Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

H har tross alt malt hele huset til besteforeldrene hennes

Og det burde disse betalt han for å gjøre, men mulig de har gjort det, det er det ingen som vet......ei heller er det vel heller lov å ta seg betalt for en jobb når man er på besøksvisum og betalingen er under bordet, så om noe har blitt betalt blir bare spekulasjoner

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Skrottefar skrev:

Og det burde disse betalt han for å gjøre, men mulig de har gjort det, det er det ingen som vet......ei heller er det vel heller lov å ta seg betalt for en jobb når man er på besøksvisum og betalingen er under bordet, så om noe har blitt betalt blir bare spekulasjoner

Det er to alternativer å gjøre dette på, helt lovlig;

1. De setter pengene inn på Mette sin bankkonto eller gir dem i cash. Det er ikke ulovlig å gi penger til sitt barn/barnebarn.

2. De betaler for papirene direkte. 

Det koster gjerne 30-40k å få malt et hus, om de har fått betaling og hun fremdeles ikke har penger til å betale for søknaden er det betenkelig. I tillegg brukte han pengene sine på flybillett. Disse pengene samt de 35-40k Mette brukte på flybilletter burde ha blitt refundert allerede eller de er på vei. Disse kan også brukes, om de ønsker det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Det er to alternativer å gjøre dette på, helt lovlig;

1. De setter pengene inn på Mette sin bankkonto eller gir dem i cash. Det er ikke ulovlig å gi penger til sitt barn/barnebarn.

2. De betaler for papirene direkte. 

Det koster gjerne 30-40k å få malt et hus, om de har fått betaling og hun fremdeles ikke har penger til å betale for søknaden er det betenkelig. I tillegg brukte han pengene sine på flybillett. Disse pengene samt de 35-40k Mette brukte på flybilletter burde ha blitt refundert allerede eller de er på vei. Disse kan også brukes, om de ønsker det.

Så rett og slett er det litt latskap i bilde, og lite interesse rett og slett å få dette i havn.

Hvis det var jeg som satt i Tyrkia og venta på å få se barnet mitt og i tillegg sett hva penga gikk til hadde jeg blitt en smule irritert.  M sitter på makta her helt klart. Og sønnen hadde klart seg fint uten så ofte mat fra disse stedene og billig blir det ikke når det ikke en gang er nok til de begge. Gud for en prioritering. 

Endret av Tildittbeste
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Så rett og slett er det litt latskap i bilde, og lite interesse rett og slett å få dette i havn.

Hvis det var jeg som satt i Tyrkia og venta på å få se barnet mitt og i tillegg sett hva penga gikk til hadde jeg blitt en smule irritert.  M sitter på makta her helt klart. Og sønnen hadde klart seg fint uten så ofte mat fra disse stedene og billig blir det ikke når det ikke en gang er nok til de begge. Gud for en prioritering. 

Det framstår iallefall slik basert på informasjonen hun selv legger ut. Om det ikke stemmer bør hun uansett være bevisst på hvilke signaler hun sender og hvordan dette oppfattes.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Mette ikke er spesielt rik i norsk sammenheng, så er hun jo likevel i en totalt annerledes økonomisk situasjon enn mannen. Hun har fast jobb, bil og eget hus som er verd mer enn gjelda. Og hun har familie rundt seg som antagelig er i omtrent samme situasjon. Mannen hennes kommer fra svært fattige kår, han er sesongarbeider uten utdannelse, har ikke sertifikat og eier ingenting. Denne skjevheten er ikke akkurat ideell i et forhold, men det må de jo begge ha visst om da de giftet seg og bestemte seg for å få barn. Han har sikkert ikke mulighet til å låne eller tjene 10.000 norske kroner på  kort tid, noe Mette egentlig har om hun velger å gjøre det. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene renner jo ut når hun alltid bare må kjøpe en is, bare må kjøpe too good to go til både frokost og middag. Slik går nå dagene, små summer blir store summer i lengden. Impulskontroll er noe fru Mette burde lære seg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har lite kontroll begge to. Det burde vært mulig å ha de penga klare nå om de hadde starta når hun fant ut hun var gravid e eks. Hun 1000 kr pr mnd og han 500 pr mnd da hadde de hatt mer enn nok. Men men...

Det er jo ikke slik at om han tjener dårlig så kan han ikke spare. Han får lønn og bor og spiser gratis ikke mye faste utgifter da. Det burde vært mulig.

