Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Det kommer vel ikke som en overraskelse på noen at hun ikke klarer å følge budsjettet som ble satt opp i banken. Det har jo lagt i kortene lenge at hun sliter med økonomien enda. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Visvas skrev:

Jeg tror helt ærlig ikke H gikk inn i det med åpne øyne. Han forsto nok ikke priser på søknader (og alt som kommer under dette inkl flybilletter osv), det er hans FØRSTE barn og ingen vet hvor sterke følelsene er for barna før du har kjent på de selv (her har Mette et forsprang med to barn og barnebarn), med tanke på den vannvittige virringa ang hvilke visum de skal søke så virker det ikke som Mette har gitt han klare svar ang. hvilke visum de skal søke og når. 

Her mener JEG Mette kunne ha lest seg skikkelig opp og spurt i vide og brede i div grupper, forum, UDI for å få de svarene som trengs og ikke høre på disse rosaskyer, altforkjærligheten viheierpåderedamene og skaffe seg RIKTIG info tilpasset M og H og ingen andre. Mette er norsk og skal ha mannen sin til Norge og her mener jeg at det aller meste hviler på henne enten hun vil eller ikke fordi veldig mye av infoen som er å få tak i er på norsk. 

I tillegg har han muligens skjønt at det uansett blir som Mette vil, så det er ikke noe poeng i for ham å si hva han mener. Jeg hadde fått fullstendig panikk om jeg satt i et annet land og min ektefelle (som ikke er kjent for å ta voksne, veloverveide avgjørelser) skulle bestemme om og når jeg skulle få se mitt eget barn. Han kan ikke reise hit uten at Mette ordner det, han er stuck i Tyrkia. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

I tillegg har han muligens skjønt at det uansett blir som Mette vil, så det er ikke noe poeng i for ham å si hva han mener. Jeg hadde fått fullstendig panikk om jeg satt i et annet land og min ektefelle (som ikke er kjent for å ta voksne, veloverveide avgjørelser) skulle bestemme om og når jeg skulle få se mitt eget barn. Han kan ikke reise hit uten at Mette ordner det, han er stuck i Tyrkia. 

Veldig glad det ikke er meg. Jeg hadde tørna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Twistdott skrev:

Det er morsomt at H nå er et «offer», tidligere var han en «lykkejeger» som absolutt ville gifte seg for å komme til Norge.

Største offeret her er en liten baby.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Visvas skrev:

Største offeret her er en liten baby.

Ja det er det faktisk..den lille har ikke bedt om å bli født.  Hun kan spare penger fra alle kriger og kroker. Det samme kan han selv om lønna hans ikke er av de beste. Men han bor og lever gratis mens han jobber...ser hun har en del nye reklame innlegg så burde vell alt dette samles til en søknad. Drit i pyntegjenstander og uteblomster. Lån en klipper og før du aner kan de pengene ligge klare 

Med fokus på at dette faktisk gjøres for et lite barn. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restskatt på 20.000. Jeg var vel ikke den eneste som i fjor skrev at skatten på blogginntektene antakelig ville komme som en bombe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Twistdott skrev:

Det er det.

Er det slik at dere alle her ser ned på alenemødre og synes barna deres er «ofre» som ikke har bedt om å bli født?

Det er iallfall en meget gammeldags tankegang synes jeg. Barn kan ha det helt fint uten 2 foreldre, eller med to mødre, eller to fedre. Eller en forelder som av grunner ikke kan bidra før et år eller to inn i barnets liv. Velkommen til 2020.

uansett synes jeg Mette virker som en god og omtenksom mor. Men mammapolitiet er en ufyselig gruppe mennesker som føler seg over alle andre og tror de sitter på de rette svar. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Voyager skrev:

Er det slik at dere alle her ser ned på alenemødre og synes barna deres er «ofre» som ikke har bedt om å bli født?

Det er iallfall en meget gammeldags tankegang synes jeg. Barn kan ha det helt fint uten 2 foreldre, eller med to mødre, eller to fedre. Eller en forelder som av grunner ikke kan bidra før et år eller to inn i barnets liv. Velkommen til 2020.

uansett synes jeg Mette virker som en god og omtenksom mor. Men mammapolitiet er en ufyselig gruppe mennesker som føler seg over alle andre og tror de sitter på de rette svar. 

Angående dette forholdet da så har de planer om å få bo sammen men det tar så lang tid fordi de rett og slett ikke klarer å spare seg opp til en sum penger de trenger. Det synes jeg er litt forskjell kontra mange andre.  Og nei jeg har ikke noe i mot alene mødre eller par av samme kjønn. Det er vell mer hele situasjonen noen her peker på..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Voyager skrev:

Er det slik at dere alle her ser ned på alenemødre og synes barna deres er «ofre» som ikke har bedt om å bli født?

