Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest tenkerFORmye
7 minutter siden, decker skrev:

«

I noen tilfeller kan det dessverre føre til missforståelser og i verste fall voldtekt.

 

Men jenter, vi kan ikke annet enn å skylde på oss selv.»

(Direkte sitat frå innlegget du lenker til)

Det innlegget er problematisk på så mange vis, men dei to setningane etter kvarandre er berre skremmande. Det er ALDRI den som vert voldtatt si skyld, og definitivt ikkje andre jenter si åtferd heller. 

 

Ta med hele når du først tar direkte utdrag 😉 Så det blir rett for den som leser og ikke bare den som klistrer inn. 

 

Står for alt jeg har skrevet. 

 

Screenshot_20190519-190847.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, decker skrev:

«

I noen tilfeller kan det dessverre føre til missforståelser og i verste fall voldtekt.

 

Men jenter, vi kan ikke annet enn å skylde på oss selv.»

(Direkte sitat frå innlegget du lenker til)

Det innlegget er problematisk på så mange vis, men dei to setningane etter kvarandre er berre skremmande. Det er ALDRI den som vert voldtatt si skyld, og definitivt ikkje andre jenter si åtferd heller. 

 

Det sier jo litt om omløpet i hodet til forfatteren av innlegget. At kåte muslimske menn ikke tåler å se litt bar hud, sier litt om intelligensen deres. Sorry altså. Ingen kvinner ber noengang om å bli voldtatt. Uansett hvordan de er kledd. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tenkerFORmye said:

Ta med hele når du først tar direkte utdrag 😉 Så det blir rett for den som leser og ikke bare den som klistrer inn. 

 

Står for alt jeg har skrevet. 

 

Screenshot_20190519-190847.jpg

Dette blir nesten det samme som om vi skulle sagt til utlendinger her i Norge; Vi ser på dere alle som voldtektsforbrytere. Det er så mange utlendinger som voldtar jenter her i Norge. Dere får bare skylde på dere selv.

🙄

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
2 minutter siden, Nussepus skrev:

Det sier jo litt om omløpet i hodet til forfatteren av innlegget. At kåte muslimske menn ikke tåler å se litt bar hud, sier litt om intelligensen deres. Sorry altså. Ingen kvinner ber noengang om å bli voldtatt. Uansett hvordan de er kledd. 

Nå må dere slutte å lage egne "sannheter" og klistre det på meg. Les innlegget eller jeg kan legge inn innlegget her med skjermbilder. ALDRI mens at kvinner er skyld i voldtekt. Les det jeg la inn over, hvor resten av avsnittet var med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, June_1 skrev:

Dette blir nesten det samme som om vi skulle sagt til utlendinger her i Norge; Vi ser på dere alle som voldtektsforbrytere. Det er så mange utlendinger som voldtar jenter her i Norge. Dere får bare skylde på dere selv.

🙄

Leste du hele innlegget mitt? 

For jeg kan som sagt legge ut skjermbilde her om dere ikke vil gi klikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tenkerFORmye Det er ikkje lov å sitera meir enn eit par setningar, men uansett så er alt du skriv problematisk. Du skriv at «vi jenter» kan skylde på oss sjølv når tyrkiske menn «misforstår eller i verste fall voldtar» og same kva kontekst det er så er det det du seier.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
4 minutter siden, decker skrev:

@tenkerFORmye Det er ikkje lov å sitera meir enn eit par setningar, men uansett så er alt du skriv problematisk. Du skriv at «vi jenter» kan skylde på oss sjølv når tyrkiske menn «misforstår eller i verste fall voldtar» og same kva kontekst det er så er det det du seier.

Hehe eg gir opp 😂🤣 Men jeg står nå iallefall for alt jeg har skrevet og mener som sagt at når vi nordmenn er så bastant på at utlendinger og turister skal følge våre norner og regler, så bør iallefall vi gjøre det samme når vi er i andre land. Ikke gå rundt å gjøre som vi vil, bare fordi vi er vant til det eller fordi det er varmt. 

Altså må vi vise respekt for kulturen til det landet vi reiser til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan

Mette Ask skriver at lettkledde kvinner kan virke støtende på tyrkere. Hvis man er løssluppen og viser for mye hud, kan det føre til misforståelser og voldtekt. Kvinner kan skylde seg selv faktisk!

Selv tar hun ansvar og bestiller kjoler som hun mener er passende og viser respekt. God blanding av lårkort og dype utringninger. Samt at hun ligger på altanen i bikini. Jeg må spørre deg, Mette, hvis du blir voldtatt, hvem sin skyld er det? Voldtektsmannen, eller dine upassende klesvalg?

PS, når du bruker de kjolene må du huske å merke dem som reklame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, decker skrev:

«

I noen tilfeller kan det dessverre føre til missforståelser og i verste fall voldtekt.

 

Men jenter, vi kan ikke annet enn å skylde på oss selv.»

(Direkte sitat frå innlegget du lenker til)

Det innlegget er problematisk på så mange vis, men dei to setningane etter kvarandre er berre skremmande. Det er ALDRI den som vert voldtatt si skyld, og definitivt ikkje andre jenter si åtferd heller. 

