Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest Habibi
11 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Tenk hvis de hadde fått en gutt, han tror vel på omskjæring siden han er muslim. Uff

Hun vil få mange overraskelser fremover over om hun ikkje kjapt setter seg litt inn i hva det vil si å være muslim. Er der med ikke sagt at alt er negativt for det er det ikke, men hun må å slutte å basere alt på hva hun tror og føler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Pust skrev:

Jeg lurer også på hvor det tallet kommer fra? Politiets rapport forteller at i 2017 var det 1968 voldtektssaker, det vil bety at det er ca 58.000 voldtekter som aldri blir rapportert?

https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/voldtekt-og-seksuallovbrudd/voldtektssituasjonen-i-norge-2017

Jeg fant det i en artikkel om voldtekter for noen måneder siden, mulig jeg mistolket artikkelen litt eller husker feil? Jeg klarer ikke å finne den igjen nå, men den var fra en nettside om helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, whitewildfox skrev:

Jeg fant det i en artikkel om voldtekter for noen måneder siden, mulig jeg mistolket artikkelen litt eller husker feil? Jeg klarer ikke å finne den igjen nå, men den var fra en nettside om helse. 

Skjønner. Vi vet jo at det er store mørketall, men det tallet du refererte til var bare så ekstremt avvikende fra hva som er de offisielle tallene. Jeg håper virkelig ikke at det dreier seg om så mange. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, whitewildfox skrev:

Konteksten gjør det i hvert fall ikke bedre! Seriøst, en voksen KVINNE bør absolutt ikke ha slike meninger! Folk må da få ligge med hvem de vil når de vil, gå lettkledd på sydenferie, drikke når de har fri, og generelt ha det gøy. Maken til slut shaming er det lenge siden jeg har sett, særlig fra en voksen, norsk kvinne som attpåtil prøver å gjøre det stort som influencer. Håper du skammer deg. 60 000 mennesker blir voldtatt i Norge årlig. 60 000. Jeg kan ikke fatte at du kan uttale deg på en slik måte! 

Vil bare legge til at jeg skrev dette innlegget umiddelbart etter jeg så kommentaren jeg siterte, ble så provosert at jeg måtte svare med en gang. 

Man ligger rett og slett ikke rundt. Hvor er bluferdigheten forsvunnet hen? Nå er knullevenner. Nå valser jo skandinaviske jenter rundt i bikinien i gatene i når de er på ferie i muslimske land "fordi det er deres kropp og de har rett til å gjøre hva de vil". Respekter kulturen i det landet du oppholder deg. Blir du arrestert, kan du ikke regne med hjelp fra den norske stat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heksejakten på hvem? Bloggeren? Som selv har lagt ut at hun ønsker tilbakemeldinger og innspill.. som selv passivt-aggressivt er på de som "kritiserer"henne? og som legger ut på alt som er av SoMe gråtkvalt at brukerene på KG kjører henne helt til bunns? Samtidig som hun følger nitidig med her inne, for å bruke det som skrives her i bloggen sin.. altså.. som man reder så ligger man.. og grunnen til at hun er så på med bloggen sin nå om dagen, og "sin mann" (jada, vi vet han er mannen hennes, skulle nesten tro han ikke hadde noe navn..) er jo fordi hun tenker å bruke den som et slags bevis overfor UDI når søknaden om familiiegjenforening skal leveres.. litt sånn; "se så forelsket vi er, og det her er overhodet ikke proforma".. Tenker bloggen blir lagt ned rimelig fort om de skulle få gjenforening. Og det er vel ikke heksejakt å påpeke at barna som blir eksponert, kanskje ikke syntes det er greit når de blir større?! Et grellt eksempel var jo forrige gang hun kom hjem fra Tyrkia, og mannen hadde kjøpt en leke til sønnen, hvor guttungen nærmest ble instruert til å si i kamera " Å så fiin, tusen takk.." er ikke greit i det hele tatt det. Hun har selv valgt å eksponerer seg selv og familien, da kan man ikke kalle det heksejakt når det ikke bare er godord og få.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Habibi

Bloggeren skriver(i bloggen):
"Selv om han er muslim og ikke spiser gris, så kan selvfølgelig jeg spise det!

Ok, eg bare MÅ kommentere dette, fordi: Er man troende muslim (som den tyrkiske mannen hennes er) er det et problem (for den troende) om partneren spiser svin. Om partneren spiser svin så kan ikke den troende f.eks ikke ha sex med vedkomne før det har gått X-antall uker og at partneren igjen er "ren". Hun sier hun respektere hans kultur/religion, ok, det første du da bør gjøre er å legge nakkekotelettene på hylla. Ingen trenger å spise svin og det er absolutt intet tap i næringsveien for et menneske.

