Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Minipilla skrev:

For all del...å hente mat som går i bosset er bra for alle det. Men..når man må kjøre bomringen begge veier her i Bergen flyr pengene fort om det er sparing som er målet....litt uheldig med tiden så bruker du opptil 110,- i bompenger. Minimum 60,-  så der og da virker det nok billig men når du regner på det er det nok dyrere enn det smaker. 

Det er vel ikke noe bom mellom Mette og hennes nærmeste hoteller? Eller tar jeg feil? Trodde hun bodde i Blomsterdalen og det er jo flere hotellet i områder der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Gisse skrev:

Det er vel ikke noe bom mellom Mette og hennes nærmeste hoteller? Eller tar jeg feil? Trodde hun bodde i Blomsterdalen og det er jo flere hotellet i områder der...

Hun har snappet at hun hentet på hotell i sentrum = flere mil kjøring + bompassering + parkeringshus.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
6 minutter siden, Memena skrev:

Et en liten stund jeg tittet innom her nå, men jammen finner Mettes hardbarka kritikere mye rart å «ta» henne på. Spare, spare, spare. Mette må spare. En gjenganger om og om igjen her. Så at hun unner seg og sønnen mat fra To Good To Go, det er jo så feil, for det er jo billigere å lage frokost hjemme. Så legges det sammen 30 kr PR dag,- tenk hvor mye hun kunne spart på et år???! Jeg synes helt ærlig en del av dere begynner å bli smålige i deres kritikk og i å «finne noe» å ta henne på. 
 

Mette kjøper ikke dyre klær. Hun har skrevet flere ganger at hun kjøper tøy på Sparkjøp og Ellos. Mette har skrevet før at hun vel omtrent aldri går til frisør (tenk å ha et så flott hår, uten å koste på det en formue). Husker hun ble spurt om hvordan hun tok vare på håret sitt en gang, og hun svarte hun brukte vanlig sjampoo fra butikk. Ergo ingen dyre frisørprodukter heller. Ikke inntrykk av at Mette bruker særlig summer på sminke og dyre merker. Hører heller aldri om hudpleie, fotpleie etc. For all del, her henger vi oss opp i at hun bruker penger på Too Good To Go, eller at guttungen spiser is. De skal vel for pokker leve??? 

Enig med deg. Har også skrevet at det er en voldsom smålighet rettet mot Mette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Trynefaktor skrev:

Enig med deg. Har også skrevet at det er en voldsom smålighet rettet mot Mette her.

Er vel utrolig smålig mot mannen å nekte han å oppleve oppveksten til datteren. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twistdott
22 minutter siden, Nussepus skrev:

Er vel utrolig smålig mot mannen å nekte han å oppleve oppveksten til datteren. 

Du er egentlig ikke helt borte du heller når det kommer til det å være smålig. Hvordan kan du lire av deg noe sånt, det virker på meg som om du har et horn i siden til Mette.

Hun er hjelpepleier og tjener derfor ikke spesielt godt, har hus og dermed utgifter - hva skal hun spare av? De småtingene hun unner seg daglig er i min verden ikke sløsing - hun sløser ikke på klær, frisører og toalettartikler.
Siden hjelpepleiere ikke akkurat tilhører gruppen høytlønnete,  så midlene hennes er begrenset.

Og jeg vet ikke om du er en av dem, men mange kalte han en lykkejeger, nå er han et stakkars offer som ikke får se det barnet han med vitende og vilje planla. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Twistdott skrev:

Du er egentlig ikke helt borte du heller når det kommer til det å være smålig. Hvordan kan du lire av deg noe sånt, det virker på meg som om du har et horn i siden til Mette.

Hun er hjelpepleier og tjener derfor ikke spesielt godt, har hus og dermed utgifter - hva skal hun spare av? De småtingene hun unner seg daglig er i min verden ikke sløsing - hun sløser ikke på klær, frisører og toalettartikler.
Siden hjelpepleiere ikke akkurat tilhører gruppen høytlønnete,  så midlene hennes er begrenset.

Og jeg vet ikke om du er en av dem, men mange kalte han en lykkejeger, nå er han et stakkars offer som ikke får se det barnet han med vitende og vilje planla. 

