Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest tenkerFORmye
9 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Jeg syntes kanskje at bloggeren skulle la være med å sende private meldinger til folk jeg da.. Hun sitter jo helt tydelig å finleser det som skrives her, og burde kunne svare her istedet for å sende folk meldinger.

Jeg svarer når folk lurer på noe, uten å fysisk gå inn i tråden. Men da er det vel sånn å oppfatte at dere egentlig ikke lurer på noe, men at dere bare ønsker å skrive offentlig for å ha noe å gjøre på? 

Kan fint slutte å skrive svar på spørsmål og heller oppfordre dere til å trykke dere inn på bloggen min for å finne svar der. Men trodde det var det dere ikke ønsket... Å gi bloggen min klikk!? 

Jeg følger med innimellom på denne tråden og blir i tillegg tipset av andre når jeg bør gå inn å se. 

Ønsker ikke å være med i diskusjonen her inne og vil derfor ikke svare mer nå. Kun oppklare om det skulle være behov for det. 

Og dere.... Om dere lurer på noe, så er det faktisk lurt å spørre vedkommende det gjelder. Bare en tanke ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Habibi skrev:

Bloggeren skriver(i bloggen):
"Selv om han er muslim og ikke spiser gris, så kan selvfølgelig jeg spise det!

Ok, eg bare MÅ kommentere dette, fordi: Er man troende muslim (som den tyrkiske mannen hennes er) er det et problem (for den troende) om partneren spiser svin. Om partneren spiser svin så kan ikke den troende f.eks ikke ha sex med vedkomne før det har gått X-antall uker og at partneren igjen er "ren". Hun sier hun respektere hans kultur/religion, ok, det første du da bør gjøre er å legge nakkekotelettene på hylla. Ingen trenger å spise svin og det er absolutt intet tap i næringsveien for et menneske.

Bare et senario: Hva om, neste år KANSKJE, så har dere fått en datter. Hva når hun kommer hjem med en kjæreste når hun er 15 år? Hva om hun får Partytur til Tyrkia eller andre plasser i "syden" av vennegjengen til 18 års dagen? Hvem sine regler vil ta bli brukt? Ikke si "Våre regler" for mest sannsynlig vil hans regler i forhold til dette seire fordi en datter gjør ikke "sånn". Du har jo også selv skrevet i bloggen hva tyrkiske menn mener om de norske jentene som kommer ned dit for å feste...Så ja, hva om hans datter vil ned til "syden" å feste?

Sier ikke at det ikke kan være fint og flott å være gift med en muslim, men slutt å være så naiv! Vær voksen i forhold til situasjonen du er i og les deg litt opp, ikkje minst for din egen del slik at du vet hva du kan støte på. Selv om han er ung nå så vil ting melde seg jo eldre han blir og spesielt om det kommer barn. 
 

Du fremstiller det som om det å sende unga sine til partyhøl er en diskusjon som bare vil oppstå fordi hun er gift med en muslim? Det er en diskusjon blant etnisk norske også, er nok en norsk mamma og pappa der ute som ikke syns noe om slike turer.

Så fordi han kanskje ikke ønsker se dattera si flashe puppene på en partybar i Alanya, så har han ikke verdier som passer med det å være gift med en norsk dame? Eller? Skjønner ikke helt hvor du vil med disse «problemstillingene» dine.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Jeg svarer når folk lurer på noe, uten å fysisk gå inn i tråden. Men da er det vel sånn å oppfatte at dere egentlig ikke lurer på noe, men at dere bare ønsker å skrive offentlig for å ha noe å gjøre på? 

Kan fint slutte å skrive svar på spørsmål og heller oppfordre dere til å trykke dere inn på bloggen min for å finne svar der. Men trodde det var det dere ikke ønsket... Å gi bloggen min klikk!? 

Jeg følger med innimellom på denne tråden og blir i tillegg tipset av andre når jeg bør gå inn å se. 

