Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest tenkerFORmye
52 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Hvorfor er det bedre å skrive på nett at du er blitt gravid?? Du skriver jo så flott og fint om at det er naturlig siden dere er gift, da er det vel naturlig om du plutselig var det? Stikk fingeren i jorden og erkjenn at du skriver blogg fordi du håper på å tjene penger på det, og du liker å vise deg frem. Hadde du gjort det hadde du sikkert fått litt mer respekt også..

Har jeg noen steder skrevet at jeg ikke ønsker å tjene penger? 

Jeg skriver en blogg om ett tema som folk kan bli provosert av. Det at jeg som 38 åring forelsket meg i en som er 10 år yngre og attpåtil er en Tyrker, vekker mye sinne i folk. Det merket jeg lenge før vi giftet oss. Så for å "normalisere" ting før det "plutselig" skjer, er en god måte å få folk til å avreagere litt før det skjer. Så kan dere lire av dere det dere føler for nå og når jeg engang blir gravid så er det ikke like stor  "ting" lengre.

Jeg håper at med min blogg, så blir dette temaet mer vanlig og ikke like vanskelig for andre som forelsker seg i en Tyrker. For det finnes flere av oss..

Så ja jeg liker å vise meg frem for å sette lys på dette temaet så det kommer mer ut og frem.. Det er nemlig stort sett bare det negative vi hører og ikke noe mer enn det.

Nb. Jeg er ikke en Tyrkia blogger, ei heller en som blogger om å ha en muslimsk mann. Jeg blogger om meg, mitt liv og min livshistorie. Der finnes det ingen fasit, annet enn mine erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tenkerFORmye
2 timer siden, Anonym232 skrev:

Først må jeg bare poengtere at dette IKKE er Mette som kommenterer. Ser at det er viktig at jeg forteller det hvis ikke får vel Mette enda mer hat fra frekke folk som gjømmer seg anonymt her. 

Fysj så mange forferdelige mennesker det finnes på Internett, VOKSNE folk som sitter her å tror at det er mye bedre enn andre. Hvorfor? Hvorfor kan ikke Mette bare få ha bloggen sin i fred? Hvorfor kan ikke hun få ha en personlig blogg der hun skriver om tanker og hvordan hennes liv er etter at hun har giftet seg men en tyrkisk mann? At sure kvinnfolk skal sitte på Internett å kommentere sånn som dere gjør nå skremmer meg, å dette kommer fra en 21 års gammel jente som dere sikkert mener ikke har noen ting mellom ørene. 

Jeg startet å lese bloggen etter at den kom opp på Facebook i en gruppe der å har lest den fast nå siden en stund før bryllupet. Måten hun skriver og forteller leserne sine ting syns jeg er fantastisk, og det at hun faktisk er åpen har hjulpet meg masse hvertfall. Jeg syns det er fint at hun er åpen om graviditet å at hun er redd klokken tikker fra de, greit jeg bare er 21 år men jeg sitter i akkurat samme båt selv (av andre grunner selvfølgelig), og det er ingen andre enn denne bloggeren som virkelig er åpen om det. 

TUSEN TAKK Mette for bloggen din og for at du er deg selv. Verden trenger flere som tørr å være seg selv og som ikke sitter på en forum å prater dritt om andre! 

Så godt det var å lese at min blogg og min åpenhet har vært til hjelp for deg ❤️ Det er så UTROLIG mye viktigere enn alle de som er negative her inne. Dette er jo en av grunnene til at jeg skriver blogg og da betyr det utrolig mye for meg med slik respons. 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tenkerFORmye skrev:

Ja, jeg har ett innlegg fra navnefest en hvor tvillingene ligger på gulvet mens min datter åpner gaver! Har aldri nektet på at det fins bilder. Jeg sier bare at jeg har veldig lite bilder. Fokuset på bloggen min ligger på meg og min mann. 

Men jeg har ingen selfie med barnebarna på bloggen min, slik denne personen skrev. Har derimot på Instagram for en god del måneder siden. 

De er ikke de eneste bildene du har lagt ut av barnebarna.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14.mai skrev Mette Ask at hun først og fremst skulle slutte å diskutere med folk på diskusjonsforum. 