Flere påpeker små beløp her og der. Og det er faktisk det som drar opp ekstra utgiftene mnd etter mnd

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er veldig glad i alenetid, så må det nesten føles utmattende å bo sammen med en mann 24/ 7. Blir litt verre hvis mannen ikke har en jobb å gå til, og man går tilnærmet oppi hverandre dag ut og dag inn. MEN, jeg er selv glad i alenetid, så kanskje jeg projiserer mine egne følelser over på Mette? 

Endret av JaVel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tildittbeste skrev:

De har lite kontroll begge to. Det burde vært mulig å ha de penga klare nå om de hadde starta når hun fant ut hun var gravid e eks. Hun 1000 kr pr mnd og han 500 pr mnd da hadde de hatt mer enn nok. Men men...

Det er jo ikke slik at om han tjener dårlig så kan han ikke spare. Han får lønn og bor og spiser gratis ikke mye faste utgifter da. Det burde vært mulig.

Flere påpeker små beløp her og der. Og det er faktisk det som drar opp ekstra utgiftene mnd etter mnd

 

Hun har flere ganger skrevet på bloggen at Husein i fjor klarte å spare opp en månedslønn ila sesongen. Det var 500 euro. 
Kanskje han tjener mindre i år, men om han bor og spiser gratis er det vel mulig for han å spare ganske mye? 
Kanskje han også må sende mye av lønnen hjem til familien, foreldrene er gamle og ser ikke ut som de lever i overflod. I tillegg jobber han ikke utenfor sesong, og da skal lønnen rekke hele året?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann sparte seg opp til å kjøpe seg ei ganske ok tomt, bygge seg en leilighet, kjøpte seg bil og motorsykkel på ca. fire sesonger før jeg møtte han. Så i MINE øyne er det veldig lite å spare ei månedslønn i løpet av en sesong når du ikke forsørger noen. Så vidt jeg har forstått det så forsørger han ikke foreldrene? De har visst en ok pensjon mener jeg Mette skrev?  

 

Poenget mitt er at det er mulig å spare selv med tyrkisk lønn. Veldig mange gjør det som min mann har gjort. Er det viktig nok så klarer man det meste.

Endret av Visvas
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett skal være rett: all honnør til Mette for sitt reflekterte innlegg og betraktninger om utlevering av barn i Some 👏👏👏. Håper en blogger som skriver om livet mellom måltidene tar det til seg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2020 den 23.37, Twistdott skrev:

Det er morsomt at H nå er et «offer», tidligere var han en «lykkejeger» som absolutt ville gifte seg for å komme til Norge.

Det tror jeg han var men med lite forståelse for hva det krever. Ferie er ferie, hverdagen er noe annet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk litt mindre penger på Drive in is, rett i koppen solbærtoddy og to good to go, så sparer man fort litt penger.

Hun fikk da plutselig klippet plen med lånt gressklipper etter å ha survet i evigheter.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
22 timer siden, Surikatt skrev:

Det tror jeg han var men med lite forståelse for hva det krever. Ferie er ferie, hverdagen er noe annet. 

Det var opp til flere som hentydet at han giftet seg for å komme til Norge, mens nå er folk «bekymret» for at han ikke får komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Twistdott skrev:

Det var opp til flere som hentydet at han giftet seg for å komme til Norge, mens nå er folk «bekymret» for at han ikke får komme. 

Det går an å ha to tanker i hodet på én gang. Bekymringen var vel først og fremst på vegne av barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Sassya skrev:

For en frokost. Ikke spesielt sunn og næringsrik.  3 brødskiver med tynt lag med syltetøy og solbærtoddy.

For et lite innholdsrikt liv du må ha. God bedring til deg. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kv1nn3 skrev:

For et lite innholdsrikt liv du må ha. God bedring til deg. 

Nå var det snakk om frokosten til Mette, ikke mitt liv!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sassya skrev:

Nå var det snakk om frokosten til Mette, ikke mitt liv!

Ja det tvilte jeg aldri på. Tror du misforstår kommentaren min. Synes det er lavmål å pirke på absolutt alt en person foretar seg, og synes synd på mennesker som har så lite liv at de ser seg nødt til å ta på seg det ansvaret. 
 

Fikk jeg oppklart det for deg? 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...