Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Innlegget om å møtes på midten synes jeg stort sett handler om hva hun må endre på på hans premisser. Hvor må han jenke seg? Det er kanskje smigrende til å begynne med men ikke i det lange løp. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg skriver min egen blogg» er vel nokså overdrevet. «Kopiert selv» er mer korrekt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
5 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Jeg hadde sagt akkurat det samme om du hadde møtt en norsk mann på byen og giftet deg med ham etter 5 ukers fysisk bekjentskap. Og nei, alle er selvsagt ikke som mine mannlige kollegaer. Likevel har det med kultur å gjøre. Hva som er normen. Hva man lever rundt.

Kjempeflott at du stoler på din mann. Men nå er det faktisk slik at det er et fåtall som oppretter falske profiler for å spre utroskapsløgner. Om du har fått flere, bør varselsklokkene begynne å ringe. Jeg kan bare snakke for meg selv, men om jeg skulle gi noen en slik beskjed, ville jeg også sannsynligvis opprettet en annen profil en den jeg vanligvis bruker, kun for dette formålet. Ene og alene fordi jeg ikke ønsker å blandes inn i det mer en nødvendig. 

Jeg har levd like lenge som deg, og har som grunntanke at de fleste mennesker er ærlige og vil andre vel. Dessverre har jeg opplevd å se ekteskap og samboerskap gå til grunne, fordi mannen har levd et liv som er uforenelig med ekteskap. Menn INGEN ville trodd skulle svikte sin partner, men som gjør det likevel, av ulike årsaker. 

Du må gjerne avvise alle råd om ABD, men det at så mange ulike profiler sier det samme, bør det ikke si deg noe? Har du googlet henne å sett hva hun har holdt på med de siste årene? Hvis du ikke har det, gjør det. Hvis du har vet, men velger å overse det, da er du både blind og døv. 

Angående Anne Brith velger jeg å ha mine egne tanker og få mine egne erfaringer. Kurset er alt betalt og jeg har ingen ønske om å melde meg ut av det. Så langt, er jeg fornøyd og har ikke noe negativt å si.

Den ene som kom med beskyldninger er her inne (usikker om jeg skal nevne kallenavn). "Hun" sendte først beskyldninger på bloggen min og deretter her inne i innboksen. Hun mente at hun kjente min mann etter å ha truffet han der han jobber i Tyrkia og at han var utro. Men hun kunne ikke engang navnet på hotellet hun liksom skulle ha truffet han på. Og om du hadde lest hvordan hun har ordlagt seg mot meg i denne tråden, så hadde du forstått  at noen kan være i stand til å komme med falske anklager. Den andre (falsk konto på Instagram) vet jeg i utgangspunktet ikke hvem er, men har fått bekreftet at det er en som har kommet med falske beskyldninger mot andre før. 

Etter at noen altså har reagert svært sterkt her inne på meg og mine valg, så er jeg ikke I tvil om at noe der ute i verden kan synke så lavt at de opprettet falsk profil kun for å prøve å ødelegge.

At vi har gått fort frem, det vet jeg. Men det var det som var rett for oss. Det er nå snart 1 år siden vi møttes og vi blir sterkere for hver dag.

Dere kan selvfølgelig diskutere meg, mitt liv og mine valg så mye dere vil på grunn av at jeg har valgt å være offentlig. Men ikke fortell meg at jeg ikke skal stole på min mann. For det er ikke opp til dere å avgjøre :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Angående Anne Brith velger jeg å ha mine egne tanker og få mine egne erfaringer. Kurset er alt betalt og jeg har ingen ønske om å melde meg ut av det. Så langt, er jeg fornøyd og har ikke noe negativt å si.

