Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Men hvorfor går du da inn å leser? Nå har jeg tatt en runde på de andre, hva skal vi si, litt større bloggere da, og de får så hatten passer de også, og at det blir usannheter legger du vel i såfall opp til selv? Når du først skriver det ene og så det andre, jeg gjentar: Du blogger, vi diskuterer det du skriver i bloggen. Så ja, enten får du slutte å lese her inne, eller slutte å blogge.. sånn er nå det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, skruf skrev:

Jeg skal innrømme at det er flere ting jeg reagerer på, både det hurtige ekteskapet, det at bloggeren plutselig fikk seg skaut og begynte å bruke det, men det jeg reagerer mest på er at bloggeren velger å holde seg inne på hotellrommet i mange timer mens mannen er på jobb. Det naturlige ville vært at hun hadde f.eks tatt seg en tur på stranden for litt sol og bad når hun faktisk er i Tyrkia der sola steker og havet er varmt. Eller tatt seg en tur for å spise middag på en restaurant i nabolaget (gjerne med ei bok hvis det ikke er noe særlig å spise alene) I stedet velger hun å lystre mannen og holder seg på hotellrommet i mange timer. Hadde gått på veggene hadde det vært meg (jeg er gift med en mann som reiser mye til andre land og storbyer på kurs og konferanser, bruker ofte å være med og benytter anledningen til å utforske stedet vi er på når han er opptatt) 

Reagerer også på at bloggen helt klart har endret stil og tone i negativ forstand etter at bloggeren fikk ABD som mentor og rådgiver. Den var faktisk bedre før. 

Det at bloggeren er gift med en tyrker som er flere år yngre reagerer jeg ikke på, det får være opp til henne. Og jeg tror på at hun er oppriktig forelsket, om en noe naiv. Men hey; not my monkeys, not my circus 

Men Mette; hadde jeg vært deg så ville jeg bare latt være å svare i denne tråden. Jeg forstår at det kribler i fingrene og kanskje koker litt i topplokket og du får lyst til å forsvare deg selv her i denne tråden. Men for å være ærlig så er det nettopp det at du gjør det som holder tråden i gang. Vil tro at det krever mye tid og energi for deg å nesten bo i denne tråden for å følge med, tid du heller kunne brukt på barn, barnebarn, ektemann, søvn..... Jeg er ganske sikker på at tråden om deg kommer til å dø helt ut hvis du slutter å delta i den. Med mindre det er det som er hensikten da, at du vil holde den varm for mere publisitet? 

Det verste er vel egentlig at hun legger det frem som at det er helt alminnelig i Tyrkia at kona sitter på hotellet, mens mannen er vekk.. Tro meg, det er IKKE normalt, verken blant blandede ekteskap eller rene tyrkiske ekteskap, og for meg er det hele greia, hun lager det hun selv kaller en blogg for opplysning, men da må nesten opplysningene være riktige.Hun klager på at hun får så mye pes fordi ditt og datt med mannen i Tyrkia, mens hun selv faktisk gjør den jobben godt nok selv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sukkertøy skrev:

Det bloggeren ikke forstår er at det ikke spiller noen rolle hva hun selv/moren til tvillingene/far til hennes yngste synes. Hele poenget er at man ikke vet hva barna selv vil synes den dagen de er voksne. Tenk hvis hennes sønn/tvillingene IKKE synes det er greit at de er innhold på hennes blogg, uansett hvordan de er fremstilt. Bloggeren antar at det går fint, men tenk om det ikke gjør det. 

Hvorfor tar du sjansen på dette, @tenkerFORmye

 

Ser at bloggeren har skrevet mye her etter at jeg stilte dette spørsmålet, men det er fortsatt ubesvart. Vil veldig gjerne ha svar på dette, @tenkerFORmye

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Ispahan skrev:

Nei, størrelsen på bildene er passe, dersom det ikke er så himla mange. Og legg gjerne ut varierte bilder av deg selv, i innlegg som handler om deg. Men i de siste innleggene er det ei salig røre av kaker, tyrkiske ektemenn, babyer, barn og deg selv i samme innlegg. Noe som fører til at du må bruke bildene flere ganger, altså samme bilde i flere innlegg etterhverandre. Du må prioritere litt😊

Når det gjelder sønn og datter osv, så synes jeg det holder å bruke "min xxx" som du gjør. Det er bruken av jeg og meg som er feil. Det skjermer dem litt. Men jeg skjønner ikke hvorfor du må skrive min tyrkiske ektemann hver gang? For meg virker det som du har et behov for å presisere at han er fra Tyrkia, men mulig jeg tar feil. Nå har han valgt å eksponere seg mye i bloggen din, så her kan du med fordel bruke navn, eller bare "min ektemann".

