Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, FotbaIlflua said:

Jeg kan bare svare for meg selv, og jeg har ikke beskyldt mannen hennes for utroskap. Jeg har prøvd å få henne til å innse at ingen kan påstå med 100% sikkerhet at partneren ikke er utro, slik hun påstår. Som "turist" i en annen kultur ser man ofte det positive i starten. Spesielt familiebåndene og mengden oppmerksomhet er sjarmerende for oss i nord siden det er noe annet en det vi er vant med. Den styrende delen av familien ser man gjerne ikke med en gang. Det er heller ingen hemmelighet at kultur og religion ofte blir viktigere med årene. 

Som voksen dame med både barn og barnebarn bør man sette barna foran en forelskelse, når premissene er som de er. Man burde vite bedre. Men når man er forelskelsesbobla skjer det noe med hjernen, som gjør at man ikke klarer å tenke rasjonelt. Hun har all rett til å gjøre som hun vil, men på denne måten blander hun inn både mann, barn, barnebarn og alle som har internett. Det er ikke greit. Som jeg skrev tidligere; jeg håper virkelig at dette går bra! Det er ille nok med et brudd, men et offentlig brudd etter man har gått høyt ut og haugevis med I told you so er ikke en fest... 

Som sagt. Hun føler sikkert at både mannen sin og henne selv blir beskyldt og angrepet. Kanskje hun ikke velger riktig ord alltid, men hun forsvarer dem som par, og det er helt logisk. Skulle sett noen av dere her fått høre det samme om deres partner.

Min mann (nå X) er norsk, oppmerksom og sjarmerende. Og var utro, opptil flere ganger. Så dette er ikke bare et typisk trekk for tyrkiske menn. 

Kanskje dere bare skal la dem finne ut av dette selv. Kanskje blir det evig kjærlighet, kanskje ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, June_1 skrev:

Som sagt. Hun føler sikkert at både mannen sin og henne selv blir beskyldt og angrepet. Kanskje hun ikke velger riktig ord alltid, men hun forsvarer dem som par, og det er helt logisk. Skulle sett noen av dere her fått høre det samme om deres partner.

Min mann (nå X) er norsk, oppmerksom og sjarmerende. Og var utro, opptil flere ganger. Så dette er ikke bare et typisk trekk for tyrkiske menn. 

Kanskje dere bare skal la dem finne ut av dette selv. Kanskje blir det evig kjærlighet, kanskje ikke. 

Du må skille snørr og bart. Ditt eksempel med din ex-mann beviser jo nettopp poenget mitt; man kan aldri vite om partneren er utro eller ikke, med 100% sikkerhet. At mannen er tyrkisk har ingenting med saken å gjøre. At mannen bor i et annet land samtidig som bloggeren er skråsikker på at han ikke har TID til å være utro er noe av det dummeste jeg har hørt og på ingen måte et valid argument.

At hun velger å stole på at han ikke er utro er noe helt annet. Det må man nesten velge å tro for å unngå et liv med sjalusi og mistillit. Men man kan fremdeles aldri vite med 100% sikkerhet. Det er skråsikkerheten jeg reagerer på.

Mange tror selv at de aldri kunne vært utro, fordi det ikke ligger i deres personlighet. Plutselig befinner de seg i en situasjon de aldri hadde sett for seg, og gjør ting de aldri ville forestilt seg å gjøre. Mennesker, alle mennesker, kan ende opp med å gjøre de utroligste og mest a-typiske ting i ulike situasjoner.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, FotbaIlflua said:

Du må skille snørr og bart. Ditt eksempel med din ex-mann beviser jo nettopp poenget mitt; man kan aldri vite om partneren er utro eller ikke, med 100% sikkerhet. At mannen er tyrkisk har ingenting med saken å gjøre. At mannen bor i et annet land samtidig som bloggeren er skråsikker på at han ikke har TID til å være utro er noe av det dummeste jeg har hørt og på ingen måte et valid argument.

At hun velger å stole på at han ikke er utro er noe helt annet. Det må man nesten velge å tro for å unngå et liv med sjalusi og mistillit. Men man kan fremdeles aldri vite med 100% sikkerhet. Det er skråsikkerheten jeg reagerer på.