Den ene som kom med beskyldninger er her inne (usikker om jeg skal nevne kallenavn). "Hun" sendte først beskyldninger på bloggen min og deretter her inne i innboksen. Hun mente at hun kjente min mann etter å ha truffet han der han jobber i Tyrkia og at han var utro. Men hun kunne ikke engang navnet på hotellet hun liksom skulle ha truffet han på. Og om du hadde lest hvordan hun har ordlagt seg mot meg i denne tråden, så hadde du forstått  at noen kan være i stand til å komme med falske anklager. Den andre (falsk konto på Instagram) vet jeg i utgangspunktet ikke hvem er, men har fått bekreftet at det er en som har kommet med falske beskyldninger mot andre før. 

Etter at noen altså har reagert svært sterkt her inne på meg og mine valg, så er jeg ikke I tvil om at noe der ute i verden kan synke så lavt at de opprettet falsk profil kun for å prøve å ødelegge.

At vi har gått fort frem, det vet jeg. Men det var det som var rett for oss. Det er nå snart 1 år siden vi møttes og vi blir sterkere for hver dag.

Dere kan selvfølgelig diskutere meg, mitt liv og mine valg så mye dere vil på grunn av at jeg har valgt å være offentlig. Men ikke fortell meg at jeg ikke skal stole på min mann. For det er ikke opp til dere å avgjøre :)

 

Ok, jeg skjønner. Du er ikke åpen for andre tanker og erfaringer en dine egne. (Og ABD sine.) Lykke til videre, håper dere får oppleve hverdagen sammen å gjøre alles spådommer til skamme. Det er ikke det samme å være sammen i feriemodus, overgangen er stor. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
Akkurat nå, FotbaIlflua skrev:

Ok, jeg skjønner. Du er ikke åpen for andre tanker og erfaringer en dine egne. (Og ABD sine.) Lykke til videre, håper dere får oppleve hverdagen sammen å gjøre alles spådommer til skamme. Det er ikke det samme å være sammen i feriemodus, overgangen er stor. 

Tusen takk for lykkeønskninger, selv om den kanskje var ironi!? :)

Jeg er fullt klar over at vi har en lang, tung og vanskelig prosess foran oss. Det er nemlig ikke lett slik vi lever nå heller. Men dette føles rett ut for oss og vi gjør det beste ut av det.

Dere kan selvfølgelig gjerne tenke det ene eller andre om meg, men synes det blir feil å skrive direkte til meg her inne, om hvor naiv jeg er som velger å stole på mannen jeg har giftet meg med. Da må dere nesten heller bare snakke til hverandre om meg, og ikke til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Tusen takk for lykkeønskninger, selv om den kanskje var ironi!? :)

Jeg er fullt klar over at vi har en lang, tung og vanskelig prosess foran oss. Det er nemlig ikke lett slik vi lever nå heller. Men dette føles rett ut for oss og vi gjør det beste ut av det.

Dere kan selvfølgelig gjerne tenke det ene eller andre om meg, men synes det blir feil å skrive direkte til meg her inne, om hvor naiv jeg er som velger å stole på mannen jeg har giftet meg med. Da må dere nesten heller bare snakke til hverandre om meg, og ikke til meg. 

Det skjer vel fordi du deltar i diskusjonen? Skulle ikke du slutte å lese her, ref bloggen?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tenkerFORmye skrev:

Tusen takk for lykkeønskninger, selv om den kanskje var ironi!? :)

Jeg er fullt klar over at vi har en lang, tung og vanskelig prosess foran oss. Det er nemlig ikke lett slik vi lever nå heller. Men dette føles rett ut for oss og vi gjør det beste ut av det.

Dere kan selvfølgelig gjerne tenke det ene eller andre om meg, men synes det blir feil å skrive direkte til meg her inne, om hvor naiv jeg er som velger å stole på mannen jeg har giftet meg med. Da må dere nesten heller bare snakke til hverandre om meg, og ikke til meg. 

På ingen måte ironi. 

Du har en offentlig blogg, og har selv gått inn i denne debatten. Da må du tåle å få svar, selv om det ikke er det du ønsker å høre.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
Akkurat nå, FotbaIlflua skrev:

På ingen måte ironi. 

