Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Honey Dew skrev:

Kremt. At man har Volvo er da ingenting å skryte av 😄

Har ikke Volvo 😉Men i mine kretser er det noe en sier for å forklare en etablert/a4 familie 😀 

 

Så ikke skryt 😉

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, decker skrev:

Måtte inn og kikka litt igjen, og det er rett frå AB si playbook heile greia. Fullt fokus på «haters» og KG-kjerringer. Skal prøva å ikkje bita på agnet igjen, men etter diskusjonane i helga måtte eg berre sjå korleis det hadde utvikla seg. Eg berre kjenner på at det er litt ufatteleg at ein velg å blogga når det tydelegvis påvirkar ein så negativt, og ein eigentleg realistisk sett veit dette ikkje er ein blog som kjem til å ta av noko særleg økonomisk.

Tenkte det samme, hvorfor utlevere seg selv og familien sin om man ikke tåler «hat» og kritikk.. men tror nok «buhu alle hater meg» er en gimmick på linje med den utro mannen.. tragisk!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tiden min på veldig mye annet. Men jeg er helt fasinert over denne måten å utlevere seg på, at jeg klarer faktisk ikke å la vær. Er ikke det akkurat det hun ønsker å livnære seg på da? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer ikke å la vær ? Om du hadde hatt andre ting å gjøre, så hadde du ikke hatt så veldig mye tid til å følge med. Men alle er forskjellige, og enda godt er det 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lest bloggen og kommer ikke til å gjøre det heller så jeg tilfredsstilte min nysgjerrighet ved å Google og fant da en pictame konto med masse bilder fra bryllupet. Koselige bilder og sånn, men kan du ikke skrive engelsk så bør du virkelig la være...

Et eksempel: "

@metteask.blogg.no )

People can try to break us down with theirs bad tongue and theirs liars. But we will stay strong and focus on our love, trust and future. ❤️💪"

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra min barndom har jeg lært at om en ikke har noe positivt å bidra med kan en holde det for seg selv..

Det må da kunne gå an å formidle et budskap uten å angripe? Hun ber om konstruktiv tilbakemeldinger og har lagt seg flat for feilgrep. Gi nå damen en sjans! Hvis dette virkelig provoserer deg kan jeg ikke forstå hvorfor du ønsker å bruke tid på det? Vi gjør alle dumme ting, men det betyr ikke at vi er ond eller dum av den grunn. 

Jeg er heller ikke enig i alle valg, men det betyr ikke at mine meninger eller valg er rett for andre. Her har dere allerede ytret hva dere ikke er enig i, dere har konfrontert om tabber og dere bare fortsetter.. hva godt kommer ut av det? 

Det siste er tolkningen av andres blikk og at det sier noe om tanker og egenskaper hos andre? Dette blir rett og slett for dumt!

 

Endret av Fluffy
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fluffy skrev:

Fra min barndom har jeg lært at om en ikke har noe positivt å bidra med kan en holde det for seg selv..

Det må da kunne gå an å formidle et budskap uten å angripe? Hun ber om konstruktiv tilbakemeldinger og har lagt seg flat for feilgrep. Gi nå damen en sjans! Hvis dette virkelig provoserer deg kan jeg ikke forstå hvorfor du ønsker å bruke tid på det? Vi gjør alle dumme ting, men det betyr ikke at vi er ond eller dum av den grunn. 

Jeg er heller ikke enig i alle valg, men det betyr ikke at mine meninger eller valg er rett for andre. Her har dere allerede ytret hva dere ikke er enig i, dere har konfrontert om tabber og dere bare fortsetter.. hva godt kommer ut av det? 

Det siste er tolkningen av andres blikk og at det sier noe om tanker og egenskaper hos andre? Dette blir rett og slett for dumt!

 

Det er bare det skjønner du at det er nettopp det hun ikke gjør.. og det er jo litt av det vi diskuterer..Først legger hun ut her inne at hun har blogg, skal gifte seg osv, med oppfordring om å følge. I det øyeblikket noen er kritiske så lasher hun gråtkvalt ut på sosiale medier om hvor fæle KG er. Det var jo dette hun ville.. ha oppmerksomheten og klikkene, for de fleste andre av oss nøyer osd ned et FB- innlegg når vi gifter oss eller kjøper ny kjole, vi har ikke noe behov for en gjeng ukjente folk skal vite det..Hun har valgt å eksponere mannen også, da må de regne med å bli diskutert. Er lite tips til denne bloggeren; hvis mannen din skal drive å be seg fri, bytte vakter osv når du har det vondt og vanskelig har han snart ikke jobb! Dette er Tyrkia det er snakk om, prøv å sett deg litt inn i hvordan ting fungerer i landet du kaller “hjem” Han har vel ikke ubegrenset med kuer å selge? (Nei, jeg er ikke frekk, det var bloggeren selv som fortalte han hadde solgt to kuer for å få råd til å brylluppet) 

Endret av Ingrid76
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på en ting.. i opptil flere innlegg så tenker hun på at mannen ikke vil at hun skal bli sett på av andre menn, og hun kjøper kjoler som ikke er utringet, og hevder hun respekterer sin manns kultur.. hva ier han når hun ligger i bikini og viser seg frem i bikini tro? 🤔 eller bruker hun ting alt ettersom det passer seg? Enten er kulturen hans sånn, eller så er den ikke, men tydeligvis valgfritt det..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kuene ja.. helt klart artig, men det var nå det de gjorde da 😉, men akk så sant. En arbeidsgiver i Tyrkia har mange å velge i, og er ikke som i Norge med oppsigelser. Ikke fornøyd arbeidgiver.. Ha det bra, og værsegod neste. Om han løper hjem hver gang hun sipper kan de snart være sammen 24/7. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Heidegger skrev:

Hun setter nok stor pris på din innsikt i og gode råd om arbeidsmarkedet i Tyrkia.

