Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er også mye vi ikke vet, tenker litt på at datteren flyttet ut da M skulle på sykehuset å føde, datteren ville ikke være alene i samme hus som H. Hos meg "skurret" det da, de bodde jo i hver sin etasje . Hun nevner også nå at hun ønsker at alle barna hennes skal ha det bra. 

Hvem vet, ikke jeg i hvert fall, men kanskje har de som mente han brukte M for å få opphold i Norge rett? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Oppland skrev:

Det er også mye vi ikke vet, tenker litt på at datteren flyttet ut da M skulle på sykehuset å føde, datteren ville ikke være alene i samme hus som H. Hos meg "skurret" det da, de bodde jo i hver sin etasje . Hun nevner også nå at hun ønsker at alle barna hennes skal ha det bra. 

Hvem vet, ikke jeg i hvert fall, men kanskje har de som mente han brukte M for å få opphold i Norge rett? 

Men dette er jo ikke bare noe som har skjedd i forholdet med H. Dette er noe som skjer i alle forholdene til Mette.  Ikke bare i forholdene egentlig, men generelt i livet hennes. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Oppland skrev:

Det er også mye vi ikke vet, tenker litt på at datteren flyttet ut da M skulle på sykehuset å føde, datteren ville ikke være alene i samme hus som H. Hos meg "skurret" det da, de bodde jo i hver sin etasje . Hun nevner også nå at hun ønsker at alle barna hennes skal ha det bra. 

Hvem vet, ikke jeg i hvert fall, men kanskje har de som mente han brukte M for å få opphold i Norge rett? 

Vi var mange som påpekte at måten hun valgte å gifte seg på var uten tanke på barna sine. Dette er jo ting som selvfølgelig var innpakket i de kommentarene. At man burde la mann og barn/barnebarn treffes FØR man giftet seg og ble gravid. 

Nå plutselig skal hun tenke på barna, jeg forstår ikke helt tankemønsteret her. Hadde hun tenkt på de i første omgang så hadde ikke situasjonen vært slik den er i dag, på den ene eller andre måten. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at H har skrevet i kommentarfeltet på bloggen, noe om at han (eller hun?) var «in pain» og at han sluttet å røyke samtidig og at det var derfor - men at han ikke lenger tenker på røyking og at han ikke vil gi henne opp.

Mette skriver også flere steder at hun ikke vil gå inn på grunnene av hensyn til alle involverte, så det virker jo som om noe (dramatisk) har skjedd, ikke bare at hun har gått lei.

Eller så er det den vanlige opp og ned, frem og tilbake tankegangen hennes. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Men dette er jo ikke bare noe som har skjedd i forholdet med H. Dette er noe som skjer i alle forholdene til Mette.  Ikke bare i forholdene egentlig, men generelt i livet hennes. 

Det er jeg enig i. Det er ikke bare en gang vi har lest om at hun  handler først og tenker etterpå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var dårlige greier. Å ikke engang gi det en sjanse. "Vi" har hele tiden sagt at det å være på ferie sammen ikke er det samme som å bo sammen i hverdagen. Men joda de skulle jo aldri krangle og alder var aldri et tema, noe det plutselig er. 

De har jo ikke engang prøvd. 

Veldig forventet egentlig. Og med det mener jeg ikke at jeg gosser meg over dette. Jeg synes oppriktig synd på Huseyin nå. I mitt eget forhold er det omvendt, jeg bor i Tyrkia og har barn her. Når jeg skal søke opphold her så er jeg da avhengig av mannen min,og summen er ikke 10 000 kr men uansett så er den ganske høy i forhold til lønningene her, ca 2000 norske for et år. Og det må vi betale hvert år. Hadde han plutselig sagt at nei jeg har ikke råd. Så hadde jo det vært krise for meg. Han sitter med mye makt nå, slik som Mette gjør også. Men da syns jeg også man kan prøve litt ekstra hardt. Ikke om man har det kjempe dårlig selvsagt, men hun har jo vært lykkelig med han, deler mye fint om han og skreiv nettopp hun ville ta bryllupsbilder i Norge også. 