Jeg tenker at hun ønsker oppmerksomheten. Overskriftene sier sitt, min Tyrkiske mann, min Tyrkisk muslimske mann, feiring i Tyrkia med min Tyrkiske mann. Husk nå at Tyrkisk skrives med liten t, ihvertfall. Og hvordan vet hun at han er tyrker? Fordi han sier det??

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bloggeren ikke forstår er at det ikke spiller noen rolle hva hun selv/moren til tvillingene/far til hennes yngste synes. Hele poenget er at man ikke vet hva barna selv vil synes den dagen de er voksne. Tenk hvis hennes sønn/tvillingene IKKE synes det er greit at de er innhold på hennes blogg, uansett hvordan de er fremstilt. Bloggeren antar at det går fint, men tenk om det ikke gjør det. 

Hvorfor tar du sjansen på dette, @tenkerFORmye

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, FotbaIlflua skrev:

Det virker som om det er en fellesnevner blant bloggere; evnen til å ikke innse at ved å eksponere seg selv påvirker man likevel sine nærmeste. Det at "alle andre" vet mye som de ikke burde vite, påvirker barn, partner osv. uansett om man tror det eller ikke. Om jeg var ditt barn, Mette, ville jeg skjemmes om kompisene mine visste at du prøvde å bli gravid i en grotte. Jeg hadde skjemmes om det bare var meg som hadde visst det også, sånne ting vil jeg ikke vite om mine nærmeste. 

Nå har nå jeg sagt mange ganger at det å blogge alltid vil ha en viss innvirkning på de rundt seg, uansett hva en blogger om. Det er en av de negative sidene ved å blogge. Det samme med risikoen for at folk kan komme med usannheter og spinne videre på det. 

Har sett at om en person skriver noe usant om en blogger her inne, så er det mange som går fem på og tror blindt på vedkommende. Altså supert for de som vil lage kvalme og attpåtil får andre til å trykke "like". 

Tror de fleste her inne ikke liker bloggere generelt og det er ofte basert på at en ikke forstår hvorfor vedkommende velger å skrive om seg selv offentlig.

Du har lov å tenke at du hadde skjemmes om du var mitt barn. Så får du heller være glad for at du er så heldig å slippe det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
25 minutter siden, Honey Dew skrev:

De er ikke de eneste bildene du har lagt ut av barnebarna.

Nei... Men har jeg sagt det da? 

Jeg bare svarte på en (husker ikke om det var deg) som skrev at jeg hadde masse selfier med barnebarna mine. Det er det jeg svarer på.. For det stemmer ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Nå har nå jeg sagt mange ganger at det å blogge alltid vil ha en viss innvirkning på de rundt seg, uansett hva en blogger om. Det er en av de negative sidene ved å blogge. Det samme med risikoen for at folk kan komme med usannheter og spinne videre på det. 

Har sett at om en person skriver noe usant om en blogger her inne, så er det mange som går fem på og tror blindt på vedkommende. Altså supert for de som vil lage kvalme og attpåtil får andre til å trykke "like". 

Tror de fleste her inne ikke liker bloggere generelt og det er ofte basert på at en ikke forstår hvorfor vedkommende velger å skrive om seg selv offentlig.

Du har lov å tenke at du hadde skjemmes om du var mitt barn. Så får du heller være glad for at du er så heldig å slippe det! 

Du tror at de fleste her inne ikke liker bloggere generelt? Really? En ting har du helt rett i; jeg skjønner ikke hvorfor bloggere velger å skrive om seg selv offentlig. MEN det er fordi bloggere ikke aksepterer at andre stiller kritiske spørsmål til bloggingen deres. 

Jeg har null respekt for bloggere som setter seg selv i offerposisjon og påstår at det er de slemme kjærringene på kvinneguiden som ødelegger for dem. 

Jeg har deltatt i dette forumet i mange år, og har tilgode å se at folk kommer inn her for å spre usannheter og kvalme for å få likes. De aller fleste innleggene er basert på informasjon bloggerne selv har lagt ut, eller lagt opp til spekulasjoner rundt. Man kan ikke legge ut informasjon for så å sutre fordi man føler seg misforstått. Hyggelig for deg at du er åpen om det meste. Ikke fullt så hyggelig for alle som har noe med deg eller familien din å gjøre. Jeg har lest bloggen din i en liten uke, og har fått med meg bl.a følgende; 