Du har en offentlig blogg, og har selv gått inn i denne debatten. Da må du tåle å få svar, selv om det ikke er det du ønsker å høre.

Ok, da sier jeg tusen takk for lykkeønskninger ❤️

At jeg blir skrevet om her inne tåler jeg. Både de som er positiv og negativ. Det er jo det som er en debatt! Det jeg ikke godtar er falske anklager, usannheter eller overdrivelser. 

Jeg valgte å svare deg, ettersom du skrev direkte til meg i denne tråden. Du har sagt din mening og jeg har sagt min.. Så jeg skjønner ikke hvorfor du skriver at jeg ikke tåler å få svar.. Men kanskje min respons med at jeg ikke var enig i din uttale, fikk deg til å tenke at jeg ikke tålte det? I såfall stemmer ikke det. For jeg tåler det svært godt, er bare ikke enig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Ok, da sier jeg tusen takk for lykkeønskninger ❤️

At jeg blir skrevet om her inne tåler jeg. Både de som er positiv og negativ. Det er jo det som er en debatt! Det jeg ikke godtar er falske anklager, usannheter eller overdrivelser. 

Jeg valgte å svare deg, ettersom du skrev direkte til meg i denne tråden. Du har sagt din mening og jeg har sagt min.. Så jeg skjønner ikke hvorfor du skriver at jeg ikke tåler å få svar.. Men kanskje min respons med at jeg ikke var enig i din uttale, fikk deg til å tenke at jeg ikke tålte det? I såfall stemmer ikke det. For jeg tåler det svært godt, er bare ikke enig med deg. 

Det er basert på din respons, ja. Å tåle kritikk betyr bl.a å anerkjenne andres tilbakemeldinger og reflektere rundt dem. Jeg oppfatter svarene dine som en forsvarstale, som dermed avviser alle andre meninger en din egen. Om du ønsker å leve av å skrive, er det viktig at du har fokus på hvordan du formulerer deg for å klare å kommunisere det du ønsker. Jeg er sikkert ikke noe bedre, men jeg lever ikke av å skrive og bloggyrket har jeg ingen ambisjoner om å oppta. 

Ha i bakhodet at jo mer info du legger ut om dette, jo mer går du på trynet dersom det viser seg at dette ikke holder vann i lengden. Du virker som en hyggelig dame, og jeg håper mannen din er ærlig og oppriktig.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
10 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Det er basert på din respons, ja. Å tåle kritikk betyr bl.a å anerkjenne andres tilbakemeldinger og reflektere rundt dem. Jeg oppfatter svarene dine som en forsvarstale, som dermed avviser alle andre meninger en din egen. Om du ønsker å leve av å skrive, er det viktig at du har fokus på hvordan du formulerer deg for å klare å kommunisere det du ønsker. Jeg er sikkert ikke noe bedre, men jeg lever ikke av å skrive og bloggyrket har jeg ingen ambisjoner om å oppta. 

Ha i bakhodet at jo mer info du legger ut om dette, jo mer går du på trynet dersom det viser seg at dette ikke holder vann i lengden. Du virker som en hyggelig dame, og jeg håper mannen din er ærlig og oppriktig.

Akkurat når det kommer til min tillit til min egen mann, så føler ikke jeg at jeg trenger å bruke tid på å tenke over at andre mener jeg IKKE bør stole på han. Det høres nemlig veldig slitsomt ut og ikke minst ødeleggende for ett forhold/ekteskap.

Jeg har valgt å stole på min mann og sånn er det egentlig bare med den saken 😉

Angående kurset så gagner det ikke meg noe å bli negativ på bakgrunn av andres tanker. Jeg har alt betalt 8500 kr for det og ønsker å gjøre det beste ut av det. Så derfor ønsker jeg å få mine egne erfaringer. Så langt er jeg som sagt veldig fornøyd ❤️

Men tusen takk for advarsler. 

