Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Aldersforskjellen blir stadig større. Før var det 10, nå 11. Mette trodde visst det var 10 lenge ut i forholdet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange mener kritikerne vrir og vender på alt Mette sier, men det gjør jo jammen "dere" og med kritikerne igjen.

At han kan spare sjøl til søknaden og billetter, ja han kan jo det, men da er det jo også rart å se kona si gå å spise take away. Og nei det handler ikke om å ikke kunne kose seg av og til. Men prinsippet. Hadde min mann sagt til meg at han ikke hadde hatt råd til å la meg få komme hjem til han og barnet mitt, så hadde jeg blitt sykt skuffa og fornærmet over å se de snappene der han kjøper seg mat ute.  Kanskje det er vanlig for dere. Men absolutt ikke i mitt syn på gjøre mot sin ektefelle. Hadde brukt alle pengene mine på å få han hjem. 

Det å ikke bruke penger på frisør, hudprodukter, og sjampo er faktisk ganske vanlig blant mange. Ser ikke hva det har med saken å gjøre ? Hun sparer jo ikke noe mer av den grunn. 

 

Jeg syns ikke det er særlig rart at Mette får kritikk når det gjelder prioriteringene akkurat nå. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan godt sitte og humre av andres oppfatning av henne. Hadde det vært mannen som tok med seg barnet til Tyrkia og hun satt der med dårlig inntekt og ikke kom noen vei, hadde hun nok ikke humret. Hun hadde det sykt travelt før men nå er det ikke så nøye. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier at hun må betale restskatt, 20 000 på 2 måneder, da er det vel ikke rart at hun ikke klarer å spare 10 000 samtidig?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lilletyrkia skrev:

Mange mener kritikerne vrir og vender på alt Mette sier, men det gjør jo jammen "dere" og med kritikerne igjen.

At han kan spare sjøl til søknaden og billetter, ja han kan jo det, men da er det jo også rart å se kona si gå å spise take away. Og nei det handler ikke om å ikke kunne kose seg av og til. Men prinsippet. Hadde min mann sagt til meg at han ikke hadde hatt råd til å la meg få komme hjem til han og barnet mitt, så hadde jeg blitt sykt skuffa og fornærmet over å se de snappene der han kjøper seg mat ute.  Kanskje det er vanlig for dere. Men absolutt ikke i mitt syn på gjøre mot sin ektefelle. Hadde brukt alle pengene mine på å få han hjem. 

Det å ikke bruke penger på frisør, hudprodukter, og sjampo er faktisk ganske vanlig blant mange. Ser ikke hva det har med saken å gjøre ? Hun sparer jo ikke noe mer av den grunn. 

 

Jeg syns ikke det er særlig rart at Mette får kritikk når det gjelder prioriteringene akkurat nå. 


Sikkert vanlig blant mange, men også en veldig naturlig ting å bruke penger på. Mette gjør det ikke , ikke drikker hun alkohol, ikke røyker hun, ikke fester hun heller. Jeg klarer ikke å se at å spise «billig» Take-away nå og da, eller Too Good To Go er så mye sløsing jeg altså. Hun har en sønn også, og hun har seg selv, de må da kunne leve bittelitt normalt. Sønnen av alle skal vel i hvertfall ikke «straffes» økonomisk av at mamma har funnet ektemann i Tyrkia. 

 

Tidligere i tråden er det Mette som er «gullkalven». Hvordan han, en ung kurder i Tyrkia bruker henne for å komme til Norge og nyte livet her. Hvor godtroende det er mulig å bli, og at mest sannsynlig vil ikke engang UDI gi oppholdstillatelse på mange år, for alle «faresignalene» om proforma er til stede. Bare å lese fra starten av tråden. Den er full av latterliggjøring om hvor «dum og godtroende» Mette er. Nå er hun den onde som nekter den samme «stakkars» mannen sin å komme til Norge. Nå jobber jo H i sommer og bor gratis på hotellet, så regner med han klarer å spare opp igjen endel av hva søknaden koster. (Jeg var selv kritisk til bloggeren i starten, så det er sagt) 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Diamant20 skrev:

Hun sier at hun må betale restskatt, 20 000 på 2 måneder, da er det vel ikke rart at hun ikke klarer å spare 10 000 samtidig?

Dårlig unnskyldning. De har visst om at de vil søke siden de giftet seg. Hele opplegget stinker..,

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Memena skrev:


Sikkert vanlig blant mange, men også en veldig naturlig ting å bruke penger på. Mette gjør det ikke , ikke drikker hun alkohol, ikke røyker hun, ikke fester hun heller. Jeg klarer ikke å se at å spise «billig» Take-away nå og da, eller Too Good To Go er så mye sløsing jeg altså. Hun har en sønn også, og hun har seg selv, de må da kunne leve bittelitt normalt. Sønnen av alle skal vel i hvertfall ikke «straffes» økonomisk av at mamma har funnet ektemann i Tyrkia. 

 

Tidligere i tråden er det Mette som er «gullkalven». Hvordan han, en ung kurder i Tyrkia bruker henne for å komme til Norge og nyte livet her. Hvor godtroende det er mulig å bli, og at mest sannsynlig vil ikke engang UDI gi oppholdstillatelse på mange år, for alle «faresignalene» om proforma er til stede. Bare å lese fra starten av tråden. Den er full av latterliggjøring om hvor «dum og godtroende» Mette er. Nå er hun den onde som nekter den samme «stakkars» mannen sin å komme til Norge. Nå jobber jo H i sommer og bor gratis på hotellet, så regner med han klarer å spare opp igjen endel av hva søknaden koster. (Jeg var selv kritisk til bloggeren i starten, så det er sagt) 

 

Nei er jo nettopp derfor hun burde klare å ha råd mener nå jeg. Hvis hun ikke fester, røyker, og det du nevnte. Det er jo ikke rart at folk synes dette er merkelig ?