Mange tror selv at de aldri kunne vært utro, fordi det ikke ligger i deres personlighet. Plutselig befinner de seg i en situasjon de aldri hadde sett for seg, og gjør ting de aldri ville forestilt seg å gjøre. Mennesker, alle mennesker, kan ende opp med å gjøre de utroligste og mest a-typiske ting i ulike situasjoner.

Jeg er selvsagt enig med deg, ingen har noen garanti for det. 

Poenget mitt var at hun føler seg angrepet. Dere har truffet et sårt punkt, og selv om argument(ene) hennes ikke er så rasjonell, så må dere huske at hun snakker utfra følelsene sine. Følelser og fornuft er to forskjellige ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye

Som jeg har sagt før, så kan ingen noen sinne være 100% sikker på at mannen har vært utro (eller kvinnen for den sak skyld) Men jeg VET at de to beskyldningene han fikk var falsk og jeg har valgt å ha tillit i ekteskapet mitt.

Vi har vært gift i 2 måneder og det er snart 1 år siden vi møttes. Så vi er fremdeles nyforelsket og har kun øyner for hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan

Du velger å tro på kjærligheten og stole på mannen din. Folk får synes hva de vil om det, men faktum er at det ikke finnes bevis på at han verken er utro eller golddigger. Advarslene kommer på generelt grunnlag, med bakgrunn i andres erfaringer og en generell kultur der han kommer fra. Jeg har sagt det før, jeg håper han er blant dem som mener alvor, som fyller dine behov både i dag og alle år som kommer. Du virker som ei grei dame som fortjener en grei mann! Heia kjærligheten ❤️

Når det kommer til Anne Brith finnes det tonnevis med bevis for at hun ikke er den hun utgir seg for å være til deg. Hun har slettet bloggen sin, men den er ikke borte, og den beskriver drøssevis med brutte relasjoner og påfølgende uthenging i sosiale medier. Alle de nære og veldig kjære vennene hun har hatt opp igjennom, er historie. Og det er alltid alle andre det er noe galt med!

Videre er det bevist at ikke et eneste prosjekt hun har satt igang, har blitt fullført. Med unntak av boken, som floppet og førte til at hun ble saksøkt. Jeg vil ikke kalle det en suksess. Hvor mange dager holdt hun ut i 100 dagers-gruppa? Hvor mange luker i julekalenderen leverte hun? Hvor ble det av konditoriet hun skulle åpne i Oslo? Eller nettbutikken? Podcasten? Kakefatene? Bakeboken (den forrige)? Jeg kan ramse opp side opp og side ned, men jeg finner ikke en eneste suksess.

Og hvordan kan en erfaren blogger, som skal leve av å gi andre bloggere råd, ende opp med konkurs tre ganger? Hvordan kan hun pådra seg en skattegjeld på over 660 tusen kroner og ende opp millimetere unna en 4. konkurs? Hvordan kan hun skrive i boken sin at spons er gratis? Og har du spurt deg selv hvorfor hun blir så "hatet" at hun må anmelde i underkant av 20 mennesker, og true et tilsvarende antall mennesker med det samme? Og hvis disse anmeldelsene er reelle, hvorfor blir de henlagt igjen og igjen? Hun sier selv at hun er fryktelig snill og god, og tilgir lett, så hvorfor alle disse konfliktene?

Du velger å skape din egen erfaring, sier du. I så fall er du særdeles naiv!

Tillegg: Anne Brith har uttalt flere ganger at for å bli suksessfull må du gå på snørra noen ganger. Konkurs er ikke negativt, for ingen investorer vil ta i deg hvis du ikke har minst to konkurser bak deg. Du vil jo bli suksessfull, det er derfor du har betalt 8500 kr. Men hvordan er det med økonomien din? Har du råd til å følge Anne Briths oppskrift og pådra deg et par konkurser? Hvordan stiller det seg med gjenforening med din tyrkiske mann, hvis du ikke eier nåla i veggen? Du har eget hus, en trygg bolig for alle mann. Har Anne Brith det? Føler du at hun har lykkes?

Endret av Ispahan
tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
3 minutter siden, Heidegger skrev:

Hvorfor i all verden skal Mette stilles til veggs for det ABD har gjort? Hun har jo tidligere svart på spørsmål om kurset? 

