Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest tenkerFORmye
8 minutter siden, FruenFraHavet skrev:

Det «anonym» og dagbokskriveren ikke forstår er at hun utleverer uskyldig tredjepart. Barn, barnebarn og til og med partner. Det deles egne opplevelser, tanker og refleksjoner som selvfølgelig vil kunne slå tilbake på foran nevnte. Det er f eks en gutt som kan lese om mors sexliv. Det kan også guttens venner og foreldre. Det er egoisme å være mer opptatt av eget behov for utlevering enn hvordan det vil kunne påvirke andre på både kort og lang sikt. 

Min mann godkjenner alt jeg legger ut, det samme gjør min voksne datter. Ang min sønn er meg og barnefar enige. 

Vi synes det er bedre at jeg skriver på nett at vi prøver å bli gravid, enn at vi "plutselig" blir gravid. 

Jeg er langt ifra den som utleverer mest og jeg forstår ikke hvorfor så stort fokus dere har på meg og mitt.. Men hversegod.. Kjør på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ispahan
2 timer siden, tenkerFORmye skrev:

😂😅 Så jeg kan ikke skrive om ting som ikke er flott? Jeg kom hjem til en ødelagt bil som kostet meg over 13 000 kroner + en uforutsigbar regning og en del andre småting som gjorde det tungt å komme hjem (I tillegg til savnet selvfølgelig)

Kake oppskrifter og andre oppskrifter kommer til å komme på bloggen min. Er det negativt? 

Og innlegget om hva jeg aldri har fortalt noen før, hadde mer private ting enn det du nevner og det er ting jeg faktisk ikke har fortalt noen før.

Med du (dere), om en ikke kan legge ut bilder av andre og heller ikke selfier, hva skal en da ligge ut bilder av? Skal jeg skrive om meg selv og legge ut bilder av en stol? 

Hehe... Nei, jeg fortsetter å legge ut bilder av det jeg skriver om. Skriver jeg om hage, blir det bilder av hage osv... 

Jeg skjønner at du vil dra lesere, men de overskriftene er helt på høyde med click bait-dronninga. I tillegg er innleggene dine fulle av slurvefeil, til og med i overskriften. Akkurat som mentoren din. Eksponering av barn er på plass igjen også. Og når det da kom en kakeoppskrift ble det latterlig likt den tidligere bloggen annebrith.no. Noe som blir ekstra underholdende siden Anne Brith har sagt at hun er sjaman.

Jeg vet ikke om du vil ta det til deg, men jeg prøver meg på konstruktiv kritikk igjen:

Ta gjerne selfies, du er veldig vakker. Og du skal ha for at du poserer naturlig, uten å dra deg i håret eller har kink i nakken. Men det blir for mange!

Det gjelder også andre bilder. Dere dekket et pent bord og bakte ei flott kake (som eksempel), men velg ut et par bra bilder og nøy deg med det. Særlig siden bildene på bloggen din er så store blir det slitsomt med mange bilder av samme ting. Og selvfølgelig skal du legge ut bilder av det du skriver om! Kvaliteten på bildene du tar ute er foresten blitt veldig bra, innendørs har du litt jobb igjen.

Jobb med språket, du har skrevet at du sliter litt, men les igjennom før du publiserer. Jeg vet du kan bedre. Og ikke skriv "meg og datteren min", bruk heller "jeg og datteren min". Og du trenger ikke å skrive "min tyrkiske ektemann" hver gang. ALLE har fått med seg at han er tyrkisk nå. Han har vel et navn? Eller bare bruk "mannen min".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd for mammabloggere, men sant. Alle seriøse bedrifter som vil hegne om merkevaren sin. Annonserer ikke på en sådan blogg. Vil ikke assosieres med mennesker som har en negativ og uheldig  atetyd. Ingen direkte sammenheng .. Google og Ad Sales har blokkert  den høyreradikale nettavisen «Reset» 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Har jeg mange selfier med barnebarna mine? 🤔 Guuuuu... Som dere styrer nå 😂