  • du har vært uheldig med kjærligheten
  • du ville få barn med spermdonor
  • du møtte en tyrker på ferie
  • dere var sammen fysisk i 5 uker før dere giftet dere
  • han fikk avslag på besøksvisum
  • dere prøver nå å få barn, både i grotter og på hotellrommet
  • dere må bo fra hverandre lenge, muligens for alltid
  • han skal i militæret
  • du vet ikke om du har råd til å kjøpe flybilletter til Tyrkia (men du har råd til en baby alene?)
  • du kjenner ham så godt at du VET 100% sikkert at det er ekte kjærlighet fra hans side
  • han kommer fra landsbygda
  • han jobber i turistindustrien
  • han blir mer lei seg en deg når du reiser til Norge
  • han liker ikke å smile på bilder
  • han godkjenner alt du legger ut på bloggen
  • du bor i Bergen
  • du jobber som nattevakt
  • du har en tenåringsdatter som har tvillinger
  • datteren og tvillingene bor hos deg
  • du har en sønn
  • du har et hus du har bygget på en tomt du fikk av besteforeldre
  • hva barnebarna dine heter
  • at de har hatt navnefest
  • hvordan lokalet/pynt/kaker/mat så ut
  • du går på bloggkurs hos ABD
  • har bakt på bestilling tidligere

osv osv. vil du virkelig at alle skal vite så mye om deg? Synes du virkelig ikke at dette er privat informasjon?

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Du tror at de fleste her inne ikke liker bloggere generelt? Really? En ting har du helt rett i; jeg skjønner ikke hvorfor bloggere velger å skrive om seg selv offentlig. MEN det er fordi bloggere ikke aksepterer at andre stiller kritiske spørsmål til bloggingen deres. 

Jeg har null respekt for bloggere som setter seg selv i offerposisjon og påstår at det er de slemme kjærringene på kvinneguiden som ødelegger for dem. 

Jeg har deltatt i dette forumet i mange år, og har tilgode å se at folk kommer inn her for å spre usannheter og kvalme for å få likes. De aller fleste innleggene er basert på informasjon bloggerne selv har lagt ut, eller lagt opp til spekulasjoner rundt. Man kan ikke legge ut informasjon for så å sutre fordi man føler seg misforstått. Hyggelig for deg at du er åpen om det meste. Ikke fullt så hyggelig for alle som har noe med deg eller familien din å gjøre. Jeg har lest bloggen din i en liten uke, og har fått med meg bl.a følgende; 

  • du har vært uheldig med kjærligheten
  • du ville få barn med spermdonor
  • du møtte en tyrker på ferie
  • dere var sammen fysisk i 5 uker før dere giftet dere
  • han fikk avslag på besøksvisum
  • dere prøver nå å få barn, både i grotter og på hotellrommet
  • dere må bo fra hverandre lenge, muligens for alltid
  • han skal i militæret
  • du vet ikke om du har råd til å kjøpe flybilletter til Tyrkia (men du har råd til en baby alene?)
  • du kjenner ham så godt at du VET 100% sikkert at det er ekte kjærlighet fra hans side
  • han kommer fra landsbygda
  • han jobber i turistindustrien
  • han blir mer lei seg en deg når du reiser til Norge
  • han liker ikke å smile på bilder
  • han godkjenner alt du legger ut på bloggen
  • du bor i Bergen
  • du jobber som nattevakt
  • du har en tenåringsdatter som har tvillinger
  • datteren og tvillingene bor hos deg
  • du har en sønn
  • du har et hus du har bygget på en tomt du fikk av besteforeldre
  • hva barnebarna dine heter
  • at de har hatt navnefest
  • hvordan lokalet/pynt/kaker/mat så ut
  • du går på bloggkurs hos ABD
  • har bakt på bestilling tidligere

osv osv. vil du virkelig at alle skal vite så mye om deg? Synes du virkelig ikke at dette er privat informasjon?

Applaus! Godt og korrekt skrevet!! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
16 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Du tror at de fleste her inne ikke liker bloggere generelt? Really? En ting har du helt rett i; jeg skjønner ikke hvorfor bloggere velger å skrive om seg selv offentlig. MEN det er fordi bloggere ikke aksepterer at andre stiller kritiske spørsmål til bloggingen deres. 

Jeg har null respekt for bloggere som setter seg selv i offerposisjon og påstår at det er de slemme kjærringene på kvinneguiden som ødelegger for dem. 