Fint at du skal jobbe med språket igjen, for det var virkelig mye bedre. Skal man leve av å skrive, må man legge inn litt ekstra krefter i respekt for leseren. Noen bloggere driter i dette (AB), men leseropplevelsen blir mye bedre hvis man unngår slurvefeil, i det minste. Og hvis du er nøye, går det etterhvert av seg selv.

Er litt komisk at bloggeren får bedre råd og konstruktiv tilbakemelding her enn på det kurset hun har betalt masse penger for🙈

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Det verste er vel egentlig at hun legger det frem som at det er helt alminnelig i Tyrkia at kona sitter på hotellet, mens mannen er vekk.. Tro meg, det er IKKE normalt, verken blant blandede ekteskap eller rene tyrkiske ekteskap, og for meg er det hele greia, hun lager det hun selv kaller en blogg for opplysning, men da må nesten opplysningene være riktige.Hun klager på at hun får så mye pes fordi ditt og datt med mannen i Tyrkia, mens hun selv faktisk gjør den jobben godt nok selv.

Jeg forstår egentlig at hun er på hotellet mens han jobber. Ville ikke gått rundt alene som kvinne der hvis menn er så innpåslitne. Men at han er sjalu, det kunne jeg aldri levd med. Det utvikler seg ofte og tro ar de møtes på midten er naivt. Det er ikke slik det fungerer. For det går hele tiden på hva han tillater at hun får lov til.  Hun skriver hun vil kle seg slik som mannen sier og trekker linjer til folk i bikini på restaurant hvor pupper og lår velter ut. Høres ut som dette kommer fra mannen. Det finnes en mellomting men jeg synes kjolene hun kjøpte var fine. Det er slik jeg også liker å kle meg når det er varmt. Også for å beskytte huden litt mot solen. Så litt både og da i denne bloggen. 

Endret av Surikatt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frykteligfrustrert skrev:

Ja dette reagerer jeg selv litt på, for jeg leser noen andre blogger fra jenter som bor der nede fast, både norske og danske, som kjenner kulturen og kanskje er til større hjelp for andre i samme situasjon. Disse jentene lever helt vanlige liv med barn, er sosiale når mennene jobber og det er ingen som forventer at de verken sitter hjemme eller dekker seg til noen steder. Så noe merkelig at hun sitter på hotellet. Nå vet ikke jeg om hun har forsøkt å få kontakt med de norske som bor der, men det ville jo kanskje vært hyggelig for henne å ha noen å være sammen med når han jobber. Har han noe i mot det, så burde alarmklokkene ringe

Nettopp mitt poeng, men når man påpeker dette, så hetser man og er slem.. du finner heller ingen tyrkisk koner som sitter inne mens mannen er på jobb, på kvelden er nå en ting, men å sitte der på dagtid, mens sola steiker fordi han er bekymret for henne, det er litt søkt. Tipper det ikke skjer så mye farlig på stranda eller ute i byen  der på dagtid altså..Så enten er han ufattelig sjalu, og det kan være smigrende i begynnelsen, men blir gjerne ett problem etterhvert, eller så er han utrolig gammeldags tyrker..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne bloggeren skriver jo at hun ikke har noen venner og ikke ønsker å ha det. Så om hun ikke har behov for venner hjemme i Norge, har hun neppe så mye behov for det i Tyrkia heller. Om hun liker å sitte på hotellet så må hun jo bare det. Men det er jo vanligvis nokså trygt å bevege seg litt rundt i turistområder med folk overalt, også på kvelden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Det er kvalmt å få utlevert detaljer fra andres sexliv uten å ønske det. Man burde kunne forvente å slippe slike detaljer av å lese bloggen til en 40år gammel bestemor. 

 Hvorfor i all verden leser du bloggen hennes når du blir kvalm av det?? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til bloggeren: 

Hvordan ser du for deg framtiden som influencer? Jeg tar utgangspunkt i at du ønsker deg et større publikum, ettersom du har meldt deg på et dyrt kurs. Tenker du at folk blir vennligere innstilt etterhvert som du får flere lesere? At kritikken vil stilne og bare de som er oppriktig interessert og positivt innstilt til innholdet ditt vil bli igjen? At du klarer å sikte deg inn på et markedssegment som utelukkende vil applaudere deg og kaste rundt seg med hjerter i kommentarfeltene? 

