Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest tenkerFORmye
19 minutter siden, FruenFraHavet skrev:

Et gammelt jungelord lyder som følger: «Hvis man holder seg til sannheten slipper man å holde orden på løgnene». 

Om du hinter frem på at jeg kommer med løgner, så må du ut i jungelen igjen. For er det noe jeg er, så er det jo nettopp ærlig og rett fram 😂

Men nå blir jeg litt oppgitt av meg selv her, som ikke klarer å la være å svare. Nå slår jeg av varselet og gir meg for i dag.

 

Akkurat nå, miss summers skrev:

Møttes de via sydentur? 

Ja, det gjorde vi. Vi møttes i fjor sommer da jeg var på ferie med min datter som da var gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rettfralevra

Etter å ha brukt litt tid på å lese meg opp på bloggen og å følge denne Mette på Snap og Insta måtte jeg her inne å se hva som ble diskutert.

Ei dame på nær 40 år uten vennekrets, hobbyer eller sosialt liv,  og som i tillegg oppleves meget introvert velger å starte en blogg?! Dette er jo i seg selv bemerkelsesverdig og skremmende.

Det lille hun har å skrive om er sine barn, barnebarn, muslimske ektemann, bryllupet og en pågående prosess for å bli gravid.

Allerede her blinker varsellampen for de fleste vil jeg tro... De fleste som driver suksessfylte blogger har en livsstil, interesser og ett godt ordforråd som gjør at mange ønsker å følge de i hverdagen. Denne Mette har absolutt ingenting å dele av interesse etter min mening. Såret og krenket svarer hun her inne på en passiv aggressiv måte når kritikken blir for stor, for så å plutselig bli ydmyk og takke for tips og råd.

Dette er bare trist! En fortvilet kvinne i 40 årskrisa som finner sin store kjærlighet samtidig som hun går på kurs til den bloggeren i Norge som i mine øyne har tabbet seg ut på løgner og baksnakking i årevis.

Legg ned bloggen, ta på deg noen ekstra vakter på boligen du jobber, ta vare på barna dine og lykke til med kjærligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, hets og og innlegg som bryter med Kvinneguidens retningslinjer for opphavsrett.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tyrkisk mann, eller mann fra et muslimsk land som elsker kjæresten sin/kona si ville latt henne dele det du deler. Om han ser en fremtid med denne kvinnen, skrive om at man har sex i huler osv... Du blir sett på som en hore om deler slikti disse samfunnene, du har mye å lære kjære deg!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tenkerFORmye skrev:

Men nå melder jeg meg ut for i dag :) så får dere kose dere videre.

 

Skulle ikke du ta deg selv i nakken og slutte å diskutere med folk på diskusjonsforum? Det klarte du ikke. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
23 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Ingen tyrkisk mann, eller mann fra et muslimsk land som elsker kjæresten sin/kona si ville latt henne dele det du deler. Om han ser en fremtid med denne kvinnen, skrive om at man har sex i huler osv... Du blir sett på som en hore om deler slikti disse samfunnene, du har mye å lære kjære deg!

Nå kjenner jeg ikke mye til den muslimske tro, men jeg som ateist ville dødd av skam om min kone/mor/svigerdatter/hva har du hadde skrevet en blogg der hun blandet barns privatliv med sexskildringer og oppskrifter på kaker, ikledd en haug selfies. Greit nok at den moderne norske kulturen godtar dette, men man får ikke akkurat kred her heller. Jeg kan bare tenke meg hva den tyrkiske delen av familien tenker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest bloggen, bare innleggene her i denne tråden. At folk gidder å kaste bort tid med å lese/ følge denne bloggeren det skjønner jeg bare ikke. 

Lykke til videre .. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tenkerFORmye skrev:

Har jeg noen steder skrevet at jeg ikke ønsker å tjene penger? 

Jeg skriver en blogg om ett tema som folk kan bli provosert av. Det at jeg som 38 åring forelsket meg i en som er 10 år yngre og attpåtil er en Tyrker, vekker mye sinne i folk. Det merket jeg lenge før vi giftet oss. Så for å "normalisere" ting før det "plutselig" skjer, er en god måte å få folk til å avreagere litt før det skjer. Så kan dere lire av dere det dere føler for nå og når jeg engang blir gravid så er det ikke like stor  "ting" lengre.