Bilder av barnebarna dukker hele tiden opp på bloggen din. Det har ingenting å si om du er med på bildene, eller ikke.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FruenFraHavet skrev:

Det «anonym» og dagbokskriveren ikke forstår er at hun utleverer uskyldig tredjepart. Barn, barnebarn og til og med partner. Det deles egne opplevelser, tanker og refleksjoner som selvfølgelig vil kunne slå tilbake på foran nevnte. Det er f eks en gutt som kan lese om mors sexliv. Det kan også guttens venner og foreldre. Det er egoisme å være mer opptatt av eget behov for utlevering enn hvordan det vil kunne påvirke andre på både kort og lang sikt. 

 

14 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Jeg betaler for flybilletter og vi tar halve hotellsummen hver. Mat og opplevelser betaler han :)

😂😂 Da kommer han best ut ihvertfall ;) siden du bare sitter på hotellet,.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
1 minutt siden, Kanelisvingen skrev:

 

😂😂 Da kommer han best ut ihvertfall ;) siden du bare sitter på hotellet,.

Nå synes jeg du var ufin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Min mann godkjenner alt jeg legger ut, det samme gjør min voksne datter. Ang min sønn er meg og barnefar enige. 

Vi synes det er bedre at jeg skriver på nett at vi prøver å bli gravid, enn at vi "plutselig" blir gravid. 

Jeg er langt ifra den som utleverer mest og jeg forstår ikke hvorfor så stort fokus dere har på meg og mitt.. Men hversegod.. Kjør på

Hvorfor er det bedre å skrive på nett at du er blitt gravid?? Du skriver jo så flott og fint om at det er naturlig siden dere er gift, da er det vel naturlig om du plutselig var det? Stikk fingeren i jorden og erkjenn at du skriver blogg fordi du håper på å tjene penger på det, og du liker å vise deg frem. Hadde du gjort det hadde du sikkert fått litt mer respekt også..

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ispahan skrev:

Nå synes jeg du var ufin! 

Jaha, men det er jo sant? Bloggeren skriver at hun ikke vet om hun kan dra fordi billettene er for dyre, og hun selv har skrevet at hun sitter på hotellet fordi hun respektere at han ikke vil hun skal gå ut.. så hvor var jeg ufin? Han kommer jo best ut av det da?!?!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Ikke noe særlig mye på snapchat. Er nok mest meg de blir plaget med. På Insta er det bilder langt tilbake, da den var brukt privat før. Men har ingen nylige bilder av meg som holder barnebarna nei. 

Og om jeg hadde hatt det, så er ikke det krise heller 😊

Nei, det er jo en stund siden speilselfien med et av barnebarna på Insta.. to dager vel, så skjønner du syntes det er langt tilbake ja..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
4 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Jaha, men det er jo sant? Bloggeren skriver at hun ikke vet om hun kan dra fordi billettene er for dyre, og hun selv har skrevet at hun sitter på hotellet fordi hun respektere at han ikke vil hun skal gå ut.. så hvor var jeg ufin? Han kommer jo best ut av det da?!?!

Mulig jeg tok feil, men med alle emojisene så det ut som du gjorde narr av bloggeren. Hun har ikke gjort noen hemmelighet av at økonomien hennes er stram. Og en kelner i Tyrkia har det enda trangere, så hvis dette skal la seg gjøre må den med norsk inntekt betale mest. De bruker sikkert omtrent like stor prosentdel av inntekten sin på dette, så jeg vil ikke si at han kommer best ut av det.

Hvis hun sitter på rommet fordi han ikke vil at hun skal gå ut, burde hun revurdere forholdet, for det er ufint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
25 minutter siden, Ispahan skrev:

Jeg skjønner at du vil dra lesere, men de overskriftene er helt på høyde med click bait-dronninga. I tillegg er innleggene dine fulle av slurvefeil, til og med i overskriften. Akkurat som mentoren din. Eksponering av barn er på plass igjen også. Og når det da kom en kakeoppskrift ble det latterlig likt den tidligere bloggen annebrith.no. Noe som blir ekstra underholdende siden Anne Brith har sagt at hun er sjaman.