Hun har ikke tid til å prioritere venner, men hun prioriterer jammen ikke mannen sin heller. Hun sier hun er glad hun fant ut av det nå, men hvorfor det ? Hadde han allerede vært i Norge og de da ble skilt, så kunne han tatt valget SELV om han fortsatt vil bo der, eller å flytte tilbake til Tyrkia. Jeg vet om flere norsk tyrkisk par der de har blitt skilt og mannen velger å bo i Norge for barnet sitt. Men det vil jo kanskje ikke gå nå uansett pga UDI. Om de søker nå for å vite at de mest sannsynlig skal skilles snart vil jo ikke se bra ut i det hele tatt på en søknad. Så dette burde hun ikke ha skrevet offentlig 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertet mitt blør for han i Tyrkia.  Dårlig økonomi har han som vil gi store problemer med tanke på å reise til Norge. At hun sier aldersforskjell, avstand etc, samt at hun må ta hensyn til barna er noe sier som grunner. Dette er noe som hun visste fra dag en.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trua skrev:

Hjertet mitt blør for han i Tyrkia.  Dårlig økonomi har han som vil gi store problemer med tanke på å reise til Norge. At hun sier aldersforskjell, avstand etc, samt at hun må ta hensyn til barna er noe sier som grunner. Dette er noe som hun visste fra dag en.

Ja det er ting hun visste, og ting de da burde ha jobbet og forberedt seg på fra dag 1. Har veldig vondt av han. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være han har gjort noe som har ført til dette. Leser det litt mellom linjene i kommentarfeltet. Misforstå meg rett, men jeg håper nesten det er en grunn, og at det ikke bare er pga generelt dårlig stemning/småkrangling. Håper uansett de finner ut av det og får ekteskapet til å fungere 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal man si? Dessverre ingen overraskelse. Aldersforskjellen ble større + 2 år, enda hun hardnakket påsto at det var feil i fødselsregistreringen i landsbyen hans. 

Hun har åpent skrevet et avisinnlegg hvor hun angrer på at det spesielt i datterens oppvekst var forskjellige menn i livet hennes. I kommentarfeltet skriver hun nå at det ikke har noe med datteren (eldste) å gjøre, men H og sønnen var jo bestevenner etter et kvarter. Omtrent like lang tid det tok for H og M å forlove seg.

Helt ærlig - om man har et tydelig problem med impulskontroll, er det på tide å søke hjelp. Nettopp for barnas skyld. Min mening. Og igjen - velger man å dele noe så privat offentlig, må man også forvente innspill og tilbakemeldinger - både på godt og vondt. Om ikke - holdes det privat.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Nana skrev:

Det kan jo være han har gjort noe som har ført til dette. Leser det litt mellom linjene i kommentarfeltet. Misforstå meg rett, men jeg håper nesten det er en grunn, og at det ikke bare er pga generelt dårlig stemning/småkrangling. Håper uansett de finner ut av det og får ekteskapet til å fungere 

Ja det kan godt være. Utifra hans kommentar om at hun hadde mye vondt og han sluttet å røyke så ser jeg på det som at de begge hadde kort lunte og kanskje ble sint for små ting ? Jeg aner jo ikke, men kanskje de kranglet unødvendig av det. Men det burde jo være mer ja. :(

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnAngel skrev:

 

Hun har åpent skrevet et avisinnlegg hvor hun angrer på at det spesielt i datterens oppvekst var forskjellige menn i livet hennes. I kommentarfeltet skriver hun nå at det ikke har noe med datteren (eldste) å gjøre, men H og sønnen var jo bestevenner etter et kvarter. Omtrent like lang tid det tok for H og M å forlove seg.

 

Ja om hun tenker på barna nå hvorfor ta vekk den fantastiske stefaren til sønnen hennes og ta vekk faren fra lillejenta, OG at det har ingenting med eldste datter å gjøre. Gir absolutt ingen mening.