Ønsker ikke å være med i diskusjonen her inne og vil derfor ikke svare mer nå. Kun oppklare om det skulle være behov for det. 

Og dere.... Om dere lurer på noe, så er det faktisk lurt å spørre vedkommende det gjelder. Bare en tanke ❤️

Det er da du som har sagt at du ikke vil være med her inne lenger, da blir det jo litt feil å drive å sende meldinger til folk? Ønsker du ikke være med i diskusjonen, nei vel, men da må du nesten slutte å lese her inne også altså.. Dette er stedet der man diskuterer en blogg, du driver den bloggen, da blir det sånn da vet du. Og på samme måte som du blir tipset om at du bør lese her inne, så blir vi andre tipset om hva du skriver i bloggen, uten at vi trenger å klikke oss inn ;)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, miss summers skrev:

Ja, barn passer ikke inn i en slik situasjon. Men helt generelt er det vel lettere med gjenforening om et barn er i bildet. 

Ikke om det blir lagd ett barn kun for å få fortgang i en famiiegjenforening.. UDI sier faktisk, at Skype, Facetime osv er helt greit mellom ett barn og en forelder.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt lesestoff også;

https://www.vg.no/reise/i/8wGOGw/slik-fester-norske-ungdommer-i-syden-er-du-stolt-na-mamma

https://www.tv2.no/a/8400526/

Hadde jeg jobbet der nede og sett dette med egne øyne så hadde jeg nok neppe sendt unga mine dit. 

Å knytte dette opp mot at han er muslim og at det er DET som hadde gjort at han hadde sagt nei eventuelt... først og fremst er han en far/forelder, så jeg hadde skjønt han 100% hvis han faktisk sa nei til en slik tur til sin 16 år gamle datter. Han hadde vært en idiot hvis ikke, spør du meg..

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke noe fortgang i saksbehandlingen hos udi, selv om man kjapper seg og produserer et "ankerbarn" 😂

Endret av plasticfantastic
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Habibi
44 minutter siden, CaspertheGh0st skrev:

Du fremstiller det som om det å sende unga sine til partyhøl er en diskusjon som bare vil oppstå fordi hun er gift med en muslim? Det er en diskusjon blant etnisk norske også, er nok en norsk mamma og pappa der ute som ikke syns noe om slike turer.

Så fordi han kanskje ikke ønsker se dattera si flashe puppene på en partybar i Alanya, så har han ikke verdier som passer med det å være gift med en norsk dame? Eller? Skjønner ikke helt hvor du vil med disse «problemstillingene» dine.

Selvfølgelig er det ingen, verken norske eller tyrkiske foreldre som ønsker å la sin 18 gml datter reise til syden å flashe puppene på an partybar.

MEN, for en muslim så kan det å bare ha på seg en bikini være "horete" i mange tilfeller. De kan godt nyte synet av en dame i bikini når de er unge, men når det kommer til sin egen kone/egne barn så får pipa fort en annen lyd (I veldige mange tilfeller). Legg merke til at eg skriver ikke ALLE. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 19.49, Avelinaaa skrev:

 

Mente ikke å sitere, men fikk ikke fjerna.

Jeg synes det er altfor mye negativt som skrives om denne bloggen! Selv begynte jeg å lese den etter å ha lest tråden her. 

Jeg synes det er spennende å følge mennesker som lever utenfor A4-boksen. Ikke kan jeg se at det skader noen heller. Selvsagt er det utfordringer rundt kulturforskjellene, men det er jo ikke automatikk i at det må gå galt.

Det eneste jeg lurer på er hvor jeg finner arkivet 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Habibi
44 minutter siden, Heidegger skrev:

 

Er muslimer en ensartet gruppe? 

Man kan kalle seg kristen f eks ved å være innmeldt i Den norske kirke. Noen kristne ber daglig, noen ber av og til, noen ber aldri. Noen går regelmessig i kirken, andre ikke.

