Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Heidegger skrev:

Nei. Patologisk. Det motsatte av normalt.

Patologisk betyr sykelig. Kan være unormalt uten å være patologisk. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun ser ung ut, og er fremdeles ung nok til å få barn. Derfor tenker jeg at aldersforskjellen ikke betyr noe i denne saken. I saker hvor det er en generasjon eller to "feil vei" tenker jeg annerledes, da menn fra disse landene forventes å skaffe seg familie og barn. Det er umulig med en dame som har gått gjennom overgangsalderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UDI ser aldersforskjellen på et papir, ikke om noen holdee seg ung og ser fresh ut 😂 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, plasticfantastic skrev:

UDI ser aldersforskjellen på et papir, ikke om noen holdee seg ung og ser fresh ut 😂 

Joda, men 12 års aldersforskjell er ikke uvanlig. 25-40 års aldersforskjell derimot. Samt at de ikke kan stifte familie. Det bør også telle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lopploella skrev:

Nå syns jeg jo det er litt forskjell på om aldersforskjellen er 25 år eller 10-12. Denne bloggeren er jo en pen dame som godt kan se yngre ut enn hun er. Det er ikke sånn at noen tror det er moren hans, liksom. Må innrømme at jeg syns det er litt vanskeligere å tro på ekte kjærlighet når det ser ut som en gutt som er ute med mor eller bestemor, det er jo absolutt ikke tilfelle med dette paret.

Nå var vel ikke akkurat fokuset her inne alderforskjellen heller, men at UDI er rimelig strenge på ekteskap, spesielt fra land som Tyrkia, med god grunn.. Aldersforskjellen har vel heller egentlig ikke vært noe tema her inne, mer naiviteten rundt det å ikke forstå kulturen helt, og at en del faktisk rett og slett spekulerer i nordiske damer, da er det nok enklere med en litt overmoden dame vil jeg tro.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan

Jeg har vært kritisk til Mette Ask, men jeg synes det er viktig å påpeke det jeg synes er positivt også, så her kommer litt ros:

Jeg etterlyste bedre språk og bilder og i de siste innleggene synes jeg hun har jobbet med begge deler. Tekstene er mer kompakte og språket er mye bedre. Bildene er klarere og ikke minst mye mer varierte. Jeg ser også mindre til likhetene med ABD. Lite drama og click baits og ingen eksponering av barn. Håper det ikke endrer seg når hun kommer hjem. Synes det er flott av bloggeren å jobbe med konstruktiv kritikk og ikke legge seg i bloggerfosterstilling og kalle alt for hat 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UDI ser på helheten de, det er ikke synsing, det er fakta.  Hvilket land kommer personen fra, hva er historikken hans.. har han gjennomført militærtjeneste, har han papirer på fullført utdannelse, hvor lenge har de kjent hverandre, hvorfor giftet de seg så fort osv.. de vil måtte gå gjennom et intervju hvor de vil få servert mange mange spørsmål på hver sin kant, som feks, hvilken side av sengen sover de på, hva slags merke har støvsugeren til referansepersonen, hva heter alle familiemedlemmene og når har de bursdag, rett og slett en test på hvor godt de kjenner hverandre. Hvis han er en kelner fra en landsby i Tyrkia, hvis han tidligere har fått avslag på besøksvisum, hvis han ikke har vært i militæret, hvis det er mer en 3-4 års alderforskjell den "gale veien", hvis han ikke har midler i Tyrkia i form av eiendom, firma eller penger i banken, hvis de er gravide eller har fått ett barn uten å ha bodd sammen, alt dette gjør at UDI høyst sannsynlig vil gi avslag på grunnlag av proforma. Det er fakta, ikke noe jeg tror og mener.  Tyrkia er et land som blir regnet som at har en høy andel proforma ekteskap, derfor må man være forberedt på både avslag og hva som da blir veien videre, spesielt om man da blander inn et barn i ligningen også. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Viking-girl skrev:

Hadde du giftet deg etter 5 ukers bekjentskap med en her hjemme i Norge? Det kunne aldri ramlet meg inn! Hadde ikke blandet inn barna etter 5 uker engang! 

Akkurat det har jeg noen eksempler på.

Personlig giftet jeg med min mann ca 2 mnd etter første date (og jeg hadde barn fra før), er heller andre ting som gjør at jeg undrer meg over bloggen til @tenkerFORmye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nevod skrev:

Noen som vet om disse to fortsatt holder sammen?

Jmf fjasebokji er de det

Har venninner som har giftet seg på ferie tur, de fleste har latt mannen bo igjen.