Er det ikke bedre å "debattere" dette i tråden om ABD?

Det er ikke en debatt, det er en oppramsing av fakta!

Jeg gjør bare bloggeren oppmerksom på at hun er veldig naiv, som tror på AB. Men hun burde absolutt lese tråden om Anne Brith, der er alt dokumentert. Så kan hun gjøre et kvalifisert valg, ikke bare stole på magefølelsen fordi hun velger å tro godt om folk. Det kan forøvrig være en god egenskap, men i dette tilfellet kan det ødelegge livet hennes. Derfor tar jeg det her....

Endret av Ispahan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at dette er et sted på KG hvor vi diskuterer og snakker om blogger.. Mette Ask blogger, oppfordrer folk til å følge seg, legger ut angående sine egen blogg, og går på kurs hos AB, den personen som sa at højdaren i livet var å bli diskutert på KG.. Når hun blogger om sin tyrkiske mann, feriene sine, bryllupet sitt med denne tyrkiske mannen ( til info, det er bloggeren selv som henviser til sin tyrkiske mann hele tiden) den tyrkiske maten, osv osv, da er vel dette rette plassen og diskutere dette? Hvis hun ikke vil bli diskutert får hun nesten gå tilbake til å skrive vanlig dagbok. Det jeg har reagert på er eksponeringen av barna, og fremmede folk på et fly, men som sagt, dette burde hun nesten ha regnet med,  om ikke annet burde mentoren AB gitt henne en heads up. De fleste av oss her inne driter nok i om mannen er tyrker, kineser eller hva søren, hun skriver en offentlig blogg, når hun skriver om at hun bryter sammen i gråt pga, innleggene her inne, og at det kan hende er fordi hun er gravid (etter tre dager sammen med mannen) da må hun også regne med at folk snakker om det! For deg Heidegger som er så på å forsvare absolutt alt, kanskje du skal la være å lese her inne? om du da ikke er i slekt med bloggeren, er bloggeren selv, eller har forbindelse med AB, nei, ikke et personangrep, kun et spørsmål. Jeg tror bloggeren nyter oppmerksomheten hun får, hun greide ihvetfall å lage en hel spørsmålsrund på bloggen sin for noen dager siden med ting hun plukket herfra, det må jo være kjekt, ihvertfall siden ingen egentlig kommenterer og spør på selve bloggen ;)

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at denne bloggeren finner AB inspirerende. 

Enough said... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god venninne som gikk på en smell med ansatt i en resturant i Tyrkia som 18 åring. Etter mye om og men flyttet hun ned til Tyrkia for å være sammen med ham. 10 år senere er hun hjemme i Norge med fire barn etter å ha gjort sitt beste for å få integrert seg i miljøet mens faren til barna har fått flere barn med flere turister i løpet av de 10 årene, og gudene vet hvor mange damer han har hatt i samme periode.. Hun gjorde alt hun "skulle", alikevel knulla denne karen videre på alt som var villig. Hun har fortalt meg MYE om kulturen blant mennene der nede. Fascinerende og trist å se hvor blendet litt eldre kvinner kan bli. En 18 åring har ikke en hjerne som er 100% utviklet. Men det har kvinner over 25+++++

Med tanke på det jeg vet fra noen som har gått i den fella og som nå advarer yngre jenter mot kulturen der nede så må jeg si at dette opplegget virker naivt som faen. 

Men hey, jeg kan fort ta feil. Håper du ikke ender opp i fella som venninnen min gjorde. 

Endret av DianaV
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heidegger skrev:

Jeg er enig i mye av det du sier. Mine personlige meninger om bloggeren holder jeg for meg selv. Ja, det er rett sted å diskutere. Og hensikten er god i utgangspunktet. Men jeg opplever at det skrives mye stygt, og det gagner vel ingen? Blir bare forundret over det jeg vil kalle mangel på folkeskikk, at det skrives ting som en sannsynligvis ikke ville ha sagt ansikt til ansikt. Da blir det bare slemt, og den evt gode hensikten faller bort. Men det er vel en konsekvens av at man er er anonym/gjemmer seg bak et profilnavn. 