Slik er det også for muslimer. Noen ber daglig, andre kun i høyttider. Og så videre.

Er du muslim, siden du tilsynelatende blir så indignert over det som skrives i bloggen? Er du utdannet i dette? Er det personlig?

Til syvende og sist er en muslim veldig sterk i sin tro uansett om h*n praktiserer det i det daglige eller ikke og jo eldre h*n blir jo sterkere blir ofte troen.

Det som provoserer litt om jeg kan bruke det ordet er at bloggeren blåser av veldig mye og hun legger gjerne ut problemstillinger og snører det sammen med at "vi har kommer frem til" eller "det ordner seg nok" holdninger. Hvis hun ønsker å skrive om det å være muslim eller om hva som gjelder i islam er det ikke så vanskelig å sette seg inn i fakta slik at ting gjerne blir litt mer riktig. Hun virker veldig uviten og naiv i den situasjonen hun er i og mener en ting for så å gjøre en annen.

Helt ærlig? Selv om jeg tror det blir vanskelig å få han til Norge så HÅPER jeg de lykkes og at de får et langt og fint liv sammen, kanskje med et barn også. Jeg vil tro at denne type ekteskap ofte ender med at hun må gi mer enn hun i utgangspunket ønsket, men det vil ikke si at hun ikke får mye fint og flott tilbake.

Endret av Habibi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Habibi skrev:

Selvfølgelig er det ingen, verken norske eller tyrkiske foreldre som ønsker å la sin 18 gml datter reise til syden å flashe puppene på an partybar.

MEN, for en muslim så kan det å bare ha på seg en bikini være "horete" i mange tilfeller. De kan godt nyte synet av en dame i bikini når de er unge, men når det kommer til sin egen kone/egne barn så får pipa fort en annen lyd (I veldige mange tilfeller). Legg merke til at eg skriver ikke ALLE. 

 

Synes det har kommet frem altfor mange negative generaliseringer rundt muslimer fra din kant, begynner å lure på hva målet ditt egentlig er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 18.18, FruenFraHavet skrev:

Hva mener du? 

Det er 1,6 milliarder muslimer i verden. En prosent er fundamentalistiske islamister. Det er 2,2 milliarder kristne i verden. En prosent er såkalte kristenfundamentalister. Bare nevner det... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt forstå dette veldige engasjementet i denne tråden jeg??  

Noe provoserer, men hva? At hun betaler AB for «gode råd»?               At hun eksponerer barn??( jeg har ikke sett noe til det på bloggen, selv om jeg har scrollet litt bakover.) Men vet lite om hva som har blitt utlevert, så det vet jeg ikke.                          Det jeg ser derimot er en rekke innlegg her som omhandler hennes ekteskap med en yngre mann, tyrker og muslim til og med.   Jeg skjønner det er lett å gjøre seg tanker om dette, men det tar jo litt av her synes jeg. Kred til bloggeren som svarer høflig og greit på det folk lurer på. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Heidegger skrev:

Det er et svært godt spørsmål. Det kan virke som det er behov for å ha en hakkekylling, siden brukerne beveger seg fra en tråd til en annen. Og kanskje noen har personlige opplevelser, når man går så langt som å lage fake profil for å anklage bloggerens mann for utroskap. Men det er kun spekulasjoner fra min side. Hvis det er sant, så er det utrolig drøyt. Og patologisk.

Mener du patetisk? 😄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Heidegger skrev:

Det er et svært godt spørsmål. Det kan virke som det er behov for å ha en hakkekylling, siden brukerne beveger seg fra en tråd til en annen. Og kanskje noen har personlige opplevelser, når man går så langt som å lage fake profil for å anklage bloggerens mann for utroskap. Men det er kun spekulasjoner fra min side. Hvis det er sant, så er det utrolig drøyt. Og patologisk.