Det er iallfall en meget gammeldags tankegang synes jeg. Barn kan ha det helt fint uten 2 foreldre, eller med to mødre, eller to fedre. Eller en forelder som av grunner ikke kan bidra før et år eller to inn i barnets liv. Velkommen til 2020.

uansett synes jeg Mette virker som en god og omtenksom mor. Men mammapolitiet er en ufyselig gruppe mennesker som føler seg over alle andre og tror de sitter på de rette svar. 

Tror skepsisen har lite med alenemor-situasjonen å gjøre, faktisk tror jeg en ganske stor andel av brukerne her på KG er nettopp dét. Kritikken går vel heller å at M ikke gjør nok for å få H til Norge; hun hadde klart det om hun virkelig hadde villet. Tidsaspektet er viktig når det er et lite barn det er snakk om, selv om H ideelt sett kanskje skulle spart opp til gjenforeningen selv. Denne spedbarnstiden kommer aldri tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kritt said:

Tror skepsisen har lite med alenemor-situasjonen å gjøre, faktisk tror jeg en ganske stor andel av brukerne her på KG er nettopp dét. Kritikken går vel heller å at M ikke gjør nok for å få H til Norge; hun hadde klart det om hun virkelig hadde villet. Tidsaspektet er viktig når det er et lite barn det er snakk om, selv om H ideelt sett kanskje skulle spart opp til gjenforeningen selv. Denne spedbarnstiden kommer aldri tilbake.

Altså ærlig talt "Mette gjør ikke nok for å få han til Norge". Dette er en voksen mann som velger å få barn med en norsk dame. Slik jeg ser det, burde han jobba ræva av seg (eller gjort alt i sin makt, bedre språk), for å spart penger for å søke om gjenforening og kommet seg til Norge for sin datter og kone. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, June_1 skrev:

Altså ærlig talt "Mette gjør ikke nok for å få han til Norge". Dette er en voksen mann som velger å få barn med en norsk dame. Slik jeg ser det, burde han jobba ræva av seg (eller gjort alt i sin makt, bedre språk), for å spart penger for å søke om gjenforening og kommet seg til Norge for sin datter og kone. 

Enig i det også. Men det er tydeligvis vanskelig å tjene penger der nede, og særlig nå under pandemien; det er nok ganske mye lettere å reise 10.000 kroner her i Norge.

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Kritt skrev:

Tror skepsisen har lite med alenemor-situasjonen å gjøre, faktisk tror jeg en ganske stor andel av brukerne her på KG er nettopp dét. Kritikken går vel heller å at M ikke gjør nok for å få H til Norge; hun hadde klart det om hun virkelig hadde villet. Tidsaspektet er viktig når det er et lite barn det er snakk om, selv om H ideelt sett kanskje skulle spart opp til gjenforeningen selv. Denne spedbarnstiden kommer aldri tilbake.

Nå ble det skrevet av visvas at datteren var et offer, så vet ikke hvordan ellers man skal tolke det. 
Og her handler det om to voksne mennesker, han har også ansvar rundt dette, og gjorde bevisst et valg da han fant henne. At de måtte forte seg å få barn sier seg selv grunnet hennes alder. Da er det bedre at datteren må være uten far et års tid enn at de aldri skulle få barn i det hele tatt.

videre forklarer hun om uforutsette utgifter, og velger å prioritere barna og hjemmet framfor å få ham raskere hit. Dette synes jeg er helt riktig valg. Kan du tenke deg hylekoret om hun satte H foran barna??? Da hadde gribbene fått blod på tann.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Kritt said:

Enig i det også. Men det er. tydeligvis vanskelig å tjene penger der nede, og særlig nå under pandemien; det er nok ganske mye lettere å reise 10.000 kroner her i Norge.

Den ser jeg. Denne pandemien har påvirket økonomien for mange. Forstår bare ikke dette at folk mener det kun er Mette sitt ansvar "å få han til Norge". Mette har ikke lagt skjul på at hun ikke er en pengesterk person. Det visste han og. Han må da (generelt) dra lasset sammen med henne. Han er ikke et barn, men en voksen mann. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
2 timer siden, Voyager skrev:

Er det slik at dere alle her ser ned på alenemødre og synes barna deres er «ofre» som ikke har bedt om å bli født?

Det er iallfall en meget gammeldags tankegang synes jeg. Barn kan ha det helt fint uten 2 foreldre, eller med to mødre, eller to fedre. Eller en forelder som av grunner ikke kan bidra før et år eller to inn i barnets liv. Velkommen til 2020.

uansett synes jeg Mette virker som en god og omtenksom mor. Men mammapolitiet er en ufyselig gruppe mennesker som føler seg over alle andre og tror de sitter på de rette svar. 