Det burde hun, hun påstår jo selv at hun tar imot med takk og smil for innspill 😂😂.. men mannen syntes kanskje det er greit å ha en jobb.. men, men..han må jo vise seg fra sin beste side så ikke gullkua (pun intended) glipper 🙌🙌

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Heidegger skrev:

Hun setter nok stor pris på din innsikt i og gode råd om arbeidsmarkedet i Tyrkia.

Det burde hun, hun påstår jo selv at hun tar imot med takk og smil for innspill 😂😂.. men mannen syntes kanskje det er greit å ha en jobb.. men, men..han må jo vise seg fra sin beste side så ikke gullkua (pun intended) glipper 🙌🙌

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Ingrid76 skrev:

Det er bare det skjønner du at det er nettopp det hun ikke gjør.. og det er jo litt av det vi diskuterer..Først legger hun ut her inne at hun har blogg, skal gifte seg osv, med oppfordring om å følge. I det øyeblikket noen er kritiske så lasher hun gråtkvalt ut på sosiale medier om hvor fæle KG er. Det var jo dette hun ville.. ha oppmerksomheten og klikkene, for de fleste andre av oss nøyer osd ned et FB- innlegg når vi gifter oss eller kjøper ny kjole, vi har ikke noe behov for en gjeng ukjente folk skal vite det..Hun har valgt å eksponere mannen også, da må de regne med å bli diskutert. Er lite tips til denne bloggeren; hvis mannen din skal drive å be seg fri, bytte vakter osv når du har det vondt og vanskelig har han snart ikke jobb! Dette er Tyrkia det er snakk om, prøv å sett deg litt inn i hvordan ting fungerer i landet du kaller “hjem” Han har vel ikke ubegrenset med kuer å selge? (Nei, jeg er ikke frekk, det var bloggeren selv som fortalte han hadde solgt to kuer for å få råd til å brylluppet) 

Jeg skjønner det uten at du fordummer meg med hersketeknikk.

Poenget er at en kan fremme et budskap uten å angripe. Jeg er enig i en del som blir ytret her, men vi kan alle reflektere over måten vi skriver på. 

 

Endret av Fluffy
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis man skal skrive engelsk, bør det være forståelig. Norsk funker ofte minst like bra! :jepp: 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ispahan
30 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg tenker at hvis man skal skrive engelsk, bør det være forståelig. Norsk funker ofte minst like bra! :jepp: 

Tror det er et bloggerfenomen å pepre det norske språket med engelske ord og uttrykk. Jeg forbinder det med et fattig språk, noe som er ironisk med tanke på at de skal leve av tekster. Mette Ask mestrer ikke det norske språket i særlig grad, og burde jobbe med det, før hun prøver seg på et fremmedspråk.

bloggeren burde lese korrektur, eller få noen andre til å gjøre det for seg, før hun trykker publiser. Jeg har nevnt det før i denne tråden, men jeg tror ikke hun har fått det med seg, så jeg nevner det igjen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Heidegger skrev:

Du er søt som er så hjelpsom mot alle! Google translate kan være din venn:smilyblomst:

Du kan jo forklare selv hva det var du mente med det du skrev? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ, jeg tenker jeg kaster inn håndkleet.. Generere flere klikk på denne bloggen er da det siste jeg ønsker. Kan tenke meg at om man ikke gir henne oppmerksomheten hun ønsker, så vil det snart kommet ett nytt innlegg på linje med det tullete her om dagen,  da hun tilsynelatende hadde fått melding om at mannen hadde vært utro.  Jeg har konkludert med at bloggen er kjedelig, språket er tafatt og bloggeren helt i utakt med virkeligheten, men kan jo hende hun får en gratis genser fra Sparkjøp 😆 En blogg om å være gift med en tyrkisk mann som faktisk er bra heter Hayatiim.. Den dreier seg ihvertfall om mer enn hvor misforstått bloggeren er 😉

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Heidegger skrev:

Dette. Og ordbruken i kommentarene her: Avsmak, harry, utlevering, æsj, umoden, dårlig språk, pinlig.

Hva er motivasjonen? Det er så utrolig dårlig oppførsel mot en person som ikke, så vidt jeg vet, har gjort en flue fortred. Før jeg kom på KG leste jeg ingen blogger. Jeg er ikke i målgruppen. Og jeg ble sjokkert over trådene på Rampelys. Gikk derfor inn og leste på bloggene. Og ja, det er absolutt diskutabelt hva enkelte gjør, ingen tvil om det. Men det dere, ja DERE, holder på med er jo mobbing. Hadde noen oppført seg slik ansikt til ansikt mot en annen person, så hadde det fått sanksjoner.

 Gang på gang blir ord/begreper som saklig, riktig dokumentasjon, ta forbrukermakta, etikk osv brukt. Opplever dere at dere blir lyttet til?? Har alle disse trådene ført til noe positivt? Etter å ha googlet Rampelys, så tror jeg ikke det. Tvert i mot. Dere kunne ha hatt en stemme, fordi det er bra! at noen følger med på de som har stor makt i SoMe. Men det blir borte i alt det andre.

Sikkert ikke riktig å bruke dere, men sånn ble det nå. All ære til @Peaky Blinders (vet ikke om jeg fikk tagga riktig) som har oppført seg så skikkelig i denne tråden❤️ Det er akkurat sånn det skal være. 

Dette innlegget blir sannsynligvis slettet som brukerdebatt. Men hvis jeg har fått en person til å tenke seg om to ganger, så blir jeg glad. Raushet er veldig fint. 

👏👏👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...