Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Heidegger skrev:

Dette. Og ordbruken i kommentarene her: Avsmak, harry, utlevering, æsj, umoden, dårlig språk, pinlig.

Hva er motivasjonen? Det er så utrolig dårlig oppførsel mot en person som ikke, så vidt jeg vet, har gjort en flue fortred. Før jeg kom på KG leste jeg ingen blogger. Jeg er ikke i målgruppen. Og jeg ble sjokkert over trådene på Rampelys. Gikk derfor inn og leste på bloggene. Og ja, det er absolutt diskutabelt hva enkelte gjør, ingen tvil om det. Men det dere, ja DERE, holder på med er jo mobbing. Hadde noen oppført seg slik ansikt til ansikt mot en annen person, så hadde det fått sanksjoner.

 Gang på gang blir ord/begreper som saklig, riktig dokumentasjon, ta forbrukermakta, etikk osv brukt. Opplever dere at dere blir lyttet til?? Har alle disse trådene ført til noe positivt? Etter å ha googlet Rampelys, så tror jeg ikke det. Tvert i mot. Dere kunne ha hatt en stemme, fordi det er bra! at noen følger med på de som har stor makt i SoMe. Men det blir borte i alt det andre.

Sikkert ikke riktig å bruke dere, men sånn ble det nå. All ære til @Peaky Blinders (vet ikke om jeg fikk tagga riktig) som har oppført seg så skikkelig i denne tråden❤️ Det er akkurat sånn det skal være. 

Dette innlegget blir sannsynligvis slettet som brukerdebatt. Men hvis jeg har fått en person til å tenke seg om to ganger, så blir jeg glad. Raushet er veldig fint. 

Hvorfor siterer du meg her? Jeg har ikke sagt umoden. Ikke harry. Ikke æsj. Ikke umoden. Ikke dårlig språk. Og ikke pinlig. Jeg skriver om utlevering, ja. Det har jeg gjort lenge.

 

Ja, jeg opplever at jeg/Vi blir lyttet til. Debatten om barn og sosiale medier går også andre steder enn på KG. Og ja, jeg vet at de som debatterer dette andre steder, har lest her på KG.  Og for hva det er verdt - jeg debatterer og leverer argumenter for barns rett til privatliv også i ander fora enn på KG.

 

Innlegget mitt som du siterer var direkte spørsmål til bloggeren som var i tiden her tidligere. Jeg spurte henne hvorfor hun har valgt å utlever så mye om livet sitt til ukjente. Hvorfor kan man ikke spørre om det? jeg er virkelig interessert i å høre hvorfor man ønsker å gjøre det, når man utsetter seg for så mye dritt. Jeg sa ingenting stygt til Mette, så hvis du skal ta noen for å ha være ufine mot henne, kan du jo starte med å sitere noen som er ufine mot henne, da. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Ispahan skrev:

Tror det er et bloggerfenomen å pepre det norske språket med engelske ord og uttrykk. Jeg forbinder det med et fattig språk, noe som er ironisk med tanke på at de skal leve av tekster. Mette Ask mestrer ikke det norske språket i særlig grad, og burde jobbe med det, før hun prøver seg på et fremmedspråk.

bloggeren burde lese korrektur, eller få noen andre til å gjøre det for seg, før hun trykker publiser. Jeg har nevnt det før i denne tråden, men jeg tror ikke hun har fått det med seg, så jeg nevner det igjen😊

De høres ut som 80 år gamle oldefedre, som har kommet tilbake til gamlelandet etter å ha levde hele det voksne livet i usa, eller kanskje de er inspirert av The Julekalender? 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Honey Dew skrev:

De høres ut som 80 år gamle oldefedre, som har kommet tilbake til gamlelandet etter å ha levde hele det voksne livet i usa, eller kanskje de er inspirert av The Julekalender? 😂

😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Heidegger skrev:

Dette.

Du hiver deg på. Sier du. Og det må jeg være enig i. Hvorfor skal du belære henne? Konstruktivt? Hvorfor skal en som vil starte en blogg være interessert i hva akkurat du mener? Du er jo kun negativ. Be a better person. Nuff said. Pardon my english. 

jeg spurte henne om hvorfor hun ønsket  blottlegge privatlivet sitt. Jeg sier ikke at hun skal være interessert i hva mjeg mener, men siden hun kom inn i denne tråden og ønsket dialog, så trodde jeg hun ønsket dialog - ergo spurte jeg henne hvorfor hun ønsker å gjøre dette. 

Og belæring er jeg ikke alene om, ser jeg. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm

Bloggeren selv forsvant, men en ny forsvarstaler dukket opp, gitt. Dette er ikke flaut i det hele tatt. 

 

:sjenert:

Endret av lamorte
Leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, lamorte skrev:

Bloggeren selv forsvant, men en ny forsvarstaler dukket opp, gitt. Dette er ikke flaut i det hele tatt. 

 

:sjenert:

Hehehe!! 😂😂😂 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Heidegger skrev:

Dette.

Du hiver deg på. Sier du. Og det må jeg være enig i. Hvorfor skal du belære henne? Konstruktivt? Hvorfor skal en som vil starte en blogg være interessert i hva akkurat du mener? Du er jo kun negativ. Be a better person. Nuff said. Pardon my english. 

Kanskje bloggeren er interessert i hva folk mener fordi en blogger skriver for å få oppmerksomhet og lesere? 🤔 Ellers hadde de vel skrevet vanlig dagbok?!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
1 time siden, Isild skrev:

Denne tråden er det vel igrunn bare å stenge snart ? 

#Brukerdebatt (?) 