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Akkurat når det kommer til min tillit til min egen mann, så føler ikke jeg at jeg trenger å bruke tid på å tenke over at andre mener jeg ikke bør stole på han. Det høres nemlig veldig slitsomt ut og ikke minst ødeleggende for ett forhold/ekteskap.

Jeg har valgt å stole på min mann og sånn er det egentlig bare med den saken 😉

Angående kurset så gagner det ikke meg noe å bli negativ på bakgrunn av andres tanker. Jeg har alt betalt 8500 kr for det og ønsker å gjøre det beste ut av det. Derfor ønsker jeg å få mine egne erfaringer. Så langt er jeg som sagt veldig fornøyd ❤️

Men tusen takk for advarsler. 

Basert på svaret ditt, tror jeg at jeg har uttrykt meg utydelig. Du gjør og tenker akkurat som du vil. Gå bare inn i ekteskapet og blogglivet med mest mulig bakgrunnsinformasjon, en sunn dose skepsis og åpne øyne. Historikken viser at ABD er sjarmerende og gjør et godt intrykk i starten. Hennes relasjoner har vanligvis endt med masse drittslenging og hat, om vi skal basere det på hva hun selv velger å legge ut. Hun påstår det ene og det andre om andre mennesker, som ikke kan forsvare seg. Det er ikke greit. Ikke gå i bloggfella hennes.

Du er fremdeles nyforelsket, mye pga at dere lever et liv sammen i feriemodus. Da har man de rosa brillene på. Det kan også være en ok tanke å ha med seg. Vi har alle vært der. Nyt det, det varer ikke evig. 

Endret av FotbaIlflua
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Heidegger skrev:

Det er et svært godt spørsmål. Det kan virke som det er behov for å ha en hakkekylling, siden brukerne beveger seg fra en tråd til en annen. Og kanskje noen har personlige opplevelser, når man går så langt som å lage fake profil for å anklage bloggerens mann for utroskap. Men det er kun spekulasjoner fra min side. Hvis det er sant, så er det utrolig drøyt. Og patologisk.

Patetisk du mener? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, tenkerFORmye skrev:

Det jeg ikke forstår er at andre har så stort behov for å fortelle meg at jeg er naiv, bare fordi jeg stoler på min ektemann! Pleier dere å fortelle gifte kvinner at de er naiv fordi de har tillitt til sin mann? Om ikke, hvorfor har dere mer rett til å fortelle det til en som har tyrkisk mann? Er alle Tyrkiske menn slik du beskriver? For jeg håper virkelig at du vet at ikke alle er som dine mannlige kolleger var. Ikke dra alle under en kam er du snill. 

Jeg stoler på min mann og de gangene noen har prøvd å få meg til å tvile med falske anklager, har jeg funnet ut at det var løgn.

Alle mennesker kan i teorien være utro, men hvorfor gå å tenke på det? Hva godt føre det med seg? Tillit er jo nemlig hele kjernen i ett ekteskap. Tillit og respekt...

Mine øyne er åpne, men jeg stoler samtidig på min mann og det vil jeg fortsette å gjøre. 

Angående kurset, så trenger ingen å sammenligne min blogg ned noen andres. Om det er likheter, så er det rent tilfeldighet. Jeg skriver min egen blogg og velger innhold selv. 