Jeg vet ikke om du vil ta det til deg, men jeg prøver meg på konstruktiv kritikk igjen:

Ta gjerne selfies, du er veldig vakker. Og du skal ha for at du poserer naturlig, uten å dra deg i håret eller har kink i nakken. Men det blir for mange!

Det gjelder også andre bilder. Dere dekket et pent bord og bakte ei flott kake (som eksempel), men velg ut et par bra bilder og nøy deg med det. Særlig siden bildene på bloggen din er så store blir det slitsomt med mange bilder av samme ting. Og selvfølgelig skal du legge ut bilder av det du skriver om! Kvaliteten på bildene du tar ute er foresten blitt veldig bra, innendørs har du litt jobb igjen.

Jobb med språket, du har skrevet at du sliter litt, men les igjennom før du publiserer. Jeg vet du kan bedre. Og ikke skriv "meg og datteren min", bruk heller "jeg og datteren min". Og du trenger ikke å skrive "min tyrkiske ektemann" hver gang. ALLE har fått med seg at han er tyrkisk nå. Han har vel et navn? Eller bare bruk "mannen min".

 

Takker for det siste partiet med konstruktiv kritikk. Skal ta å legge ut færre bilder av 'en ting, slik som ett pyntet navnefestbord.

Føler jo selv at det ikke er mange selfier I samme innlegg. Tror jeg har 1-2 I innlegg hvor jeg skriver om meg selv, min hverdag eller mine tanker. Er mye enklere når jeg skriver om noe som jeg faktisk kan ta bilder av. Er nemlig ikke så komfortabel foran kamera når jeg står alene. Men skal selvfølgelig se litt mer på det.

Bildene la jeg ut i større format før enn jeg gjør nå. Må de være enda mindre? Da blir de jo mindre enn bredden på teksten.

Føler jeg har for få lesere til å skrive navna på de rundt meg. Ligger liksom litt langt inne og jeg kjenner at det egentlig føles mer naturlig å skrive "min sønn", "min datter" og "min mann". Men skal jobbe mer med det ja. 

Selvfølgelig skal jeg jobbe mer med språket mitt. Har nok sikkert vært litt synlig at jeg har hatt liten tid etter jeg kom hjem fra Tyrkia. Prøver å roe ned nå og da vil jeg fokusere mer på språket mitt igjen. 

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ispahan skrev:

Mulig jeg tok feil, men med alle emojisene så det ut som du gjorde narr av bloggeren. Hun har ikke gjort noen hemmelighet av at økonomien hennes er stram. Og en kelner i Tyrkia har det enda trangere, så hvis dette skal la seg gjøre må den med norsk inntekt betale mest. De bruker sikkert omtrent like stor prosentdel av inntekten sin på dette, så jeg vil ikke si at han kommer best ut av det.

Hvis hun sitter på rommet fordi han ikke vil at hun skal gå ut, burde hun revurdere forholdet, for det er ufint!

Nå er det hun som med fynd og klem har gått ut og sagt han betaler for det meste.. Plutselig er det deling av hotellutgifter osv.. hun må nesten holde seg til sannheten, gjør ikke narr av noen jeg. Jeg påpeker bare hva bloggeren selv har skrevet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
22 minutter siden, Honey Dew skrev:

Bilder av barnebarna dukker hele tiden opp på bloggen din. Det har ingenting å si om du er med på bildene, eller ikke.

Ja, jeg har ett innlegg fra navnefest en hvor tvillingene ligger på gulvet mens min datter åpner gaver! Har aldri nektet på at det fins bilder. Jeg sier bare at jeg har veldig lite bilder. Fokuset på bloggen min ligger på meg og min mann. 