 

Hvorfor slutter den nederste setningen med et punktum, når den egentlig er lengre enn det du kopierte inn her?

Det står, «Men jenter, vi kan ikke annet enn å skylde på oss selv når det kommer til selve ryktet vi har i Tyrkia.»

Nå trodde jeg hun mente voldtekt slik du ned vilje siterte henne på en misvisende måte, men det hun mener er generelle ryktet av skandinaviske/norske damer.

Noe som forsåvidt er helt sant, så hva er det dere reagerer på? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ispahan skrev:

Mette Ask skriver at lettkledde kvinner kan virke støtende på tyrkere. Hvis man er løssluppen og viser for mye hud, kan det føre til misforståelser og voldtekt. Kvinner kan skylde seg selv faktisk!

Selv tar hun ansvar og bestiller kjoler som hun mener er passende og viser respekt. God blanding av lårkort og dype utringninger. Samt at hun ligger på altanen i bikini. Jeg må spørre deg, Mette, hvis du blir voldtatt, hvem sin skyld er det? Voldtektsmannen, eller dine upassende klesvalg?

PS, når du bruker de kjolene må du huske å merke dem som reklame!

Nei, det er faktisk ikke det hun skrev. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
4 minutter siden, Ispahan skrev:

Mette Ask skriver at lettkledde kvinner kan virke støtende på tyrkere. Hvis man er løssluppen og viser for mye hud, kan det føre til misforståelser og voldtekt. Kvinner kan skylde seg selv faktisk!

Selv tar hun ansvar og bestiller kjoler som hun mener er passende og viser respekt. God blanding av lårkort og dype utringninger. Samt at hun ligger på altanen i bikini. Jeg må spørre deg, Mette, hvis du blir voldtatt, hvem sin skyld er det? Voldtektsmannen, eller dine upassende klesvalg?

PS, når du bruker de kjolene må du huske å merke dem som reklame!

Først og fremst så har jeg kjøpt de kjolene selv og ikke blitt sponset. Så hvorfor merke det reklame? 

 

Når noen blir voldtatt er det selvfølgelig voldtektsforbryteren sin feil. Aldri ment eller skrevet noe annet. Jeg mente at vi er (fra langt tilbake) skyldig i hvordan tyrkere ser på oss, på bakgrunn av at vi ikke har tatt hensyn til kultur. Nå (I dagens tid) er turiststedene blitt veldig påvirket av turisme og er ikke like strengt lengre. Men rykte henger igjen fra "før i tiden" nå turistene først inntok Tyrkia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tenkerFORmye skrev:

Først og fremst så har jeg kjøpt de kjolene selv og ikke blitt sponset. Så hvorfor merke det reklame? 

 

Når noen blir voldtatt er det selvfølgelig voldtektsforbryteren sin feil. Aldri ment eller skrevet noe annet. Jeg mente at vi er (fra langt tilbake) skyldig i hvordan tyrkere ser på oss, på bakgrunn av at vi ikke har tatt hensyn til kultur. Nå (I dagens tid) er turiststedene blitt veldig påvirket av turisme og er ikke like strengt lengre. Men rykte henger igjen fra "før i tiden" nå turistene først inntok Tyrkia. 

Så det er helt greit at jeg regner alle muslimer som voldtekstmenn og pedofile siden de jo har skaffet seg det ryktet helt selv? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
Akkurat nå, Nussepus skrev:

Så det er helt greit at jeg regner alle muslimer som voldtekstmenn og pedofile siden de jo har skaffet seg det ryktet helt selv? 

Henger ikke på greip med det jeg skriver!!! Da forstår du rett og slett ikke det som står skrevet i innlegget mitt. 

Jeg skrev om å vise hensyn til den kulturen som er i det landet hvor du besøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Nå må dere slutte å lage egne "sannheter" og klistre det på meg. Les innlegget eller jeg kan legge inn innlegget her med skjermbilder. ALDRI mens at kvinner er skyld i voldtekt. Les det jeg la inn over, hvor resten av avsnittet var med

Nøyaktig hva mener du at kvinner må ta skylda for selv hvis de ikke "viser respekt for landets kultur"? Du nevner "misforståelser", du er klar over at mange festvoldtekter også i Norge skyldes at voldtektsmannen "misforsto" hva kvinnen ville (eller ikke ville)?

Tyrkia har definitivt helt andre kulturelle normer og regler enn vi er vant til i Norge, men de har også vært en turist-destinasjon i mange år, lettledde og frigjorte kvinner er nok spesielt de som jobber i turistindustrien veldig vant med nå. At de ikke respekterer kvinner som ter seg og kler seg på en måte de finner upassende, er helt ok. Men utifra innlegget ditt synes det som om du da mener at dette legitimerer at de involverer seg med kvinner de ikke respekterer, og viser dem mangel på respekt selv?