Jeg har deltatt i dette forumet i mange år, og har tilgode å se at folk kommer inn her for å spre usannheter og kvalme for å få likes. De aller fleste innleggene er basert på informasjon bloggerne selv har lagt ut, eller lagt opp til spekulasjoner rundt. Man kan ikke legge ut informasjon for så å sutre fordi man føler seg misforstått. Hyggelig for deg at du er åpen om det meste. Ikke fullt så hyggelig for alle som har noe med deg eller familien din å gjøre. Jeg har lest bloggen din i en liten uke, og har fått med meg bl.a følgende; 

  • du har vært uheldig med kjærligheten
  • du ville få barn med spermdonor
  • du møtte en tyrker på ferie
  • dere var sammen fysisk i 5 uker før dere giftet dere
  • han fikk avslag på besøksvisum
  • dere prøver nå å få barn, både i grotter og på hotellrommet
  • dere må bo fra hverandre lenge, muligens for alltid
  • han skal i militæret
  • du vet ikke om du har råd til å kjøpe flybilletter til Tyrkia (men du har råd til en baby alene?)
  • du kjenner ham så godt at du VET 100% sikkert at det er ekte kjærlighet fra hans side
  • han kommer fra landsbygda
  • han jobber i turistindustrien
  • han blir mer lei seg en deg når du reiser til Norge
  • han liker ikke å smile på bilder
  • han godkjenner alt du legger ut på bloggen
  • du bor i Bergen
  • du jobber som nattevakt
  • du har en tenåringsdatter som har tvillinger
  • datteren og tvillingene bor hos deg
  • du har en sønn
  • du har et hus du har bygget på en tomt du fikk av besteforeldre
  • hva barnebarna dine heter
  • at de har hatt navnefest
  • hvordan lokalet/pynt/kaker/mat så ut
  • du går på bloggkurs hos ABD
  • har bakt på bestilling tidligere

osv osv. vil du virkelig at alle skal vite så mye om deg? Synes du virkelig ikke at dette er privat informasjon?

Dette er ikke for privat i mine øyne nei 😉 Da hadde jeg jo ikke skrevet det. 

 

NB. Jeg har fått ett par usannheter på denne tråden. Men det er jo ikke du som vet hva som er usant eller ikke, når du ikke er personen det gjelder. Det er det jo kun bloggeren selv som vet. Så om du ikke har sett det, kan det jo være at det har blitt fjernet av moderator eller at du trodde på usannheten! 

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Men nå melder jeg meg ut for i dag :) så får dere kose dere videre.

 

Skjønner du at du «skyter deg selv i foten?» 😂

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Du tror at de fleste her inne ikke liker bloggere generelt? Really? En ting har du helt rett i; jeg skjønner ikke hvorfor bloggere velger å skrive om seg selv offentlig. MEN det er fordi bloggere ikke aksepterer at andre stiller kritiske spørsmål til bloggingen deres. 

Jeg har null respekt for bloggere som setter seg selv i offerposisjon og påstår at det er de slemme kjærringene på kvinneguiden som ødelegger for dem. 

Jeg har deltatt i dette forumet i mange år, og har tilgode å se at folk kommer inn her for å spre usannheter og kvalme for å få likes. De aller fleste innleggene er basert på informasjon bloggerne selv har lagt ut, eller lagt opp til spekulasjoner rundt. Man kan ikke legge ut informasjon for så å sutre fordi man føler seg misforstått. Hyggelig for deg at du er åpen om det meste. Ikke fullt så hyggelig for alle som har noe med deg eller familien din å gjøre. Jeg har lest bloggen din i en liten uke, og har fått med meg bl.a følgende; 

  • du har vært uheldig med kjærligheten
  • du ville få barn med spermdonor
  • du møtte en tyrker på ferie
  • dere var sammen fysisk i 5 uker før dere giftet dere
  • han fikk avslag på besøksvisum
  • dere prøver nå å få barn, både i grotter og på hotellrommet
  • dere må bo fra hverandre lenge, muligens for alltid
  • han skal i militæret
  • du vet ikke om du har råd til å kjøpe flybilletter til Tyrkia (men du har råd til en baby alene?)
  • du kjenner ham så godt at du VET 100% sikkert at det er ekte kjærlighet fra hans side
  • han kommer fra landsbygda
  • han jobber i turistindustrien
  • han blir mer lei seg en deg når du reiser til Norge
  • han liker ikke å smile på bilder
  • han godkjenner alt du legger ut på bloggen
  • du bor i Bergen
  • du jobber som nattevakt
  • du har en tenåringsdatter som har tvillinger
  • datteren og tvillingene bor hos deg
  • du har en sønn
  • du har et hus du har bygget på en tomt du fikk av besteforeldre
  • hva barnebarna dine heter
  • at de har hatt navnefest
  • hvordan lokalet/pynt/kaker/mat så ut
  • du går på bloggkurs hos ABD
  • har bakt på bestilling tidligere