Tror du den personen som skrev til henne om mannens utroskap er her inne og diskuterer? Hva baserer du det på?

Jeg er kritisk til folk som utleverer eget og andres privatliv for et ukjent antall helt ukjente mennesker.  HAndelr ikke om å lete etter hakkekyllinger, men om å være kritisk til et problematisk mediefenomen. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan

Nå ble vel denne tråden laget for å skape blest om bloggen, så å klage på deltakelse blir veldig dobbeltmoralsk. Bloggeren får kanskje ikke den tilbakemeldingen hun håper på, men når man velger å dele privatlivet sitt med fremmede, må man også tåle tilbakemeldinger. På meg virker det som om hun er litt for tynnhudet for bransjen, ref innlegget om at hun gråt pga de slemme KG-damene. Men kanskje hun tåler det bedre etterhvert.

Selv har jeg ingen ting imot å gi bloggen klikk. Så lenge jeg ikke får mindreårige i fleisen, synes jeg bloggen er interessant. Kanskje ikke helt på den måten bloggeren håper, men den har underholdningsverdi! Hun har ikke valgt den enkleste kjærligheten, og hun viser foreløpig liten forståelse for mannens kultur. Men jeg heier på kjærligheten, jeg gjør virkelig det! Hvem vet, kanskje akkurat de to får det til, på tross av kulturforskjell og aldersforskjell. Og alle de andre forskjellene 😊

Og jeg skal ikke legge skjul på at jeg følger med på utviklingen etter at hun ble en del av ABIP. Hun sier hun bare har lært når hun skal legge ut innlegg, men hun har MYE til felles med AB og etterhvert de andre kursdeltakerne. Historien med den utro mannen er som tatt rett ut av læreboka. Det er synd, for jeg har sagt det før, og sier det igjen, at Mette Ask kan utvikle dette til noe lesbart. Ikke la Anne Brith Davidsen ødelegge det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bloggeren var ny for meg. Hun er vakker og fremdeles forholdsvis ung, men ekstremt naiv. Spesielt til å være en så voksen dame med barn. Å sitte å påstå at man VET at en annen person er 100% ærlig og at de aldri har vært utro er bare bull. Spesielt når det begrunnes med at han ikke har TID til å være utro pga jobb, soving og resten av sin våkne tid facetimer med kona. Det trengs ikke mange minuttene for å være utro. Det å ha flere kontoer til sosiale medier er heller ingen heksekunst å opprette. 

De har vært fysisk sammen i 5 uker før de giftet seg. 5 uker som nyforelsket, i sol og sommer, langt unna hverdagen, og hun påstår at de kjenner hverandre ut og inn. I tillegg VET hun at han aldri ville vært uærlig. Hallo, det å bli kjent med noen innebærer nettopp det; å vise fram sine beste sider, "selge" seg selv inn til motparten.

Gutta som jobber i turistbransjen vet nøyaktig hva de driver med og er dyktige til å flørte og sjarmere godtroende turister. Jeg har jobbet i et ferieland. Mine mannlige, lokale kollegaer hadde veddemål om hvem som klarte å nedlegge flest mulig damer i løpet av en sesong, selv om de var godt gift. Det var en del av deres kultur. Flere av dem kom opp i tresifrede tall i løpet av sommersesongen.  

Mette; det er beundringsverdig å være så positiv og tillitsfull. Om mannen din ikke er ærlig, er sjansen uansett liten for at du får vite om det, og kan leve lykkelig godtroende videre. Jeg sier ikke at du skal mistro ham, men gå inn i dette med åpne øyne. Ingen kan garantere at andre ikke er uærlige eller utro, uansett hvor godt menneske man tror at de er.

Et siste tips fra meg; for guds skyld, hold deg LANGT unna Anne Brith Davidsens metoder. Du tjener kanskje mer penger en periode, men er det virkelig verdt å selge verdigheten din for cash?