Jeg håper at med min blogg, så blir dette temaet mer vanlig og ikke like vanskelig for andre som forelsker seg i en Tyrker. For det finnes flere av oss..

Så ja jeg liker å vise meg frem for å sette lys på dette temaet så det kommer mer ut og frem.. Det er nemlig stort sett bare det negative vi hører og ikke noe mer enn det.

Nb. Jeg er ikke en Tyrkia blogger, ei heller en som blogger om å ha en muslimsk mann. Jeg blogger om meg, mitt liv og min livshistorie. Der finnes det ingen fasit, annet enn mine erfaringer. 

Jeg har fulgt denne tråden litt fordi jeg "oppdaget" deg i en annen tråd her på forumet. Synes du får litt vel hard medfart i denne tråden, men du har også fått mange gode råd, blant annet om å tenke over at når du utleverer deg selv, så utleverer du også barna dine (tenker i hovedsak på din sønn og dine barnebarn, datteren din er jo voksen). 

Til det uthevede så synes jeg dette er en veldig god intensjon. Men hvis det er dette som er tanken bak bloggen, virker det som om du mister den visjonen litt av syne noen ganger. Mitt råd er å fokusere mer på dette – alt det praktiske som må ordnes, det praktiske og det følelsesmessige med å leve i et avstandsforhold på den måten, hva man lærer av å leve med noen med en annen kultur osv. Lær deg mer om tyrkisk kultur og historie, kanskje lær deg språket? Så kan du skrive om hvordan dét går. Ikke fokuser så mye på intime ting (som at dere prøver å få barn), la være å kommentere rykter, selv om ryktene er tull så fremstår det som barnslig å ta det opp. Bare hev deg over det. Et innstendig råd er også å bli mer nøye når du skriver. Hvis du sliter med rettskriving, få noen til å lese korrektur for deg. En blogg (eller andre skriftlige fremstillinger) fremstår fort som useriøse når de inneholder masse skrivefeil.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er Tyrkia og min tyrkiske mann i annenhver setning og det er det hun fisker etter oppmerksomhet for.  Ser komisk  ut med bilder av henne selv med skaut på hodet på vei inn i en hule for å lage baby.

Når denne mannen skal bestemme hva hun skal kle seg i, burde alarmklokkene ringe. Det er ikke slik at den vanlige norske kvinne går i bikini i byen eller at det velter ut pupper og lår. Synes bloggeren her dømmer andre og føler seg prektigere enn andre til tross for at hun fremstår naiv og gifter seg med en mann hun ikke kjenner. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg skrive noe jeg aldri har skrevet eller sagt, men det kunne neppe vært mer passende...

CRINGE!

 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggeren påstår hun skriver denne bloggen for å opplyse folk, for å bane vei for andre som er i et forhold med en tyrker, eller kommer til å bli det, dessuten så har visst folk et problem med aldersforskjellen.. vel, newsflash; Jeg tror de fleste ikke har et stort problem med at han er tyrker eller yngre, men kanskje heller det at de gifter seg etter å "kjent" hverandre i 5 uker.. "kjent" fordi de for det meste snakket på facetime. Det er bloggeren selv som hele tiden referer til sin TYRKISKE mann! Noe helt annet er jo at for det første når hun skal hjelpe andre i samme situasjon.. ikke kjenner hun landet, ikke kjenner hun kulturen, ikke aner hun noe om gangen i hva som skal gjøres, det var vel et par uker før hun skulle gifte seg at hun skrev om at papirene ikke var iorden... hvordan skal hun få hjulpet noen? Hun påstår at hun ikke vil stikke seg frem i landsbyen, derav skautet, altså, en tyrker kunne ikke brydd seg mindre, men det føles kanskje litt artig å leke tyrker..hva vet jeg.. Så bloggen hennes virker jo mot sin hensikt, hun får jo mange til å bli oppgitte.. hun fremstiller mannen først som sjalu, så hun ikke kan gå ut, etterpå er det fordi han vil passe på henne, hun vil ikke stikke seg frem i Tyrkia, men skriver et langt innlegg om å lage babyer i huler der nede..Ingen som er i samme situasjon som bloggeren kommer noen gang til å få noe hjelp av bloggen, for hun går rett i alle fellene, som kan oppstå i slike situasjoner med forhold over landegrensene. Først er det han som betaler alt, ( når noen spør henne om akkurat dette) så etterpå deler de på utgiftene. Hun skriver HAN er det som hjelper henne økonomisk, men når bilen ryker, er det datteren hun låner penger av.. det er litt vanskelig å ta dette som en seriøs blogg, og før det spør meg hvorfor jeg gidder å lese den, det er rett og slett fordi den har underholdningsverdi, men ikke på en bra måte, og avstigmatiserende er den ihvertfall ikke, de fleste med fordommer, får de vel egentlig bare bekreftet. Bland inn litt kaker, barn og dagens outfit, så er det bare en salig røre av ranting fra et menneske som mest av alt ønsker seg oppmerksomhet..