Og ja jeg mener fortsatt det jeg mente i starten, med at de giftet seg altfor tidlig, at det var spesielt hun satt inne på et hotellrom mens han jobbet. Men det endrer jo ikke det at jeg er uenig i prioriteringen hennes. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nussepus skrev:

Dårlig unnskyldning. De har visst om at de vil søke siden de giftet seg. Hele opplegget stinker..,

Trodde det var derfor de giftet seg tidlig jeg. For å få fortgang i å bo sammen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diamant20 skrev:

Hun sier at hun må betale restskatt, 20 000 på 2 måneder, da er det vel ikke rart at hun ikke klarer å spare 10 000 samtidig?

De har jo vært gift en stund nå da. Så jo det er merkelig å ikke ha råd til det etter så lang tid. Det får selvsagt være opp til de, men så rart er det ikke at folk reagerer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diamant20 skrev:

Hun sier at hun må betale restskatt, 20 000 på 2 måneder, da er det vel ikke rart at hun ikke klarer å spare 10 000 samtidig?

Den restskatten har hun jo visst om siden april 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at det er en lang og tung prosess. Og jeg har jo egentlig ikke noe med hvorfor hun prioriterer som hun gjør. Men hun sa en gang at familie hadde tilbudt å betale for dette men at hun er for stolt til å ta i mot hjelp. Og da tenker jeg at hadde det vært meg som satt i den situasjonen hadde jeg satt til side min stolthet og tatt i mot de pengene. Det betyr ikke at man ikke klarer seg på egenhånd. Det betyr at du tar imot hjelp fra noen som bryr seg om at du skal få samlet familien din litt fortere.

Men hun har vært alenemor over to perioder, og ja jeg spekulerer, men jeg tror hun synes det er helt greit å være alene med denne babyen. Og spekulasjoner kommer ut ifra hvordan hun selv legger ut om prioriteringer og hvordan hun liker å ha det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, lilletyrkia skrev:

De har jo vært gift en stund nå da. Så jo det er merkelig å ikke ha råd til det etter så lang tid. Det får selvsagt være opp til de, men så rart er det ikke at folk reagerer. 

Det er sant.

33 minutter siden, Orly skrev:

Den restskatten har hun jo visst om siden april 

Joda, men hun var både høygravid og styret med flybilletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Memena skrev:


Sikkert vanlig blant mange, men også en veldig naturlig ting å bruke penger på. Mette gjør det ikke , ikke drikker hun alkohol, ikke røyker hun, ikke fester hun heller. Jeg klarer ikke å se at å spise «billig» Take-away nå og da, eller Too Good To Go er så mye sløsing jeg altså. Hun har en sønn også, og hun har seg selv, de må da kunne leve bittelitt normalt. Sønnen av alle skal vel i hvertfall ikke «straffes» økonomisk av at mamma har funnet ektemann i Tyrkia. 

 

Tidligere i tråden er det Mette som er «gullkalven». Hvordan han, en ung kurder i Tyrkia bruker henne for å komme til Norge og nyte livet her. Hvor godtroende det er mulig å bli, og at mest sannsynlig vil ikke engang UDI gi oppholdstillatelse på mange år, for alle «faresignalene» om proforma er til stede. Bare å lese fra starten av tråden. Den er full av latterliggjøring om hvor «dum og godtroende» Mette er. Nå er hun den onde som nekter den samme «stakkars» mannen sin å komme til Norge. Nå jobber jo H i sommer og bor gratis på hotellet, så regner med han klarer å spare opp igjen endel av hva søknaden koster. (Jeg var selv kritisk til bloggeren i starten, så det er sagt) 

 

De utnytter hverandre. Hun fikk barn og han får billett til Norge. Det ene utelukker ikke det andre. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men Mette må vel snart ha fått igjen pengene før flybillettene hun kjøpte x antall av i våres... der har hun jo penger til restskatt,  familiegjenforening,  etc. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pasha skrev:

men Mette må vel snart ha fått igjen pengene før flybillettene hun kjøpte x antall av i våres... der har hun jo penger til restskatt,  familiegjenforening,  etc. 

Kommer vel snart en Snap om at hun akkurat ble oppringt av flyselskapene om at det straks er overført. 14 (?) flybilletter burde jo utgjøre noen tusen og dekke mye av det hun har utestående?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Visvas skrev:

Kommer vel snart en Snap om at hun akkurat ble oppringt av flyselskapene om at det straks er overført. 14 (?) flybilletter burde jo utgjøre noen tusen og dekke mye av det hun har utestående?

Det er såpass som 14 billetter altså? Skulle ikke forundre meg om så er tilfelle nei, for så mye frem og tilbake det var med det styret der så blir det fort noen billetter ja 😛

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om hun får igjen pengene for 14 flybilletter. For hun bestiller jo alltid laveste pris og ikke gjennomgående billetter. Så dersom bare et av flyene ble innstilt og noen av de andre flyene gikk, så får hun ikke igjen alt. Og om hun bruker useriøse sider på nettet, så er det enda mer usikkert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det i utgangspunktet var 13, så blir det pluss den som var borte for H når han skulle returnere?

Sist gang dette ble tatt opp her inne så fikk hun visstnok en telefon fra flyselskapet en time etterpå om at hun nå snart skulle få tilbakebetalt disse flybillettene. Så jeg forsto utifra det at hun sa da at skulle få alt tilbakebetalt. 

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Surikatt skrev:

De utnytter hverandre. Hun fikk barn og han får billett til Norge. Det ene utelukker ikke det andre. 

Kunne ikke vært mer enig. Det er dette det bunner ned i hele dette opplegget. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...