Bare et senario: Hva om, neste år KANSKJE, så har dere fått en datter. Hva når hun kommer hjem med en kjæreste når hun er 15 år? Hva om hun får Partytur til Tyrkia eller andre plasser i "syden" av vennegjengen til 18 års dagen? Hvem sine regler vil ta bli brukt? Ikke si "Våre regler" for mest sannsynlig vil hans regler i forhold til dette seire fordi en datter gjør ikke "sånn". Du har jo også selv skrevet i bloggen hva tyrkiske menn mener om de norske jentene som kommer ned dit for å feste...Så ja, hva om hans datter vil ned til "syden" å feste?

Sier ikke at det ikke kan være fint og flott å være gift med en muslim, men slutt å være så naiv! Vær voksen i forhold til situasjonen du er i og les deg litt opp, ikkje minst for din egen del slik at du vet hva du kan støte på. Selv om han er ung nå så vil ting melde seg jo eldre han blir og spesielt om det kommer barn. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 17.5.2019 den 22.29, pøbelsara skrev:

jeg spurte henne om hvorfor hun ønsket  blottlegge privatlivet sitt. Jeg sier ikke at hun skal være interessert i hva mjeg mener, men siden hun kom inn i denne tråden og ønsket dialog, så trodde jeg hun ønsket dialog - ergo spurte jeg henne hvorfor hun ønsker å gjøre dette. 

Og belæring er jeg ikke alene om, ser jeg. 

Jeg er ikke bloggeren, men jeg ønsker likevel å svare på innlegget ditt. Jeg tror grunnen til at folk ønsker å eksponere privatlivet sitt er fordi de ønsker å formidle noe, de ønsker å dele et budskap, noen verdier, et poeng, få en stemme i samfunnet, spre erfaringer som kan bygge opp under kunnskaper om ulike temaer. 

Folk har dessuten også ulike ting de ser på som privat og dermed ulike grenser for hva som er greit å dele. Vi kan reagere på at kanskje hun skriver mye som er privat for oss, men kanskje ikke hun selv ser på det hun deler som for privat informasjon til å dele med offentligheten?🙂

Endret av Kjærlighetsbarn98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg er ikke bloggeren, men jeg ønsker likevel å svare på innlegget ditt. Jeg tror grunnen til at folk ønsker å eksponere privatlivet sitt er fordi de ønsker å formidle noe, de ønsker å dele et budskap, noen verdier, et poeng, få en stemme i samfunnet, spre erfaringer som kan bygge opp under kunnskaper om ulike temaer. 

Folk har dessuten også ulike ting de ser på som privat og dermed ulike grenser for hva som er greit å dele. Vi kan reagere på at kanskje hun skriver mye som er privat for oss, men kanskje ikke hun selv ser på det hun deler som for privat informasjon til å dele med offentligheten?🙂

Men hva med barna? Som ikke har fått ytret seg om de har lyst til å bli eksponert? Hvem skal passe på grensene til de?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, Kanelisvingen skrev:

Men hva med barna? Som ikke har fått ytret seg om de har lyst til å bli eksponert? Hvem skal passe på grensene til de?

Selvsagt er jeg enig med deg i det. Nå tenkte jeg på den informasjonen hun utleverer om seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg er ikke bloggeren, men jeg ønsker likevel å svare på innlegget ditt. Jeg tror grunnen til at folk ønsker å eksponere privatlivet sitt er fordi de ønsker å formidle noe, de ønsker å dele et budskap, noen verdier, et poeng, få en stemme i samfunnet, spre erfaringer som kan bygge opp under kunnskaper om ulike temaer. 

Folk har dessuten også ulike ting de ser på som privat og dermed ulike grenser for hva som er greit å dele. Vi kan reagere på at kanskje hun skriver mye som er privat for oss, men kanskje ikke hun selv ser på det hun deler som for privat informasjon til å dele med offentligheten?🙂

 

59 minutter siden, Habibi skrev:

Bloggeren skriver(i bloggen):
"Selv om han er muslim og ikke spiser gris, så kan selvfølgelig jeg spise det!