:regler:

 

Steng den ,og ikke åpne ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unngå at tråden blir stengt så bør de som bedriver brukerdebatt bare ignoreres, rapporter heller regelbrudd. 

Bør også prøve å holde seg på et relativt saklig nivå ang bloggeren selv, prøv å unngå spekulasjoner og ting som ikke kan bekreftes med f.eks link eller imgur :) 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Macimba skrev:

Steng den ,og ikke åpne ny. 

Helt enig! Dette er bare tull... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@pøbelsara har mange gode og kloke argumenter i denne tråden syns jeg. Saklig og skikkelig. Beundrer folk som kan skrive og si fra på en ordentlig måte. (Gjelder ikke bare denne tråden) Vil også gi stor honnør til @Pust  og @Ispahan ❤️👏🏼👏🏼👏🏼

Endret av Viking-girl
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Habibi

Jeg kjenner vel egentlig på en noe ganske flau følelse når jeg leser innleggene hennes...Som nevnt tidligere så var jeg av og til innom å leste og syns bloggen hadde en greit/koselig tone, men nå...vel, jeg føler det er pinlig...

En annen ting, er ikkje hun over 40? 42, ikkje det? (Mulig eg tar feil) Det første jeg tenker er jo at man da muligens er for "gammel" til å bli gravid. Da undrer jeg når hun skiver at hvis de ikke er gravid om et halvt år skal de vurdere om de skal "Gå videre" og evn hvilke behandling de skal gå for!

Ellers så kan det jo neeesten virke som hun er gravid etter 2 dager i Tyrkia med sin tyrkiske mann! Hun lurer jo på om det er derfor hun tar så fort til tårene pga så mye FÆL kritikk i et disjusjonsforum!?? Ja det må jo være KG det da eller? 

Utover det fortsettes det å produsere Clickbait overskrifter i god gammel AB stil 
Ja dette syns jeg er flaut av ei voksen dame!

Endret av Habibi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så uforståelig for meg det behovet noen har for å vise fram hele det intime forholdet til et annet menneske, inkludert private meldinger.

Se, vi kysser, (nesten) se, vi har sex, vi prøver å lage baby. 

Hvorfor denne enorme trangen til å involvere andre i det mest private? «Noen er forelsket i meg!» 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Viking-girl :blomst:  

Jeg håper vi slipper flere slike personangrep slik vi har sett nå, mot en av våre mest solide meddebattanter: @pøbelsara 💟

_________

Til @Heidegger En offentlig blogg er noe vi alle har innsyn i og meninger om. Bloggeren har selv gått inn i dette forumet for å diskutere egen blogg. Hun har også fortalt at hun går på kurs for å bli en bedre blogger (?), et kurs i regi av eks-bloggeren Anne Brith Davidsen. ABDs blogg var som kjent en reklameblogg hvor virkemidlene (for å tjene penger på annonser i bloggen) var utlevering av barn og privatliv, klikk-åte og krasse anklager mot naboer, ekskjærester, m.fl. Sammenligner vi disse to bloggene, kan vi se at det er mye av det samme. Hvis du,  @Heidegger, mener kritikk/omtale kun skal være heiarop og jubel, kan jeg ikke si annet enn «deg om det og vi får være enige om at vi er uenige», men en som skal leve av å være kreativ har aldri blitt bedre av å tenke/få vite at det er bra nok som det er. Når man forteller at man går på kurs for å bli bedre til noe, må man forvente og tåle at andre uttaler seg både om kursholder (som hun ikke kjente til?) og om endringer i bloggen (påvirket av kursholder?). En blogger som eksponerer andre mennesker, særlig mindreårige, trenger å få beskjed om at det er uetisk og fratar disse menneskenes mulighet til privatliv og til å forme sin egen digitale profil. 

Til @tenkerFORmye: Du sier du har en reklameavtale/annonseavtale med et klesfirma, men så vidt jeg kan se har ikke lærerne på kurset fortalt deg at alle innlegg som inneholder reklame, i blogg og/eller SoMe, skal merkes tydelig som reklame. Du sier selv at du ikke er sikker på forskjellen mellom spons og annonse, det syns jeg virkelig det dyre kurset bør lære dere.* Det er kjempeviktig! Du kan risikere bøter om du ikke følger loven. Og ja, markedsføringsloven er «på ordentlig» og ikke noe man kan velge bort.

*Kurset annonseres som et kurs hvor man kan «lære å leve av sin passion», det må vel bety at man skal lære hvordan man kan tjene penger på blogging? Og den enkleste formen for inntekt av blogg er vel annonsering?

Her er Markedsføringsloven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-01-09-2

Og her er Forbrukertilsynets greie veiledning for hvordan dere må merke annonser og lignende: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

 

Endret av Pust
Rettet skrivefeil
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med baksmellen til kurslederen i bakhodet, burde punkt 1-10 på kurset handle om økonomi; reklame, sponsing og skatt. Ser ut til at klikkagn, utlevering og harryblogging istedet ble prioritert. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan

Bloggeren var selv svært aktiv i denne tråden og ønsket tips til å forbedre seg som blogger. Det fikk hun av flere deltakere, og det er ikke hat eller hets å si at trenden nå er at stadig flere ønsker at barn skal få ha sitt privatliv og at eksponering av barn og barnebarn blir feil fokus. Det er heller ikke hat eller hets å skrive at hun må jobbe med språket. Vi er flere som har uttalt dette, men plutselig kommer det en ny bruker og går direkte til angrep på @pøbelsara. Som forøvrig skrev akkurat det samme som meg og flere andre. Jeg håper dette blir ryddet opp i, for det skaper et dårlig debattmiljø. Og må jo være stikk i strid med bloggerens ønsker, for hun sier jo at hun ønsker saklig kritikk velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...