 

Hun sier selv at hun har lite lån på et hus som er verdt mye i et attraktivt strøk. Tror du ikke banken hadde vært villig til å gi henne 15000 i lån? Evt foreldre eller besteforeldre? Jeg hadde glatt svelget stoltheten min og bedt om hjelp. Jeg vet at jeg ikke ville spist en tyggis en gang før jeg hadde hatt mannen min hos meg. Men vi har tydeligvis forskjellige prioriteringer. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Memena skrev:

Et en liten stund jeg tittet innom her nå, men jammen finner Mettes hardbarka kritikere mye rart å «ta» henne på. Spare, spare, spare. Mette må spare. En gjenganger om og om igjen her. Så at hun unner seg og sønnen mat fra To Good To Go, det er jo så feil, for det er jo billigere å lage frokost hjemme. Så legges det sammen 30 kr PR dag,- tenk hvor mye hun kunne spart på et år???! Jeg synes helt ærlig en del av dere begynner å bli smålige i deres kritikk og i å «finne noe» å ta henne på. 
 

Mette kjøper ikke dyre klær. Hun har skrevet flere ganger at hun kjøper tøy på Sparkjøp og Ellos. Mette har skrevet før at hun vel omtrent aldri går til frisør (tenk å ha et så flott hår, uten å koste på det en formue). Husker hun ble spurt om hvordan hun tok vare på håret sitt en gang, og hun svarte hun brukte vanlig sjampoo fra butikk. Ergo ingen dyre frisørprodukter heller. Ikke inntrykk av at Mette bruker særlig summer på sminke og dyre merker. Hører heller aldri om hudpleie, fotpleie etc. For all del, her henger vi oss opp i at hun bruker penger på Too Good To Go, eller at guttungen spiser is. De skal vel for pokker leve??? 

Man kan altså fint kjøpe dyre klær, selv om det handles hos ellos. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Nussepus skrev:

Hun sier selv at hun har lite lån på et hus som er verdt mye i et attraktivt strøk. Tror du ikke banken hadde vært villig til å gi henne 15000 i lån? Evt foreldre eller besteforeldre? Jeg hadde glatt svelget stoltheten min og bedt om hjelp. Jeg vet at jeg ikke ville spist en tyggis en gang før jeg hadde hatt mannen min hos meg. Men vi har tydeligvis forskjellige prioriteringer. 

Lån må betales tilbake! Det beste er å spare opp penger, trodde voksne mennesker er opplyst om det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minni75 skrev:

Lån må betales tilbake! Det beste er å spare opp penger, trodde voksne mennesker er opplyst om det.

Det handler om 10-15000kr for å få mannen sin hit så han kan oppleve oppveksten til barnet sitt. Noe som er viktig for barnets utvikling. Trodde voksne folk var opplyst om sånne viktige ting før de tok avgjørelser på barnets vegne. Det er ikke det at hun skal ta opp lån for å bruke på designerveske eller ny nese liksom. Renta en på under 2%, hadde det ikke vært verdt det for deg for å få mannen din hit?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
22 minutter siden, Hummel34 skrev:

Lo som må klippes vekk? Jamfør snap. Kan man ikke gre før det kommer så langt?

Oi, enda en ting å «ta henne» på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan ikke mannen betale for reisen sin hit selv? Han bor vel gratis hos moren sin, og har ingen utgifter på bolig selv? Eller betaler han foreldrene sine noe? Har han ikke fått jobbet på sesongjobben sin i år pga korona og lav turisme?

(jeg har ikke lest mange sider bakover i tråden nå)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million skrev:

Hvorfor kan ikke mannen betale for reisen sin hit selv? Han bor vel gratis hos moren sin, og har ingen utgifter på bolig selv? Eller betaler han foreldrene sine noe? Har han ikke fått jobbet på sesongjobben sin i år pga korona og lav turisme?

(jeg har ikke lest mange sider bakover i tråden nå)

Det er ikke det som skrives om. Det er å ha penger til søknaden som koster 10500 og i tillegg kommer noen summer på oversettelse og selvsagt flybilletter når den tid kommer men det tar tid. Han jobber nå og bor ellers hjemme.  Og hun sier han ikke betaler til foreldrene. Han har jo spart en god del før men de er nå  brukt opp på flybilletter som ble kansellert 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Nussepus skrev:

Det handler om 10-15000kr for å få mannen sin hit så han kan oppleve oppveksten til barnet sitt. Noe som er viktig for barnets utvikling. Trodde voksne folk var opplyst om sånne viktige ting før de tok avgjørelser på barnets vegne. Det er ikke det at hun skal ta opp lån for å bruke på designerveske eller ny nese liksom. Renta en på under 2%, hadde det ikke vært verdt det for deg for å få mannen din hit?