Ok, eg bare MÅ kommentere dette, fordi: Er man troende muslim (som den tyrkiske mannen hennes er) er det et problem (for den troende) om partneren spiser svin. Om partneren spiser svin så kan ikke den troende f.eks ikke ha sex med vedkomne før det har gått X-antall uker og at partneren igjen er "ren". Hun sier hun respektere hans kultur/religion, ok, det første du da bør gjøre er å legge nakkekotelettene på hylla. Ingen trenger å spise svin og det er absolutt intet tap i næringsveien for et menneske.

Bare et senario: Hva om, neste år KANSKJE, så har dere fått en datter. Hva når hun kommer hjem med en kjæreste når hun er 15 år? Hva om hun får Partytur til Tyrkia eller andre plasser i "syden" av vennegjengen til 18 års dagen? Hvem sine regler vil ta bli brukt? Ikke si "Våre regler" for mest sannsynlig vil hans regler i forhold til dette seire fordi en datter gjør ikke "sånn". Du har jo også selv skrevet i bloggen hva tyrkiske menn mener om de norske jentene som kommer ned dit for å feste...Så ja, hva om hans datter vil ned til "syden" å feste?

Sier ikke at det ikke kan være fint og flott å være gift med en muslim, men slutt å være så naiv! Vær voksen i forhold til situasjonen du er i og les deg litt opp, ikkje minst for din egen del slik at du vet hva du kan støte på. Selv om han er ung nå så vil ting melde seg jo eldre han blir og spesielt om det kommer barn. 
 

Jeg er så enig med deg jeg.. Eller angående omskjæring hvis det blir en sønn? Er det noe de har snakket om? Som du sier, så vil nok mannen sin mening gå foran. Hvis det blir en skilsmisse, hva med barna? Vil hun syntes det er greit om han tar med seg barna til Tyrkia på ferie? I det øyeblikket de er der nede, er de tyrkiske, og han kan med loven i hånd bare beholde de der.. har de vært innom slike temaer? Hun sier de har snakket om alt, men det virker ikke sånn.. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Habibi
17 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

 

Jeg er så enig med deg jeg.. Eller angående omskjæring hvis det blir en sønn? Er det noe de har snakket om? Som du sier, så vil nok mannen sin mening gå foran. Hvis det blir en skilsmisse, hva med barna? Vil hun syntes det er greit om han tar med seg barna til Tyrkia på ferie? I det øyeblikket de er der nede, er de tyrkiske, og han kan med loven i hånd bare beholde de der.. har de vært innom slike temaer? Hun sier de har snakket om alt, men det virker ikke sånn.. 

De kan umulig ha snakket om ting man virkelig bør snakke om når det kommer til MixEkteskap. Meeeen, me husker jo hvordan det var å være tenåring og forelsket: Bekymringsløst og man skulle da aldri ta sorgene på forskudd og NEi "Han er ikkje som alle andre" (Det er jo mer slikt de oppfører seg) og det er naivt, veldig naivt. Til å være gift med en muslim er jo hennes kunnskap rundt Islam syltynt og det er litt flaut, men også et bevis på at hun har gått inn i dette med lukkede øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Habibi skrev:

De kan umulig ha snakket om ting man virkelig bør snakke om når det kommer til MixEkteskap. Meeeen, me husker jo hvordan det var å være tenåring og forelsket: Bekymringsløst og man skulle da aldri ta sorgene på forskudd og NEi "Han er ikkje som alle andre" (Det er jo mer slikt de oppfører seg) og det er naivt, veldig naivt. Til å være gift med en muslim er jo hennes kunnskap rundt Islam syltynt og det er litt flaut, men også et bevis på at hun har gått inn i dette med lukkede øyne.

Den har vi vel alle kjent på.. når vi var tenåringer.!. en dame på snart 40 burde vel kanskje tenke litt lenger. Men de gutta der nede er jo flinke til å gi oppmerksomhet som vi norske ikke er vant med, fort gjort å bli dratt inn i den boblen da.. smigrende og deilig sikkert, og en gjenganger i bloggen er jo at hun føler seg så elsket og tatt vare på.. At hun har et oppmerksomhetsbehov er vel helt tydelig. Jeg for min del tenker på ungene, han minste hennes, han visste jo ikke at hun skulle gifte seg med en tyrker før rett før bryllupet han..en eller to uker før.. Bææm, værsegod gutten min, her har du en helt ny stepappa.. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva må til for at hun skal få "import-tillatelse" av sin tyrkiske ektemann, og få han inn i Norge og bosatt her? Har ikke lyst å generere flere klikk på bloggen for å ta rede på det, men noen her har kanskje lest det om hun har nevnt det noe sted?