Du tar ting  helt ut av sammenhengen. Jeg er vel en av de som støtter M i mye.

Endret av Twistdott
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå bør det vell strengt tatt være begge sitt ansvar og få klare de penga for å få søkt. Ikke Mette alene og heller ikke han alene.  Så det burde vært overkommelig mener nå jeg. Så har lite med syn på alene mødre og ofre ..det handler om.et helhetlig bilde av en familie som har ønske om å leve sammen og jo før jo bedre må det da være for alle parter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Voyager skrev:

Nå ble det skrevet av visvas at datteren var et offer, så vet ikke hvordan ellers man skal tolke det. 
Og her handler det om to voksne mennesker, han har også ansvar rundt dette, og gjorde bevisst et valg da han fant henne. At de måtte forte seg å få barn sier seg selv grunnet hennes alder. Da er det bedre at datteren må være uten far et års tid enn at de aldri skulle få barn i det hele tatt.

videre forklarer hun om uforutsette utgifter, og velger å prioritere barna og hjemmet framfor å få ham raskere hit. Dette synes jeg er helt riktig valg. Kan du tenke deg hylekoret om hun satte H foran barna??? Da hadde gribbene fått blod på tann.

Du har ikke skjønt hva dette handler om. Barnet blir berøvet for sin far og faren blir berøvet for sin tid med hans barns første leveår. Det handler ikke om alenemødre, fordi M på ingen måte er en alenemor.

M har null problem med å få tak i pengene som skal til for å levere familiegjenforeningssøknaden om hun vil, helt uten å risikere privatøkonomien sin. Hun har selv innrømmet at det ikke er tilgangen på penger som er problemet, det er stoltheten hennes og hennes ønske om å klare seg selv som står i veien. Det er ikke sånn at hun må velge mellom barna eller H, det er fullt mulig å kombinere begge. Det er en liten fillesum det er snakk om, og jeg er usikker på om hun legger ut matshoppingen med sønnen sin på snap for å provosere eller om hun rett og slett ikke skjønner det. Maten er billigere, men det koster fremdeles 50+kr for maten, bensin og bompenger hver gang hun skal hente noe. I dag har hun hentet både frokost og middag, så da har det gjerne gått 200 kr på 2 måltider til sønnen. Sønnen trenger ikke take-away for å være lykkelig, men H trenger å se barnet sitt for å være lykkelig. Alle foreldre trenger å se barnet sitt.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Nå bør det vell strengt tatt være begge sitt ansvar og få klare de penga for å få søkt. Ikke Mette alene og heller ikke han alene.  Så det burde vært overkommelig mener nå jeg. Så har lite med syn på alene mødre og ofre ..det handler om.et helhetlig bilde av en familie som har ønske om å leve sammen og jo før jo bedre må det da være for alle parter?

Begge sitt ansvar ja, men 10k er 1/3 av Mettes månedslønn mens H gjerne må spare et helt år for å klare å spare opp en slik sum. Han har heller ingen å låne pengene av, det har Mette. Hun har både foreldre, besteforeldre og en datter med penger på bok som hun kan låne et kortsiktig lån fra. Hadde M vært min datter eller barnebarn hadde jeg betalt pengene for søknaden uten å nøle, H har tross alt malt hele huset til besteforeldrene hennes.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor og far har ansvaret, barnet har ikke spurt om om å bli født. Dermed blir det det "tapende part". Dette mener jeg i alle sammenhenger, alle barn er den "tapende part" fordi de ikke kan gjøre noe som helst for å gjøre situsjonen bedre. Det er foreldres plikt å gjøre det de kan for at et barn skal ha det bra. Jeg mener selvfølgelig ikke at Mettes datter har det fælt, jeg mener bare at hun kunne hatt det bedre om far var der.

Og jeg har selvfølgelig ingenting imot enslige mødre/fedre. Det har jo ikke noe med dette temaet å gjøre. 

Tiden går, man får ikke denne tiden tilbake. Plutselig er barnet frarøvet mye tid fra far. 

Jeg mener definitivt far bør bidra økonomisk, men det er mye lettere/raskere for Mette å få tak i disse 10 000 pluss i disse dager. Og JEG mener stolthet og kos bør vike litt i denne tiden og heller sørge for at barn og far får være sammen så fort som mulig. Mette har et forskritt her også, hun vet hvor fort tiden forsvinner og barna vokser, det er hennes tredje barn og hun sier selv hun synes hun ser barnebarna for lite. H ser sitt eget barn enda mindre. En som ikke har opplevd dette før kan ikke vite hvordan dette føles på kroppen. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...