Endret av FotbaIlflua
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tenkerFORmye
54 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Denne bloggeren var ny for meg. Hun er vakker og fremdeles forholdsvis ung, men ekstremt naiv. Spesielt til å være en så voksen dame med barn. Å sitte å påstå at man VET at en annen person er 100% ærlig og at de aldri har vært utro er bare bull. Spesielt når det begrunnes med at han ikke har TID til å være utro pga jobb, soving og resten av sin våkne tid facetimer med kona. Det trengs ikke mange minuttene for å være utro. Det å ha flere kontoer til sosiale medier er heller ingen heksekunst å opprette. 

De har vært fysisk sammen i 5 uker før de giftet seg. 5 uker som nyforelsket, i sol og sommer, langt unna hverdagen, og hun påstår at de kjenner hverandre ut og inn. I tillegg VET hun at han aldri ville vært uærlig. Hallo, det å bli kjent med noen innebærer nettopp det; å vise fram sine beste sider, "selge" seg selv inn til motparten.

Gutta som jobber i turistbransjen vet nøyaktig hva de driver med og er dyktige til å flørte og sjarmere godtroende turister. Jeg har jobbet i et ferieland. Mine mannlige, lokale kollegaer hadde veddemål om hvem som klarte å nedlegge flest mulig damer i løpet av en sesong, selv om de var godt gift. Det var en del av deres kultur. Flere av dem kom opp i tresifrede tall i løpet av sommersesongen.  

Mette; det er beundringsverdig å være så positiv og tillitsfull. Om mannen din ikke er ærlig, er sjansen uansett liten for at du får vite om det, og kan leve lykkelig godtroende videre. Jeg sier ikke at du skal mistro ham, men gå inn i dette med åpne øyne. Ingen kan garantere at andre ikke er uærlige eller utro, uansett hvor godt menneske man tror at de er.

Et siste tips fra meg; for guds skyld, hold deg LANGT unna Anne Brith Davidsens metoder. Du tjener kanskje mer penger en periode, men er det virkelig verdt å selge verdigheten din for cash?

Det jeg ikke forstår er at andre har så stort behov for å fortelle meg at jeg er naiv, bare fordi jeg stoler på min ektemann! Pleier dere å fortelle gifte kvinner at de er naiv fordi de har tillitt til sin mann? Om ikke, hvorfor har dere mer rett til å fortelle det til en som har tyrkisk mann? Er alle Tyrkiske menn slik du beskriver? For jeg håper virkelig at du vet at ikke alle er som dine mannlige kolleger var. Ikke dra alle under en kam er du snill. 

Jeg stoler på min mann og de gangene noen har prøvd å få meg til å tvile med falske anklager, har jeg funnet ut at det var løgn.

Alle mennesker kan i teorien være utro, men hvorfor gå å tenke på det? Hva godt føre det med seg? Tillit er jo nemlig hele kjernen i ett ekteskap. Tillit og respekt...

Mine øyne er åpne, men jeg stoler samtidig på min mann og det vil jeg fortsette å gjøre. 

Angående kurset, så trenger ingen å sammenligne min blogg ned noen andres. Om det er likheter, så er det rent tilfeldighet. Jeg skriver min egen blogg og velger innhold selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen synspunkter på hvorvidt du er naiv eller ikke, @tenkerFORmye. Men jeg antar at folk synes du er naiv fordi du har giftet deg med en du har kjent veldig kort tid - ikke nødvendigvis fordi han er tyrkisk. Men kanskje på grunnlag at dere ikke har noe felles morsmål og derfor ikke kan kommunisere på dypt plan og eksistensielle ting?

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Det jeg ikke forstår er at andre har så stort behov for å fortelle meg at jeg er naiv, bare fordi jeg stoler på min ektemann! Pleier dere å fortelle gifte kvinner at de er naiv fordi de har tillitt til sin mann? Om ikke, hvorfor har dere mer rett til å fortelle det til en som har tyrkisk mann? Er alle Tyrkiske menn slik du beskriver? For jeg håper virkelig at du vet at ikke alle er som dine mannlige kolleger var. Ikke dra alle under en kam er du snill. 