Men jeg har ingen selfie med barnebarna på bloggen min, slik denne personen skrev. Har derimot på Instagram for en god del måneder siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ispahan
1 minutt siden, tenkerFORmye skrev:

Takker for det siste partiet med konstruktiv kritikk. Skal ta å legge ut færre bilder av 'en ting, slik som ett pyntet navnefestbord.

Føler jo selv at det ikke er mange selfier I hvert innlegg. Tror jeg har 1-2 I innlegg hvor jeg skriver om meg selv, min hverdag eller mine tanker. Er mye enklere når jeg skriver om noe som jeg faktisk kan ta bilder av. Er nemlig ikke så komfortabel foran kamera når jeg står alene. Men skal selvfølgelig se litt mer på det.

Bildene la jeg ut i større format før enn jeg gjør nå. Må de være enda mindre? Da blir de jo mindre enn bredden på teksten.

Føler jeg har for få lesere til å skrive navna på de rundt meg. Ligger liksom litt langt inne og jeg kjenner at det egentlig føles mer naturlig å skrive "min sønn", "min datter" og "min mann". Men skal jobbe mer med det ja. 

Selvfølgelig skal jeg jobbe mer med språket mitt. Har nok sikkert vært litt synlig at jeg har hatt liten tid etter jeg kom hjem fra Tyrkia. Prøver å roe ned nå og da vil jeg fokusere mer på språket mitt igjen. 

Nei, størrelsen på bildene er passe, dersom det ikke er så himla mange. Og legg gjerne ut varierte bilder av deg selv, i innlegg som handler om deg. Men i de siste innleggene er det ei salig røre av kaker, tyrkiske ektemenn, babyer, barn og deg selv i samme innlegg. Noe som fører til at du må bruke bildene flere ganger, altså samme bilde i flere innlegg etterhverandre. Du må prioritere litt😊

Når det gjelder sønn og datter osv, så synes jeg det holder å bruke "min xxx" som du gjør. Det er bruken av jeg og meg som er feil. Det skjermer dem litt. Men jeg skjønner ikke hvorfor du må skrive min tyrkiske ektemann hver gang? For meg virker det som du har et behov for å presisere at han er fra Tyrkia, men mulig jeg tar feil. Nå har han valgt å eksponere seg mye i bloggen din, så her kan du med fordel bruke navn, eller bare "min ektemann".

Fint at du skal jobbe med språket igjen, for det var virkelig mye bedre. Skal man leve av å skrive, må man legge inn litt ekstra krefter i respekt for leseren. Noen bloggere driter i dette (AB), men leseropplevelsen blir mye bedre hvis man unngår slurvefeil, i det minste. Og hvis du er nøye, går det etterhvert av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
25 minutter siden, cassio skrev:

Ja, det er mitt valg og jeg kommer ikke til å lese mer på bloggen din. Det du ikke svarte på er om du virkelig syns at dette er noe du er komfortabel med at sønnen din og kompisene hans kan lese når de blir litt eldre? 

Åpenhet er supert, men det er ikke alt som må deles offentlig. Tenker du noen gang over at du har null kontroll på det som er publisert? 

Jeg lurer fremdeles på hvorfor du vil dele så mye av livet ditt, hva som driver deg og hvorfor? Går ut fra at du tenkte gjennom det da du bestemte deg for å blottlegge deg så til de grader.

Skal du involvere deg og svare på innlegg her inne kan det være greit å komme med noe annet enn standardsvaret om at det er ditt valg hva du skriver og mitt valg hva jeg leser. Noe mer må du ha å komme med?

Jeg tror ikke noe av det jeg har skrevet på bloggen min vil komme til skade på min sønn nei.

Jeg er en veldig åpen og ærlig av meg som person. Slik har jeg alltid vært og vil alltid komme til å være. Kanskje jeg ikke er som deg eller "alle andre" her inne, men jeg er meg og er stolt av det. Jeg har min grense på lik linje som du har din grense.. Vi har bare ikke samme grense! Er mye jeg holder privat, selv om jeg skriver om livet mitt på en blogg.