Hadde du giftet deg etter 5 ukers bekjentskap med en her hjemme i Norge? Det kunne aldri ramlet meg inn! Hadde ikke blandet inn barna etter 5 uker engang! 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste her inne reagerer på at bloggeren er så lite mottagelig for innspill angående situasjonen, ikke at folk skal ha en mening om hvordan hun lever livet sitt, men det er som om hun nekter å innse at det kan bli diverse problemer, men som mange før har skrevet, 5 uker i syden er neppe noen mal for et langt og godt ekteskap, da viser man seg jo gjerne fra smørsiden. Det jeg ikke helt syntes om er hvordan ungene blir eksponert, hun oppfordrer jo til å følge på både snap og insta, og for meg ble det helt feil når sønnen, som en liten sirkusape, som skulle vise følgerne ( og sikkert mannnen) hvor GLAD han ble, og hvor snill mann hun har) måtte, litt ukomfortabel, takke mannen for esken med lego. Den samme sønnen som ikke visste hun skulle gifte seg med tyrkeren før rett før brylluppet. At ikke folk syntes det er problematisk er for meg helt hårreisende. Han går på skole, vil tro et par av de andre foreldrene leser bloggen, da er det kjekt når bloggeren skriver ett innlegg om at de prøver å lage barn i en hule i Tyrkia. Det er lov å bruke hodet selv om man vil ha klikk altså. Barna og barnebarna har ingen stemme i det her. Når det gjelder bloggen forøvrig, så tror jeg nok den har fått et par fler lesere etter at hun har vært her inne, men for all the wrong reasons, ikke fordi de fleste (merk; jeg skriver de fleste) ikke akkurat syntes det er så spennende å se bloggeren lage grimaser eller fortelle om "sin mann" som hun konsekvent kaller ham, men fordi det er en viss underholdningsverdi i å rett og slett lese det og etterpå riste på hodet og tenke, er det mulig å være så naiv..men samme det, det er vel klikkene som er viktig, målet helliger tydeligvis middelet her. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Viking-girl skrev:

Hadde du giftet deg etter 5 ukers bekjentskap med en her hjemme i Norge? Det kunne aldri ramlet meg inn! Hadde ikke blandet inn barna etter 5 uker engang! 

De har snakket på Facetime flere timer hver dag.. og ja, det var ironisk..;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

OOOOJAAA, takk for oppklaringen ;)

Hørtes ut som noe en hjelpepleier kunne ha sagt ;) 

Endret av Kanelisvingen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har full forståelse for at bloggeren forsvarer mannen sin, det ville enhver ha gjort. 

Hun blir kritisert for å slå norske jenter under en kam (ref tidligere diskusjon). Men flere av dere her slår alle tyrkiske menn under en kam når det kommer til utroskap. 

Synes man skal holde seg for god til og mer eller mindre beskylde noen for utroskap når man overhodet ikke har noen bevis for det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, June_1 skrev:

Har full forståelse for at bloggeren forsvarer mannen sin, det ville enhver ha gjort. 

Hun blir kritisert for å slå norske jenter under en kam (ref tidligere diskusjon). Men flere av dere her slår alle tyrkiske menn under en kam når det kommer til utroskap. 

Synes man skal holde seg for god til og mer eller mindre beskylde noen for utroskap når man overhodet ikke har noen bevis for det. 

Jeg kan bare svare for meg selv, og jeg har ikke beskyldt mannen hennes for utroskap. Jeg har prøvd å få henne til å innse at ingen kan påstå med 100% sikkerhet at partneren ikke er utro, slik hun påstår. Som "turist" i en annen kultur ser man ofte det positive i starten. Spesielt familiebåndene og mengden oppmerksomhet er sjarmerende for oss i nord siden det er noe annet en det vi er vant med. Den styrende delen av familien ser man gjerne ikke med en gang. Det er heller ingen hemmelighet at kultur og religion ofte blir viktigere med årene. 

Som voksen dame med både barn og barnebarn bør man sette barna foran en forelskelse, når premissene er som de er. Man burde vite bedre. Men når man er forelskelsesbobla skjer det noe med hjernen, som gjør at man ikke klarer å tenke rasjonelt. Hun har all rett til å gjøre som hun vil, men på denne måten blander hun inn både mann, barn, barnebarn og alle som har internett. Det er ikke greit. Som jeg skrev tidligere; jeg håper virkelig at dette går bra! Det er ille nok med et brudd, men et offentlig brudd etter man har gått høyt ut og haugevis med I told you so er ikke en fest... 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med fotballflua. Og så lurer jeg på, på generell basis, hvor «gyldig» et slikt ekteskap er? Sikkert dumt sp.mål, men kan han eller hun «bryte ut» uten så mye formelle greier?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...