Jeg stoler på min mann og de gangene noen har prøvd å få meg til å tvile med falske anklager, har jeg funnet ut at det var løgn.

Alle mennesker kan i teorien være utro, men hvorfor gå å tenke på det? Hva godt føre det med seg? Tillit er jo nemlig hele kjernen i ett ekteskap. Tillit og respekt...

Mine øyne er åpne, men jeg stoler samtidig på min mann og det vil jeg fortsette å gjøre. 

Angående kurset, så trenger ingen å sammenligne min blogg ned noen andres. Om det er likheter, så er det rent tilfeldighet. Jeg skriver min egen blogg og velger innhold selv. 

Jeg er veldig skeptisk til at det ender i ekteskap på tvers av land og religion etter 5 uker. Jeg har sett det før, og hun var akkurat like overbevist om at det var helt ekte. Nesten på dagen, 3 år etter han kom til Norge stakk han.  Da får han bli her uavhengig av norsk kone og han ville ha en med samme religion.

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Det jeg ikke forstår er at andre har så stort behov for å fortelle meg at jeg er naiv, bare fordi jeg stoler på min ektemann! Pleier dere å fortelle gifte kvinner at de er naiv fordi de har tillitt til sin mann? Om ikke, hvorfor har dere mer rett til å fortelle det til en som har tyrkisk mann? Er alle Tyrkiske menn slik du beskriver? For jeg håper virkelig at du vet at ikke alle er som dine mannlige kolleger var. Ikke dra alle under en kam er du snill. 

Jeg stoler på min mann og de gangene noen har prøvd å få meg til å tvile med falske anklager, har jeg funnet ut at det var løgn.

Alle mennesker kan i teorien være utro, men hvorfor gå å tenke på det? Hva godt føre det med seg? Tillit er jo nemlig hele kjernen i ett ekteskap. Tillit og respekt...

Mine øyne er åpne, men jeg stoler samtidig på min mann og det vil jeg fortsette å gjøre. 

Angående kurset, så trenger ingen å sammenligne min blogg ned noen andres. Om det er likheter, så er det rent tilfeldighet. Jeg skriver min egen blogg og velger innhold selv. 

Jeg hadde sagt akkurat det samme om du hadde møtt en norsk mann på byen og giftet deg med ham etter 5 ukers fysisk bekjentskap. Og nei, alle er selvsagt ikke som mine mannlige kollegaer. Likevel har det med kultur å gjøre. Hva som er normen. Hva man lever rundt.

Kjempeflott at du stoler på din mann. Men nå er det faktisk slik at det er et fåtall som oppretter falske profiler for å spre utroskapsløgner. Om du har fått flere, bør varselsklokkene begynne å ringe. Jeg kan bare snakke for meg selv, men om jeg skulle gi noen en slik beskjed, ville jeg også sannsynligvis opprettet en annen profil en den jeg vanligvis bruker, kun for dette formålet. Ene og alene fordi jeg ikke ønsker å blandes inn i det mer en nødvendig. 

Jeg har levd like lenge som deg, og har som grunntanke at de fleste mennesker er ærlige og vil andre vel. Dessverre har jeg opplevd å se ekteskap og samboerskap gå til grunne, fordi mannen har levd et liv som er uforenelig med ekteskap. Menn INGEN ville trodd skulle svikte sin partner, men som gjør det likevel, av ulike årsaker. 

Du må gjerne avvise alle råd om ABD, men det at så mange ulike profiler sier det samme, bør det ikke si deg noe? Har du googlet henne å sett hva hun har holdt på med de siste årene? Hvis du ikke har det, gjør det. Hvis du har vet, men velger å overse det, da er du både blind og døv. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...