Endret av Kanelisvingen
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun må få igjen kurspengene fra AB.. Blogginnlegg om hagen; Det i seg selv kunne vært litt mer spennende enn å lese om at favorittfargen (hold dere fast; er BLÅ) noe hun ALDRI har skrevet om på bloggen før, eller at hun har flass, men midt i hagebildene, diiing! Der sitter hun å poserer, hva er relevansen til krypplanter og platting? Det er da man skjønner at det er kun for oppmerksomhet og at hun liker å vise seg frem, eller som hun selv skriver, i innlegget om "ting hun aldri har fortalt" hun VET hun ser bra ut.. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 time siden, Kanelisvingen skrev:

Bloggeren påstår hun skriver denne bloggen for å opplyse folk, for å bane vei for andre som er i et forhold med en tyrker, eller kommer til å bli det, dessuten så har visst folk et problem med aldersforskjellen.. vel, newsflash; Jeg tror de fleste ikke har et stort problem med at han er tyrker eller yngre, men kanskje heller det at de gifter seg etter å "kjent" hverandre i 5 uker.. "kjent" fordi de for det meste snakket på facetime. Det er bloggeren selv som hele tiden referer til sin TYRKISKE mann! Noe helt annet er jo at for det første når hun skal hjelpe andre i samme situasjon.. ikke kjenner hun landet, ikke kjenner hun kulturen, ikke aner hun noe om gangen i hva som skal gjøres, det var vel et par uker før hun skulle gifte seg at hun skrev om at papirene ikke var iorden... hvordan skal hun få hjulpet noen? Hun påstår at hun ikke vil stikke seg frem i landsbyen, derav skautet, altså, en tyrker kunne ikke brydd seg mindre, men det føles kanskje litt artig å leke tyrker..hva vet jeg.. Så bloggen hennes virker jo mot sin hensikt, hun får jo mange til å bli oppgitte.. hun fremstiller mannen først som sjalu, så hun ikke kan gå ut, etterpå er det fordi han vil passe på henne, hun vil ikke stikke seg frem i Tyrkia, men skriver et langt innlegg om å lage babyer i huler der nede..Ingen som er i samme situasjon som bloggeren kommer noen gang til å få noe hjelp av bloggen, for hun går rett i alle fellene, som kan oppstå i slike situasjoner med forhold over landegrensene. Først er det han som betaler alt, ( når noen spør henne om akkurat dette) så etterpå deler de på utgiftene. Hun skriver HAN er det som hjelper henne økonomisk, men når bilen ryker, er det datteren hun låner penger av.. det er litt vanskelig å ta dette som en seriøs blogg, og før det spør meg hvorfor jeg gidder å lese den, det er rett og slett fordi den har underholdningsverdi, men ikke på en bra måte, og avstigmatiserende er den ihvertfall ikke, de fleste med fordommer, får de vel egentlig bare bekreftet. Bland inn litt kaker, barn og dagens outfit, så er det bare en salig røre av ranting fra et menneske som mest av alt ønsker seg oppmerksomhet..

Nå må du gi deg med å snu på alt jeg sier. 

Vi hadde fysisk vært sammen i Tyrkia i 5 uker, men kjent hverandre i over ett halvt år. Det er kort tid ja, men ikke 5 uker. 

Alle papirene mine var i orden når vi giftet oss, men jeg var litt seint igang med å få ordnet alt. 

Skautet I landsbyen var av respekt til familien og for å ikke se så synlig utlending ut. Men etter at moren sa at hun ville se håret mitt løst, gikk jeg uten skaut inne. I fjellet (hvor vi var alene) hadde jeg ofte skaut av praktiske årsaker da det var godt å samle håret vekk fra ansiktet.

