Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

 

😂😂😂 Feil tråd! Skulle i VP!

My bad også😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Nussepus skrev:

My bad også😂😂

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bloggeren har fått samarbeid med Ellos og er strålende fornøyd med det og at AB har anbefalt henne til Ellos..uff, det AB kanskje ikke fortalte er at Ellos pøser ut samarbeid med rått og røte til de fleste bloggere.. en venninne av meg blogger om grønne planter og hage, har 300 lesere og fikk også lov til å gi rabatt fra Ellos.. jaja. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
2 timer siden, Kanelisvingen skrev:

Ser bloggeren har fått samarbeid med Ellos og er strålende fornøyd med det og at AB har anbefalt henne til Ellos..uff, det AB kanskje ikke fortalte er at Ellos pøser ut samarbeid med rått og røte til de fleste bloggere.. en venninne av meg blogger om grønne planter og hage, har 300 lesere og fikk også lov til å gi rabatt fra Ellos.. jaja. 

Betalt oppdrag altså. Rabattkode er jo ikke til meg, men til leserne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg skjønte det, det står vel også i innlegget? men men, som sagt, Ellos er ikke så nøye på hvem de gir "oppdraget" til.. ser at alle bloggere nå om dagen har rabattkode, jeg brukte min fra Supporterfrue ;)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert uansett morsomt for bloggeren å få sitt første samarbeid - og en rabattkode å dele på bloggen sin.

Det må da gå an å unne henne å være fornøyd med det, selv om Ellos er rundhåndede med reklamen sin, (og om man velger å bruke andres linker).

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
2 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Haha, jeg skjønte det, det står vel også i innlegget? men men, som sagt, Ellos er ikke så nøye på hvem de gir "oppdraget" til.. ser at alle bloggere nå om dagen har rabattkode, jeg brukte min fra Supporterfrue ;)

 

Det vet jeg ingenting om 😊. Men dette er uansett første gangen jeg får penger for å legge ut reklame. Pleier å få tilbud med sponsede produkter, men takker ofte nei til slike tilbud. Takker kun ja om jeg virkelig liker produktet og kan gå god for det på bloggen min. Rabattkoder har jeg da hatt før, men da uten å få betalt. I tillegg er dette en nettbutikk jeg virkelig liker, så ja jeg er veldig fornøyd med å få min første betalte samarbeid I tillegg til lønn på selve bloggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
4 timer siden, Kanelisvingen skrev:

Ser bloggeren har fått samarbeid med Ellos og er strålende fornøyd med det og at AB har anbefalt henne til Ellos..uff, det AB kanskje ikke fortalte er at Ellos pøser ut samarbeid med rått og røte til de fleste bloggere.. en venninne av meg blogger om grønne planter og hage, har 300 lesere og fikk også lov til å gi rabatt fra Ellos.. jaja. 

Anne Brith skryter av at hun kan sette elevene sine i kontakt med annonsører. Men hun har jo ikke så mange kontakter igjen i Blogglandia. Jeg spådde at Ellos dukket opp på mxtteask. Videre er det vel forretningene til Bellaen, spraytan og tannbleking. Siden Mette er så mye i Tyrkia, utgår kanskje det første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det styggeste ved et menneske er når en utnytter uskyldige (f eks barn og barnebarn) til egen vinning. Økonomisk eller for å smøre eget ego. Er du i tvil om hvor DU befinner deg? 

 

Ryddet for sitering av slettet innhold.

Endret av Papirfly
Red
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
9 minutter siden, FruenFraHavet skrev:

Det styggeste ved et menneske er når en utbytter uskyldige (f eks barn og barnebarn) til egen vinning. Økonomisk eller for å smøre eget ego. Er du i tvil om hvor DU befinner deg? 