Alle - absolutt alle offentlige personer får mer eller mindre berettiget kritikk. Utfra det jeg leser i tråden her, er ikke du et menneske som klarer å la kritikken ligge. Du skriver selv at du preges av den, du blir lei deg - og jeg tipper du også bruker en del energi på å tenke på det som skrives her også når du ikke svarer. Du har folk her som bruker mye tid på å mene noe om deg. Spør deg selv - hvor mange @Kanelisvingen tåler du? La oss si at for hver hundrede leser du får, så henger ti kritikere som hen med på lasset. Det er et beskjedent anslag, all den tid livssituasjonen din i seg selv har potensiale til å provosere en mengde usakeligeter. Det du ser her i tråden er ingenting. Virkelig ingenting. 

Vil du likevel ha et stort publikum? Leve av å være en offentlig person? 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, JaVel skrev:

 Hvorfor i all verden leser du bloggen hennes når du blir kvalm av det?? 

Kjære tid, poenget er at jeg hadde jo aldri gjort det om jeg hadde visst. Jeg forventer kanskje for mye av en godt voksen dame, det er jo ikke annet enn tacky.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tenkerFORmye jeg leser denne tråden med delte følelser. Jeg har personlig ingen mening om ditt ekteskap som jeg føler behov for å fortelle deg. Hvordan dere velger å løse utfordringer/leve sammen er deres sak. Eksponering av barn har ikke jeg fått med meg og har derav heller ikke noe å si til det. Jeg leser svarene dine her og synes du får litt vel mye kritikk for «alt» nå. Mitt største problem med deg og bloggen er at du bruker AB som mentor. Ved å fortelle om det fikk du øyeblikkelig mer oppmerksomhet, men det førte nok ikke noe positivt med seg. «Først få klikk, så bli likt» er nok ikke veien å gå. Til slutt- jeg personlig er fan av reiseblogger, så jeg ville gjerne ha sett mer av Tyrkia, både natur og gjerne tips om hotell/mat osv. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruJohansen skrev:

Til bloggeren: 

Hvordan ser du for deg framtiden som influencer? Jeg tar utgangspunkt i at du ønsker deg et større publikum, ettersom du har meldt deg på et dyrt kurs. Tenker du at folk blir vennligere innstilt etterhvert som du får flere lesere? At kritikken vil stilne og bare de som er oppriktig interessert og positivt innstilt til innholdet ditt vil bli igjen? At du klarer å sikte deg inn på et markedssegment som utelukkende vil applaudere deg og kaste rundt seg med hjerter i kommentarfeltene? 

Alle - absolutt alle offentlige personer får mer eller mindre berettiget kritikk. Utfra det jeg leser i tråden her, er ikke du et menneske som klarer å la kritikken ligge. Du skriver selv at du preges av den, du blir lei deg - og jeg tipper du også bruker en del energi på å tenke på det som skrives her også når du ikke svarer. Du har folk her som bruker mye tid på å mene noe om deg. Spør deg selv - hvor mange @Kanelisvingen tåler du? La oss si at for hver hundrede leser du får, så henger ti kritikere som hen med på lasset. Det er et beskjedent anslag, all den tid livssituasjonen din i seg selv har potensiale til å provosere en mengde usakeligeter. Det du ser her i tråden er ingenting. Virkelig ingenting. 

Vil du likevel ha et stort publikum? Leve av å være en offentlig person? 

Siden jeg ble tagget her, så får jeg nesten svare. Jeg er opptatt av at ting skal være riktig. Informasjonen og det en blogger som sådan skriver! Nettopp fordi det heter INFLUENCER! som den unge damen i går, som kommenterte her inne at hun var glad bloggeren var så åpen, fordi det hjalp henne! Flott det.. men hva da når infoen ikke alltid stemmer ? Som du så riktig påpeker; influencer, altså en som påvirker andre, det er et stort ansvar, og forhåpentligvis ikke noe hun gjør kun for å tjene penger. Hvis du leser mine innlegg, så har jeg påpekt det  som viser seg å ikke stemme, IKKE personen bak bloggen, men det hun skriver på bloggen, altså det som alle andre leser og som da påvirker folk. Utover det har du masse gode poeng, uten at jeg helt klarer å se at jeg er så mye verre enn andre :) 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Siden jeg ble tagget her, så får jeg nesten svare. Jeg er opptatt av at ting skal være riktig. Informasjonen og det en blogger som sådan skriver! Nettopp fordi det heter INFLUENCER! som den unge damen i går, som kommenterte her inne at hun var glad bloggeren var så åpen, fordi det hjalp henne! Flott det.. men hva da når infoen ikke alltid stemmer ? Som du så riktig påpeker; influencer, altså en som påvirker andre, det er et stort ansvar, og forhåpentligvis ikke noe hun gjør kun for å tjene penger. Hvis du leser mine innlegg, så har jeg påpekt det  som viser seg å ikke stemme, IKKE personen bak bloggen, men det hun skriver på bloggen, altså det som alle andre leser og som da påvirker folk. Utover det har du masse gode poeng, uten at jeg helt klarer å se at jeg er så mye verre enn andre :) 