Jeg har ALDRI sagt at min mann betaler ALT. Men jeg har sagt at han betaler alt når vi er i Tyrkia. Altså alt av mat og opplevelser. Har også hele tiden sagt at jeg selv betaler flybilletter. Hotellet varierer vi på om han betaler alt eller om vi deler. Hjemme betaler jo selvfølgelig jeg! Om du har missforstått eller ikke fått med deg noe, gjør ikke det automatisk til sannheten.

Mannen min er sjalu og det respekterer jeg. Men han er også bekymret for meg når jeg er ute å går alene i Tyrkia om kvelden. Det står klart og tydelig i bloggen. Først innlegg om at han var sjalu og deretter at jeg innså at han mest av alt var redd for meg.

Du er så til de grader etter meg og vrir på alt du kan vri på. Ikke minst så skaper du din egen sannhet og plasserer den på meg. Jeg lurer helt ærlig på hva jeg har gjort mot deg for at du er så "på" for å fremstille meg så til de grader negativt. 

At innlegget mitt om at vi fant tid til å være fysisk når vi var alene var nok ett alt for privat innlegg. Men ikke så privat som det blir fremstilt her. Det er ingen detaljer. Jeg har dette ene innlegget hvor jeg var for privat og det er det! 

Har aldri hatt innlegg om dagens outfit. Kun ett innlegg hvor jeg viser noen kjoler jeg kjøpte til å pakke med meg til Tyrkia. 

Dette er ikke lenger en diskusjonstråd og moderator har flere ganger fjernet kommentarer som bryter regelmanget.

Om du ikke liker meg, så er det absolutt helt greit, men hvorfor hele tiden være på høgget for å ta meg på noe? Jeg er langt ifra perfekt og ja det ene innlegget var kanskje for privat. Men jeg har ikke gjort noe som helst som gjør at jeg fortjener å bli jaktet på. Og ja.... Du jakter og du fryder deg underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er forbausende ofte "på" her inne, med tanke på at du har sagt mange ganger at ikke leser her inne.. men, sånn sett så oppnår du jo det du ønsker.. oppmerksomheten ;) ha en fin dag.. jeg har da ingen personlig mening om jeg liker deg eller ikke, du må skille bloggen din og deg.. her inne diskuterer vi det du skriver på bloggen, Du vet hvilken gruppe du er i nå? rampelyset? der man diskuterer bloggere? noe du selv har lagt opp til, selv om du flere ganger sutrer over hvor fæle alle er på KG. bestem deg, enten vil du ha oppmerksomheten, eller så vil du ikke,du hadde vel ikke bare regnet med gode ord?? Fryder meg, tja, jeg syntes kanskje at burde tatt til deg noe av det folk her inne forteller deg, men da hulker  du på SoME og sier at du hadde en breakdown fordi alle var så fæle med deg.. DU har valgt å eksponere deg, da må du nesten ta det som kommer.

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos det her med å påstå jeg misforstår.. da er vi tilbake til å ta til deg det folk skriver.. jeg har ikke vridd på noe jeg, jeg forteller kun det DU har blogget!! Men noen ganger har du dysleksi,andre ganger er det fordi du er sliten og prioritert andre ting enn rettskrivning. Nei du, du må slutte å være fornærmet, når du rett etter folk har " jaktet" deg (dine ord) legger ut et langt innlegg om akkurat det på bloggen din. Det er jo her inne du finner ting å putte på bloggen.. Det er også rart hvordan du skriver.. du skriver ofte "har aldri" men i neste setning; "kun da og da" da er det jo ikke aldri da? Husk at bordet fanger og at internet lever sitt eget liv, og blir værende for alltid. ;)

Endret av Kanelisvingen
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Nå må du gi deg med å snu på alt jeg sier. 

Vi hadde fysisk vært sammen i Tyrkia i 5 uker, men kjent hverandre i over ett halvt år. Det er kort tid ja, men ikke 5 uker. 

Alle papirene mine var i orden når vi giftet oss, men jeg var litt seint igang med å få ordnet alt. 

Skautet I landsbyen var av respekt til familien og for å ikke se så synlig utlending ut. Men etter at moren sa at hun ville se håret mitt løst, gikk jeg uten skaut inne. I fjellet (hvor vi var alene) hadde jeg ofte skaut av praktiske årsaker da det var godt å samle håret vekk fra ansiktet.