Selv holder jeg meg unna folk som oppfører seg på en måte jeg finner upassende, det har aldri falt meg inn å bevisst ha mer kontakt med dem enn nødvendig. Hvis tyrkiske menn synes så dårlig om vestlige kvinner, så bør de vel gjøre det samme.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser ikke folk til Tyrkia på sol og badeferie? Skal de tjene penger på den måten må de da for pokker regne med at folk soler huden sin! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
9 minutter siden, miss summers skrev:

Reiser ikke folk til Tyrkia på sol og badeferie? Skal de tjene penger på den måten må de da for pokker regne med at folk soler huden sin! 

Selvfølgelig skal en kunne bade i bikini og det gjør jo jeg og. Men som jeg skrev i innlegget er det noe annet når en går i bikini inn på restauranten eller går med utfordrende klær (les pupper og rumpe hengende ut) i gatene. Ikke minst når en drikker seg supa full og ligger rundt med tyrkiske menn. Det er slik vi får rykte på oss. 

Men nå var ikke innlegget mitt ment som at "dette må vi slutte med" eller at "så idiot synes jeg nordmenn er". Nei, om du leser innlegget reflekterer jeg over hvorfor det har blitt som det har blitt... At norske kvinner har rykte blant tyrkiske menn og tyrkiske menn har rykte blant nordmenn. 

Altså en suppe, vi norske kvinner har vært med på å skape (fra langt bak i tid) 

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, tenkerFORmye skrev:

Selvfølgelig skal en kunne bade i bikini og det gjør jo jeg og. Men som jeg skrev i innlegget er det noe annet når en går i bikini inn på restauranten eller går med utfordrende klær (les pupper og rumpe hengende ut) i gatene. Ikke minst når en drikker seg supa full og ligger rundt med tyrkiske menn. Det er slik vi får rykte på oss. 

Men nå var ikke innlegget mitt ment som at "dette må vi slutte med" eller at "så idiot synes jeg nordmenn er". Nei, om du leser innlegget reflekterer jeg over hvorfor det har blitt som det har blitt... At norske kvinner har rykte blant tyrkiske menn og tyrkiske menn har rykte blant nordmenn. 

Vi? Snakk for deg selv du. Jeg har ikke dårlig rykte, hverken der eller her. Ikke legger jeg ut lettkledde bilder på sosiale medier eller poserer med trutmunn heller. Ei legger jeg skyld på mennesker for urett som skjer dem. 

At folk kler seg LETT i syden betyr at de er varme, og ikke at de byr seg frem. Lettkledd på sosiale medier er å by seg frem. Kast steinen på deg selv. 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, miss summers skrev:

Vi? Snakk for deg selv du. Jeg har ikke dårlig rykte, hverken der eller her. Ikke legger jeg ut lettkledde bilder på sosiale medier eller poserer med trutmunn heller. Ei legger jeg skyld på mennesker for urett som skjer dem. 

At folk kler seg LETT i syden betyr at de er varme, og ikke at de byr seg frem. Lettkledd på sosiale medier er å by seg frem. Kast steinen på deg selv. 

👏👏👏👏👏👏👏

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
11 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Først og fremst så har jeg kjøpt de kjolene selv og ikke blitt sponset. Så hvorfor merke det reklame? 

 

Når noen blir voldtatt er det selvfølgelig voldtektsforbryteren sin feil. Aldri ment eller skrevet noe annet. Jeg mente at vi er (fra langt tilbake) skyldig i hvordan tyrkere ser på oss, på bakgrunn av at vi ikke har tatt hensyn til kultur. Nå (I dagens tid) er turiststedene blitt veldig påvirket av turisme og er ikke like strengt lengre. Men rykte henger igjen fra "før i tiden" nå turistene først inntok Tyrkia. 

Jeg har selv bodd i et muslimsk land, og da forholdt jeg meg til kleskoden der jeg var. Ikke fordi jeg var redd for å bli voldtatt, eller redd for å bli sett ned på, men fordi jeg ønsket å vise respekt. Jeg ville ikke gjøre noen forlegen heller og et minimum av respekt er å dekke skuldre, bryst og knær...

Gå gjerne i de kjolene i Tyrkia, sol deg i bikini også! Tyrkia er et turistland og har sett både lår og pupper før. Og jeg tror faktisk tyrkere flest klarer å se mennesket bak bikinien, de generaliserer ikke slik du påstår i innlegget ditt. Men jeg reagerer på hvorfor du skriver et helt innlegg om at du ønsker å vise respekt for din manns kultur, samtidig som du kler deg som de turistene du mener har ødelagt ryktet til norske kvinner. Og jeg har lest hele innlegget om voldtekt, og det er svært problematisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Hehe eg gir opp 😂🤣 Men jeg står nå iallefall for alt jeg har skrevet og mener som sagt at når vi nordmenn er så bastant på at utlendinger og turister skal følge våre norner og regler, så bør iallefall vi gjøre det samme når vi er i andre land. Ikke gå rundt å gjøre som vi vil, bare fordi vi er vant til det eller fordi det er varmt. 

Altså må vi vise respekt for kulturen til det landet vi reiser til! 

Nettopp og det er der mange nordiske jenter bommer totalt. Reiser man til et land, er man dette landets gjest og skal sette seg inn i kulturen og respektere denne, uansett hvor uenig en måtte være i det landets lover og regler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...