min mann hjem om vi hadde hatt en nyfødt... Er jo en så viktig tid for dem alle...

Fra hva jeg vet kan hun ikke det så lenge de er gift. Gjelder om han ikke bor her også.  Får heller ikke kontantstøtte om hun ikke har barnet i barnehage om han på det tidspunktet har kommet til Norge.  For begge må ha vært medlem av folketrygden i x antall år. Så det er nok ikke det som er grunnen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del...å hente mat som går i bosset er bra for alle det. Men..når man må kjøre bomringen begge veier her i Bergen flyr pengene fort om det er sparing som er målet....litt uheldig med tiden så bruker du opptil 110,- i bompenger. Minimum 60,-  så der og da virker det nok billig men når du regner på det er det nok dyrere enn det smaker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, supermamz skrev:

Kan M mota noen stønader for å være alene med barnet her i Norge? Kan det være grunnen til at hun/dem ikke har så hastverk i å få H til Norge? At de lurer systemet på en måte? Syns det er rart at de ikke er mer giret. Tror jeg hadde tatt opp lån/kreditt for å fått min mann hjem om vi hadde hatt en nyfødt... Er jo en så viktig tid for dem alle...

Nei, de har ikke rett på noe så lenge de er gifte. De har gjennsidig forsørgerplikt for hverandre. Så det er ikke noe ekstra å hente hos Nav. 

Slik jeg forsto det for ett par uker siden var det en del papirer som måtte oversettes osv i Tyrkia før de kan søke. Å at H må reise til en annen by for å levere søknad osv. 

Slike ting tar nok lang mer tid der nede enn her i Norge 

I tillegg syns jeg det virker som M er langt inn i babybobblen og ikke ser langsiktig på ting, klarer løsrive seg og få fortgang på ting. 

Det er nok mange "små" ting som fører til at ting går sakte(i våre øyne). 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversetting av vanlige papirer går stor sett på noen få timer, stempler er også fort gjort. Så dette kan det ikke være som gjør at dette går tregt. Han er vel i Alanya og kan levere i Konakli? Det er ikke lange avstanden, men de har jo valgt å reise til Ankara før så mulig de skal det denne gangen og?

Endret av Visvas
Rettet skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...