 

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synser jeg bare, men nå har vel denne bloggeren bloggen med dokumentasjon på samvær m.m. som jeg tror vil kunne tale til deres fordel. Vil tror Udir også tar en kikk på den. De møtes ofte vel ofte til at dette kun er et pro-forma ekteskap med det som omtales som en fattig kelner fra bygda med lite formue. Hva har hun å tjene på å gifte seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som har omtalt ham som en fattig  kelner fra bygda, men det er jo sånn sett fra bygda han kommer, og bloggeren har jo selv informert om situasjonen, men foreldre på trygd (eller pensjon, husker ikke helt) jobber som kelner gjør han jo sånn sett også.. så som jeg skrev, UDI ser på helheten, om de har masse videoer sammen eller hun har reist mye ned, så vil de fortsatt se på alle de andre tingene også.. Det hjelper lite med masse bilder med hvor lykkelige de er, og det er sånn sett fakta, at UDI snur hver eneste stein for å finne ut av det! hva UDi anser som proforma er jo da, alderforskjell, i forhold til hva som er vanlig i søkers land, de vil se på hvorfor han vil til Norge, og da ser de litt bort ifra at de er forelsket. Hvorfor fikk han ikke besøksvisum? Det er spørsmålene UDI ser på, og det har med å gjøre med statistikken over antall proforma ekteskap inngått av tyrkiske menn og norske kvinner.. https://www.aftenposten.no/norge/i/7lzx4/Slik-avdekker-UDI-jukse-ekteskap

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LilleSnupp skrev:

Nå synser jeg bare, men nå har vel denne bloggeren bloggen med dokumentasjon på samvær m.m. som jeg tror vil kunne tale til deres fordel. Vil tror Udir også tar en kikk på den. De møtes ofte vel ofte til at dette kun er et pro-forma ekteskap med det som omtales som en fattig kelner fra bygda med lite formue. Hva har hun å tjene på å gifte seg?

Helt generelt vil vel Udir vurdere ekteskapet som proforma selv om bare en av partene gifter seg for å oppnå fordeler. Det hjelper neppe at den andre parten er oppriktig forelsket. I tilfellet skandinavisk kvinne/ tyrkisk mann er det antagelig ingen som mistenker kvinnen for å tuske til seg fordeler via proforma ekteskap. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, frykteligfrustrert skrev:

Det kan også være at en tyrkisk mann og en norsk dame kan være forelsket, og ønsker å bo sammen i Norge fordi hun har barn der. På samme måte som at norske jenter flytter ned til Tyrkia for å bo der sammen med mannen sin. Alle ekteskap er ikke proforma, og det er da mange som lever lykkelig sammen fori det er kjærlighet. 

Ja, det kan forekomme, men når mannen er 25, kurder, fra landsbygda, dårlig økonomi og kvinnen er 40, ringer varselklokkene hos udi. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Loke37 skrev:

Ja, det kan forekomme, men når mannen er 25, kurder, fra landsbygda, dårlig økonomi og kvinnen er 40, ringer varselklokkene hos udi. 

Mannen er 28 og Mette er 38. Hvorfor fremstiller du det verre enn det er?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel samme aldersforskjell som på hu mor sjøl og Bærumskjæresten. Spørs om UDI hadde gitt oppholdstillatelse i Bærum.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Lopploella skrev:

Er vel samme aldersforskjell som på hu mor sjøl og Bærumskjæresten. Spørs om UDI hadde gitt oppholdstillatelse i Bærum.

Ja. Slipper det, ble jo så klart slutt der.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lopploella skrev:

Er vel samme aldersforskjell som på hu mor sjøl og Bærumskjæresten. Spørs om UDI hadde gitt oppholdstillatelse i Bærum.

Dauer😂

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nevod skrev:

Mannen er 28 og Mette er 38. Hvorfor fremstiller du det verre enn det er?

 

1 time siden, Nevod skrev:

Mannen er 28 og Mette er 38. Hvorfor fremstiller du det verre enn det er?

Sitat
1 time siden, Nevod skrev:

Mannen er 28 og Mette er 38. Hvorfor fremstiller du det verre enn det er?

Kan godt si ca ved alder ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Loke37 skrev:

Ja, det kan forekomme, men når mannen er 25, kurder, fra landsbygda, dårlig økonomi og kvinnen er 40, ringer varselklokkene hos udi. 

Det hjelper vel ikke at de fikk nei på besøksvisum, og at de hadde kjent hverandre et kvarter når de giftet seg..

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...