Jeg skjønner det virkelig ikke, man ønsker da vel at mannen også skal få oppleve at barnet vokser opp. 10-15 000 Er ikke en stor sum å spare , hvertfall ikke når det gjelder noe så viktig

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Orly skrev:

Jeg skjønner det virkelig ikke, man ønsker da vel at mannen også skal få oppleve at barnet vokser opp. 10-15 000 Er ikke en stor sum å spare , hvertfall ikke når det gjelder noe så viktig

Er vell ikke så mange her inne som skjønner dette. ? Det handler rett og slett om å prioritere og ikke sette seg selv først. Hun kan nesten ikke legge fra seg barnet men synes det er "greit "at faren må vente mye lengre enn de nødvendigvis hadde trengt. Skjønn det den som kan sier jeg bare

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nussepus skrev:

Det handler om 10-15000kr for å få mannen sin hit så han kan oppleve oppveksten til barnet sitt. Noe som er viktig for barnets utvikling. Trodde voksne folk var opplyst om sånne viktige ting før de tok avgjørelser på barnets vegne. Det er ikke det at hun skal ta opp lån for å bruke på designerveske eller ny nese liksom. Renta en på under 2%, hadde det ikke vært verdt det for deg for å få mannen din hit?

Jeg hadde aldri i verden forelsket meg i en fra et muslimsk land. Så jeg klarer ikke relatere med til å få mannen min hit, han er her liksom.

Renta er under 2%? Uansett blir det dyrere å låne penger.

Barnes utvikling er og blir like bra med bare en forelder tilstede. Selv om det er kjekt å dele ansvaret for barnet med en annen voksne, så er ikke det noe en må.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 12.45, Nussepus skrev:

Hun sier selv at hun har lite lån på et hus som er verdt mye i et attraktivt strøk. Tror du ikke banken hadde vært villig til å gi henne 15000 i lån? Evt foreldre eller besteforeldre? Jeg hadde glatt svelget stoltheten min og bedt om hjelp. Jeg vet at jeg ikke ville spist en tyggis en gang før jeg hadde hatt mannen min hos meg. Men vi har tydeligvis forskjellige prioriteringer. 

Et lån på 2 millioner er ikke et lite lån når man jobber 70% stilling som hjelpepleier og er alenemor til 2 barn under 18 (delt foreldreansvar for gutten er vel rett, men hun forsørger han vel 50%) Hun refinansierte i fjor på lånet sitt, «krøp til korset hos banken», skrev om det på bloggen og synes det var flaut og vemmelig. Når hun nå kommer til banken har hun et mindreårig barn mer enn sist, (som hun forsørger alene) og skal da bruke lånet til å sende søknad om å hente hit mannen sin, som i en god stund fremover vil bli enda en å forsørge. At huset hennes er verdt mye mer hjelper jo ikke på lånesummen, den er vel allerede på 4-5 ganger årsinntekt. På enhver lånekalkulator så synker summen du kan låne betraktelig med antall barn under 18 år. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Minni75 skrev:

Jeg hadde aldri i verden forelsket meg i en fra et muslimsk land. Så jeg klarer ikke relatere med til å få mannen min hit, han er her liksom.

Renta er under 2%? Uansett blir det dyrere å låne penger.

Barnes utvikling er og blir like bra med bare en forelder tilstede. Selv om det er kjekt å dele ansvaret for barnet med en annen voksne, så er ikke det noe en må.

Om hun låner 10500 kr i banken til 2% rente koster det henne 210 kr i renter om hun betaler ned på ett år. Altså ikke mer enn prisen for 7 mcFlurry eller 4-6 toogoodtogo (bompenger og bensin kommer i tillegg), for å sette det litt i perspektiv. 

Dette handler ikke om barnets utvikling. Det er vel ingen her inne som tviler på at Mette klarer å gi barnet en god oppvekst uten å få hjelp av en annen voksen. Det er far og barn som mister tid sammen, for meg er det fullstendig uforståelig å ikke prioritere å få mannen sin hit asap. Om hun ikke kunne pga begrensede midler er det en ting, men det er jo faktisk ikke tilfelle her. Ja, det er ikke lurt å låne penger om man ikke må. Men nå er det omtrent gratis å låne penger, og er det noe jeg ville valgt å bruke penger på så er det dette! 

Endret av FotbaIlflua
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...