Jeg liker å dele og jeg tror det er viktig å sette lyset litt mer på "den andre siden" av ett forhold og ekteskap som ofte blir omtalt på en bestemt måte i media. Jeg vil ta leserne mine med på min reise, på godt og vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

 

😂😂 Da kommer han best ut ihvertfall ;) siden du bare sitter på hotellet,.

Unødvendig og ufin kommentar. Hold deg sakelig, høflig eller ikke skriv noe.   

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tenkerFORmye
3 minutter siden, Ispahan skrev:

Nei, størrelsen på bildene er passe, dersom det ikke er så himla mange. Og legg gjerne ut varierte bilder av deg selv, i innlegg som handler om deg. Men i de siste innleggene er det ei salig røre av kaker, tyrkiske ektemenn, babyer, barn og deg selv i samme innlegg. Noe som fører til at du må bruke bildene flere ganger, altså samme bilde i flere innlegg etterhverandre. Du må prioritere litt😊

Når det gjelder sønn og datter osv, så synes jeg det holder å bruke "min xxx" som du gjør. Det er bruken av jeg og meg som er feil. Det skjermer dem litt. Men jeg skjønner ikke hvorfor du må skrive min tyrkiske ektemann hver gang? For meg virker det som du har et behov for å presisere at han er fra Tyrkia, men mulig jeg tar feil. Nå har han valgt å eksponere seg mye i bloggen din, så her kan du med fordel bruke navn, eller bare "min ektemann".

Fint at du skal jobbe med språket igjen, for det var virkelig mye bedre. Skal man leve av å skrive, må man legge inn litt ekstra krefter i respekt for leseren. Noen bloggere driter i dette (AB), men leseropplevelsen blir mye bedre hvis man unngår slurvefeil, i det minste. Og hvis du er nøye, går det etterhvert av seg selv.

Tenker du på innlegget "ukens tilbakeblikk"? For det har jeg iallefall brukt de samme bildene ja.

Tar til meg det du skriver og skal jobbe bedre videre. Tusen takk for gode tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
36 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Nei, det er jo en stund siden speilselfien med et av barnebarna på Insta.. to dager vel, så skjønner du syntes det er langt tilbake ja..

Det finnes ikke ett slikt selfie på Instagram og har heller aldri vært det... Kanskje det er snapchat du har sett meg med en tvilling? 

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
25 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Nå er det hun som med fynd og klem har gått ut og sagt han betaler for det meste.. Plutselig er det deling av hotellutgifter osv.. hun må nesten holde seg til sannheten, gjør ikke narr av noen jeg. Jeg påpeker bare hva bloggeren selv har skrevet.

Har aldri sagt noe annet enn jeg gjør nå. Jeg betaler alltid mine egne flybilletter og stort sett deler vi på hotellet. Sist betalte han hele hotellet da jeg ikke hadde så mye penger til den prioriteringen. Når vi er i Tyrkia betaler han absolutt alt av mat, buss osv... Noen ganger overtaler jeg han til å bruke mitt kort. Men stort sett betaler han for alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
52 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

 

😂😂 Da kommer han best ut ihvertfall ;) siden du bare sitter på hotellet,.

Gjør jeg det?? Så godt at du vet ting bedre enn meg 😂

Vi spiser nå godt med mat når vi er sammen og vi reiser ofte med buss inn til sentrum. Jeg kunne fint gått ut når han er på jobb og brukt penger.. Men hva i all verden skulle det vært på? Jeg liker nemlig ikke å bruke penger unødig. 

Jeg sitter mye på hotellet når han er på jobb ja. Går kun ut for å kjøpe mat eller is (har is-dilla). Men jeg bruker altså den alenetiden til å jobbe med blogg (det er tydeligvis synlig at jeg bruker mer tid på blogg når jeg er i Tyrkia). Og når jeg ikke jobber bruker jeg alenetid en på å nyte nettopp det å være litt alene. Da koser jeg meg med film eller slapper av på terrassen. 

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...