Om noen utnytter barn og barnebarn for egen vinning er det stygt ja. Jeg VET at jeg ikke er en av de 😊 Har VELDIG lite bilder av barn og barnebarn på bloggen min. De bildene jeg en sjelden gang legger ut, er normale bilder som på ingen måte utleverer de som mennesker eller som jeg kan "vinne" noe på. Ikke skriver jeg noe privat om de heller. Jeg tenker at for dere som virkelig er ute etter å slenge dette kortet på noen, så er det MANGE blogger der ute som legger ut masse bilder og info om sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Om noen utnytter barn og barnebarn for egen vinning er det stygt ja. Jeg VET at jeg ikke er en av de 😊 Har VELDIG lite bilder av barn og barnebarn på bloggen min. De bildene jeg en sjelden gang legger ut, er normale bilder som på ingen måte utleverer de som mennesker eller som jeg kan "vinne" noe på. Ikke skriver jeg noe privat om de heller. Jeg tenker at for dere som virkelig er ute etter å slenge dette kortet på noen, så er det MANGE blogger der ute som legger ut masse bilder og info om sine barn.

Veldig lite er veldig formye.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Yann skrev:

Veldig lite er veldig formye.

Ja! Og i tillegg er det jo ikke en objektiv sannhet at hun eksponerer «veldig lite». Dessverre er enkelte ikke i stand til å se situasjonen. Denne tråden OG dagboken burde legges ned. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
Akkurat nå, Yann skrev:

Veldig lite er veldig formye.

Det er det forskjellige meninger om. Altså ett heftig debatt tema med mye tanker og følelser rundt. Noen tror imidlertidig at de sitter på fasiten og skriker høyt om det. Men det finnes ingen fasit da verden er i utvikling og ting forandrer seg. Det viktigste for meg er at mine barn godkjenner det som blir lagt ut (da tenker jeg på hun eldste), at meg og barnefar er enige i hvor synlig barnet skal være (da tenker jeg på min sønn) og at barna ikke blir utlevert som privatpersoner, bilder som viser tanker, sinnsstemning og i situasjoner som er privat.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
2 minutter siden, FruenFraHavet skrev:

Ja! Og i tillegg er det jo ikke en objektiv sannhet at hun eksponerer «veldig lite». Dessverre er enkelte ikke i stand til å se situasjonen. Denne tråden OG dagboken burde legges ned. 

Du har tydeligvis fått noe personlig imot meg og er veldig aktiv på å prøve å heve deg over meg har jeg merket i denne tråden. Det kan vel ikke være en god følelse? Lurer veldig på hva det er som gjør at dette blir så personlig for deg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Det er det forskjellige meninger om. Altså ett heftig debatt tema med mye tanker og følelser rundt. Noen tror imidlertidig at de sitter på fasiten og skriker høyt om det. Men det finnes ingen fasit da verden er i utvikling og ting forandrer seg. Det viktigste for meg er at mine barn godkjenner det som blir lagt ut (da tenker jeg på hun eldste), at meg og barnefar er enige i hvor synlig barnet skal være (da tenker jeg på min sønn) og at barna ikke blir utlevert som privatpersoner, bilder som viser tanker, sinnsstemning og i situasjoner som er privat.

 

Neida, ingen heftig debatt om mammabloggere. Den debatten er gått ut på dato, mye takket være alle oppegående, omsorgsfulle og kloke mennesker her på Kvinneguiden. Mennesker som støtter seg på forskning. Absolutt all forskning av fagpersoner advarer på det sterkeste å eksponere barn i sosiale medier til «hele verden»

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
6 minutter siden, Yann skrev:

Neida, ingen heftig debatt om mammabloggere. Den debatten er gått ut på dato, mye takket være alle oppegående, omsorgsfulle og kloke mennesker her på Kvinneguiden. Mennesker som støtter seg på forskning. Absolutt all forskning av fagpersoner advarer på det sterkeste å eksponere barn i sosiale medier til «hele verden»

Det jeg mente var debatten på hvor grensen går angående eksponering. Der er det nemlig mange meninger. Vi er da alle enige om å eksponere barn i medier kan få uheldig virkning for barnet. Men vi er ikke alle enige i hvor grensen går på eksponering, selv om mange her inne er det. Jeg har min mening og synes absolutt ikke jeg eksponerer mine barn som privatpersoner med de få vanlige bildene jeg legger ut. 