Er det en grunn til at han ikke allerede er kommet til Norge?

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Habibi
7 minutter siden, Million skrev:

Hva må til for at hun skal få "import-tillatelse" av sin tyrkiske ektemann, og få han inn i Norge og bosatt her? Har ikke lyst å generere flere klikk på bloggen for å ta rede på det, men noen her har kanskje lest det om hun har nevnt det noe sted?

Er det en grunn til at han ikke allerede er kommet til Norge?

Helt ærlig? Jeg tro ikke hun kommer til å få han inn i landet, i såfall vil det ta mange år og det er en realitet. Stusser litt på når hun skriver hvor i Tyrkia han er fra, gården han og familien bor på er i nærheten av grensen til Syria (altså i ca i sør/øst) dvs at han tyrkeren, egentlig og mer riktig er Kurder (Vil eg tro). Da blir det nok om ikkje enda mer vanskelig å få opphold i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Million skrev:

Hva må til for at hun skal få "import-tillatelse" av sin tyrkiske ektemann, og få han inn i Norge og bosatt her? Har ikke lyst å generere flere klikk på bloggen for å ta rede på det, men noen her har kanskje lest det om hun har nevnt det noe sted?

Er det en grunn til at han ikke allerede er kommet til Norge?

Man må vel søke familiegjenforening og det tar sikkert lang tid. Håper UDI prioriterer reelle familieforhold (barn og foreldre) fremfor sydenturister som har gått på en smell. En tyrker som søker opphold i Norge utenom ekteskap er sikkert enda vanskeligere. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Habibi
12 minutter siden, miss summers skrev:

Man må vel søke familiegjenforening og det tar sikkert lang tid. Håper UDI prioriterer reelle familieforhold (barn og foreldre) fremfor sydenturister som har gått på en smell. En tyrker som søker opphold i Norge utenom ekteskap er sikkert enda vanskeligere. 

De bør i allefall vente i noen år før de evn søker for det er faktisk mer vanlig enn hva folk vil tro når det kommer til proformaekteskap når det gjelder tyrkia og norske (spesielt litt eldre damer, altså eldre enn mannen). I forhold til testene og intervjuene de må gjennom for å søke opphold vil de stryke siden de kun har kjent hverandre i mindre enn 1 år og fysisk omtrent bare vært sammen i noen timer (satt på spissen). De må nok regne med et avstandsekteskap i flere år og av den grunn syns eg jo det er synd om de skulle få et eller flere barn i denne perioden...

https://www.udiregelverk.no/no/arkiv/udi-praksisdokumenter/pn-2008-017/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UDi vurderer jo alle søknader hver især, men klart; aldersforskjell, at han ikke har noe som holder ham i Tyrkia, type penger på bok, gård og grunn, at han jobber som kelner,  vil nok tale imot en familiegjenforening. At de giftet seg uten noen form for historikk, vet at de har vært kjærester en stund, at de har reist frem og tilbake og lært og kjenne hverandre er også noe som ikke akkurat overbeviser UDI, at han først fikk avslag på et vanlig besøksvisum tror jeg hun skrev, og at de deretter fortet seg å gifte seg, vil gjøre at UDI mistenker proforma. Det betenkelige er jo at de planlegger å få barn, noe som i realiteten betyr at et barn må drasses frem og tilbake til Tyrkia for å se faren sin..men men, det velger de nå selv, men det skal godt la seg gjøre at UDI innvilger en familiegjenforening for disse to. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes kanskje at bloggeren skulle la være med å sende private meldinger til folk jeg da.. Hun sitter jo helt tydelig å finleser det som skrives her, og burde kunne svare her istedet for å sende folk meldinger.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Habibi skrev:

De bør i allefall vente i noen år før de evn søker for det er faktisk mer vanlig enn hva folk vil tro når det kommer til proformaekteskap når det gjelder tyrkia og norske (spesielt litt eldre damer, altså eldre enn mannen). I forhold til testene og intervjuene de må gjennom for å søke opphold vil de stryke siden de kun har kjent hverandre i mindre enn 1 år og fysisk omtrent bare vært sammen i noen timer (satt på spissen). De må nok regne med et avstandsekteskap i flere år og av den grunn syns eg jo det er synd om de skulle få et eller flere barn i denne perioden...

https://www.udiregelverk.no/no/arkiv/udi-praksisdokumenter/pn-2008-017/

Ja, barn passer ikke inn i en slik situasjon. Men helt generelt er det vel lettere med gjenforening om et barn er i bildet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...