 

Husker "kritikerne" fikk kjeft for at de sa husyein var i 20 årene og Mette i 40 årene. 🤷

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Minipilla skrev:

Må si jeg reagerer på hennes forklaringer med at hvorfor holde på et ekteskap som ikke fungerer eller bo sammen når det ikke er det beste for barna. De har ALDRI bodd sammen som ektefeller. Han kommer hit på besøk og hun maser om egentid fra morgen til kveld. Hennes voksne datter flytter hjem samtidig og okkuperer en hel etasje. Kan bare tenke meg hvor mye han har følt på at han var i veien. Hun sytte og klagde hele dagene på snap hvor dårlig hun var, ser han skriver det i kommentarfeltet hennes også. Så har hun nok krevd at skal slutte å røyke og vips så har det blitt bare surt. Når hun besøker han bor de på hotell. Aldri vanlig hverdag.

Nei du Mette - du burde heller reist til Danmark.

Og - gjøre et mulig ekteskapsbrudd offentlig bloggmat før noe er endelig og med hun hennes versjon syns jeg er forkastelig!! Skam deg Mette!!!!! Skam deg!!

Helt enig. Hun påstår at vi ikke kan vite at hun/de har prøvd. Vel det har vært mye offentlig. Vi vet jo hvor lite de har vært sammen, de har enda ikke opplevd hverdagen. De må selvsagt bestemme selv om de vil fortsette forholdet, men i forhold til datteren er H taperen. Håper han får treffe henne så ofte han kan, men ikke lett med dårlig økonomi, og jeg vet ikke hvordan det er med besøksvisum eller opphold om de blir skilt. Dette har jeg ingen greie på. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

H er fjernet fra beskrivelsen av bloggen, står ikke at hun er gift så da er det nok helt over. Men over er det vel uansett om UDI leser bloggen hennes nå. Tro om M hadde informert H om det da han godkjente at hun la ut dette?

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nana skrev:

Det kan jo være han har gjort noe som har ført til dette. Leser det litt mellom linjene i kommentarfeltet. Misforstå meg rett, men jeg håper nesten det er en grunn, og at det ikke bare er pga generelt dårlig stemning/småkrangling. Håper uansett de finner ut av det og får ekteskapet til å fungere 

Hun skriver i kommentarfeltet ta det er noe som har skjedd, med andre ord ikke bare at de krangler og er uenige. Ikke godt å si hva det, det kommer vel frem etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Visvas skrev:

H er fjernet fra beskrivelsen av bloggen, står ikke at hun er gift så da er det nok helt over. Men over er det vel uansett om UDI leser bloggen hennes nå. Tro om M hadde informert H om det da han godkjente at hun la ut dette?

 

Da finnes det jo ingen mulighet for han lengre da. Annet enn at hun gir han foreldreretten og han kan søke familiegjenforening med datteren. Men det skjer nok ikke. Så dette var stygt gjort. Håper det er en god nok grunn for at hun valgte det sånn, hvis ikke så ja skal ikke si mer🥴

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er etisk betenkelig, ekstremt utleverende og respektløst overfor mannen hennes  å publisere dette innlegget. Vel, skriver hun at hun har spurt H om dette først, men vi vet jo hun har stor påvirkningskraft overfor ham.  Dette burde de vel tatt på kammerset.
Bra er det jo at hun ikke alltid flagger livet som rosenrødt, men der bør finnes grenser.
 

Hun vil ikke utdype alt, i respekt for de involverte, men det argumentet veier ikke opp for spekulasjonene som da nettopp vil  berøre dem. 

Hun vil fremstå som en god mor. Forteller oss hele tiden om hvor mye barna hennes går foran alt.

Å skape grunnlaget for å være en bra forsørger/ forelder har hun hoppet over. Det  å kjenne barnefar og ha økonomisk trygghet har vært mindre viktig enn å få barn. Slik kan det i alle fall virke her. 

Hun er influencer/ påvirker. Tenker hun noen gang på det? Hun vil stille det store eksponeringsbehovet sitt ved å legge ut på nett i stedet for å ha venner.  Her får hun bekreftelse og støtte ved å brette ut de mest intime deler av livet sitt der mann, barn og familie blir mer eller mindre involvert, for involvert blir de, dette for penger og fame. 
 

Å bruke noe så ufattelig trist som en mulig skilsmisse som underholdning på bloggen er bare leit.


 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...