Etter å ha vært her inne en liten stund, så ser jeg jo hvordan klimaet i underforumet er. Og hvordan dette blir sett på utenfra. Å utfordre noe som helst, blir som å, unnskyld uttrykket,, pisse i motvind. 

Du skriver fint og skikkelig, fortsett med det:smilyblomst:

Vi skal vel vise god folkeskikk når vi svarer på hverandres innlegg også?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha jobbet flere år som guide i Tyrkia har jeg både sett og hørt mye. At noen fortsatt tror at gutta som jobber i turistbransjen er til å stole på fatter jeg ikke. De vil til Europa og er ivrige og flinke på dette. Mange har flere de holder varme samtidig. Det er forøvrig ikke vanlig i Tyrkia at dama er eldre enn mannen, det er kun når dama er turist. Det er dessverre slik at de fleste slike ekteskap ender når tyrkeren har fått norsk statsborgerskap.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenker jeg MA og ABD får valutta for pengene. Denne tråden generer klikk,just som oppskriften til ABD er. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Nevod skrev:

Noen som vet om disse to fortsatt holder sammen?

Bor i hvert sitt land, men fremdeles gift, ja. De ser hverandre noen ganger pr år, og det er visstnok den store kjærligheten... En 60 år gammel dame er jo enhver ung manns drøm, spesielt i land hvor familie settes foran alt annet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Loke37 skrev:

Etter å ha jobbet flere år som guide i Tyrkia har jeg både sett og hørt mye. At noen fortsatt tror at gutta som jobber i turistbransjen er til å stole på fatter jeg ikke. De vil til Europa og er ivrige og flinke på dette. Mange har flere de holder varme samtidig. Det er forøvrig ikke vanlig i Tyrkia at dama er eldre enn mannen, det er kun når dama er turist. Det er dessverre slik at de fleste slike ekteskap ender når tyrkeren har fått norsk statsborgerskap.

Synd, men sant som du skriver i mange tilfeller. Jeg har også som huseier der nede sett og høre en hel masse, sier ikke at alle er sånn, bevares, men det er jo en grunn til at UDI er såpass strenge med både visum og familiegjenforening fra Tyrkia, fordi de har en høy andel med proforma ekteskap. Som du sier, det er ikke vanlig at kvinnen er eldre enn mannen, og mange familier oppfordrer sønnen(e) til å finne noen fra feks Norge, mens de har en kusine eller tremenning klar for ekteskap når det norske oppholdet og statsborgerskapet er i boks. Jeg skjønner at bloggeren er forelsket,og for all del, mannen hennes kan være god som gull han, men det er også greit å være litt kritisk, for sånn som hun beskriver hvordan de har det, så syntes jeg hun har gått mer på akkord med sine ting enn han har.. men det er min oppfattning. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå syns jeg jo det er litt forskjell på om aldersforskjellen er 25 år eller 10-12. Denne bloggeren er jo en pen dame som godt kan se yngre ut enn hun er. Det er ikke sånn at noen tror det er moren hans, liksom. Må innrømme at jeg syns det er litt vanskeligere å tro på ekte kjærlighet når det ser ut som en gutt som er ute med mor eller bestemor, det er jo absolutt ikke tilfelle med dette paret.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lopploella skrev:

Nå syns jeg jo det er litt forskjell på om aldersforskjellen er 25 år eller 10-12. Denne bloggeren er jo en pen dame som godt kan se yngre ut enn hun er. Det er ikke sånn at noen tror det er moren hans, liksom. Må innrømme at jeg syns det er litt vanskeligere å tro på ekte kjærlighet når det ser ut som en gutt som er ute med mor eller bestemor, det er jo absolutt ikke tilfelle med dette paret.

Nå var vel ikke akkurat fokuset her inne alderforskjellen heller, men at UDI er rimelig strenge på ekteskap, spesielt fra land som Tyrkia, med god grunn.. Aldersforskjellen har vel heller egentlig ikke vært noe tema her inne, mer naiviteten rundt det å ikke forstå kulturen helt, og at en del faktisk rett og slett spekulerer i nordiske damer, da er det nok enklere med en litt overmoden dame vil jeg tro.. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...