 

Dette er vel det mildeste du har skrevet her inne. Har vært sjokkert over mye av det du har skrevet i denne tråden, det har virket for meg som du har hatt noe personlig i mot denne bloggeren, så kanskje du bør være mer obs på hvordan du formulerer deg? 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Siden jeg ble tagget her, så får jeg nesten svare. Jeg er opptatt av at ting skal være riktig. Informasjonen og det en blogger som sådan skriver! Nettopp fordi det heter INFLUENCER! som den unge damen i går, som kommenterte her inne at hun var glad bloggeren var så åpen, fordi det hjalp henne! Flott det.. men hva da når infoen ikke alltid stemmer ? Som du så riktig påpeker; influencer, altså en som påvirker andre, det er et stort ansvar, og forhåpentligvis ikke noe hun gjør kun for å tjene penger. Hvis du leser mine innlegg, så har jeg påpekt det  som viser seg å ikke stemme, IKKE personen bak bloggen, men det hun skriver på bloggen, altså det som alle andre leser og som da påvirker folk. Utover det har du masse gode poeng, uten at jeg helt klarer å se at jeg er så mye verre enn andre :) 

 

Neida, jeg syns heller ikke du er et dårlig eksempel, tvert i mot er du representativ for den kritikken som @tenkerFORmye kan vente seg dersom bloggen hennes faktisk blir større :) Jeg nevnte deg fordi bloggern ser ut til å tenke at du har en personlig agenda all den tid du tar deg tid til å skrive her mye, men det er jo nettopp slike ting hun er nødt til å ta høyde for dersom hun ønsker å leve av dette. Folk engasjerer seg. Det er det engasjementet som skal tjene lønna hennes. Jeg lurer bare på om hun faktisk er i stand til å ta inn over seg alle aspektene det innebærer.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Siden jeg ble tagget her, så får jeg nesten svare. Jeg er opptatt av at ting skal være riktig. Informasjonen og det en blogger som sådan skriver! Nettopp fordi det heter INFLUENCER! som den unge damen i går, som kommenterte her inne at hun var glad bloggeren var så åpen, fordi det hjalp henne! Flott det.. men hva da når infoen ikke alltid stemmer ? Som du så riktig påpeker; influencer, altså en som påvirker andre, det er et stort ansvar, og forhåpentligvis ikke noe hun gjør kun for å tjene penger. Hvis du leser mine innlegg, så har jeg påpekt det  som viser seg å ikke stemme, IKKE personen bak bloggen, men det hun skriver på bloggen, altså det som alle andre leser og som da påvirker folk. Utover det har du masse gode poeng, uten at jeg helt klarer å se at jeg er så mye verre enn andre :) 

 

Den unge damen her igjen 😉

Hvilken info?

En influencer i dag er så mangt, hva er egentlig en influencer? Når du ser nedover topplisten på blogg.no for eksempel er det ikke mange der lenger som ikke har endret på noe, influencere i dag påvirker deg såpass i dag at en liten jente som 12 år kan få dårlig selvbilde av å trykke seg inn på deres siden. At en dame på 38 år legger ut livet sitt der hun er gift med en tyrker og kanskje har noen innlegg som er litt for intime, hva så? Jeg får hvertfall ikke en klump i halsen for at magen min kanskje er litt for stor eller nesen litt for brei når jeg leser det. Denne bloggen er heller ikke en typisk "rosa blogg" så ser ikke for meg at unge jenter leser hennes innlegg, dette er heller ment for oss som er litt eldre og jeg tenker at det er disse barbiedukkene som MÅ ryddes opp i først!  

Ja du har mange poeng når du sitter her å ordene bare ryr ut av deg, men kom igjen, hvorfor orker du? La Mette holde på med sitt, ta heller å se på de andre bloggerne som nesten deler ut rabattkuponger for plastisk kirurgi i utlandet eller eller diskuter i kommentarfeltet på VG der folk kastet grusomme kommentarer etter seg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, JaVel skrev:

Dette er vel det mildeste du har skrevet her inne. Har vært sjokkert over mye av det du har skrevet i denne tråden, det har virket for meg som du har hatt noe personlig i mot denne bloggeren, så kanskje du bør være mer obs på hvordan du formulerer deg? 