osv osv. vil du virkelig at alle skal vite så mye om deg? Synes du virkelig ikke at dette er privat informasjon?

Må ikke glemme at hun er blitt stemor også da....(ref til en tidligere melding)😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, tenkerFORmye skrev:

Det finnes ikke ett slikt selfie på Instagram og har heller aldri vært det... Kanskje det er snapchat du har sett meg med en tvilling? 

Var nok Insta gitt, siden jeg ikke bruker snap, men siden det sikkert var på storyen så er det jo greit å si at det ikke var der..Uansett, sagt det før, deg om det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tran09 skrev:

Unødvendig og ufin kommentar. Hold deg sakelig, høflig eller ikke skriv noe.   

?? Skrev det før , men skriver det igjen da.. bloggeren har SELV skrevet hun sitter på hotellrommet av respekt for ham, og hun har SELV skrevet at han betaler mest når det gjelder alt.. så ikke skjønner jeg at det er ufint og usakelig.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
19 minutter siden, Yann skrev:

Skjønner du at du «skyter deg selv i foten?» 😂

Okey... Siste spørsmål før jeg logger av. Hvor og hvordan skyter jeg meg selv i foten?

For jeg synes nemlig ikke at jeg gjør noe jeg kommer til å angre på senere, heller ikke at jeg dummer meg ut.

Alt som var ramset opp var jo sant (borsett fra at jeg fikk tomten av mine besteforeldre. For den kjøpte jeg til en symbolsk sum på 100 000).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, tenkerFORmye skrev:

Gjør jeg det?? Så godt at du vet ting bedre enn meg 😂

Vi spiser nå godt med mat når vi er sammen og vi reiser ofte med buss inn til sentrum. Jeg kunne fint gått ut når han er på jobb og brukt penger.. Men hva i all verden skulle det vært på? Jeg liker nemlig ikke å bruke penger unødig. 

Jeg sitter mye på hotellet når han er på jobb ja. Går kun ut for å kjøpe mat eller is (har is-dilla). Men jeg bruker altså den alenetiden til å jobbe med blogg (det er tydeligvis synlig at jeg bruker mer tid på blogg når jeg er i Tyrkia). Og når jeg ikke jobber bruker jeg alenetid en på å nyte nettopp det å være litt alene. Da koser jeg meg med film eller slapper av på terrassen. 

Så det stemmer ikke at du skrev at du var på hotellrommet fordi du respekterte ham da eller?  Nehei, nei da så.. ;) du må snart bestemme deg..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
13 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Så det stemmer ikke at du skrev at du var på hotellrommet fordi du respekterte ham da eller?  Nehei, nei da så.. ;) du må snart bestemme deg..

Du kanel du kanel, du liker å svinge deg! 

Jo min mann syntes det var ubehagelig å tenke på at jeg vandret alene ute på kveldene. Først trodde jeg det var fordi han var sjalu, men så fant jeg ut at han var bekymret for meg.

Selv har jeg ingen glede av å valse rundt alene på kveldene i Tyrkia, så jeg nøyer meg med å gå ut å kjøpe mat og deretter hjem igjen. Alenetid en er perfekt anledning for å jobbe med bloggen, slik at jeg kan fokusere på han når vi er sammen.

Jeg respekterer min mann sin bekymring og vil ikke at han skal gå rundt å tenke på det når han er på jobb. Spesielt ikke når jeg selv ikke har noe ønske av å vandre rundt alene. Så vi kjøper med oss mat til meg før han drar på jobb og om vi ikke gjør det, går jeg ut å kjøper mat selv og tar det med meg hjem.

Men nåååå ååååå logger jeg meg ut 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gammelt jungelord lyder som følger: «Hvis man holder seg til sannheten slipper man å holde orden på løgnene». 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...