Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Carrosen skrev:

Ingen er Mette her☺️ Får håpe en liten misforståelse ikke gjør at hun får rykte på seg at det er henne.

Haha jeg missforsto! Sorry

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.9.2020 den 19.46, Visvas skrev:

Men skrev hun ikke tidligere at hun hadde en lønn på 400 000 ish? Hvorfor har hun lavere inntekt i permisjon? Hun kan vel bruke fars permisjon siden han ikke har opprettet seg nok inntekt i Norge og dermed gå ca. ett år i permisjon med full lønn? 

At hun har vært sykemeldt eller annet har ikke noe å si. Hun får ta grunnlag for det hub tjente før sykemelding eller gjennomsnitt, alt etter hva som gir mest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Visla skrev:

At hun har vært sykemeldt eller annet har ikke noe å si. Hun får ta grunnlag for det hub tjente før sykemelding eller gjennomsnitt, alt etter hva som gir mest. 

Det kommer an på arbeidsgiver om de regner 3,6 eller 12 mnd tror jeg. Hvis hun har reist mye og vært sykemeldt der hun skulle ha jobbet ekstra så kan det kanskje slå uheldig ut lønnsmessig i permisjon. Noe som selvfølgelig burde vært tatt høyde for så planlagt som dette barnet var. 

Endret av Visvas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2020 den 22.12, lilletyrkia skrev:

Eller viljen til å ta til seg råd her inne. Kommer faktisk ganske mange gode råd her, selv om mange ser på det som kritikk😆

Hehe, seriøst? Synes du det er flust med gode råd uten nedlatende undertone her? Jeg hadde iallfall ikke giddet å ta til meg råd fra den gjengen med gribber i denne tråden som er koronapoliti, mammapoliti, tyrkerpoliti, feministpoliti, økonomipoliti etc etc. Synes 90% av denne gjengen er helt ufordragelige bezzerwizzere.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Voyager skrev:

Hehe, seriøst? Synes du det er flust med gode råd uten nedlatende undertone her? Jeg hadde iallfall ikke giddet å ta til meg råd fra den gjengen med gribber i denne tråden som er koronapoliti, mammapoliti, tyrkerpoliti, feministpoliti, økonomipoliti etc etc. Synes 90% av denne gjengen er helt ufordragelige bezzerwizzere.

A.MEN.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Voyager skrev:

Hehe, seriøst? Synes du det er flust med gode råd uten nedlatende undertone her? Jeg hadde iallfall ikke giddet å ta til meg råd fra den gjengen med gribber i denne tråden som er koronapoliti, mammapoliti, tyrkerpoliti, feministpoliti, økonomipoliti etc etc. Synes 90% av denne gjengen er helt ufordragelige bezzerwizzere.

Bezzerwizzer skal du leite lenge for å finne i denne tråden. Besserwissere er det kan hende en og annen av 😉

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, cassio skrev:

Bezzerwizzer skal du leite lenge for å finne i denne tråden. Besserwissere er det kan hende en og annen av 😉

Nei, alle her vet jo bedre enn Mette hva hun bør gjøre og hvordan hun burde leve livet sitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Voyager skrev:

Nei, alle her vet jo bedre enn Mette hva hun bør gjøre og hvordan hun burde leve livet sitt.

Saken er vel at det mange ganger kan synes å være lite samsvar mellom det hun sier/skriver at hun ønsker og det hun gjør. Det kan være fristende å påpeke, uten at man dermed mener at det ene eller det andre er rett å gjøre eller ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kritt skrev:

Saken er vel at det mange ganger kan synes å være lite samsvar mellom det hun sier/skriver at hun ønsker og det hun gjør. Det kan være fristende å påpeke, uten at man dermed mener at det ene eller det andre er rett å gjøre eller ikke gjøre.

Men det blir alltid sagt (skrevet) på en nedlatende måte der det virker som disse kritikerene vet mye bedre hva hun skal gjøre, føle, tenke og si i alle situasjoner. Uten at hun egentlig er særlig kontroversiell. Hun er en særdeles normal dame som i hverdagen lever et særdeles normalt liv. Alle tar forskjellige valg i livet man synes passer for seg, og det er helt merkelig å gå i harnisk for hver enda lille ting her.

Så, nei, jeg hadde aldri tatt i mot noen råd fra denne gjengen her. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det gjør ikke Mette heller. Hun velger å heller høre på rosaskyeraltforkjærlighetenforkjemperne som ikke har lest ei side på UDI enn å høre på de som har både lest, spurt og gått veien før henne. 

Noe hun selvfølgelig har all rett til å gjøre, men det er ikke nedlatende å skrive hvordan realiteten er selv om man ikke liker den. 

Jeg heier på familiegjenforening for barnets skyld, håper det går fort og smertefritt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skrottefar skrev:

Med det tempoet som er nå så er vel fort en umulighet

Hun er jo ikke interessert i å få han hit. Det er jo åpenbart for alle. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Sol Rampelyset skrev:

Tråden er ryddet for spekulasjoner og krenkende innlegg. 

Sol, admin.

............................

Endret av Skrottefar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.9.2020 den 19.46, Voyager skrev:

Hehe, seriøst? Synes du det er flust med gode råd uten nedlatende undertone her? Jeg hadde iallfall ikke giddet å ta til meg råd fra den gjengen med gribber i denne tråden som er koronapoliti, mammapoliti, tyrkerpoliti, feministpoliti, økonomipoliti etc etc. Synes 90% av denne gjengen er helt ufordragelige bezzerwizzere.

Jeg mener at det har kommet frem mange gode råd ja. Nei du hadde ikke trengt å ta imot noe som helst, men alt trenger ikke å leses som kritikk eller nedlatende heller. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreksempel et veldig godt råd hun kunne tatt til seg er at de hadde søkt familiegjenforening mye tidligere. Det er jo ikke kritikk å si det, men til hjelp. De giftet seg jo tidlig, så hvorfor ikke likegodt sende inn søknaden tidlig også. Det er selvsagt opp til de det, men man er ikke bezzerwizzer eller politi  fordi man kommer med tips. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Twinkle~ skrev:

Tolker jeg det siste innlegget helt feil hvis jeg tenker at hun egentlig prøver å si at hun ikke har råd til at H skal komme?🤔

Virker som hun mente at de skulle ha besøksvisum før familiegjenforening, det forstår jeg ikke.  Det koster jo endel med flybilletter og sånt og reisen osv også. Det må jo være mye bedre at han bor her så fort som mulig så kan hun jobbe og han ha ho lille. Da får han jo tatt igjen masse tapt tid også. Og jo dette er faktisk et veldig godt tips ikke for å være bezzerwizzer 🤪 å søke besøksvisum gang på gang har jo lite for seg når planen er å bo sammen. Og når han først bor der så klarer man seg på lite penger, (jeg syns ikke 24 000 er lite jeg da men. ) Hvis han bor der så MÅ de jo klare det. Og man klarer ofte det man må. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Jeg mener at det har kommet frem mange gode råd ja. Nei du hadde ikke trengt å ta imot noe som helst, men alt trenger ikke å leses som kritikk eller nedlatende heller. 

Nytter ikke å diskutere med metakritikere uansett, så du taler nok for døve ører, selv om du har helt rett :)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...