Kanskje jeg har dysleksi? Eller kanskje jeg bare prioriterer andre ting? hmm.. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ispahan
5 timer siden, tenkerFORmye skrev:

 Les hva moderatoren skriver er blitt fjernet, altså blant annet hets og petsonangrep. Så det er ikke bare i mitt hode, om du føler for å si det.

 

 

4 timer siden, tenkerFORmye skrev:

 

Det har vært mye her inne som har brutt med regelmanget og mye moderator har måtte fjerne. Både personangrep og hets.

Dette er jo rett ut av Bloggerens ABC fra Anne Brith. Hun skrev en hel bok med klipp av innlegg fra KG og diverse andre steder, og med jevne mellomrom la hun med en ryddemelding fra moderator, hvor det sto at tråden var ryddet for personangrep og hets. Det skulle liksom bevise at innleggene hun hadde klippet ut var dette. 

Men her er saken, Mette: Denne ryddemeldiågen er veldig diffus. Det kan like gjerne dreie seg om diskusjonen medlemmene i mellom. Det trenger overhode ikke være bloggeren som er utsatt for dette. Denne problemstillingen har blitt tatt opp med moderatorteamet gjentatte ganger, og de er enige at det er misvisende, men har ikke funnet en bedre metode.

Jeg har selv mottatt begge deler av en annen bruker i denne tråden. Da ble tråden ryddet, og i ryddemeldiågen sto det at tråden var ryddet for personangrep og hets. Men det var jeg som ble utsatt for dette, ikke deg. Likevel tar du denne ryddemeldiågen og bruker den som bevis for at DU blir dårlig behandlet. Det synes jeg er litt frekt! Er det slike ting du lærer på kurset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym232 skrev:

Den unge damen her igjen 😉

Hvilken info?

En influencer i dag er så mangt, hva er egentlig en influencer? Når du ser nedover topplisten på blogg.no for eksempel er det ikke mange der lenger som ikke har endret på noe, influencere i dag påvirker deg såpass i dag at en liten jente som 12 år kan få dårlig selvbilde av å trykke seg inn på deres siden. At en dame på 38 år legger ut livet sitt der hun er gift med en tyrker og kanskje har noen innlegg som er litt for intime, hva så? Jeg får hvertfall ikke en klump i halsen for at magen min kanskje er litt for stor eller nesen litt for brei når jeg leser det. Denne bloggen er heller ikke en typisk "rosa blogg" så ser ikke for meg at unge jenter leser hennes innlegg, dette er heller ment for oss som er litt eldre og jeg tenker at det er disse barbiedukkene som MÅ ryddes opp i først!  

Ja du har mange poeng når du sitter her å ordene bare ryr ut av deg, men kom igjen, hvorfor orker du? La Mette holde på med sitt, ta heller å se på de andre bloggerne som nesten deler ut rabattkuponger for plastisk kirurgi i utlandet eller eller diskuter i kommentarfeltet på VG der folk kastet grusomme kommentarer etter seg. 

Du har kanskje rett i det.. men vet du, hvis denne tråden dør ut, så tror jeg jammen meg lesertallet til bloggeren detter som en stein i vannet.. men som du sier, det er sommer, og livet er bedre ute :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Synest du får mye pes her.

Men om jeg var deg, ville jeg ha vært oppmerksom på at du holder deg innendørs pga at han er sjalu og redd for deg. Når du var i Tyrkia før du møtte han, var du kun inne på hotellrommet da? Om du hadde reist med en venninne? Det er ikke farligere nå enn hva det var når du reiste de første gangene. Mindre farlig faktisk, siden du nå antagligvis dekker deg mer til.

Det er ett stort rødt flagg når folk vil begrense din frihet. Det er sånn det starter. Om du leser historier av damer som er utsatt for vold, så starter det med dette.  Sier ikke dette for å være stygg, men for å advare deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nina1975 skrev:

Synest du får mye pes her.

Men om jeg var deg, ville jeg ha vært oppmerksom på at du holder deg innendørs pga at han er sjalu og redd for deg. Når du var i Tyrkia før du møtte han, var du kun inne på hotellrommet da? Om du hadde reist med en venninne? Det er ikke farligere nå enn hva det var når du reiste de første gangene. Mindre farlig faktisk, siden du nå antagligvis dekker deg mer til.

Det er ett stort rødt flagg når folk vil begrense din frihet. Det er sånn det starter. Om du leser historier av damer som er utsatt for vold, så starter det med dette.  Sier ikke dette for å være stygg, men for å advare deg❤️

Ja hvis en person aldri har vært utro og heller ikke har gjort noe som skulle føre til at partneren har grunn til å være sjalu, så er det personen som plages av sjalusi som må endre seg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...