Jeg har ALDRI sagt at min mann betaler ALT. Men jeg har sagt at han betaler alt når vi er i Tyrkia. Altså alt av mat og opplevelser. Har også hele tiden sagt at jeg selv betaler flybilletter. Hotellet varierer vi på om han betaler alt eller om vi deler. Hjemme betaler jo selvfølgelig jeg! Om du har missforstått eller ikke fått med deg noe, gjør ikke det automatisk til sannheten.

Mannen min er sjalu og det respekterer jeg. Men han er også bekymret for meg når jeg er ute å går alene i Tyrkia om kvelden. Det står klart og tydelig i bloggen. Først innlegg om at han var sjalu og deretter at jeg innså at han mest av alt var redd for meg.

Du er så til de grader etter meg og vrir på alt du kan vri på. Ikke minst så skaper du din egen sannhet og plasserer den på meg. Jeg lurer helt ærlig på hva jeg har gjort mot deg for at du er så "på" for å fremstille meg så til de grader negativt. 

At innlegget mitt om at vi fant tid til å være fysisk når vi var alene var nok ett alt for privat innlegg. Men ikke så privat som det blir fremstilt her. Det er ingen detaljer. Jeg har dette ene innlegget hvor jeg var for privat og det er det! 

Har aldri hatt innlegg om dagens outfit. Kun ett innlegg hvor jeg viser noen kjoler jeg kjøpte til å pakke med meg til Tyrkia. 

Dette er ikke lenger en diskusjonstråd og moderator har flere ganger fjernet kommentarer som bryter regelmanget.

Om du ikke liker meg, så er det absolutt helt greit, men hvorfor hele tiden være på høgget for å ta meg på noe? Jeg er langt ifra perfekt og ja det ene innlegget var kanskje for privat. Men jeg har ikke gjort noe som helst som gjør at jeg fortjener å bli jaktet på. Og ja.... Du jakter og du fryder deg underveis.

Forresten; du kritiserer andre for å være "slem" med deg.. les siste setningen din, vet ikke om du er så mye bedre ;) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tenkerFORmye
12 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Du er forbausende ofte "på" her inne, med tanke på at du har sagt mange ganger at ikke leser her inne.. men, sånn sett så oppnår du jo det du ønsker.. oppmerksomheten ;) ha en fin dag.. jeg har da ingen personlig mening om jeg liker deg eller ikke, du må skille bloggen din og deg.. her inne diskuterer vi det du skriver på bloggen, Du vet hvilken gruppe du er i nå? rampelyset? der man diskuterer bloggere? noe du selv har lagt opp til, selv om du flere ganger sutrer over hvor fæle alle er på KG. bestem deg, enten vil du ha oppmerksomheten, eller så vil du ikke,du hadde vel ikke bare regnet med gode ord?? Fryder meg, tja, jeg syntes kanskje at burde tatt til deg noe av det folk her inne forteller deg, men da hulker  du på SoME og sier at du hadde en breakdown fordi alle var så fæle med deg.. DU har valgt å eksponere deg, da må du nesten ta det som kommer.

 

Igjen så lager du dine egne sannheter. Jeg har EN gang snakket på snap og det kom tårer når jeg snakket. Men det skal godt la seg gjøre å ikke bli påvirket når en får hets mot seg og personangrep. Les hva moderatoren skriver er blitt fjernet, altså blant annet hets og petsonangrep. Så det er ikke bare i mitt hode, om du føler for å si det.

Jeg tar alltid til meg konstruktiv kritikk.

Selv om jeg blogger, selv om jeg giftet meg etter å ha kjent mannen i ett halvt år, selv om han er tyrkisk, selv om jeg har vært for privat i ett innlegg, selv om jeg har skrivefeil osv. Så fortjener jeg ikke personangrep og hets

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Igjen så lager du dine egne sannheter. Jeg har EN gang snakket på snap og det kom tårer når jeg snakket. Men det skal godt la seg gjøre å ikke bli påvirket når en får hets mot seg og personangrep. Les hva moderatoren skriver er blitt fjernet, altså blant annet hets og petsonangrep. Så det er ikke bare i mitt hode, om du føler for å si det.

Jeg tar alltid til meg konstruktiv kritikk.