NB. Jeg er ingen mammablogger

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, du er ingen mammablogger med styla bilder av barna. Flott det. Et kanskje lite påaktet tema er ikke bilder.. det er det skrevne ord bloggere skriver om barna, kjærester, venner og uvenner, sykdom og plager.  Ord som er veldig privat. Ord og tanker som kun må deles med den innerste krets.. tenker jeg. Og ikke være en snakkis i skolegården i friminuttet. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan

Jeg så en positiv utvikling i bloggen for bare noen dager siden. Jeg skrev at jeg håpet at trenden fortsatte etter at Mette kom hjem fra Tyrkia. Jeg tok feil. 

"Var ikke godt å komme hjem til dette" Siden det før avreise var drama omkring mannens påståtte utroskap, så jeg for meg en fortsettelse. Men det var altså bilen som måtte på verksted. Kjedelig for Mette og kjedelig for leseren. Men DET var sikkert ikke godt å komme hjem til det.

"Dette har jeg aldri fortalt noe (noen?) før" Igjen ser jeg for meg dype betroelser, men jeg fikk altså vite at favorittfargen er blå og hun bruker mye hansker. 

I tillegg til click baits, finner vi eksponering av barn, kakeoppskrifter, drøssevis av selfies, dårlig rettskriving og en Ellosreklame. Skulle tro hu Mor Sjøl hadde tatt bolig i Mette Ask.

Og eksponering av barn er eksponering av barn, uansett om andre bloggere eksponerer mer. Whataboutism har aldri vært et godt forsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
3 minutter siden, Yann skrev:

Nei, du er ingen mammablogger med styla bilder av barna. Flott det. Et kanskje lite påaktet tema er ikke bilder.. det er det skrevne ord bloggere skriver om barna, kjærester, venner og uvenner, sykdom og plager.  Ord som er veldig privat. Ord og tanker som kun må deles med den innerste krets.. tenker jeg. Og ikke være en snakkis i skolegården i friminuttet. 

Hva har jeg skrevet om barna, familie og venner som er privat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
16 minutter siden, Ispahan skrev:

Jeg så en positiv utvikling i bloggen for bare noen dager siden. Jeg skrev at jeg håpet at trenden fortsatte etter at Mette kom hjem fra Tyrkia. Jeg tok feil. 

"Var ikke godt å komme hjem til dette" Siden det før avreise var drama omkring mannens påståtte utroskap, så jeg for meg en fortsettelse. Men det var altså bilen som måtte på verksted. Kjedelig for Mette og kjedelig for leseren. Men DET var sikkert ikke godt å komme hjem til det.

"Dette har jeg aldri fortalt noe (noen?) før" Igjen ser jeg for meg dype betroelser, men jeg fikk altså vite at favorittfargen er blå og hun bruker mye hansker. 

I tillegg til click baits, finner vi eksponering av barn, kakeoppskrifter, drøssevis av selfies, dårlig rettskriving og en Ellosreklame. Skulle tro hu Mor Sjøl hadde tatt bolig i Mette Ask.

Og eksponering av barn er eksponering av barn, uansett om andre bloggere eksponerer mer. Whataboutism har aldri vært et godt forsvar.

😂😅 Så jeg kan ikke skrive om ting som ikke er flott? Jeg kom hjem til en ødelagt bil som kostet meg over 13 000 kroner + en uforutsigbar regning og en del andre småting som gjorde det tungt å komme hjem (I tillegg til savnet selvfølgelig)

Kake oppskrifter og andre oppskrifter kommer til å komme på bloggen min. Er det negativt? 

Og innlegget om hva jeg aldri har fortalt noen før, hadde mer private ting enn det du nevner og det er ting jeg faktisk ikke har fortalt noen før.

Med du (dere), om en ikke kan legge ut bilder av andre og heller ikke selfier, hva skal en da ligge ut bilder av? Skal jeg skrive om meg selv og legge ut bilder av en stol? 

Hehe... Nei, jeg fortsetter å legge ut bilder av det jeg skriver om. Skriver jeg om hage, blir det bilder av hage osv... 

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...