Selv om jeg blogger, selv om jeg giftet meg etter å ha kjent mannen i ett halvt år, selv om han er tyrkisk, selv om jeg har vært for privat i ett innlegg, selv om jeg har skrivefeil osv. Så fortjener jeg ikke personangrep og hets

Nehei, men du selv kan komme med personkarateristikker? uansett, når får du hets? skal du på død og liv blogge, og det er det DU skriver i bloggen vi diskuterer, på et forum for akkurat dette, så må du nesten slutte å lashe ut om hvor fæle folk er mot deg.. Tror du har misforstått dette forumet litt jeg. DU skriver på bloggen, DET blir diskutert her inne, vil du ikke det, så må du nesten slutte å blogge.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, Kanelisvingen skrev:

Nehei, men du selv kan komme med personkarateristikker? uansett, når får du hets? skal du på død og liv blogge, og det er det DU skriver i bloggen vi diskuterer, på et forum for akkurat dette, så må du nesten slutte å lashe ut om hvor fæle folk er mot deg.. Tror du har misforstått dette forumet litt jeg. DU skriver på bloggen, DET blir diskutert her inne, vil du ikke det, så må du nesten slutte å blogge.

 

Det har vært mye her inne som har brutt med regelmanget og mye moderator har måtte fjerne. Både personangrep og hets. Både i denne tråden og der hvor jeg spurte om andre som skulle gifte seg med en i Tyrkia, for en del måneder siden (inne på bryllup tråden). Det er ikke sånn at alle som blogger fortjener personangrep og hets nei! 

Har blitt anbefalt å ikke gå inn her å lese mer. Så det er noe jeg prøver å gjøre. For selv om jeg er sterk er ikke dette noe bra for meg. Men det er vanskelig når jeg vet at ting blir vridd på til å bli noe annet enn det jeg skriver og mener. Usannheter kommer det også her inne og det er ubehagelig å ikke kunne ordne opp i.

Synes ikke noe om dette forumet hvor voksne mennesker kan lire av seg alt mulig om andre mennesker, gjemt bak å være anonym, uten å få konsekvenser. Synes heller ikke dere bare har en debatt om selve bloggen. Noen er saklig og debatterer bra, de har jeg respekt for og tar seriøst. Andre er ikke flinke på det i det hele tatt.

Nå skal jeg gjøre meg selv og de rundt meg bedre og gjøre alt jeg kan med å ikke lese her inne.

Jeg ber deg og alle andre, vær saklig, ikke kom med usannheter og hold dere til regelmanget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at det er flere ting jeg reagerer på, både det hurtige ekteskapet, det at bloggeren plutselig fikk seg skaut og begynte å bruke det, men det jeg reagerer mest på er at bloggeren velger å holde seg inne på hotellrommet i mange timer mens mannen er på jobb. Det naturlige ville vært at hun hadde f.eks tatt seg en tur på stranden for litt sol og bad når hun faktisk er i Tyrkia der sola steker og havet er varmt. Eller tatt seg en tur for å spise middag på en restaurant i nabolaget (gjerne med ei bok hvis det ikke er noe særlig å spise alene) I stedet velger hun å lystre mannen og holder seg på hotellrommet i mange timer. Hadde gått på veggene hadde det vært meg (jeg er gift med en mann som reiser mye til andre land og storbyer på kurs og konferanser, bruker ofte å være med og benytter anledningen til å utforske stedet vi er på når han er opptatt) 

Reagerer også på at bloggen helt klart har endret stil og tone i negativ forstand etter at bloggeren fikk ABD som mentor og rådgiver. Den var faktisk bedre før. 

Det at bloggeren er gift med en tyrker som er flere år yngre reagerer jeg ikke på, det får være opp til henne. Og jeg tror på at hun er oppriktig forelsket, om en noe naiv. Men hey; not my monkeys, not my circus 

Men Mette; hadde jeg vært deg så ville jeg bare latt være å svare i denne tråden. Jeg forstår at det kribler i fingrene og kanskje koker litt i topplokket og du får lyst til å forsvare deg selv her i denne tråden. Men for å være ærlig så er det nettopp det at du gjør det som holder tråden i gang. Vil tro at det krever mye tid og energi for deg å nesten bo i denne tråden for å følge med, tid du heller kunne brukt på barn, barnebarn, ektemann, søvn..... Jeg er ganske sikker på at tråden om deg kommer til å dø helt ut hvis du slutter å delta i den. Med mindre det er det som er hensikten da, at du vil holde den varm for mere publisitet? 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...